Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 april 2019, 13:47   #4521
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
xxxxxxx.[/i]
Kssst...
Ga weg met je P.A uit deze draad.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2019, 14:05   #4522
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Maar dat is erger. Je verhoogt je leverage zowel aan de winstkant als aan de verlieskant.

Als het aandeel nog eens 10% zakt door een onverwachte terugroepactie, downgrade van de analistenrating of erger, een credit rating, ....
Dan heb je ineens $2750 aan je broek voor elke 100 aandelen.
Met die bull spread verlies je max $300.
Je maximaal verlies kunnen beperken is natuurlijk interessant, ik ken verder jouw systeem niet.
Leverage is er bij CFD inderdaad, ik ken de gevaren daarvan maar al te goed. Ik kocht eens per vergissing voor een miljoen dollar (!)
aan Dow Jones door een tikfout en de bestelling werd uitgevoerd tegen mijn fonds van 10500€, juist de toegelaten leverage limiet van 1/100

Stop loss beperkt verliezen naargelang hoeveel ik wil riskeren voor ik verlies neem.
IK heb vroeger in futures gehandeld, dat is een ander systeem dat ik hier graag ook zou doen, maar bij mijn bank hier is dat onmogelijk.


Het nadeel van CFD is, dat de dagelijkse kosten te hoog oplopen voor lange 'investering'. Het is op volatiliteit. Snelle bewegingen. En dat doet Tesla per excellentie.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2019, 14:20   #4523
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Die kort termijn schommelingen interesseren me niet zoveel.

Leuk voor u om wat geld mee te verdienen, ik gun het u.
Ik ga u eerlijk vertellen dat Tesla niet bepaald mijn beste trades zijn.
Gewoon omdat het koersverloop elke logica tart.

Citaat:
Maar Tesla zal zijn zaken op orde moeten stelen in Q2. Men meldt dat de helft (!!!!!!) van alle verkoop van Q1 NA 21 maart heeft plaatsgevonden.

In de VS dus SR+ en in EU/China een kaduke logistieke keten.

En degenen die denken: die AWD/P modellen gaan in de EU nog lang goed verkopen, guess again. Zelfs die 37500 dollar versie zal hier snel 45k euro kosten, en dat zijn geen massawagens. Dat is al vrij duur voor de particulier.

NB: het feit dat ze op pakweg anderhalve week voor het einde van het kwartaal zo slecht zaten, zal de paniekmoves ivm stores, 35k versie, enz...wel verklaren.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2019, 14:35   #4524
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er is wel een enorme pull forward geweest van demand in Q4 2018.

Maargoed...pakweg 25k model 3's wereldwijd tussen 1 januari en 21 maart is pokkeslecht.
Half maart moest men inderdaad nog 30k wagens leveren.
Een deel van die 30k zijn wel voordien besteld hé (EU bv).

Dat werd dan 'zogenaamd gelekt' via een mail naar de werknemers. Gewoon om te pompen. En je trapte erin hé. "Als ze nu nog 30k moeten leveren, ..."
Als Musk het omgekeerde had getweet (en even waar) dat ze half maart nog maar 30-35k hadden geleverd, dan stond het aandeel meteen onder de $200.

Net zoals die pomp dat hun ordersysteem het zou begeven hebben. Het is eigenlijk zielig.

En de volgende pomp zit er aan te komen ivm FSD. Ze hebben de datum wel moeten verschuiven omdat de idioten het gescheduled hadden op Goede Vrijdag.

Weet je nog die 'efficiëntiewinsten' die behaald zouden zijn geweest in Q4?
Ze hebben gewoon een beetje hulp gehad van Panasonic. Extra korting op de batterijen in ruil voor een hoger volume in 2019. (zie groei purchase obligations in 10K)
Ik verwacht dat als de vraag/productie niet snel verhoogd, de relatie met Panasonic onder druk komt te staan.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2019, 14:55   #4525
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Je maximaal verlies kunnen beperken is natuurlijk interessant, ik ken verder jouw systeem niet.
Leverage is er bij CFD inderdaad, ik ken de gevaren daarvan maar al te goed. Ik kocht eens per vergissing voor een miljoen dollar (!)
aan Dow Jones door een tikfout en de bestelling werd uitgevoerd tegen mijn fonds van 10500€, juist de toegelaten leverage limiet van 1/100
Ik zou het toch maar eens bekijken.

Citaat:
Stop loss beperkt verliezen naargelang hoeveel ik wil riskeren voor ik verlies neem.
Een stoploss (stop-limit) is geen garantie dat het uitgevoerd wordt en bij een market-stop kan je order uitgevoerd worden ver boven of beneden het niveau van de stop.

Citaat:
IK heb vroeger in futures gehandeld, dat is een ander systeem dat ik hier graag ook zou doen, maar bij mijn bank hier is dat onmogelijk.
Goede broker zoeken he.
Ik trade dagelijks op de S&P500 futures en ik betaal $2 per trade per contract terwijl de min. tick $12,5 is.

Citaat:
Het nadeel van CFD is, dat de dagelijkse kosten te hoog oplopen voor lange 'investering'. Het is op volatiliteit. Snelle bewegingen. En dat doet Tesla per excellentie.
Buiten dat zie ik er weinig voordelen in.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2019, 15:29   #4526
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Twitter vertelt mij dat er van de S en X verkoop in Q1 nog geen 5000 stuks Model 3 waren.

REFRESH DIE AUTO...of hij wordt onverkoopbaar.

De ModeL 3 is gewoon een veel betere value proposition dan die S.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2019, 15:44   #4527
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Twitter vertelt mij dat er van de S en X verkoop in Q1 nog geen 5000 stuks Model 3 waren.

REFRESH DIE AUTO...of hij wordt onverkoopbaar.

De ModeL 3 is gewoon een veel betere value proposition dan die S.
En dan nog met kortingen tot $65k.

Het is niet alleen de verkoop van nieuwe wagens, dat een probleem is.
Ook de einde-lease (met waardegarantie) en trade-ins beginnen zich op te stapelen.

Half april komt de volgende payroll. Er staat nog een schuld van SolarCity van $200m die men al sinds december vooruit schuift en de AP zal toch een beetje verlicht moeten worden.

Ze gaan dringend kapitaal moeten ophalen. Zou dat de bedoeling van het event rond FSD zijn?
Net zoals ze de vorige keer de shingles gebruikt hadden om SolarCity over te nemen.

Maar zolang die farce met de SEC blijft aanhouden...
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2019, 15:54   #4528
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.807
Standaard

De S/X is stervende in EU.
De e-Tron en i-Pace nemen het over in dat segment.

Duitsland maart:
Model S: 82 (vs 304 maart 2018)
Model X: 61 (vs 124 maart 2018)
E-tron: 478
I-pace: 106

Frankrijk maart:
Model S 51 (vs. 162 maart 2018)
Model X 46 (vs. 79 maart 2018)
E-tron: 140
I-pace: 42
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2019, 15:58   #4529
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Net zoals ze de vorige keer de shingles gebruikt hadden ...
Die solar shingles, wat is daar eigenlijk van geworden - of is het gebakken lucht ?
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2019, 16:00   #4530
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
De S/X is stervende in EU.
De e-Tron en i-Pace nemen het over in dat segment.

Duitsland maart:
Model S: 82 (vs 304 maart 2018)
Model X: 61 (vs 124 maart 2018)
E-tron: 478
I-pace: 106

Frankrijk maart:
Model S 51 (vs. 162 maart 2018)
Model X 46 (vs. 79 maart 2018)
E-tron: 140
I-pace: 42
I-pace is geen concurrent. Laadt te traag en komt niet ver genoeg.

De e-tron heeft een groot voordeel: 150 kW laden. Mijn buurman gaat zo ene kopen. De man is profrenner btw
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2019, 16:09   #4531
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
I-pace is geen concurrent. Laadt te traag en komt niet ver genoeg.

De e-tron heeft een groot voordeel: 150 kW laden. Mijn buurman gaat zo ene kopen. De man is profrenner btw
Als het meer gekocht wordt, dan is het wel degelijk een concurrent.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2019, 16:11   #4532
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Die solar shingles, wat is daar eigenlijk van geworden - of is het gebakken lucht ?
Tot nu toe wel.

Maar als hij door zijn pumps zit, komt het vanzelf wel weer bovendrijven.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2019, 17:07   #4533
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Die solar shingles, wat is daar eigenlijk van geworden - of is het gebakken lucht ?
Hij krijgt ze niet fatsoenlijk geproduceerd.

Ze zitten met een backlog die niet ingevuld geraakt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2019, 18:53   #4534
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Het aandeel stijgt weer.

Over een paar dagen zitten we weer op pre-Q1 deliveries koers...

hamac jong, ik begrijp u, dit is een rollercoaster aandeel.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2019, 21:01   #4535
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het aandeel stijgt weer.

Over een paar dagen zitten we weer op pre-Q1 deliveries koers...

hamac jong, ik begrijp u, dit is een rollercoaster aandeel.
$275...

Tesla produceert 11% minder wagens en het aandeel zakt ~ 5% tov de piekkoers net vóór het totaal verrassend resultaat.

Ook de leveringen vallen ferm tegen, zelfs 31% minder dan Q4-2018.

Of weten we iets niet wat Wall Street wel denkt te weten?

Laatst gewijzigd door Micele : 5 april 2019 om 21:05.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2019, 23:53   #4536
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2019, 09:33   #4537
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Idd, dat onderzoeksresultaat liet maar op zich wachten:
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...ogie~abbfd0da/

Ze zullen wel een paar miljard moeten afdokken wegens hun jarenlang 20? gesjoemel, en nog extra kartelvorming, wslk ook 20 jaar.

https://www.demorgen.be/economie/der...ww.google.com/

De merken die een tijdje geleden zichzelf aangegeven hebben wat minder...

Laatst gewijzigd door Micele : 6 april 2019 om 09:54.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2019, 09:41   #4538
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Tesla model 3 zonder E-concurrent in België, tenzij men de ICE-wagens neemt in de middenklasse.

Cijfers Febiac zijn nu uit:
Citaat:
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20190405_...verdrievoudigd

Aantal inschrijvingen Tesla verdrievoudigd

HASSELT Het is druk in de showrooms van Tesla. Het aantal inschrijvingen is in het eerste kwartaal verdrievoudigd ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar. Dat is een gevolg van Model 3.

De eerste drie maanden van het jaar werden er in ons land 946 Tesla’s in het verkeer gebracht. Dat is meer dan een verdrievoudiging ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Toen werden er in het eerste kwartaal nog geen 300 Tesla’s voorzien van een nummerplaat. Dit blijkt uit cijfers van sectorfederatie Febiac.

Opmerkelijk is dat Tesla in die eerste drie maanden al meer auto’s uitleverde aan nieuwe klanten dan in het hele jaar 2018. Opmerkelijk is ook dat Tesla in dit eerste kwartaal gevestigde luxemerken zoals Jaguar, Porsche en Lexus heeft ingehaald.

De plotse opstoot heeft te maken met de start van de leveringen van het langverwachte model 3. In het eerste kwartaal van het jaar werden maar liefst 810 exemplaren van Model 3 in het verkeer gebracht. Die eerste klanten betaalden ruim drie jaar geleden 1.000 euro om als eerste hun auto te kunnen bestellen.

Meest verkochte electrische wagens , bron: Febiac
Eerste kwartaal 2019

Tesla model 3*: 810
Nissan Leaf: 387
Jaguar I-pace: 138
BMW i3: 132
Renault Zoë: 130
Hyundai Kona: 119
Audi e-tron : 113
Ook als men de volgende 4 modellen in de stand bijeentelt = 787, komt men niet aan het cijfer 810 van het model 3. (en dat op 7 weken, vanaf 6 februari was de eerste boot in Zeebrugge).

Hamac zal wat anders moeten fantaseren.

De Audi e-tron zou in Brussel gemaakt worden, wslk zeer moeilijk te leveren wegens de verre afstanden, lol.

*Aan de leveringen in België lag het zwakke resultaat dus niet want 810 was boven deze schatting van 730 (180+550) in de tabel:


Laatst gewijzigd door Micele : 6 april 2019 om 10:10.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2019, 10:34   #4539
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Het verwachte nieuws/gerucht is er nu, het model S en X worden opgewaardeerd:
(zeker bij de S was het 5 na 12)

S en X krijgen nu ook (zuinigere) synchrone E-motoren (ipv asynchroon)

Moet zowat "5% beter" zijn. Ook beetjes helpen om de demand van de S nog wat te verlengen. Meer rijbereik klinkt altijd goed.

Citaat:
https://electrek.co/2019/04/05/tesla...ectric-motors/

Tesla is upgrading Model S/X with new, more efficient electric motors

Fred Lambert - Apr. 5th 2019

Tesla is working on a new electric motor upgrade for Model S and Model X with a more efficient permanent magnet reluctance system based on the motor Tesla developed for Model 3.

As we reported earlier this week, Tesla’s Model S and Model X sales crashed during the first quarter.

We noted that the anticipation of a hardware upgrade and a design refresh for those vehicles might be affecting the current demand.

Last year, we reported that Tesla is planning an interior design refresh for the second half of 2019.

Now, we’ve learned that Tesla is also planning a powertrain upgrade for Model S and Model X.

According to sources familiar with the matter, Tesla started including references to new motors for Model S and Model X in recent software updates.

The new electric motors, codenamed ‘Raven’, are permanent magnet reluctance motors, like the ones found in Model 3.

With Model S and Model X, Tesla has been using AC induction electric motors for years, but the company switched to permanent magnet electric motors when introducing the Model 3 back in 2017.

Tesla’s principal motor designer, Konstantinos Laskaris, explained the logic behind the move in an interview with Charged last year:

“It’s well known that permanent magnet machines have the benefit of pre-excitation from the magnets, and therefore you have some efficiency benefit for that. Induction machines have perfect flux regulation and therefore you can optimize your efficiency. Both make sense for variable-speed drive single-gear transmission as the drive units of the cars.

So, as you know, our Model 3 has a permanent magnet machine now. This is because for the specification of the performance and efficiency, the permanent magnet machine better solved our cost minimization function, and it was optimal for the range and performance target.

Quantitatively, the difference is what drives the future of the machine, and it’s a tradeoff between motor cost, range and battery cost that is determining which technology will be used in the future.”


The more efficient electric motor is contributing to Model 3’s impressive range in a more significant way than some people think.

According to people familiar with the matter, the Model 3 motor can register an efficiency higher than 97% compared to around 93% for Model S and Model X motor.

The average discrepancy is even more significant in stop-and-go traffic where the Model 3 electric motor is much more efficient than Tesla’s AC induction motors.

Upgrading the motors with the existing battery packs could add up to a few dozen additional miles of range to Model S and Model X.

The timing of the electric motor upgrade for Model S and Model X is not exactly clear, but it could happen relatively soon, according to people familiar with the matter.

The upgrade could also come with other hardware upgrades to increase the charge rate of Model S and Model X.
Dat betekent dat de S en X in rijbereik nog wat meer gaan uitlopen op de povere concurrenten...

En voor de productie is het ook een vereenvoudiging, enkel nog synchrone motoren.

Laatst gewijzigd door Micele : 6 april 2019 om 10:53.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2019, 17:27   #4540
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Die hele SEC toestand is op een sisser af aan het lopen...voor de SEC.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be