Politics.be Problemen met registreren? Of een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te verzenden naar maarten@politics.be met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 augustus 2019, 10:19   #501
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Hoe nobel Harry. Missen ze u niet in de microcosmos?
Nee hoor, waarom zouden ze mij missen?, ze zijn toch vlak bij mij in mijn lichaam met 10^42 levende zielen.
En ik ben bij hun, in hun hemelrijk, hoger ontwikkeld dan ik hier op aarde zou kunnen beseffen.
Neen, dat zit wel goed.

Maar mijn leven hier op aard, dat is een grote ellende, omdat niemand van mij wil weten....
Oud 10 augustus 2019, 10:10   #502
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mattheus 10:24 De discipel is niet boven den meester, noch de dienstknecht boven zijn heer. 25 Het zij den discipel genoeg, dat hij worde gelijk zijn meester, en de dienstknecht gelijk zijn heer.

Het kan verkeren dat de knecht van vandaag de meester wordt van morgen en omgekeerd.
Dat is de evolutie geheten als cyclussysteem.
Oud 13 augustus 2019, 08:07   #503
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mattheus 10:25 Indien zij den Heere des huizes Beëlzebul hebben geheten, hoeveel te meer Zijn huisgenoten!

Ik: en de dienstknecht kan niet meer zijn dan de Heer, hoe kan het dan dat de huisgenoten meer zijn dan Beëlzebul, de duivel zelf?
Wat alleen kan als de dienstknecht meer kan worden dan zijn meester, wat ik dus beweer.
Jezus spreekt zichzelf tegen.
Oud 19 augustus 2019, 16:13   #504
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mattheus 10:26 Vreest dan hen niet; want er is niets bedekt, hetwelk niet zal ontdekt worden, en verborgen, hetwelk niet zal geweten worden. 27 Hetgeen Ik u zeg in de duisternis, zegt het in het licht; en hetgeen gij hoort in het oor, predikt dat op de daken.

Dat doen de christenen al 2000 jaar en ziet wat er van de wereld terecht is gekomen.
Niemand heeft ooit zoveel onzin beweerd als Jezus.
Oud 23 augustus 2019, 10:24   #505
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Hoe nobel Harry. Missen ze u niet in de microcosmos?
U kan dat er allemaal even op nalezen.

De 'leer' van Harrie Weggelaar.

Ik vond de volgende gewoon goed.

Harrie Weggelaars atoomtheorie.

Misschien heeft u er wat aan Bach en schept het duidelijkheid.

Laatst gewijzigd door Universalia : 23 augustus 2019 om 10:28.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2019, 10:48   #506
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
U kan dat er allemaal even op nalezen.

De 'leer' van Harrie Weggelaar.

Ik vond de volgende gewoon goed.

Harrie Weggelaars atoomtheorie.

Misschien heeft u er wat aan Bach en schept het duidelijkheid.
Dat laatste was dan vooral bedoeld om mij in de maling te nemen, zoals zovelen dat hebben gedaan.

Maar goed was mijn antwoord op de vraag: "Wat als blijkt dat mijn atoomtheorie niet bestaat?"

Ik: "dan zit het heelal niet goed in elkaar!"

Inderdaad: want dan zitten we met het krakkemikkige heelal van de wetenschap opgescheept, dat dan ook onder gaat.

En dan wedergeboren wordt in mijn atoomtheorie als eeuwig en oneindig uit Gods Geest vandaan.

Amen.

En wat Bach betreft die heeft er nooit iets van begrepen, noch heeft hij de wil dat te doen.
Want stel dat ik eens gelijk zou hebben: dat zou een schande wezen....
Oud 26 augustus 2019, 11:21   #507
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mattheus 10:28 En vreest u niet voor degenen, die het lichaam doden, en de ziel niet kunnen doden; maar vreest veel meer Hem, Die beide ziel en lichaam kan verderven in de hel. 29 Worden niet twee musjes om een penningsken verkocht? En niet een van deze zal op de aarde vallen zonder uw Vader.

Zo zal dus ook uw lichaam en ziel, dus beiden (de twee mussen), alleen verdorven worden als uw Vader dat wil.
Dank U wel.
Oud 3 september 2019, 09:31   #508
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mattheus 10:30 En ook uw haren des hoofds zijn alle geteld. 31 Vreest dan niet; gij gaat vele musjes te boven. 32 Een iegelijk dan, die Mij belijden zal voor de mensen, dien zal Ik ook belijden voor Mijn Vader, Die in de hemelen is. 33 Maar zo wie Mij verloochend zal hebben voor de mensen, dien zal Ik ook verloochenen voor Mijn Vader, Die in de hemelen is.

Dus de mensen moeten een voorbeeld zijn voor Jezus, in plaats van andersom.
Waar is hier de voorbeeldige liefde en vergiffenis gebleven?
Het is gewoon: oog om oog, tand om tand.
Oud 5 september 2019, 20:04   #509
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
In het boek van Richard Carrier komt men veel wetenswaardigheden tegen die de moeite lonen. Neem nu de periode waarin Jezus zou moeten geleefd hebben. Hij geeft grondige analyses hieromtrent, maar ik beperk me hier tot de kern van de zaak.

Richard Carrier:

Jesus When?
Jezus was born around the time of either Herod the Great’s dead (4 BCE) or the annexation of Judea (6 , CE) then preached in Galilee and was crucified under Pontius Pilate (26-26 CE) during the reign of Emperor Tiberius (17-37 BE). Right? Well, we’re not really sure. Because Christians weren’t really sure. Some Christians believed Jesus died during the reign of Emperor Claudius(41-54 CE). Other believed he was executed by a Herod, not Pilate. And still others were certain dat he was born en died in the reign of King Aleander Jannaeus (103-76). That’s right. Some Christians believed Jezus had lived and died a hundred years earlier than our Gospels claim."

(R Carrier, On the historicity of Jezus, blz. 281 e.v. )

Carrier verduidelijkt dit allemaal. Neem nu de laatste bewering. Hier haalt hij Epiphanius aan en zijn Panarion. Epiphanius besprak in dit geschrift de vroeg-christelijke sektes die afweken van de versie van de kerk. Hij haalt onder meer de Nazoreeërs aan, een zeer oude groep van volgelingen van Jezus die zouden teruggaan op die eerste christen die we terugvinden in Handelingen. Joden dus die wetsgetrouw waren gebleven alhoewel ze geloofden dat Jezus goddelijk was. Welnu, zegt Epiphanius, deze christenen geloofden dat Jezus stierf in de tijd van Alexander Jannaeus (103-76 v. Chr.) ...

Ook de door de christenen zeer gerespecteerde Irenaeus geeft een andere datum voor de dood van Jezus. En hij doet dit op basis van Johannes 8, 57 in combinatie met Lk 3,2-1 en Lk 3.23. Bijgevolg, zo redeneerde Irenaeus, moest Jezus gestorven zijn in de jaren 40 en dus onder keizer Claudius.

En zo zijn er nog tal van andere wonderrichtingen van Jezus stonden (Nazoreeërs) hem 100 jaar vroeger in de tijd situeren. Tenzij dat Jezus eigenlijk een mythische persoon is.
Voor de mensen die het Frans machtig zijn: interessante ( wellicht wat voorspelbare voor sommigen ) documentaire over de persoon van Jezus.

https://www.youtube.com/watch?v=RurapqDzD9E

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 september 2019 om 20:10.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2019, 08:52   #510
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mattheus 10:34 Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. 35 Want Ik ben gekomen, om den mens tweedrachtig te maken tegen zijn vader, en de dochter tegen haar moeder, en de schoondochter tegen haar schoonmoeder. 36 En zij zullen des mensen vijanden worden, die zijn huisgenoten zijn. 37 Die vader of moeder liefheeft boven Mij, is Mijns niet waardig; en die zoon of dochter liefheeft boven Mij, is Mijns niet waardig.

Lekkere jongen die Jezus, wat me aan de latere inquisitie doet denken je eigen familieleden te verraden.
Met de beul daarbij wilde dat meestal wel lukken.
Oud 16 september 2019, 09:17   #511
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mattheus 10:38 En die zijn kruis niet op zich neemt, en Mij navolgt, is Mijns niet waardig.

Dus dat kruis van Jezus heeft niks geholpen, je moet zelf ook nog hangen.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2016, Politics.be