Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met academici en ideologen (2005) > Matthias Storme - 14 feb. t.e.m. 20 feb.
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Matthias Storme - 14 feb. t.e.m. 20 feb. Onlangs won Storme de Prijs voor de Vrijheid en werd daarmee door menig academicus gelauwerd voor zijn strijd voor de individuele (private) rechten. Die strijd kwam vooral tot uiting bij het aanvechten van de antidiscriminatiewet. Vorige week in het nieuws, nu in uw forum.

 
 
Discussietools
Oud 19 februari 2005, 21:41   #1
AVV
Gouverneur
 
AVV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: OVERPELT
Berichten: 1.106
Standaard Proficiat Prof. Storme

Na het uitvoering lezen van de forumsessie met Prof. Storme, kan ik niet anders zeggen dan : Prof. Storme is ne grote meneer.

Zijn kennis en vooral zijn antwoorden op sommige vragen (dit is eigenlijk een understatement) van de 'politiek corrrecten', getuigt dat hij ver boven het niveau van zijn tegenspelers staat.

Vlaanderen heeft nood aan dergelijke mensen.
In de media worden zulke personen (op een enkele uitzondering na) node gemist.

Blijf op de barricade staan, Prof. Storme, en mogelijk kies je straks de nog enige te volgen weg.

vlaamse groeten
__________________
AVV is offline  
Oud 20 februari 2005, 14:57   #2
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Ik sluit me hier volledig bij aan. En dan te weten dat ze hem op onze rode staatszender als een soort marginaal afschilderden . In Belgie is het een eretitel mr Storme. Laat je vooral niet intimideren door de PC hyena's .
ilfalco is offline  
Oud 20 februari 2005, 15:10   #3
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Hierbij wil ik mij graag aansluiten in dankbaarheid en diep respect voor het werk/carrière van prof Storme.
Ik heb gesmuld van zijn tussenkomsten en er uiteraard weer veel van opgestoken.

Van dag tot dag begrijp ik beter hoe veel schrik het establisment moet hebben voor zulk een denker.
Daarom begrijp ik ook steeds beter waarom deze hem zo angstvallig uit de media houdt ondanks de anonieme waardering door zijn collega's.


Respect,


Fieseler
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline  
Oud 20 februari 2005, 20:27   #4
Rene Artois
Minister
 
Rene Artois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2005
Locatie: Nouvion
Berichten: 3.264
Standaard

Ik wil de professor danken voor zijn deelname en bijdragen, ook die op lvb.net n.a.v. de molinari-lezing. Hij vertolkt een mening die ondervertegenwoordigd blijft in pers en media, zeker in verhouding tot de aanhang die deze geniet. In deze zin is hij inderdaad één van de weinige echte rebellen in ons land.
Rene Artois is offline  
Oud 20 februari 2005, 22:34   #5
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois
Ik wil de professor danken voor zijn deelname en bijdragen,
Hewel, ik ook. 't Is waarlijk de eerste serieuze én eerlijke N-VA'er die ik ooit op dit forum mocht ontmoeten, en die niet blind blijft voor dat waarin zijn partij tekortschiet. En ik meen het.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 20 februari 2005, 22:39   #6
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

T' is wssh ook daarom dat ze hem uit het bestuur gezet hebben ....








grapje
ilfalco is offline  
Oud 20 februari 2005, 22:42   #7
AVV
Gouverneur
 
AVV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: OVERPELT
Berichten: 1.106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Hewel, ik ook. 't Is waarlijk de eerste serieuze én eerlijke N-VA'er die ik ooit op dit forum mocht ontmoeten, en die niet blind blijft voor dat waarin zijn partij tekortschiet. En ik meen het.
Super Staaf, na het lezen van de posts van prof. Storme, kan je duidelijk vaststellen dat hij verstandelijk reeds afscheid genomen heeft van de NVA.
(lees topic NVA/VB)

En BHV zal uw stelling idd. de nodige kracht bijzetten.
__________________
AVV is offline  
Oud 21 februari 2005, 07:52   #8
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Bij deze neem ook ik de gelegenheid te baat om Grote Mijnheer Matthias Storme mijn diep respect en welgemeende waardering te betuigen.

U hebt niet alleen een record aan vragen beantwoord, en ons dus uw volle aandacht gegeven, Mijnheer Storme, U deed zelfs aan welbewuste kennisoverdracht. Kennisoverdracht van essentiële wetenswaardigheden die ons in de 'Vlaamse' media met de grootste 'zorg' onthouden worden. Niemand van uw niveau heeft u dit proberen voor te doen op dit forum behalve Jos Verhulst!

Van harte dank en tot ziens, hier of irl.

Knuppel
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 21 februari 2005, 07:59   #9
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
T' is wssh ook daarom dat ze hem uit het bestuur gezet hebben ....


grapje
Geen grapje.

Matthias Storme past niet (voldoende) in het plaatje waarin de N-VA zichzelf wenst te blijven zien: een 'democratische' partij zoals alle anderen, die zich wel 'Vlaams' noemen maar zich 'Belgisch' gedragen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 21 februari 2005, 08:58   #10
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde
 
lievendr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2004
Berichten: 923
Standaard

De Vlaamse Beweging kan er enkel wel bij varen dat er ook nog ongebonden mensen zijn zoals bv. Matthias Storme en Peter De Roover.

Die inderdaad ook elke partij kritisch benaderen.
__________________
www.beneliga.tk
lievendr is offline  
Oud 21 februari 2005, 17:45   #11
jjohanvdb
Gouverneur
 
jjohanvdb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2005
Berichten: 1.311
Standaard O tempora, o mores!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Hewel, ik ook. 't Is waarlijk de eerste serieuze én eerlijke N-VA'er die ik ooit op dit forum mocht ontmoeten, en die niet blind blijft voor dat waarin zijn partij tekortschiet. En ik meen het.
Wat??? Storme is lid van de NV.A? En die vliegt niet buiten na zijn stemoproep voor VB? Ik vertoef sinds een aantal jaar in Frankrijk en Duitsland en vraag me nu af: wat is er in Vlaanderen eigenlijk gebeurd? Zijn we helemaal gek geworden? Stel je eens voor dat er in Duitsland een lid van een traditionele partij een stemoproep voor de NPD had gelanceerd, na het proces tegen deze partij. In Duitsland zijn er voor minder uit hun partij gevlogen!!!
jjohanvdb is offline  
Oud 21 februari 2005, 17:48   #12
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb
Wat??? Storme is lid van de NV.A? En die vliegt niet buiten na zijn stemoproep voor VB? Ik vertoef sinds een aantal jaar in Frankrijk en Duitsland en vraag me nu af: wat is er in Vlaanderen eigenlijk gebeurd? Zijn we helemaal gek geworden? Stel je eens voor dat er in Duitsland een lid van een traditionele partij een stemoproep voor de NPD had gelanceerd, na het proces tegen deze partij. In Duitsland zijn er voor minder uit hun partij gevlogen!!!
Ja zeg, iemand die zijn mening zomaar uit. Zijn we gek geworden ofzo?
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 21 februari 2005, 17:51   #13
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb
Wat??? Storme is lid van de NV.A? En die vliegt niet buiten na zijn stemoproep voor VB? Ik vertoef sinds een aantal jaar in Frankrijk en Duitsland en vraag me nu af: wat is er in Vlaanderen eigenlijk gebeurd? Zijn we helemaal gek geworden? Stel je eens voor dat er in Duitsland een lid van een traditionele partij een stemoproep voor de NPD had gelanceerd, na het proces tegen deze partij. In Duitsland zijn er voor minder uit hun partij gevlogen!!!
Lees misschien eens wat dhr. Storme echt gezegd heeft, alvorens hysterisch "Fascist! Fascist!" te gillen.
Trouwens uit een partij als N-VA vliegen is nu niet direct van dien aard dat je leven aan scherven ligt.
Iemand met gezonde democratische ideeën hoort niet in een partij als C&V//N-VA. De ene stamt nog uit de tijd van de theocratie en de andere heeft ook op bestuurlijk vlak geen al te frisse ideologie, als je ze eens waarlijk objectief bekijkt, tenminste.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 21 februari 2005, 19:17   #14
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Stel je eens voor dat er in Duitsland een lid van een traditionele partij een stemoproep voor de NPD had gelanceerd, na het proces tegen deze partij.
Stel je vooral voor! Een veroordeelde partij die een miljoen kiezers trekt!

Wat is je ontgaan dat je de reden niet doorhebt dat een kwart van alle verplichte kiezers zich geen zak meer aantrekt van de middelen die in dit land worden aangewend om uitgerekend dit te verhinderen?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 21 februari 2005 om 19:17.
Knuppel is offline  
Oud 22 februari 2005, 18:47   #15
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Bericht aan superstaaf.

Volgens jou is Matthias Storme de eerste serieuze en eerlijke N-VA-er die je op dit forum tegenkomt. Als uitspraak kan dat tellen, ze behoort volgens mij tot één van de meest agressieve ooit op dit forum en werd gedaan om collectief en tegelijk persoonlijk iedere N-VA-er die aan dit forum deelneemt te kwetsen. Tegelijk is ze een blaam voor M. Storme die volgens jouw mening behoort tot een partij waarin alleen niet-serieuze en oneerlijke mensen toe behoren. Dat je onmiddellijk grote bijval genoot bij bepaalde V.B.-ers, lag in de lijn van de verwachtingen. Superstaaf en V.B. als één blok tegen de N-VA, les extrèmes se touchent. Ik weet niet wat de andere N-VA-ers hiervan denken, mijn en jullie integriteit wordt hier bewust geschaad en ik zal me niet laten verleiden tot een tegen-scheldtirade, alleen wil ik
tegen je zeggen, wat mij betreft : over and out.
robert t is offline  
Oud 22 februari 2005, 19:03   #16
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
Bericht aan superstaaf.

Volgens jou is Matthias Storme de eerste serieuze en eerlijke N-VA-er die je op dit forum tegenkomt. Als uitspraak kan dat tellen, ze behoort volgens mij tot één van de meest agressieve ooit op dit forum en werd gedaan om collectief en tegelijk persoonlijk iedere N-VA-er die aan dit forum deelneemt te kwetsen.
Ik vind zijn uitspraak zelf eerder veralgemenend, maar ik betwijfel het dat Staaf dit slechts zou gedaan hebben om te kwetsen.

Citaat:
Tegelijk is ze een blaam voor M. Storme die volgens jouw mening behoort tot een partij waarin alleen niet-serieuze en oneerlijke mensen toe behoren.
Dat is helemaal niet wat Staaf zegt. Vergelijk je eerste zinnetje met bovenstaande: van de N-VAers op dit forum tegenkomt gaan we plots naar "een partij waarin alleen niet-serieuze en oneerlijke mensen toe behoren"?

Citaat:
Dat je onmiddellijk grote bijval genoot bij bepaalde V.B.-ers, lag in de lijn van de verwachtingen. Superstaaf en V.B. als één blok tegen de N-VA, les extrèmes se touchent. Ik weet niet wat de andere N-VA-ers hiervan denken, mijn en jullie integriteit wordt hier bewust geschaad en ik zal me niet laten verleiden tot een tegen-scheldtirade, alleen wil ik
tegen je zeggen, wat mij betreft : over and out.
Met deze paragraaf (en eigenlijk deze post) probeer jij zelf Staaf's integriteit te schaden. Eerst en vooral door woorden te verdraaien (zie vorig stukje van deze post), en nu dus om Staaf met het VB te associëren (een populaire manier om iemand in het "te mijden" hoekje te steken) enkel en alleen omdat hij toevallig bijval krijgt van enkele VBers of VB-stemmers. Triestig.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 22 februari 2005, 19:05   #17
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Waarmee jij trouwens wel Staaf's uitspraak helpt bevestigen...
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 22 februari 2005, 19:15   #18
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde
 
lievendr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2004
Berichten: 923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Ik vind zijn uitspraak zelf eerder veralgemenend, maar ik betwijfel het dat Staaf dit slechts zou gedaan hebben om te kwetsen.


Dat is helemaal niet wat Staaf zegt. Vergelijk je eerste zinnetje met bovenstaande: van de N-VAers op dit forum tegenkomt gaan we plots naar "een partij waarin alleen niet-serieuze en oneerlijke mensen toe behoren"?


Met deze paragraaf (en eigenlijk deze post) probeer jij zelf Staaf's integriteit te schaden. Eerst en vooral door woorden te verdraaien (zie vorig stukje van deze post), en nu dus om Staaf met het VB te associëren (een populaire manier om iemand in het "te mijden" hoekje te steken) enkel en alleen omdat hij toevallig bijval krijgt van enkele VBers of VB-stemmers. Triestig.
er wordt helemaal niks verdraaid.
het is overigens toch zo dat op dit forum vb'ers en belgicisten vaak hand in hand gaan tegen n-va'ers? wat hun goed recht is.
ik begrijp robert t.
als je net op dit forum bent moet je de stijl van sommigen leren kennen (volgens he nis het slechts een kwesti van stijl)
__________________
www.beneliga.tk
lievendr is offline  
Oud 22 februari 2005, 19:38   #19
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lievendr
er wordt helemaal niks verdraaid.
Uiteraard wel. Van "de N-VAers op dit forum" wordt even "een partij waarin alleen niet-serieuze en oneerlijke mensen toe behoren" gemaakt.

Citaat:
het is overigens toch zo dat op dit forum vb'ers en belgicisten vaak hand in hand gaan tegen n-va'ers? wat hun goed recht is.
En dan? De VB'ers lijken mij dat eerder te doen omdat ze in de N-VA verraders van de Vlaamse zaak zien. Staaf heeft volgens mij een probleem met de N-VA in de eerste plaats omdat ze de directe democratie niet steunen, terwijl de N-VA voor de BUBers maar een hoopje Flamingantische landverraders zijn. De uitspraak "Superstaaf en V.B. als één blok tegen de N-VA, les extrèmes se touchent." is dus ook maar een belachelijke insinuatie.

Citaat:
ik begrijp robert t.
als je net op dit forum bent moet je de stijl van sommigen leren kennen (volgens he nis het slechts een kwesti van stijl)
En dat doe je niet a.d.h.v. verdraaiingen en insinuaties...
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 22 februari 2005, 20:20   #20
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Bericht aan Distel.

Genoteerd dat je de uitspraak van superstaaf eerder veralgemend vindt, maar ik heb daar een andere mening over. Je laatste paragraaf vind ik hilarisch, dat is pas de wereld op zijn kop, maar ik zal niet nalaten superstaaf te feliciteren als hij nog eens dergelijke uitspraak doet.
robert t is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be