Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 juni 2012, 18:56   #41
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
De veeteelt stoot meer broeikassen uit dan alle auto,s, vrachtwagens, boten, treinen en vliegtuigen bij elkaar.

Het eten van een kilo vlees draagt meer bij bij het opwarming van de aarde dan drie uur met een wagen rondrijden en ondertussen het licht thuis laten branden.

En zo zijn er nog vele voorbeelden te geven, mijn vraag is dus: Is vlees eten eigenlijk nog wel ecologisch verantwoord?
Is vegetarisme eigenlijk wel ecologisch verantwoord? Bestaat er eigenlijk wel een degelijke studie over de gevolgen van een globale omschakeling naar konijnenvoer?
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 19:50   #42
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
De veeteelt stoot meer broeikassen uit dan alle auto,s, vrachtwagens, boten, treinen en vliegtuigen bij elkaar.

Het eten van een kilo vlees draagt meer bij bij het opwarming van de aarde dan drie uur met een wagen rondrijden en ondertussen het licht thuis laten branden.

En zo zijn er nog vele voorbeelden te geven, mijn vraag is dus: Is vlees eten eigenlijk nog wel ecologisch verantwoord?
Om proteïnen binnen te krijgen is het inderdaad veel beter het veevoer en het land dat daarbij gebruikt wordt, direct te consumeren, in plaats van de omweg via een beest te maken.

Als ik het goed heb, bevat een koe van 400kg zo'n 75kg proteïnen (25g/100g vlees). Eén hectare sojabonen bevat daarentegen 800kg proteïnen (35g/100g bonen, en een opbrengst van 2300kg/ha). Dus één hectare van die bonen bevat de proteïnen van meer dan 10 koeien.

Een koe vreet ongeveer 1250kg sojabonen vooraleer ze geslacht wordt, wat ongeveer een half hectare is.

Kortom, het is 5 keer efficiënter om de proteïnen direct van een hectare te consumeren, in plaats van die te laten omzetten in dierlijke proteïnen via zo'n beest als een koe.


NB: deze cijfers zijn snel ineengebokst op basis van wat algemene inschattingen. Ze kunnen verbeterd worden. Iemand een goeie bron in deze context?
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes

Laatst gewijzigd door C2C : 21 juni 2012 om 19:51.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 21:16   #43
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
De onderzoeken hierover neigen inderdaad naar het feit dat vleesproductie meer uitstoot. Dit is niet altijd waar, maar blijkbaar wel voor het gros van de gevallen.

Het probleem is dat zelfs al mensen dit weten, zij hun "stukske vlees op den bbq" (wacht maar af want dat gaat hier nog meermaals letterlijk staan, in deze draad" niet willen opgeven omdat er "linkiewinkies" "dictatoriaal willen doen zoals Stalin deed".

Ik zou gerust veel minder vlees eten dan ik nu eet als dit zou moeten. Dan moeten de alternatieven wel vlot beschikbaar zijn.
Enkel als het zou moeten?
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 21:18   #44
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Enkel als het zou moeten?
Wil je het uitlokken dat ik mijn vuile statistische aard naar boven doe komen of is dit een serieuze vraag?
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 21:18   #45
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Is vegetarisme eigenlijk wel ecologisch verantwoord? Bestaat er eigenlijk wel een degelijke studie over de gevolgen van een globale omschakeling naar konijnenvoer?
Je moet gewoon een matig begrip hebben van trofische niveaus om te begrijpen dat vegetarisme (en veganisme nog meer eigenlijk) minder land/arbeid/grondstoffen vereist.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 21:19   #46
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Wil je het uitlokken dat ik mijn vuile statistische aard naar boven doe komen of is dit een serieuze vraag?
Jij voelt je nogal vlug aangevallen he?

Natuurlijk is dat een serieuze vraag. Ik ben zelf vegetariër.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 21:26   #47
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Jij voelt je nogal vlug aangevallen he?

Natuurlijk is dat een serieuze vraag. Ik ben zelf vegetariër.
Met al die libertarische trollen die hier rondzwerven is het wijs om de metafysische tweeloop geladen te houden. Je weet maar nooit welk rechtsaxioma je tent binnenkruipt als je slaapt.


Ik ben niet tegen het doden van dieren om vlees te eten, ik heb dit met mijn eigen handen vaak gedaan als kind. Ik ben wel absoluut voor een humane behandeling van dieren, en ik zit in met de natuur rondom ons. Als het opgeven van vlees, volledig of voor een overgroot deel, inderdaad ervoor zal zorgen dat een aantal natuurrampen (ook als deze geen rechtstreekse invloed op mij gaan ehbben) kan afwenden ben ik inderdaad daartoe bereid.

Wel is het zo, zoals ik aan forummer Nietzsche reeds eerder heb uitgelegd, dat ik momenteel geen heil zie in het opgeven van vlees voor mijzelf door er geen meer te kopen. Dit ontwijken van vlees zal namelijk enkel extra energie kosten die ik voor pakweg het welzijn van de vogels in mijn achtertuin kan steken.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 22:04   #48
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Met al die libertarische trollen die hier rondzwerven is het wijs om de metafysische tweeloop geladen te houden. Je weet maar nooit welk rechtsaxioma je tent binnenkruipt als je slaapt.
Het is niet omdat je oneens bent met mensen, dat het trolls zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Ik ben niet tegen het doden van dieren om vlees te eten, ik heb dit met mijn eigen handen vaak gedaan als kind. Ik ben wel absoluut voor een humane behandeling van dieren, en ik zit in met de natuur rondom ons. Als het opgeven van vlees, volledig of voor een overgroot deel, inderdaad ervoor zal zorgen dat een aantal natuurrampen (ook als deze geen rechtstreekse invloed op mij gaan ehbben) kan afwenden ben ik inderdaad daartoe bereid.
Ik ben ook niet tegen het doden van dieren. Meer tegen de afschuwelijke omstandigheden van het leven van die dieren in de intensieve veeteelt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Wel is het zo, zoals ik aan forummer Nietzsche reeds eerder heb uitgelegd, dat ik momenteel geen heil zie in het opgeven van vlees voor mijzelf door er geen meer te kopen.
Ah ja, nu lees ik het. Ik heb overigens al wat insecten geproefd op een Australische beurs (voor ik vegetariër werd). Dat was best te preumen.
Dit ontwijken van vlees zal namelijk enkel extra energie kosten die ik voor pakweg het welzijn van de vogels in mijn achtertuin kan steken.[/quote]
Ik snap wel niet hoe dat jou persoonlijk meer energie gaat kosten.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 23:14   #49
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Wat een achterlijke hippiepraatjes.
http://www.youtube.com/watch?v=HYslh01vdMY
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2012, 00:29   #50
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Het is niet omdat je oneens bent met mensen, dat het trolls zijn.
Iedereen heeft een mening. Het hebben van een mening betekent niet dat men geen trol is. In bepaalde gevallen gaat het echt wel om trollen. Ik bedoel maar:



Citaat:
Ik ben ook niet tegen het doden van dieren. Meer tegen de afschuwelijke omstandigheden van het leven van die dieren in de intensieve veeteelt.
Citaat:
Citaat:
Ah ja, nu lees ik het. Ik heb overigens al wat insecten geproefd op een Australische beurs (voor ik vegetariër werd). Dat was best te preumen.
Dit ontwijken van vlees zal namelijk enkel extra energie kosten die ik voor pakweg het welzijn van de vogels in mijn achtertuin kan steken.
Ik snap wel niet hoe dat jou persoonlijk meer energie gaat kosten.
Hoe smaken insecten?


En het gaat mij energie kosten omdat ik dan ga moeten omschakelen naar vegetarisch eten, wat energie kost om uit te zoeken hoe ik dit best doe (recepten, ...) en verder is vegetarisch voedsel zeker niet overal beschikbaar. Dus sta ik daar principieel te wezen voor een hamburgerkraam om 4 uur s'ochtends met een lage bloedsuikerspiegel. Dat is heel erg principieel en stoer maar echt nuttig is dat niet.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2012, 05:14   #51
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Je moet gewoon een matig begrip hebben van trofische niveaus om te begrijpen dat vegetarisme (en veganisme nog meer eigenlijk) minder land/arbeid/grondstoffen vereist.
Alleen gaat het om veel meer dan het simplistische land/arbeid/grondstoffen. In welke mate zou een omschakeling naar vegetarisme de consumptie van geimporteerde groenten en fruit doen verhogen, en hoeveel kost het transport van die goederen ecologisch gezien (Belgie is bvb niet bepaald een sojabonenproducent)? Wat zijn de effecten op het gebruik (en dus de productie en transport) van pesticiden? Wat is het effect van miljoenen tractors wereldwijd die mogelijk vaker (of minder vaak) moeten uitrijden? Wat is het effect op het koopgedrag van mensen (willen ze graag vnl verse groenten, en betekent dit extra autoritten naar de supermarkt elke maand)? Wat betekent dit voor het "gedrag" in de keuken (extra gebruik van fornuis om te blancheren, aankoop van tweede diepvries om het te bewaren)? Wat is de impact van een verhoging van productie, en dus transport, van voedingssupplementen? Enzovoort.

Toon mij een studie die dergelijke zaken in kaart brengt. De notie dat de kous af is met "koeien laten scheten en hebben meer land nodig", is absurd.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2012, 06:41   #52
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Iedereen heeft een mening. Het hebben van een mening betekent niet dat men geen trol is. In bepaalde gevallen gaat het echt wel om trollen. Ik bedoel maar:

Ik vind die best wel grappig, al staan er dingen tussen die ik nog geen enkele libertariër/anti-statist heb horen zeggen zoals "Er bestaat niets als maatschappij/gemeenschap.".
Wacht maar tot HT bekender wordt. Binnen de kortste keren spreekt men over HT-trolls, zo werkt het Internet. EN dan krijg jij ook zo'n bingo-kaartje. Ik zou er eentje over statisme kunnen plakken, maar deze is wel grappig on topic.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Hoe smaken insecten?
IK herinner me dat geroosterde sprinkhaan wat visachtig smaakte, maar dan met een bittere nasmaak. Er waren ook een paar wormen, maar die waren in de pesto enzo gedraaid, dus proefde je niet zoveel van.
Het schijnt wel dat sprinkhanen bijvoorbeeld gigantisch veel lood en andere zware metalen bioaccumuleren.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
En het gaat mij energie kosten omdat ik dan ga moeten omschakelen naar vegetarisch eten, wat energie kost om uit te zoeken hoe ik dit best doe (recepten, ...) en verder is vegetarisch voedsel zeker niet overal beschikbaar. Dus sta ik daar principieel te wezen voor een hamburgerkraam om 4 uur s'ochtends met een lage bloedsuikerspiegel. Dat is heel erg principieel en stoer maar echt nuttig is dat niet.
Ah, op die manier. Met een lage bloedsuikerspiegel heb ik geen probleem, daarvoor eet en drink ik veel te veel ongezonde bucht
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2012, 06:49   #53
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Alleen gaat het om veel meer dan het simplistische land/arbeid/grondstoffen. In welke mate zou een omschakeling naar vegetarisme de consumptie van geimporteerde groenten en fruit doen verhogen, en hoeveel kost het transport van die goederen ecologisch gezien (Belgie is bvb niet bepaald een sojabonenproducent)? Wat zijn de effecten op het gebruik (en dus de productie en transport) van pesticiden? Wat is het effect van miljoenen tractors wereldwijd die mogelijk vaker (of minder vaak) moeten uitrijden?
Je weet toch wat ze die runderen etc. voederen he? Moet ik het verklappen? Granen en gewassen. Bij elk argument dat U net heeft aangehaald kan ik zeggen: er zouden minder nodig zijn/het zou minder kosten om direct zelf die groeten te consumeren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Wat is het effect op het koopgedrag van mensen (willen ze graag vnl verse groenten, en betekent dit extra autoritten naar de supermarkt elke maand)? Wat betekent dit voor het "gedrag" in de keuken (extra gebruik van fornuis om te blancheren, aankoop van tweede diepvries om het te bewaren)? Wat is de impact van een verhoging van productie, en dus transport, van voedingssupplementen? Enzovoort.
Extra gebruik van het fornuis en een extra diepvries Nie zeveren he. Ik ben al jaren vegetariër en heb nog geen voedingssupplement aangeraakt. Het enige wat U tot nu toe gezegd heeft wat een beetje steek zou kunnen houden was het naar de winkel rijden met de auto.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Toon mij een studie die dergelijke zaken in kaart brengt. De notie dat de kous af is met "koeien laten scheten en hebben meer land nodig", is absurd.
Wat is daar zo absurd aan? U klaagt over het gebruik van pesticiden voor groeten die wij zouden consumeren. Nu voedert men die groenten, waarvoor pesticiden gebruikt zijn, gewoon aan dieren, die U dan opeet, met een verlies aan energie en een bioaccumulatie aan een hoop lipofiele pesticiden.
Wat absurd is is het idee dat overschakelen op vegetarisme een grotere druk op de teelt zou betekenen. Die beesten worden niet zo groot van de lucht hoor.
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 22 juni 2012 om 06:50.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2012, 06:58   #54
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Je weet toch wat ze die runderen etc. voederen he? Moet ik het verklappen? Granen en gewassen. Bij elk argument dat U net heeft aangehaald kan ik zeggen: er zouden minder nodig zijn/het zou minder kosten om direct zelf die groeten te consumeren.

En jij denkt dat de gewassen die ze aan dieren geven dezelfde zijn en op dezelfde manier gekweekt worden als de gewassen die men voor mensen kweekt? Bijvoorbeeld, zeg eens, ik welke afdeling van de supermarkt vind ik het gras voor menselijke consumptie dat gratis en voor niks in een weide groeit?

Citaat:
Extra gebruik van het fornuis en een extra diepvries Nie zeveren he.
Ik zever niet. De kans dat men vaker gaat blancheren is zeer reeel. Miljoenen huishoudens die regelmatig hun fornuis langer laten aanstaan of hun fornuis extra aanzetten (wat nog erger is), dan ga je al redelijk wat koeiescheten nodig hebben om aan dezelfde ecologische impact te geraken. Het is niet omdat het niet in jouw kraam past, dat we het niet moeten in rekening brengen voor we conclusies over vlees/vegetarisme kunnen trekken.

Citaat:
Ik ben al jaren vegetariër en heb nog geen voedingssupplement aangeraakt.
En omdat jij dat nooit doet, zullen andere mensen dat uiteraard ook nooit doen.

Citaat:
Het enige wat U tot nu toe gezegd heeft wat een beetje steek zou kunnen houden was het naar de winkel rijden met de auto.
De rest houdt ook steek, alleen past het niet in je kraam.

Citaat:
Wat is daar zo absurd aan? U klaagt over het gebruik van pesticiden voor groeten die wij zouden consumeren. Nu voedert men die groenten, waarvoor pesticiden gebruikt zijn, gewoon aan dieren, die U dan opeet, met een verlies aan energie en een bioaccumulatie aan een hoop lipofiele pesticiden.
Wat absurd is is het idee dat overschakelen op vegetarisme een grotere druk op de teelt zou betekenen.
Nogmaals, veevoeder is niet hetzelfde, en wordt niet op dezelfde manier geproduceerd als eten voor menselijke consumptie. Je kan geen serieuze discussie voeren over dit onderwerp en dergelijke zaken straal negeren.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2012, 18:56   #55
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

In een wereld waar we met 7 miljard rondlopen is dat niet ecologisch nee... In al die honderden miljoenen jaren toen we met veel minder waren, was het echter geen enkel probleem.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2012, 20:47   #56
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Ik vind die best wel grappig, al staan er dingen tussen die ik nog geen enkele libertariër/anti-statist heb horen zeggen zoals "Er bestaat niets als maatschappij/gemeenschap.".
Wacht maar tot HT bekender wordt. Binnen de kortste keren spreekt men over HT-trolls, zo werkt het Internet. EN dan krijg jij ook zo'n bingo-kaartje. Ik zou er eentje over statisme kunnen plakken, maar deze is wel grappig on topic.
Die van statisme ken ik, en die is slecht omwille van 1 simpele reden:

Da's een antwoord op die van de libertarian trolls, die ervan uitgaat dat er zoiets is als "statist trolls". Dat er actief mensen op forums komen om de hardnekkig de rest te overtuigen dat er een staat moet zijn (waarbij de vorm van de staat niet zo belangrijk is).
Libertarische trollen zijn wel degelijk een fenomeen omdat ze op elk forum kruipen met hun intern sluitend en consistent systeem en beginnen dan dradenlang te neuten over de legitimiteit van de staat en over eigendomsrecht.
Anarchisten zien statisten op dezelfde manier als christenen of moslims ongelovigen zien. Er wordt geen nuance tussen gemaakt, ze zijn gewoon ongelovig en slecht.
Dit terwijl er niet zoiets is als een statisme. Een vorm van administratie en bestuur is tot op het heden eigen aan alle maatschappelijke structuren die voorbij het niveau leemhut (en zelfs complexe leemhutten zoals Mesopotamia hadden een administratie) zijn geraakt, en het gaat om de vorm ervan.






Citaat:
Ah, op die manier. Met een lage bloedsuikerspiegel heb ik geen probleem, daarvoor eet en drink ik veel te veel ongezonde bucht
Ongezonde bucht eten doe ik niet. Ik waardeer mijn lichaam.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2012, 23:39   #57
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Ongezonde bucht eten doe ik niet. Ik waardeer mijn lichaam.
Grinnik. De Oude Egyptenaren aten alleen perfect "gezond". Ze hadden gewoon niks anders. Hun heersers hadden wel meer toegang tot "ongezond", toch waren het de heersers die een heel pak langer leefden.

Was het nu ongezond voedsel, of te hard werken dat de doorsnee egyptenaar de das omdeed?

Ikzelf vreet teveel- en niet alleen vlees-, zuip teveel, en toch ben ik gezonder dan mijn 19de eeuwse tegenhanger van dezelfde leeftijd.

Trouwens, wat ben je er nu mee dat je lichaam genetisch mits perfecte voeding 127 jaar kan worden, als je hersenen op 75 al dement zijn?

Geniaal, 100 worden als celibataire fundamentalistische geheelonthouder....

Ik val nog liever dood op mijn 50, zonder dat ik mezelf plezier heb ontzegd.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2012, 23:40   #58
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Grinnik. De Oude Egyptenaren aten alleen perfect "gezond". Ze hadden gewoon niks anders. Hun heersers hadden wel meer toegang tot "ongezond", toch waren het de heersers die een heel pak langer leefden.

Was het nu ongezond voedsel, of te hard werken dat de doorsnee egyptenaar de das omdeed?

Ikzelf vreet teveel- en niet alleen vlees-, zuip teveel, en toch ben ik gezonder dan mijn 19de eeuwse tegenhanger van dezelfde leeftijd.

Trouwens, wat ben je er nu mee dat je lichaam genetisch mits perfecte voeding 127 jaar kan worden, als je hersenen op 75 al dement zijn?

Geniaal, 100 worden als celibataire fundamentalistische geheelonthouder....

Ik val nog liever dood op mijn 50, zonder dat ik mezelf plezier heb ontzegd.
Ik voel mij slecht na teveel vetten en suikers. Niet als in schuldgevoel. Maar echt, misselijk slecht.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2012, 23:43   #59
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Ik voel mij slecht na teveel vetten en suikers. Niet als in schuldgevoel. Maar echt, misselijk slecht.
Ik kan een perfect geslaagde avond hebben, zelfs al moet ik de dag erna recupereren.

Maar het blijft Ying en Yang. Veel leute wordt betaald met veel miserie.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 14:52   #60
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Aangezien ik geen enkel probleem heb met global warming, heb ik ook geen enkel probleem met de uitstoot die mijn vleesconsumptie veroorzaakt. Mensen die beweren dat deze planeet naar de verdoemenis gaat door global warming zijn grote leugenaars. Ik geloof zelfs dat er een degelijke kans bestaat dat de aarde er op termijn beter gaat uitkomen.
I believe!

Probleem is dat er zo nogal veel mensen zijn die amper tot 2 kunnen tellen, maar wel allemaal hun eigen waarheid in pacht hebben. Die is dan eerder gebaseerd op hun geloofsovertuiging dan op basis van feitelijke en wetenschappelijke informatie. Tja …
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be