Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 september 2019, 19:25   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.430
Standaard Honderden migranten in Brussel dreigen terug op straat te belanden.

Honderden migranten in Brussel dreigen terug op straat te belanden.

Citaat:
Het opvangcentrum voor transmigranten La Porte d’Ulysse in het Brusselse Haren dreigt zondag de deuren te moeten sluiten.
Alle gebouwen en kampen die aan 'wir schaffen das' doen in ons land moeten gesloten worden.

Te dramatisch of net niet?

Citaat:
Op veel hulp van de federale overheid hoeft Brussel echter niet rekenen. In Terzake zei federaal minister van Asiel en Migratie Maggie De Block (Open VLD) niet van plan te zijn op vragen van Brussel in te gaan. ‘Als Brussel beslist illegalen op te vangen dan moeten ze de factuur niet naar mij sturen’, zei ze. ‘Als die mensen geen asiel willen aanvragen en als illegaal hier blijven, dan moeten ze teruggaan.’
Niet dat ik een groot fan ben van Maggie maar daar kan ik haar echt geen ongelijk in geven.

Maar:
Citaat:
Als die mensen geen asiel willen aanvragen en als illegaal hier blijven, dan moeten ze teruggaan.
Die mensen zouden nooit de kans mogen gekregen hebben om ons land te komen overspoelen, om welke achterliggende redenen dan ook of door wie in scene gezet zijnde.

Ruimde men een tijdje geleden het Maximiliaanpark ter hoogte van het Noordstation niet op?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 20 september 2019 om 19:28.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 20:33   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Honderden migranten in Brussel dreigen terug op straat te belanden.
Dat is schandalig.
Breng die mensen toch terug naar huis, of toch minstens in de buurt van hun thuis van hun mama, papa, broers en zussen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 23:37   #3
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.234
Standaard

Ze kunnen naar Beveren, daar gaat het Rode Kruis een nieuw centrum openen, midden in het centrum.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2019, 09:08   #4
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Die mensen zouden nooit de kans mogen gekregen hebben om ons land te komen overspoelen, om welke achterliggende redenen dan ook of door wie in scene gezet zijnde.
Ik begrijp ook niet hoe het mogelijk is dat ons land overspoeld wordt door illegale verblijvers, vluchtelingen en asielzoekers. Ons land grenst niet aan oorlogsgebied en al onze buurlanden bieden zelf asiel aan vluchtelingen. Controle via luchtverkeer is mogelijk. Vliegtuigen waarmee mensen naar ons land gesmokkeld worden mogen geen landingsvergunning krijgen. Als ze toch landen dienen ze met passagiers en bemanning in quarantaine worden gezet.

Ik denk dat er gedwongen registratie dient te komen. Het is logisch dat er zwaar repressief wordt opgetreden tegen elke persoon en instantie die illegaal verblijf bestendigen.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2019, 09:12   #5
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik begrijp ook niet hoe het mogelijk is dat ons land overspoeld wordt door illegale verblijvers, vluchtelingen en asielzoekers. Ons land grenst niet aan oorlogsgebied en al onze buurlanden bieden zelf asiel aan vluchtelingen. Controle via luchtverkeer is mogelijk. Vliegtuigen waarmee mensen naar ons land gesmokkeld worden mogen geen landingsvergunning krijgen. Als ze toch landen dienen ze met passagiers en bemanning in quarantaine worden gezet.

Ik denk dat er gedwongen registratie dient te komen. Het is logisch dat er zwaar repressief wordt opgetreden tegen elke persoon en instantie die illegaal verblijf bestendigen.
En er zou vooral nog meer moeten opgetreden worden tegen die organisaties die hun hier binnenbrengen... Maar als je ziet wat Europa zegt en doet en nalaat te doen...
en oh wee, zoals Hongarije, die dat Europese spel niet willen meespelen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2019, 10:58   #6
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En er zou vooral nog meer moeten opgetreden worden tegen die organisaties die hun hier binnenbrengen... Maar als je ziet wat Europa zegt en doet en nalaat te doen...
en oh wee, zoals Hongarije, die dat Europese spel niet willen meespelen...
Ik begrijp het ook niet meer dat men ze maar blijft toelaten (wir schaffen das) daar zij (illegalen/migranten/sans papiers) in de meeste gevallen toch alleen maar voor overlast zorgen.

Ach ja, ik begrijp het ineens wel: het is- en blijft kassa kassa voor diegenen (mensensmokkelaars en politici) die er een handel van gemaakt hebben om ze binnen te halen.

Of daar uiteindelijk iets- of wat aan te doen is dat valt nog af te wachten maar de meeste mensen worden het ondertussen wel serieus beu dat er geen oplossingen voor komen.

Al die centra die men bouwt om die mensen op te vangen moeten met de grond gelijkt gemaakt worden en een terugstuur actie moet op touw gezet worden.

Oei dat klinkt al bijna als: "Send them back!"

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 21 september 2019 om 11:00.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2019, 11:05   #7
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Alweer zo'n misleidende titel he: "migranten..."

Het gaat hier simpelweg om illegalen die hier niks te zoeken hebben. Ofwel moet het Dublin verdrag gerespecteerd worden ofwel dienen ze teruggestuurd te worden van waar ze vandaan komen. Transmigranten bestaan niet, ofwel gaat het om asielzoekers ofwel gaat het om illegalen. Illegalen zijn hier onwettig en vormen een gevaar voor onze samenleving.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2019, 13:57   #8
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Alweer zo'n misleidende titel he: "migranten..."

Het gaat hier simpelweg om illegalen die hier niks te zoeken hebben. Ofwel moet het Dublin verdrag gerespecteerd worden ofwel dienen ze teruggestuurd te worden van waar ze vandaan komen. Transmigranten bestaan niet, ofwel gaat het om asielzoekers ofwel gaat het om illegalen. Illegalen zijn hier onwettig en vormen een gevaar voor onze samenleving.
Blij ben ik dat u het schrijft, want het is inderdaad een vreselijk misleidende titel.

Zou het een ziekelijke manier zijn om de instroom een beetje te verschonen en het niet al te dramatisch voor te stellen?

p.s.

Dan toch nog even dit wat ik las tijdens mijn surftochten op het net:

EU wil druk op Hongarije verhogen: voor het eerst hoorzitting wegens “schending van fundamentele EU-waarden”

Ik kan Victor Viktor Orbán anders totaal geen ongelijk geven.

Of moet het dan liever zo als wat er gaande is in sommige Europese landen?

Nederland eindigt als Hollandistan.

Europa is opnieuw aangevallen door Jihad-ideologie.

Zoals ik al eerder schreef heb ik er geen probleem mee dat die mensen (Moslims) dat wat er geschreven staat in het grote boek willen beleven of naleven zoals het daar in geschreven staat maar in de EU hoort het niet thuis.

Doch moeten wij tot vervelens toe vaststellen dat de Europese Unie het aankomende 'gevaar' niet wil zien.

Misschien vergis ik mij wel weer????
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 21 september 2019 om 13:58.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2019, 14:36   #9
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.234
Standaard

Ze dobberen nog steeds goed binnen :

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...-zee~a884473f/
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2019, 16:43   #10
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Honderden migranten in Brussel dreigen terug op straat te belanden.



Alle gebouwen en kampen die aan 'wir schaffen das' doen in ons land moeten gesloten worden.

Te dramatisch of net niet?



Niet dat ik een groot fan ben van Maggie maar daar kan ik haar echt geen ongelijk in geven.

Maar:

Die mensen zouden nooit de kans mogen gekregen hebben om ons land te komen overspoelen, om welke achterliggende redenen dan ook of door wie in scene gezet zijnde.

Ruimde men een tijdje geleden het Maximiliaanpark ter hoogte van het Noordstation niet op?
Positieve reactie van Maggie!
Alleen moet het in de praktijk nog wat opleveren. Een vreemd zootje dat we migranten moeten noemen, en waarvan de grootste hoop mensen zijn die hier gewoon op onze kosten willen komen leven. Men heeft hen vanalles wijsgemaakt over wat ze hier allemaal zomaar krijgen zonder er iets te hoeven voor doen! Tot hier geraken en hun broodje is gebakken!

Laatst gewijzigd door andev : 25 september 2019 om 16:48.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2019, 19:10   #11
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.789
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Honderden migranten in Brussel dreigen terug op straat te belanden.
Dat is schandalig.
Breng die mensen toch terug naar huis, of toch minstens in de buurt van hun thuis van hun mama, papa, broers en zussen.
Dat dringt blijkbaar moeilijk door in de hersenen. Niet in die van de ngo-pipo's en soortgelijke gutmenschen, niet in die van de politieke bobo's van "la Capitale" en nog minst van al in die van de migranten.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2019, 09:01   #12
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Honderden migranten in Brussel dreigen terug op straat te belanden.
Dat is schandalig.
Breng die mensen toch terug naar huis, of toch minstens in de buurt van hun thuis van hun mama, papa, broers en zussen.
U denkt toch niet dat ze alle voordelen die zij hier krijgen in 'ons' land, de EU in het algemeen, gaan laten 'varen' om naar eigen land terug te keren?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 1 oktober 2019 om 09:01.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2019, 09:07   #13
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.209
Standaard

honderden?
dat klinkt zo weinig
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2019, 17:18   #14
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
U denkt toch niet dat ze alle voordelen die zij hier krijgen in 'ons' land, de EU in het algemeen, gaan laten 'varen' om naar eigen land terug te keren?
Tuurlijk niet! Daarom moeten ze, als het moet manu militari, het land weer uitgezet worden. Diegenen die hopen geld verdienen met ze hier af te zetten moeten keihard behandeld worden: al hun centen kwijt en de gevangenis in.
Hun vingerafdrukken afnemen en opslaan en mededelen aan de andere landen moet vermijden dat ze gewoon van het ene land naar het andere lopen en daar de nodige komedie kunnen spelen om er weer verder gekweekt te worden op de kosten van de bevolking!

Laatst gewijzigd door andev : 1 oktober 2019 om 17:21.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2019, 15:07   #15
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Tuurlijk niet! Daarom moeten ze, als het moet manu militari, het land weer uitgezet worden. Diegenen die hopen geld verdienen met ze hier af te zetten moeten keihard behandeld worden: al hun centen kwijt en de gevangenis in.
Hun vingerafdrukken afnemen en opslaan en mededelen aan de andere landen moet vermijden dat ze gewoon van het ene land naar het andere lopen en daar de nodige komedie kunnen spelen om er weer verder gekweekt te worden op de kosten van de bevolking!
Nu juist nog zoeken naar die 'politieker' die daar het lef voor heeft om ze met zen allen de deur te wijzen?

Het gaat gewoon van kwaad naar erger, neem nu Antwerpen: zaken sluiten omdat de uitbaters het niet meer zien zitten, het te gevaalijk geworden is, zij misschien hun jaren gedaan hebben en van een pensioentje mogen gaan 'genieten'.

En dan komt de kat op de koord want wie schuiven er direct in het 'leegstaande' pand om er een duister zaakje te beginnen, vreemdelingen die in bepaalde gevallen het pand zo verbouwen met enorm zware rolluiken dat je er met een tank nog niet meer binnen kan rijden.

Dan vraag je u af, om appelen en peren te verkopen????
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 2 oktober 2019 om 15:09.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2019, 00:31   #16
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.984
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Nu juist nog zoeken naar die 'politieker' die daar het lef voor heeft om ze met zen allen de deur te wijzen?

Het gaat gewoon van kwaad naar erger, neem nu Antwerpen: zaken sluiten omdat de uitbaters het niet meer zien zitten, het te gevaalijk geworden is, zij misschien hun jaren gedaan hebben en van een pensioentje mogen gaan 'genieten'.

En dan komt de kat op de koord want wie schuiven er direct in het 'leegstaande' pand om er een duister zaakje te beginnen, vreemdelingen die in bepaalde gevallen het pand zo verbouwen met enorm zware rolluiken dat je er met een tank nog niet meer binnen kan rijden.

Dan vraag je u af, om appelen en peren te verkopen????
Gaat niet gebeuren. Hoe cynisch het ook klinkt, politici willen arme import omdat ze die stemmen kunnen kopen voor een appel en een ei. Vooral de corrupte linkse soort.

Houdt N-VA echt van dit land en zijn ze vrij ruimdenkend, beetje out of the box. Ja, laat ze dan maar wat voortdoen. Ik geef ze 15 jaar, van zo'n tijdsbestek kan je pas veranderingen zien. Politici denken vooral aan hun eigen carrière en later als ze aan de macht gewend zijn doen ze eens een weldaadje. En dan moeten wij heel hard applaudisseren. Hup hup hup!

Maar ja, je hebt Europa dus daar ben je ook nog eens afhankelijk van.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2019, 03:10   #17
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Gaat niet gebeuren. Hoe cynisch het ook klinkt, politici willen arme import omdat ze die stemmen kunnen kopen voor een appel en een ei. Vooral de corrupte linkse soort.

Houdt N-VA echt van dit land en zijn ze vrij ruimdenkend, beetje out of the box. Ja, laat ze dan maar wat voortdoen. Ik geef ze 15 jaar, van zo'n tijdsbestek kan je pas veranderingen zien. Politici denken vooral aan hun eigen carrière en later als ze aan de macht gewend zijn doen ze eens een weldaadje. En dan moeten wij heel hard applaudisseren. Hup hup hup!

Maar ja, je hebt Europa dus daar ben je ook nog eens afhankelijk van.
Zo is dat nu eenmaal. 2
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 3 oktober 2019 om 03:10.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be