Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 maart 2018, 16:34   #101
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Deze morgen aan het zelfbediening Esso station vlakbij gezien : diesel 1,244 euro/liter en benzine 1,242 euro/liter (octaan 95).
Daar lig ik niet wakker van, is 't minst van mijn zorgen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2018, 16:37   #102
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Atoomcentrales niks.

Steenkool is er niet meer in Belgie.
Idd, in België, daarom dat ze regelmatig stroom moeten kopen in het buitenland, en daar....

Laatst gewijzigd door Garry : 28 maart 2018 om 16:37.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2018, 17:10   #103
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ja het verschil is wereldschokkend. Op 45 liter 5 euro.

Gij bent toch ingenieur hé? Dan zou jij normaal gezien toch moeten kunnen rekenen.

Wel bekijk dit dan maar even;

Mensen zoals ik die een redelijk zware last trekken zijn spotgoedkoop gesteld met een diesel.

Elektrische auto

(De Tesla Model X is de allereerste volledig elektrisch aangedreven personenauto die een aanhangwagen mag trekken. Bij de geteste uitvoering P90D (vanaf € 133.000) mag er 1.580 kg aan de trekhaak, ruim voldoende voor een forse caravan. Voor de redactie van de KCK reden om een Model X in combinatie met de eigen KCK-redactiecaravan uit te proberen.)

Ruim voldoende zegt men hier maar even ruim onvoldoende voor mij gezien ik om en bij geladen de 2500 kg trek.

Maar nu komt het;

Vanaf 133000,- euro, daar waar mijne, met opties en automaat, slechts 40000,- kost, een verschil van zo maar eens eventjes 93000,- euro. Voor dat bedrag kan ik een miljoen km rijden en die tesla rijd ook geen miljoen km gratis hé, die moet ge daar dan nog bij tellen.

Laat ons nu eens eventjes aannemen dat ze beide aan 500000 km aan vervanging toe zijn. Aan de prijzen van vandaag kost die Tesla nog eens 93000, - euro meer dan mijn diesel, en nu gaan we er nog vanuit dat de koper van die tesla die 133000,- euro in zijn schuif heeft liggen want als hij die moet financieren op 5 jaar, kost hem dat nog eens een pak extra aan intresten. Ik veronderstel dat iemand die dergelijke dure auto koopt deze ook nog eens omnium gaat verzekeren. Voor die van mij (Lichte vracht) was het al 2500,- per jaar. Ik heb kunnen onderhandelen waarna de verzekering op 1500,- euro per jaar kwam. Hoeveel zal iemand moeten neertellen voor een omnium voor een auto van 133000, euro denk je.

Begin nu maar al je hersens te pijnigen maar je zult niet tot een andere slotsom kunnen komen dan dat mijn diesel ontiechelijk veel goedkoper rijd dan een Tesla die niet eens gelijke prestaties levert.

Laatst gewijzigd door Garry : 28 maart 2018 om 17:18.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be