Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 februari 2018, 01:08   #1
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard Adoptie: moderne mensenhandel, zeker internationale...

Imo zou men het moeten verbieden. Zeker wat internationale adoptie betreft - over binnenlandse spreek ik me niet uit omdat dat volgens mij ergens wel de enige optie is voor die kindjes. Maar buitenlandse 'weesjes' (die in nogal wat gevallen niet eens weesjes zijn) zouden in mijn ogen beter in hun land van herkomst blijven en daar opgevangen worden ipv ze hier voor de leeuwen te werpen. Zelf was ik zo'n adoptiekindje en ik heb er nu vooral last door mede omdat ik naar aanleiding van een misbegrepen identity-crisis in de goot belandde - waar ik grotendeels op eigen krachten & mede dankzij de be sz ben uitgesukkeld, maar dat terzijde. Dit wens ik niemand toe en daarom wil ik dat internationale adoptie verboden zou worden opdat dergelijk menselijk leed de wereld uit wordt geholpen.

Het is tegelijk onnatuurlijk dat zeg maar gele, bruine of zwarte kindjes wijsgemaakt worden dat ze blank zijn, want dat zijn ze helemaal niet! Enkel innerlijk dan, maar goed dat is niet het eerste waar mensen op afgaan als jullie begrijpen wat ik bedoel. Anyway ik vind het onethisch, onverantwoord, en niet gepermitteerd dat blanken zo de plak over de rest vd wereld zwaaien zonder er bij stil te staan dat ze deze kindjes aan racisme blootstellen want niet iedereen ziet dat namelijk als 'Belgen' laat staan 'Vlamingen'. Nee, voor het gros van de mensen zijn dat geeltjes, bruintjes en 'negertjes' My 2 cents.

Anyway ik noem dat moderne mensenhandel. Wat is het anders. Toch geen charity want dan was het nagenoeg gratis. Re-


Discuss pls, thx ^^

Ps sorry ik kan de titel niet meer aanpassen >< mensenhandel ipv messenhandel (!)

Laatst gewijzigd door bembem : 10 februari 2018 om 01:34.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2018, 01:46   #2
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

And I shall add: Internationale adoptie is mensen hun identiteit afnemen waardoor de zwakkeren onder hen levenslang in de psychische problemen komen. Niet de adoptee is zot maar het systeem dat dit toeliet! Re-my 2 cents.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2018, 01:56   #3
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.518
Standaard

Jammer dat u beoordeeld werd of u zich beoordeeld voelde op basis van uw uiterlijk. Een kenmerk van gesloten maatschappijen. Ik Brazilië pak zou u dat probleem niet gehad hebben. Of toch minder.

De oplossing ligt in een opvoeding van de maatschappij. Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat adoptie inderdaad geen mensenhandel kan zijn. Maar niet per definitie. Waar de kinderen ook vandaan komen.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be