Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat?
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 februari 2021, 07:05   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard Giftige maskers???

De Belgische regering heeft haar bevolking uitgerust met giftige maskers!



(Giftige maskers waar of te ver gezocht? Te duistere site????)

p.s.

Aan de rechterkant op de site staan er nog wel tal van gruwelijke 'boodschappen'.

Of ze allemaal geloofwaardig weten over te komen daar heb ik géén idee van maar toch ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2021, 21:56   #2
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Met of zonder: We moeten eraan , en dan is't met ons gedaan !!
Onnozelaars , ze doen het doelbewust !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2021, 22:50   #3
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

dissident.one

... en je weet genoeg.
Hun andere artikeltjes, idem dito.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 00:03   #4
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Stoffen mondmaskers die overheid gratis uitdeelde via apotheken mogelijk giftig

“Het textiel zou nanodeeltjes van zilver en titaniumdioxide bevatten. Het inademen daarvan zou een negatief effect kunnen hebben op de luchtwegen. Volgens toxicoloog Dominique Lison (UCLouvain) lopen dragers het risico om een longontsteking te krijgen, zeker als ze al onderliggende problemen aan de luchtwegen hebben.

Ook zijn collega Alfred Bernard raadt af om mondmaskers te gebruiken met dergelijke nanodeeltjes, hoewel er nog niet veel onderzoek naar gebeurd is. “Je kan die nanodeeltjes vroeg of laat binnenkrijgen, zeker als het masker regelmatig wordt gewassen en verslijt. Ze kunnen makkelijk in de longen en het bloed terechtkomen.”

De 15 miljoen stoffen mondmaskers van het Luxemburgse bedrijf Avrox die de regering in juni vorig jaar gratis uitdeelde via de apothekers, zouden mogelijk giftig zijn. Dat meldt de Franstalige openbare omroep RTBF op basis van een vertrouwelijk rapport van gezondheidsinstituut Sciensano.

Er loopt ook een onderzoek naar mogelijke fraude bij de aankoop van de maskers. Met die overeenkomst was 40 miljoen euro gemoeid. Foto’s en video’s onthullen hoe twee hoofdrolspelers in het dossier elkaar wel héél goed kennen.

Avrox wordt geleid door twee Fransen: een voormalige voetbalmakelaar en een ex-restauranthouder. De belangrijkste aandeelhouder is een Jordaanse miljonair met een adres op Malta, een holding op de Kaaimaneilanden en een firma die filmprojecten financiert in de VS.”


https://www.hln.be/binnenland/stoffe...ftig~af3a6b75/

40 miljoen euro voor 15 miljoen prullen van max 20 cent/stuk, made in China ? Really ?
Tshingtshing, kassakassa².
Dit zaakje ruikt naar zuivere oplichting mét actieve medeplichtigheid van de bevoegde minister die ze besteld heeft, iets anders kan ik er niet van maken.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 27 februari 2021 om 00:04.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 02:06   #5
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Stoffen mondmaskers die overheid gratis uitdeelde via apotheken mogelijk giftig

“Het textiel zou nanodeeltjes van zilver en titaniumdioxide bevatten. Het inademen daarvan zou een negatief effect kunnen hebben op de luchtwegen. Volgens toxicoloog Dominique Lison (UCLouvain) lopen dragers het risico om een longontsteking te krijgen, zeker als ze al onderliggende problemen aan de luchtwegen hebben.

Ook zijn collega Alfred Bernard raadt af om mondmaskers te gebruiken met dergelijke nanodeeltjes, hoewel er nog niet veel onderzoek naar gebeurd is. “Je kan die nanodeeltjes vroeg of laat binnenkrijgen, zeker als het masker regelmatig wordt gewassen en verslijt. Ze kunnen makkelijk in de longen en het bloed terechtkomen.”

De 15 miljoen stoffen mondmaskers van het Luxemburgse bedrijf Avrox die de regering in juni vorig jaar gratis uitdeelde via de apothekers, zouden mogelijk giftig zijn. Dat meldt de Franstalige openbare omroep RTBF op basis van een vertrouwelijk rapport van gezondheidsinstituut Sciensano.

Er loopt ook een onderzoek naar mogelijke fraude bij de aankoop van de maskers. Met die overeenkomst was 40 miljoen euro gemoeid. Foto’s en video’s onthullen hoe twee hoofdrolspelers in het dossier elkaar wel héél goed kennen.

Avrox wordt geleid door twee Fransen: een voormalige voetbalmakelaar en een ex-restauranthouder. De belangrijkste aandeelhouder is een Jordaanse miljonair met een adres op Malta, een holding op de Kaaimaneilanden en een firma die filmprojecten financiert in de VS.”


https://www.hln.be/binnenland/stoffe...ftig~af3a6b75/

40 miljoen euro voor 15 miljoen prullen van max 20 cent/stuk, made in China ? Really ?
Tshingtshing, kassakassa².
Dit zaakje ruikt naar zuivere oplichting mét actieve medeplichtigheid van de bevoegde minister die ze besteld heeft, iets anders kan ik er niet van maken.
2 !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 03:27   #6
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Dit zijn geen 'foutjes' meer natuurlijk.

Ik zou willen refereren naar de dioxine-crisis. Karel Pinxten, minister van Landbouw, en Marcel Colla namen toen immers ontslag. Ze namen (zou ik in normale omstandigheden zeggen) hun verantwoordelijkheid. Echter leert de realiteit ons, dat dat een mens er niet van weerhoudt om alsnog de kantjes ervan af te lopen ...

Dus ja, ... of men nu ontslag neemt of niet, in de praktijk maakt het helaas geen verschil meer. De verantwoordelijken zouden ontslag moeten nemen en nooit meer in staat zijn om nog iets of wat te doen dat in direct verband kan worden gebracht met politiek.

Toen trouwens Marc Dutroux erin slaagde om te ontsnappen, nam de toen verantwoordelijke minister van justitie daar ook zijn ontslag voor. Iets in mij zegt, dat indien dit zich vandaag zou voordoen, de verantwoordelijke minister mooi zou blijven zitten. Meer nog: 'Het zou de fout van een ander zijn'.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 08:17   #7
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.628
Standaard

Was al een draad over. We hoefden ons geen zorgen te maken. Gelukkig ben ik wat wantrouwig en heb dat masker nooit gedragen. Ook dat met de ongemakkelijke linten van't stad nooit gedragen. Allemaal weggesmeten belastinggeld waar vriendjes van de politici rijker van zijn geworden.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2021, 08:47   #8
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
dissident.one

... en je weet genoeg.
Hun andere artikeltjes, idem dito.
Waarom dacht u dat ik het in de rubriek 'fact-checking' gezet heb?

Ik blijf meer fan van de fabeltjes van de La Fontaine.

Nog groter fan ben ik van volgende (hij was nog Baron ook naar het schijnt)

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 8 maart 2021 om 08:47.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be