Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 juli 2019, 11:32   #81
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.599
Standaard

't Is allemaal eenvoudigweg een stupied communicatieprobleem, niks meer of minder.
Beiden laten wel een steek vallen... bij voorbeeld als ze het over naaien en poepen hebben.

Ons swyg oor die boere, ni?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2019, 11:33   #82
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik denk dat het soort endemische "Ollanderhaat" dat bij een aantal Vlamingen wordt aangetroffen eigenlijk te verklaren is doordat Nederlanders en Vlamingen zeer nauw verwant zijn. Nogal dikwijls kunnen we vaststellen dat verdraagzaamheid tegenover familie en verwanten kleiner is dan tegenover echte vreemden. Ons beider historische bagage heeft natuurlijk ook een niet te onderschatten rol gespeeld. Toen de religie nog een belangrijke factor in de samenleving was werd in het katholieke Vlaanderen door de roomse clerus een beeld opgehangen waarbij Nederland een "gevaarlijk" land was voor het zieleheil van de Vlaming. Omgang met Calvinistische christenen was gevaarlijk. Dat een heel groot gedeelte van Nederland katholiek was, daar werd nauwelijks iets over gezegd. En ja, dan was er natuurlijk ook nog de taal nietwaar... Het feit dat Nederlanders het Nederlands met een eigen accent spreken, daar hadden nogal wat Vlamingen het een beetje moeilijk mee. Wanneer ze met een Nederlander een conversatie moesten voeren dan voelden veel Vlamingen zich altijd een beetje onwennig. De Vlaamse taal-ontvoogdingsstrijd had daar veel, zoniet alles mee te maken. De Vlaamse beweging heeft intertijd de uitsluitend dialect wauwelende Vlaming uit de klei getrokken en hem/haar op het hart gedrukt dat hij/zij "schoon Vlaamsch" moest spreken. Ganse generaties goedmenende en verdienstelijke Vlaamse onderwijzers hebben zich daarvoor opgeofferd. Maar alleen reeds door er de naam "Vlaams" en niet "Nederlands" op te kleven zat de toenmalige Vlaamse culturele bovenlaag verkeerd. Het probleem was (en is eigenlijk nog steeds) dat de formele cultureel-diplomatieke stap van de Taalunie tussen Vlaanderen en Nederland veel te laat is gekomen. Het had er reeds een eeuw vroeger moeten zijn. Maar toen zat Vlaanderen nog volledig geklemd in het unitaire en overwegend franstalige België/Belgique.

Nu, alles bij elkaar genomen ben ik niet pessimistisch hoor. Het Algemeen Nederlands is uiteindelijk steeds steviger in Vlaanderen verankerd geraakt. En de Vlamingen hebben reeds lang aanvaard dat niet iedereen dat Nederlands accentloos kan spreken en dat het ook niet hoeft.
Denk dat dit inderdaad zo is.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2019, 16:32   #83
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Denk dat dit inderdaad zo is.
Verder geen kwaad woord over de Ollanders maar ik vind wel dat ze moeten stoppen met in Antwerpen tegen de kathedraal te staan zeiken als ze gezopen hebben...….
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2019, 17:35   #84
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Verder geen kwaad woord over de Ollanders maar ik vind wel dat ze moeten stoppen met in Antwerpen tegen de kathedraal te staan zeiken als ze gezopen hebben...….
Dat is bij ons ook verboden, dacht zo'n € 140 boete in Nederland. Werkt goed zo'n boete.

Ik weet niet wat de GAS boete in Antwerpen hiervoor is....


Link: https://www.vraaghetdepolitie.nl/pol...at-ervoor.html
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 30 juli 2019 om 17:45.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2019, 19:29   #85
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Dat is bij ons ook verboden, dacht zo'n € 140 boete in Nederland. Werkt goed zo'n boete.

Ik weet niet wat de GAS boete in Antwerpen hiervoor is....


Link: https://www.vraaghetdepolitie.nl/pol...at-ervoor.html
Zag zojuist dat in Antwerpen de boete € 350 voor volwassenen kan zijn.

Leuke link over wildplassen en openbare urinoirs binnen Europa: https://nos.nl/l/2195298

Denk ook dat daar, in de openbare urinoirs, de "degens" elkaar vaak kruisten.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 30 juli 2019 om 19:49.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2019, 21:45   #86
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aenigma Bekijk bericht
het Belgisch koningshuis is geen familie van de oranjes zover ik weet
Luxemburg is dat denk ik wel aangezien die vroeger dezelfde koning hadden tot er een koningin kwam in Nederland (vrouwen konden de titel niet erven in Luxemburg)
Dacht ik ook niet Belgisch koninghuiq stamt van de habsburgers voor zover ik weet en dat zijn Duitsers.
Voor de rest is de nederlandse koninglijke familie als die al nodig is veel meer met het volk begaan dan onze wereldvreemde charels.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2019, 18:10   #87
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Dacht ik ook niet Belgisch koninghuiq stamt van de habsburgers voor zover ik weet en dat zijn Duitsers.
Voor de rest is de nederlandse koninglijke familie als die al nodig is veel meer met het volk begaan dan onze wereldvreemde charels.
De Belgen zitten kennelijk in de ontkenningsfase, hun koninklijke familie is wel degelijk familie van de Oranjes. Via de vrouwelijke lijn.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2019, 18:46   #88
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
De Belgen zitten kennelijk in de ontkenningsfase, hun koninklijke familie is wel degelijk familie van de Oranjes. Via de vrouwelijke lijn.
De lijn is: Albert II, Astrid Koningin der Belgen, Ingeborg van Denemarken, Louise van Zweden (koningin van Denemarken), Louise prinses der Nederlanden (koningin van Zweden), Prins Willem Frederik, koning Willem I.

Dus zeven generaties. Dit is geen Adam en Eva verhaal dus. Koning Willem I is de oudbetovergrootvader van de huidige koning der Belgen. Punt uit. De rest is lulkoek.

Koning Filip der Belgiekers is een nazaat van Koning Willem I. Dat de vrouwelijke lijn niet als volwaardig.wordt gezien is pure discriminatie van de vrouw. Als genealogisch mannelijk onderzoeker is voor mij de vrouwelijke lijn veel belangrijker.

Verder de huidige koning van Nederland is voornamelijk via de vrouwelijke lijn een afstammeling van Willem I.
Zaten drie koninginnen tussen tot aan Koning Willem III.
Bij onze zuiderburen tot aan Koning Willem I zitten er vier adellijke dames tussen, scheelt maar één dame.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 12 augustus 2019 om 19:11.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2019, 02:09   #89
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.866
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
De Oranje familie haar roots liggen in Duitsland, meer bepaald in het oude vorstendom Nassau. Dat “Orange” werd er aan toegevoegd nadat een Franse koning aan Willem van Oranje het stadje Orange cadeau had gedaan voor bewezen diensten.
U heeft het toch echt mis, het Prinsdom Orange lag in het Koninkrijk Arelat/Arles/Bourgondië, zelfs sinds 1032 een deel van het Heilige Roomse Rijk. Het huis Nassau-Breda (de 'Nederlandse' tak, met als belangrijkste bezitting de Baronie van Breda) trouwde met een erfgename van het huis Chalons-Arlay (toen in bezit van Orange), beide huizen waren trouwe dienaren van het huis Valois-Bourgondië. Deze René van Chalons (Renatus van Breda) maakte bij testament zijn neef Willem van Nassau-Dillenburg zijn erfgenaam.
Het zijn juist de Franse koningen geweest, die de Oranje-Nassau's hebben 'beroofd' van Orange.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck

Laatst gewijzigd door Adam Smith : 13 augustus 2019 om 02:12.
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2019, 14:50   #90
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Dacht ik ook niet Belgisch koninghuiq stamt van de habsburgers voor zover ik weet en dat zijn Duitsers.
Voor de rest is de nederlandse koninglijke familie als die al nodig is veel meer met het volk begaan dan onze wereldvreemde charels.
Saxen-Coburg. Niet de habsburgers.

Op dit moment zitten de Saxen-Coburgers in Groot-Brittanie en Belgie op de troon.

De Habsburgers zijn volgens mij mee ten onder gegaan met Oostenrijk-Hongarije.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2019, 14:53   #91
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
De Belgen zitten kennelijk in de ontkenningsfase, hun koninklijke familie is wel degelijk familie van de Oranjes. Via de vrouwelijke lijn.
Alle koninklijke families in Europa zijn familie van mekaar. Dat is gewoon een groot incestnest.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2019, 17:24   #92
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Alle koninklijke families in Europa zijn familie van mekaar. Dat is gewoon een groot incestnest.
Klopt volledig!
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2019, 09:53   #93
Aenigma
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 21 maart 2013
Berichten: 363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Saxen-Coburg. Niet de habsburgers.

Op dit moment zitten de Saxen-Coburgers in Groot-Brittanie en Belgie op de troon.

De Habsburgers zijn volgens mij mee ten onder gegaan met Oostenrijk-Hongarije.
de familie habsburg bestaat hoor
prinses astrid is met een habsburg getrouwd van de tak oostenrijk-este(vroeger van modena italie)
en dan heb je de directe lijn van die van oostenrijk Habsburg-lotharingia die hoofd daarvan is een politieker in oostenrijk

er zit geen habsburg bloed bij de koning zelf maar normaal toch wel bij astrid haar nageslacht

Laatst gewijzigd door Aenigma : 16 augustus 2019 om 09:54.
Aenigma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2019, 09:55   #94
Aenigma
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 21 maart 2013
Berichten: 363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Alle koninklijke families in Europa zijn familie van mekaar. Dat is gewoon een groot incestnest.
als je ver genoeg teruggaat is dat zeker het geval
sommigen gingen wel verder in die incest zoals de spanjaarden toen die nog habsburgs waren
Aenigma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2019, 14:04   #95
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aenigma Bekijk bericht
als je ver genoeg teruggaat is dat zeker het geval
sommigen gingen wel verder in die incest zoals de spanjaarden toen die nog habsburgs waren
Wat is ver terug dan?
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 22:09   #96
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Leuk, opnieuw het neerhalen van een ander. Typisch Belgische houding. Staat symbool voor de haathouding daar. Wij doen dit niet, stuk vriendelijker hier.

Heb in mijn persoonlijke samenwerking met de haatsmurfen daar gemerkt dat afzeiken echt een nationale sport is, zeker als je een Ollander bent.
Met Duitsers heb ik dit nooit gehad, ik merk ook op LinkedIn dat ik naast Engelstaligen ook veel Duitsers in mijn netwerk heb. De haatsmurfen uit België zijn bij mij uitzondering.

Gelukkig maar dat er een grens is nu. We zouden 1830 eigenlijk ook moeten vieren!

Denk dat Straatsburg ook een veel betere hoofdstad van Europa is dan Brussel. Dan hoeven we daar helemaal niet meer te komen!
Hol land dat superieur land boven alles verheven en niets is beter dan "bij ons" dat hoor je na 5 minuten al.
Waarom ze dan in alle delen van de wereld in grote getale uitgezwermd zijn is voor mij altijd een vraag geweest?
En in dat "rot België" zitten ook véél méér Hol landers dan er Belgen in Hol land zitten wees daar maar zeker van.
Duidelijk zeker waar het het best is?
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2019, 05:56   #97
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Wat is ver terug dan?
Adam en Eva daar stammen we allemaal van.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2019, 06:25   #98
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.092
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Hol land dat superieur land boven alles verheven en niets is beter dan "bij ons" dat hoor je na 5 minuten al.
Waarom ze dan in alle delen van de wereld in grote getale uitgezwermd zijn is voor mij altijd een vraag geweest?
En in dat "rot België" zitten ook véél méér Hol landers dan er Belgen in Hol land zitten wees daar maar zeker van.
Duidelijk zeker waar het het best is?
Natuurlijk is belasting ontduiken veel makkelijker in België dan in Nederland.

Het wordt tijd dat de Belgen eens stoppen met hun Calimero gedrag.
Nederland is al meer dan 400 jaar een onafhankelijke staat ,
met in de loop van de geschiedenis grote prestaties.
België daarentegen is eeuwen een wingewest, van Spanje , van Oostenrijk
en de laatste eeuwen van Frankrijk.
Daarom laten de Belgen hun eigen staat op orde maken en niet voortdurend afgeven op hun buurlanden.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2019, 00:33   #99
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Alsof ik dezelfde persoon ben als mijn voorouders 20 tot 100 generaties geleden? Complete onzin natuurlijk.

Je blijft een familie uitsluiten. Blijft discriminerend.

Dat is België, wantrouwen, haat en wrok. Wij Nederlanders zijn zo gelukkig niet. Onze democratie heeft voldoende borging dat wij geen leiders krijgen met dictator potenties. België kennelijk wel.
Nu eens wat anders wie heeft u gevraagd om op een overwegend Belgische site te komen promoten voor Nederland en om de Belgen af te breken?
Dan vraag je toch om niet leuke commentaren die dan nog heel dikwijls terecht zijn ook naar de Nederlanders toe.
Hoe ik ze vooral ken, als praatjesmakers die overal uitzwermen maar ze zijn de grens nog niet over of ze beginnen kritiek op de nieuwe omgeving te uiten.
Alles is beter in Nederland maar wie weg kan doet het en juist ze zijn meestal niet zo geliefd waar ze zich neerpoten in het buitenland.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2019, 00:46   #100
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Natuurlijk is belasting ontduiken veel makkelijker in België dan in Nederland.

Het wordt tijd dat de Belgen eens stoppen met hun Calimero gedrag.
Nederland is al meer dan 400 jaar een onafhankelijke staat ,
met in de loop van de geschiedenis grote prestaties.
België daarentegen is eeuwen een wingewest, van Spanje , van Oostenrijk
en de laatste eeuwen van Frankrijk.
Daarom laten de Belgen hun eigen staat op orde maken en niet voortdurend afgeven op hun buurlanden.
We waren ook een Nederlands wingewest en juist de Hollanders zijn overwegend "aanpakkers" maar daarom niet volmaakt of beter dan anderen.
Het is juist die hoogmoedige eigendunk die hen zo afschuwelijk maakt.
Ik was veel in Nederland, zelfs om er te werken was je welkom en zelf zijn ze super efficiënt maar ze zijn anders, totaal anders dan wij.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be