Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

 
 
Discussietools
Oud 16 december 2013, 11:58   #1
Kadee
Administrator
 
 
Kadee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 december 2004
Locatie: aan de andere kant van uw scherm.
Berichten: 1.696
Post Themaforum: verkiezingen 2014

In dit themaforum kan u terecht voor alle discussies over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014.

Vanzelfsprekend geldt het forumreglement ook hier.
Kadee is offline  
Oud 22 januari 2014, 23:16   #2
Drommels
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 22 januari 2014
Berichten: 1
Standaard Enquete

Heb je zin om een paar vragen over de politiek te beantwoorden?

http://bit.ly/1eT86A3

Je zou me er een groot plezier mee doen.

Thx
Drommels
Drommels is offline  
Oud 23 januari 2014, 12:28   #3
DRVH
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 15 december 2013
Berichten: 80
Standaard

Aangezien niet 1 partij alle elementen in zich heeft die ik zou willen zien, wordt dat kiezen weer keuzestressen!
DRVH is offline  
Oud 26 februari 2014, 02:28   #4
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DRVH Bekijk bericht
Aangezien niet 1 partij alle elementen in zich heeft die ik zou willen zien, wordt dat kiezen weer keuzestressen!
Tja dat ligt aan uzelf dan.
Je kiest of de partij die het meeste bij u aansluit he, diegen die de volgens u belangrijkste punten het beste vertegenwoordigd.

Echter vraag u eens beter af hoe vaak je in het verleden al eventueel van partij moet veranderen hebben na onmetelijk stressen en in hoeverre het nog allemaal zin heeft? zeker als je moet vaststellen dat zelfs als er een bepaalde partij als overwinnaar en grootste uitkomt door de andere weggecijferd wordt; dat men dus eigenlijk toch geen zier rekening houdt met de kiezer of burger.

En laat u aub niet (meer) overdonderen door de propaganda die men o.a. hier en in de media graag rondspuit.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline  
Oud 6 maart 2014, 19:32   #5
Glenneke
Provinciaal Statenlid
 
Glenneke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2010
Berichten: 716
Standaard

die enquete heeft een probleem: Vlaams Belang is niet vermeld. U mist dus 10% van u electoraat
__________________
Ter preventie van boze reacties: Ik wens me te verontschuldigen voor eventuele DT fouten en schrijffouten in het algemeen.
Glenneke is offline  
Oud 14 maart 2014, 02:35   #6
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glenneke Bekijk bericht
die enquete heeft een probleem: Vlaams Belang is niet vermeld. U mist dus 10% van u electoraat
Nee dat is gewoon een fascistische minderheid die bedreigend is voor de gevestigde macht en dus totaal onbelangrijk en vermijdbaar voor vooral de elite. Dus ook liefst voor het volk dat we daar van kunnen overtuigd hebben ten voordele van onze eigen verdoken fascisme en controle drang.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline  
Oud 5 april 2014, 09:52   #7
Paul Nollen
Parlementslid
 
Geregistreerd: 24 juli 2005
Berichten: 1.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Tja dat ligt aan uzelf dan.
Je kiest of de partij die het meeste bij u aansluit he, diegen die de volgens u belangrijkste punten het beste vertegenwoordigd.

Echter vraag u eens beter af hoe vaak je in het verleden al eventueel van partij moet veranderen hebben na onmetelijk stressen en in hoeverre het nog allemaal zin heeft? zeker als je moet vaststellen dat zelfs als er een bepaalde partij als overwinnaar en grootste uitkomt door de andere weggecijferd wordt; dat men dus eigenlijk toch geen zier rekening houdt met de kiezer of burger.

En laat u aub niet (meer) overdonderen door de propaganda die men o.a. hier en in de media graag rondspuit.
verkiezingen hebben niets met democratie te maken maar gaat over het verkiezen van "leiders". Dan is het hele probleem al wat vereenvoudigd. Het is best om een gereedschap gebruiken voor wat het ontworpen is.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=200512
__________________
Paul Nollen is offline  
Oud 14 april 2014, 13:40   #8
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Nee dat is gewoon een fascistische minderheid die bedreigend is voor de gevestigde macht en dus totaal onbelangrijk en vermijdbaar voor vooral de elite. Dus ook liefst voor het volk dat we daar van kunnen overtuigd hebben ten voordele van onze eigen verdoken fascisme en controle drang.
Zegt wie? en met welke autoriteit?
Sukkelaar is offline  
Oud 14 april 2014, 13:47   #9
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Zegt wie? en met welke autoriteit?
Een andere sukkelaar.
Met de autoriteit van een Mechelaar.

Boduo is offline  
Oud 14 april 2014, 17:17   #10
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Een andere sukkelaar.
Met de autoriteit van een Mechelaar.

eerste: ja
tweede nee; ik woon daar maar ben daarom geen mechelaar.
En mijn autoriteit is als burger.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline  
Oud 18 april 2014, 20:10   #11
cdupont75
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 18 april 2014
Berichten: 2
Standaard Stem NIET op NVA als je niet in de armoede wil belanden

Ik zal ZEKER nooit op de NVA stemmen.
Tenzij je als werkende Vlaming in de armoede wil belanden natuurlijk.
Want de NVA wil absoluut de automatisch index afschaffen, en het aan de bedrijven zelf overlaten of zij een verhoging willen geven aan een werknemer of niet.
Wel mensen, ik kan je nu al zeggen dat als zoiets er zou doorkomen, bereid je dan maar al voor op het ergste. Want ik weet één ding, als het van je werkgever zelf afhangt of je al dan niet een verhoging krijgt, dan zal je er praktisch GEEN meer te zien krijgen !
De automatische indexaanpassing is de enige manier om de inflatie min of meer bij te houden, en niet elk jaar armer te worden. Als we zoiets zouden verliezen, zie dan maar dat je een grote spaarpot hebt staan, want anders ga je na verloop van tijd zeker niet meer rondkomen en constant koopkracht verliezen.
Immers, het leven wordt constant duurder, de waarde van geld daalt met de tijd, en zonder automatisch index zal dit dus betekenen dat je langzaam maar zeker armer zal worden, want je loon zal dan niet meer stijgen.
De automatische index is onze enige garantie om min onze koopkracht te blijven behouden, en zoiets wil de NVA afschaffen , onbegrijpelijk gewoon !!
Wat denkt diene De Wever eigenlijk wel. Dat we als simpele werknemer allemaal zo een grote pre hebben als hem ofwa ? Hem kan het natuurlijk weinig schelen, hij zal er geen boterham minder moeten voor eten. Hij heeft geld genoeg. Maar de meesten onder ons hebben het niet zo breed spijtig genoeg. Zo een voorstel alleen al bewijst meteen al wat voor een asociale partij de NVA eigenlijk wel is.
Wie in mei op De Wever stemt is ofwel rijk genoeg om zich nooit enige zorgen te moeten maken, of is niet goed op de hoogte van waarvoor de NVA eigenlijk allemaal voor staat. Ik hoop dat die nooit aan de macht komt, want dan pas zou Vlaanderen armoede kennen zoals het die nog nooit gezien heeft...
cdupont75 is offline  
Oud 19 april 2014, 06:03   #12
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cdupont75 Bekijk bericht
Ik zal ZEKER nooit op de NVA stemmen.
Tenzij je als werkende Vlaming in de armoede wil belanden natuurlijk.
Want de NVA wil absoluut de automatisch index afschaffen, en het aan de bedrijven zelf overlaten of zij een verhoging willen geven aan een werknemer of niet.
Wel mensen, ik kan je nu al zeggen dat als zoiets er zou doorkomen, bereid je dan maar al voor op het ergste. Want ik weet één ding, als het van je werkgever zelf afhangt of je al dan niet een verhoging krijgt, dan zal je er praktisch GEEN meer te zien krijgen !
De automatische indexaanpassing is de enige manier om de inflatie min of meer bij te houden, en niet elk jaar armer te worden. Als we zoiets zouden verliezen, zie dan maar dat je een grote spaarpot hebt staan, want anders ga je na verloop van tijd zeker niet meer rondkomen en constant koopkracht verliezen.
Immers, het leven wordt constant duurder, de waarde van geld daalt met de tijd, en zonder automatisch index zal dit dus betekenen dat je langzaam maar zeker armer zal worden, want je loon zal dan niet meer stijgen.
De automatische index is onze enige garantie om min onze koopkracht te blijven behouden, en zoiets wil de NVA afschaffen , onbegrijpelijk gewoon !!
Wat denkt diene De Wever eigenlijk wel. Dat we als simpele werknemer allemaal zo een grote pre hebben als hem ofwa ? Hem kan het natuurlijk weinig schelen, hij zal er geen boterham minder moeten voor eten. Hij heeft geld genoeg. Maar de meesten onder ons hebben het niet zo breed spijtig genoeg. Zo een voorstel alleen al bewijst meteen al wat voor een asociale partij de NVA eigenlijk wel is.
Wie in mei op De Wever stemt is ofwel rijk genoeg om zich nooit enige zorgen te moeten maken, of is niet goed op de hoogte van waarvoor de NVA eigenlijk allemaal voor staat. Ik hoop dat die nooit aan de macht komt, want dan pas zou Vlaanderen armoede kennen zoals het die nog nooit gezien heeft...
https://www.facebook.com/destandaard...0?stream_ref=5

Hier zie je dat ze het aantal zitjes en de bijverdienste cumuls gewoon willen behouden.

Hetzelfde met de Senaat en provincies, ze moesten afgeschaft.
Nu heb je aan de Senaat geen barst meer te vertellen. De partijen coöpteren hun vriendjes, zoontjes, dochtertjes naar willekeur na de "hervorming" van de Senaat.

Het totaal bedrag van nutteloos in het leven geroepen commissies, een andere bijverdienste van onze parlementsleden is zelfs nergens terug te vinden. Dan spreek ik nog niet over de massa politici, die in allerhande bestuursraden van parastatalen en privé maatschappijen wat "aalmoezen" bijeenscharrelen.
subocaj is offline  
Oud 19 april 2014, 13:46   #13
francisvasquez
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 10 april 2014
Berichten: 1
Standaard

its really tough to decide who is the best choice this time,i need time. http://traveltonz.org/
francisvasquez is offline  
Oud 20 april 2014, 10:48   #14
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
eerste: ja
tweede nee; ik woon daar maar ben daarom geen mechelaar.
En mijn autoriteit is als burger.
Snel een inburgeringscursus volgen, zodat je een echte Mechelaar word, voordat de Mechelaars je terugsturen naar je "moeder" gemeente.
subocaj is offline  
Oud 20 april 2014, 18:00   #15
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Snel een inburgeringscursus volgen, zodat je een echte Mechelaar word, voordat de Mechelaars je terugsturen naar je "moeder" gemeente.
Ik denk dat zelfs dat niet helpt. Hij is geen democraat en zal het ook nooit worden.
Sukkelaar is offline  
Oud 21 april 2014, 06:55   #16
killimandjaro
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cdupont75 Bekijk bericht
Ik zal ZEKER nooit op de NVA stemmen.
Tenzij je als werkende Vlaming in de armoede wil belanden natuurlijk.
Want de NVA wil absoluut de automatisch index afschaffen, en het aan de bedrijven zelf overlaten of zij een verhoging willen geven aan een werknemer of niet.
Wel mensen, ik kan je nu al zeggen dat als zoiets er zou doorkomen, bereid je dan maar al voor op het ergste. Want ik weet één ding, als het van je werkgever zelf afhangt of je al dan niet een verhoging krijgt, dan zal je er praktisch GEEN meer te zien krijgen !
De automatische indexaanpassing is de enige manier om de inflatie min of meer bij te houden, en niet elk jaar armer te worden. Als we zoiets zouden verliezen, zie dan maar dat je een grote spaarpot hebt staan, want anders ga je na verloop van tijd zeker niet meer rondkomen en constant koopkracht verliezen.
Immers, het leven wordt constant duurder, de waarde van geld daalt met de tijd, en zonder automatisch index zal dit dus betekenen dat je langzaam maar zeker armer zal worden, want je loon zal dan niet meer stijgen.
De automatische index is onze enige garantie om min onze koopkracht te blijven behouden, en zoiets wil de NVA afschaffen , onbegrijpelijk gewoon !!
Wat denkt diene De Wever eigenlijk wel. Dat we als simpele werknemer allemaal zo een grote pre hebben als hem ofwa ? Hem kan het natuurlijk weinig schelen, hij zal er geen boterham minder moeten voor eten. Hij heeft geld genoeg. Maar de meesten onder ons hebben het niet zo breed spijtig genoeg. Zo een voorstel alleen al bewijst meteen al wat voor een asociale partij de NVA eigenlijk wel is.
Wie in mei op De Wever stemt is ofwel rijk genoeg om zich nooit enige zorgen te moeten maken, of is niet goed op de hoogte van waarvoor de NVA eigenlijk allemaal voor staat. Ik hoop dat die nooit aan de macht komt, want dan pas zou Vlaanderen armoede kennen zoals het die nog nooit gezien heeft...
Stem jij maar voor de sossen.
Ga eens een toertje maken in de Borinage dan kan zien welke rijkdom de sossen daar de laatste vijftig jaar bewerkstelligt hebben.
killimandjaro is offline  
Oud 24 april 2014, 21:18   #17
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Ik speculeer dat er veel sossen inderdaad misnoegd zijn met de afgelopen jaren, en hierdoor zullen overlopen naar de PVDA. Overal zie ik PVDA op de ramen hangen en het zijn Vlamingen he
Ik denk dat PVDA wel eens een goede verkiezing kan halen.
Tegelijk denk ik dat cdupont gelijk heeft.
Al wie denkt aan eigen zak, stemt beter PVDA, of ge moet rijk zijn.

Laatst gewijzigd door Peche : 24 april 2014 om 21:20.
Peche is offline  
Oud 25 april 2014, 01:24   #18
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cdupont75 Bekijk bericht
Ik zal ZEKER nooit op de NVA stemmen.
Tenzij je als werkende Vlaming in de armoede wil belanden natuurlijk.
Want de NVA wil absoluut de automatisch index afschaffen, en het aan de bedrijven zelf overlaten of zij een verhoging willen geven aan een werknemer of niet.
Wel mensen, ik kan je nu al zeggen dat als zoiets er zou doorkomen, bereid je dan maar al voor op het ergste. Want ik weet één ding, als het van je werkgever zelf afhangt of je al dan niet een verhoging krijgt, dan zal je er praktisch GEEN meer te zien krijgen !
De automatische indexaanpassing is de enige manier om de inflatie min of meer bij te houden, en niet elk jaar armer te worden. Als we zoiets zouden verliezen, zie dan maar dat je een grote spaarpot hebt staan, want anders ga je na verloop van tijd zeker niet meer rondkomen en constant koopkracht verliezen.
Immers, het leven wordt constant duurder, de waarde van geld daalt met de tijd, en zonder automatisch index zal dit dus betekenen dat je langzaam maar zeker armer zal worden, want je loon zal dan niet meer stijgen.
De automatische index is onze enige garantie om min onze koopkracht te blijven behouden, en zoiets wil de NVA afschaffen , onbegrijpelijk gewoon !!
Wat denkt diene De Wever eigenlijk wel. Dat we als simpele werknemer allemaal zo een grote pre hebben als hem ofwa ? Hem kan het natuurlijk weinig schelen, hij zal er geen boterham minder moeten voor eten. Hij heeft geld genoeg. Maar de meesten onder ons hebben het niet zo breed spijtig genoeg. Zo een voorstel alleen al bewijst meteen al wat voor een asociale partij de NVA eigenlijk wel is.
Wie in mei op De Wever stemt is ofwel rijk genoeg om zich nooit enige zorgen te moeten maken, of is niet goed op de hoogte van waarvoor de NVA eigenlijk allemaal voor staat. Ik hoop dat die nooit aan de macht komt, want dan pas zou Vlaanderen armoede kennen zoals het die nog nooit gezien heeft...
Blijf jij maar op de drie tradionele dieven partijen stemmen.

Een Belgische alleenstaande werknemer zonder kinderen zag vorig jaar 55,8 procent van zijn loon verdwijnen in de staatskas via belastingen en sociale bijdragen. In geen enkel ander geïndustrialiseerd land is de (para)fiscale druk op arbeid zo hoog als in België.

Dat leert een recent OESO-onderzoek. België laat in fiscale druk op alleenstaanden Duitsland (49,3%), Oostenrijk (49,1%) en Hongarije (49%) achter zich.

Laatst gewijzigd door daiwa : 25 april 2014 om 01:31.
daiwa is offline  
Oud 2 mei 2014, 15:32   #19
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Blijf jij maar op de drie tradionele dieven partijen stemmen.

Een Belgische alleenstaande werknemer zonder kinderen zag vorig jaar 55,8 procent van zijn loon verdwijnen in de staatskas via belastingen en sociale bijdragen. In geen enkel ander geïndustrialiseerd land is de (para)fiscale druk op arbeid zo hoog als in België.

Dat leert een recent OESO-onderzoek. België laat in fiscale druk op alleenstaanden Duitsland (49,3%), Oostenrijk (49,1%) en Hongarije (49%) achter zich.
OESO is dat niet die tent waar die CD&V-er zit, die in lopende zaken zijn regeringsleden nog snel een opslag van 3.000 € gaf en ons garant stelde voor de verliezen van Fortis en Dexia en daarna als dank daar, duur betaald werd ondergebracht.?
subocaj is offline  
Oud 10 mei 2014, 18:01   #20
pegasus6869
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 februari 2009
Locatie: HELL !!!!!
Berichten: 1.289
Standaard

Verkiezingen ...jaja kenne da wel......Veele beloven zoals den verkuup van belastingverminderingen allemaal dikken zever ja !! iene kier de VET betaalde postjses in den zak ,en t'es weere stille overal.....Lier nen keer iets beloven dadde kunt betaalne ....Alléé santéé en zuipt ulder moar een stuk in under kluten !!ALLOO COOCOS !!!!!!

Laatst gewijzigd door pegasus6869 : 10 mei 2014 om 18:02.
pegasus6869 is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be