Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 juni 2019, 10:41   #21
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De Netflix documentaire is een aanrader. De geopolitieke dimensie wordt in feite niet aangeraakt maar er werd hier een must see historisch document gecreëerd dat de politieke realiteit in Brazilië (en om een algemener niveau in feite ook in Europa denk ik) loepzuiver illustreert.

Ik wil u eventueel faciliteren indien nodig deze documentaire film van twee uur te bekijken.
OK bedankt ik heb geen netflix.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2019, 10:48   #22
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Iehseh, iets zinnigs voor de discussie:
De Sossen Ulalul zit in jail. Onschuldig want fraudeur en da's een sossenkwaliteit!


Vwalla; content nu?
Het is een sos dus hij hoort in de bak,dat is wat U net schreef dus.

Goed, tegen dergelijk cynisme kan ik niet op.

Lula is de meest populaire politicus van een van de belangrijkste landen ter wereld, en het is bewezen dat zijn veroordeling politiek gemotiveerd is.

Nu terug naar Navalny die een scheet laat, of de populariteit van Putin die met 1% gezakt is. Of nog maar eens een nieuw onderzoek naar Russiagate hoewel het vorige vele miljarden kostte en helemaal geen enkel bewijs van Russische inmenging aantoonde. DAT is pas belangrijk nieuws.

Ik heb geen probleem met cynici, maar dezelfde die de politieke veroordeling van Lula bagatelliseren, of de behandeling van de Palestijnen, zijn ook degene die luid roepen dat Rusland gestraft moet worden.

Dat is niet cynisch, maar gewoon vals en hypocriet.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2019, 17:12   #23
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wat is uw bijdrage nu eigenlijk aan deze discussie, behalve op de man spelen?
Dat ik apologetisch gezever beu ben? Bij u gaat anti-westerse propaganda er in als zoete koek dus kan ik uw pissige reactie een beetje begrijpen.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 27 juni 2019 om 17:13.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2019, 17:37   #24
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Dat ik apologetisch gezever beu ben? Bij u gaat anti-westerse propaganda er in als zoete koek dus kan ik uw pissige reactie een beetje begrijpen.
Anti-westerse propaganda?
Ik wist niet dat het gevangen zetten van politieke concurrenten typisch westers was...
Wat wel typisch westers is is de enorme hypocrisie en dubbele standaard, mag dat dan niet meer gezegd worden?

Laatst gewijzigd door tomm : 27 juni 2019 om 17:39.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2019, 17:40   #25
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Anti-westerse propaganda?
Ik wist niet dat het gevangen zetten van politieke concurrenten typisch westers was...
Bent u oost-indisch doof? Hebben jij en Bach niet steeds dat riedeltje dat "het westen" de verderfelijke invloed is van alles wat gebeurt in de wereld?

Echt zo'n verhaaltje van de goeden tegen de kwaden?

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 27 juni 2019 om 17:40.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2019, 18:30   #26
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Bent u oost-indisch doof? Hebben jij en Bach niet steeds dat riedeltje dat "het westen" de verderfelijke invloed is van alles wat gebeurt in de wereld?

Echt zo'n verhaaltje van de goeden tegen de kwaden?
Nee, gewoon wat tegenwicht bieden aan het verhaaltje over die o zo slechte Russen en Chinezen dat je veel te vaak on media hoort.
Moest ik hier op een pvda forum zitten zou ik net veel kritiek hebben op bvb. MADURO.
MAAR op dit forum en in onze media is het toch vooral het Amerikaanse verhaaltje dat het meest aan bod komt.

Ik pleit trouwens niet voor een wereld overheerst door Rusland en China maar voor een multipolaire wereld.

Laatst gewijzigd door tomm : 27 juni 2019 om 18:32.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2019, 19:18   #27
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik pleit trouwens niet voor een wereld overheerst door Rusland en China maar voor een multipolaire wereld.
Och, die shift komt er wel hoor. The Rise and Falls of Great Powers van P. Kennedy heb ik altijd interessante lectuur gevonden.

Heimwee naar de Koude Oorlog?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2019, 23:49   #28
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het is een sos dus hij hoort in de bak,dat is wat U net schreef dus.
Goed, tegen dergelijk cynisme kan ik niet op.

Lula is de meest populaire politicus van een van de belangrijkste landen ter wereld, en het is bewezen dat zijn veroordeling politiek gemotiveerd is.

Nu terug naar Navalny die een scheet laat, of de populariteit van Putin die met 1% gezakt is. Of nog maar eens een nieuw onderzoek naar Russiagate hoewel het vorige vele miljarden kostte en helemaal geen enkel bewijs van Russische inmenging aantoonde. DAT is pas belangrijk nieuws.

Ik heb geen probleem met cynici, maar dezelfde die de politieke veroordeling van Lula bagatelliseren, of de behandeling van de Palestijnen, zijn ook degene die luid roepen dat Rusland gestraft moet worden.
Dat is niet cynisch, maar gewoon vals en hypocriet.
1. Wat betreft het vette bovenstaande: Vwalla, ge hebt het. Ge ziet dat ge kunt als ge wilt.
2. Wat betreft het rood gekleurde -> Domme conclusie: kom nog eens terug in september voor de tweede zit. Ik duim alvast.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2019, 09:26   #29
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Dat ik apologetisch gezever beu ben? Bij u gaat anti-westerse propaganda er in als zoete koek dus kan ik uw pissige reactie een beetje begrijpen.
Het is duidelijk dat u niet de moeite nam de documentaire film te bekijken. Ik zou u anders vragen wat er 'anti westers' aan zou zijn. Moest het antiwesters zijn zou het touwens niet op Netflix uitgezonden worden.

Ik ben trouwens helemaal niet anti westers. Ik ben pro volledige en correcte informatie. De gaten in de westerse pers opvullen of de leugens ontmaskeren is dus iets dat me interesseert. Het herkouwen van de versie uit de westerse media en politiek minder. Dat doen er hier al genoeg trouwens.

Ik heb het soms moeilijk te begrijpen waarom mijn houding niet zou geaprecieerd worden. Wil men dan belogen blijven? Wil men blijven geloven bv in morele superioriteit daar waar er geen is? Wil men niet de feiten kennen die de westerse pers achterhield? En waarom? Een wereldbeeld gebaseerd op verkeerde informatie zal juist eeerder tot verkeerde beslissingen en ondergang leiden. En het maakt ons tot speelbal van krachten die we niet eens kennen.

Laatst gewijzigd door Bach : 28 juni 2019 om 09:26.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2019, 10:37   #30
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Och, die shift komt er wel hoor. The Rise and Falls of Great Powers van P. Kennedy heb ik altijd interessante lectuur gevonden.

Heimwee naar de Koude Oorlog?
De Amerikanen verzetten zich met hand en tand.
Veel van waarover we hier discussiëren heeft daarmee te maken.
Maar in de media wordt dit nooit zo voorgesteld.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2019, 10:42   #31
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
1. Wat betreft het vette bovenstaande: Vwalla, ge hebt het. Ge ziet dat ge kunt als ge wilt.
2. Wat betreft het rood gekleurde -> Domme conclusie: kom nog eens terug in september voor de tweede zit. Ik duim alvast.
Ik denk niet dat ik mij zal inschrijven voor uw vak "cynisme als politieke strategie".
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2019, 13:35   #32
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik denk niet dat ik mij zal inschrijven voor uw vak "cynisme als politieke strategie".
Goed zo. (Maar troost je: Ge zou toch niet door het ingangsexamen geraken. )
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2019, 00:55   #33
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

36 kilo cocaïne gevonden op de Braziliaans presidentieel vliegtuig entourage op weg naar Osaka in Spanje.

Blijkbaar niet interessant genoeg om er veel tijd aan te besteden in de media. Een artikeltje en ...Lets move on . Ons vazalregime wat sparen. Ze doen nog zo hun best hun vette staatsbedrijven aan de VS te verkopen voor een appel en een ei.


https://www.independent.co.uk/news/w...-a8977141.html

Ondertussen blijkt degene die eigenlijk president had moeten zijn opgesloten. Ze zijn er nog steeds bang van.

Laatst gewijzigd door Bach : 2 juli 2019 om 01:00.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2019, 01:10   #34
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De bewijzen zijn opgedoken. Lula werd geframed door een politiek gemotiveerd rechter. Dat maakt van Bolsonaro de meest illegitieme president van de hemisfeer.

De vraag is vooral of de westerse media de informatie zullen verspreiden. Dat is niet evident gezien Bolsonaro een puppetpresident is van het imperium van het noorden.

...
https://theintercept.com/2019/06/09/...tion-car-wash/
Politieke motivatie? Vandaag werd een magistraat uit Tongeren, een substituut-procureur, aangehouden voor witwaspraktijken.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2019, 07:57   #35
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Politieke motivatie? Vandaag werd een magistraat uit Tongeren, een substituut-procureur, aangehouden voor witwaspraktijken.
Ook in Paraguay werd het rechtssysteem gebruikt om een coup te plegen. Ook daar zweeg 'het westen'. 'Coup' en 'CIA' gaan in Latijns Amerika hand in hand historisch gezien.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2019, 19:21   #36
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
'Coup' en 'CIA' gaan in Latijns Amerika hand in hand historisch gezien.
Ik denk zelfs dat we dit fenomeen nog zwaar onderschatten. Denk aan Afrika.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2019, 19:58   #37
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ook in Paraguay werd het rechtssysteem gebruikt om een coup te plegen. Ook daar zweeg 'het westen'. 'Coup' en 'CIA' gaan in Latijns Amerika hand in hand historisch gezien.
De overgrote meerderheid van de westerlingen weet niet eens waar Paraguay ligt laat staan wat daar gebeurt. On s'en fout.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 4 juli 2019 om 19:58.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2019, 20:40   #38
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De overgrote meerderheid van de westerlingen weet niet eens waar Paraguay ligt laat staan wat daar gebeurt. On s'en fout.
Uiteraard. De meeste westerlingen weten van toeten nog blazen over wat er echt aan de hand is in de wereld. Hun informatie wordt gefilterd om een politieke agenda te dienen. Zo weten ze alles van de protesten in Hong Kong omdat men die protesten kan gebruiken in een propaganda oorlog tegen China. Tegelijkertijd weet diezelfde westerling niet van de massale protesten in Honduras die tegelijkertijd plaats vinden omdat het journalisten moordend regime in Honduras in het zadel geholpen werd onder state department leiding van mevrouw Clinton via een staatsgreep.

Op zich kan je de gemiddelde westerling niet eens kwalijk nemen geen interesse te hebben in wat hij nooit vernomen heeft of wat hij verondersteld wordt niet belangrijk te vinden. Degenen die vanuit hun gebrainwashte situatie echter de pretentie hebben te weten hoe het allemaal in elkaar zit zonder zich zelfs de moeite te getroosten om zich ook buiten de westerse main stream media om te informeren vragen echter om minder begrip toch?

Laatst gewijzigd door Bach : 4 juli 2019 om 20:43.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2019, 20:48   #39
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Uiteraard. De meeste westerlingen weten van tieten nog blazen over wat er echt aan de hand is in de wereld. Hun informatie wordt gefilterd om een politieke agenda te dienen. Zo weten ze alles van de protesten in Hong Kong omdat ment did protesten kan gebruiken in een propaganda oorlog tegen China. Tegelijkertijd weet diezelfde westerling niet van de massale protesten in Honduras die tegelijkertijd plaats vinden omdat het journalisten moordend regime in Honduras in het zadel geholpen werd onder state department leiding van mevrouw Clinton via een staatsgreep.

Op zich kan je de gemiddelde westerling niet eens kwalijk nemen geen interesse te hebben in wat hij nooit vernomen heeft of geleerd heeft dat hij belangrijk dat dient te vinden. Degenen die vanuit hun gebrainwashte situatie echter de pretentie te hebben te weten hoe het allemaal in elkaar zit zonder zich zelfs de moeite te getroosten om zich ook buiten de westerse main stream media om te informeren vragen echter om minder begrip toch?
Het is normaal dat men zijn voorkeuren heeft. Eerlijk gezegd kan het me geen bal schelen wat in Zuid Amerika gebeurt omdat ik er geen affiniteiten met heb. Maar gebeurt er iets in China, Hong Kong, Thailand, Indonesië, Singapore etc ben ik onmiddellijk betrokken. Zelfs Indië interesseert me geen kloten.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2019, 12:46   #40
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Exdirector de Odebrecht dice que fue obligado a inventar historia contra Lula Ex directeur van Odebrecht werd gedwongen een verhaal te verzinnen tegen Lula.

Alsof er nog niet genoeg bewijzen zouden zijn dat het hier niet ging om een strijd tegen de corruptie (integendeel zelfs) maar om een staatsgreep. Ondertussen zwijgt 'het westen' over het lot van Lula, de belangrijkste politieke gevangene op dit moment. Bolsonaro mag ondertussen gaan handjes schudden in Washington. Hij is uiteindelijk een VS asset. Oprechte westerse interesse voor 'democratie' in de praktijk. Onbestaande.

Laatst gewijzigd door Bach : 18 juli 2019 om 12:50.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be