Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 oktober 2018, 14:06   #21
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Vertel.
Simpel. Er is eigenlijk geen echte reden voor. Behalve dan 100 jaar geleden men plots verkondigde dat cannabis gebruik leidde tot moord en krankzinnigheid. De ware reden is echter economisch.

Veel leesplezier.

https://www.jellinek.nl/vraag-antwoo...-van-cannabis/

https://www.wanttoknow.nl/hoofdartik...p-illegaal-is/
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2018, 14:08   #22
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Zijn dat diezelfde 70% wetenschappers die de opwarmingswaanzin zouden steunen?
Neen dat zijn naar mijn weten niet dezelfde.

Maar doe niet zo moeilijk Joris we weten ondertussen dat het Vlaams Belang tegen drugs is maar voor zatlappen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 oktober 2018 om 14:20.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2018, 14:11   #23
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
??

dit is letterlijk het meest politiek correcte land ter wereld. Ze heb daar een human rights tribunal, een soort Unia, maar dan met effectieve macht om u te veroordelen als ge niet politiek correct zijt.

https://www.dailymail.co.uk/news/art...nt-s-home.html

Het is bvb mogelijk dat de ene burger (moslim) kan eisen van een andere burger om zijn schoenen uit te doen. Enkel in canada.
Bij mij doet men ook liefst zijn schoenen uit. Ik heb liefst geen spuw of stront op mijn tapijt. Schoenen dienen om over straat te lopen en niet over voltapijt of tegelvloeren.
Enkel in het westen heeft men die vieze gewoonte.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 oktober 2018 om 14:12.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2018, 14:15   #24
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Simpel. Er is eigenlijk geen echte reden voor. Behalve dan 100 jaar geleden men plots verkondigde dat cannabis gebruik leidde tot moord en krankzinnigheid. De ware reden is echter economisch.
Ik zie de louter economische voordelen niet van drugs te verbieden (behalve natuurlijk voor de dealers zelf: het verbod maakt de markt veel lucratiever). Ik denk dat er twee redenen zijn om drugs te verbieden, wetende dat er een grote vraag naar is. De eerste reden heb ik al aangehaald: het "rechtvaardigt" veel middelen voor een repressief apparaat. Maar de tweede reden is dat, gezien de grote vraag, het altijd redelijk is om aan te nemen dat politieke tegenstanders wel ergens gebruiker zijn, of gebruikers in hun omgeving hebben. Je kan dan selectief mensen viseren en ze aan het kruis nagelen zogezegd voor drugsgebruik. Altijd handig om arbitrair mensen kunnen te veroordelen.

Daarentegen, er is wel degelijk een verband tussen cannabis gebruik en schizofrenie. Men weet niet 100% zeker in welke richting de causaliteit gaat, maar er is een sterke correlatie tussen cannabis gebruik en de eerste schizofrenie crisis van een patiënt.

http://www.schizophrenia.com/prevent...reetdrugs.html

Dat op zich is geen reden om het te verbieden: gewoon roken en longkanker zijn ook causaal sterk gebonden. Zo een dingen kunnen ziek maken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2018, 14:17   #25
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Eigenaardige redenering dat alleen de Canadezen de bal mis zouden slaan. Zowat de meeste wetenschappers of criminologen tot zelfs de verenigde naties waar mensen op een ernstige manier bezig zijn met deze problematiek denken in dezelfde richting als de Canadezen.
Appeal to Authority
argumentum ad verecundiam

(also known as: argument from authority, ipse dixit)

Description: Insisting that a claim is true simply because a valid authority or expert on the issue said it was true, without any other supporting evidence offered.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2018, 14:18   #26
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Zijn dat diezelfde 70% wetenschappers die de opwarmingswaanzin zouden steunen?
70%

Citaat:
This analysis shows that scientists publishing in the peer-reviewed literature agree with IPCC, the National Academy of Sciences, and the public statements of their professional societies. Politicians, economists, journalists, and others may have the impression of confusion, disagreement, or discord among climate scientists, but that impression is incorrect.

The scientific consensus might, of course, be wrong. If the history of science teaches anything, it is humility, and no one can be faulted for failing to act on what is not known. But our grandchildren will surely blame us if they find that we understood the reality of anthropogenic climate change and failed to do anything about it.
http://science.sciencemag.org/content/306/5702/1686

Laatst gewijzigd door eno2 : 17 oktober 2018 om 14:23.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2018, 14:19   #27
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Appeal to Authority
argumentum ad verecundiam

(also known as: argument from authority, ipse dixit)

Description: Insisting that a claim is true simply because a valid authority or expert on the issue said it was true, without any other supporting evidence offered.
Euh ? Wa ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2018, 14:20   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Want?
Want promoten van vergif en het vergemakkelijken van het gebruik van vergif is dom.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2018, 14:21   #29
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Simpel. Er is eigenlijk geen echte reden voor. Behalve dan 100 jaar geleden men plots verkondigde dat cannabis gebruik leidde tot moord en krankzinnigheid. De ware reden is echter economisch.
Ik zie de louter economische voordelen niet van drugs te verbieden (behalve natuurlijk voor de dealers zelf: het verbod maakt de markt veel lucratiever). Ik denk dat er twee redenen zijn om drugs te verbieden, wetende dat er een grote vraag naar is. De eerste reden heb ik al aangehaald: het "rechtvaardigt" veel middelen voor een repressief apparaat. Maar de tweede reden is dat, gezien de grote vraag, het altijd redelijk is om aan te nemen dat politieke tegenstanders wel ergens gebruiker zijn, of gebruikers in hun omgeving hebben. Je kan dan selectief mensen viseren en ze aan het kruis nagelen zogezegd voor drugsgebruik. Altijd handig om arbitrair mensen kunnen te veroordelen.

Daarentegen, er is wel degelijk een verband tussen cannabis gebruik en schizofrenie. Men weet niet 100% zeker in welke richting de causaliteit gaat, maar er is een sterke correlatie tussen cannabis gebruik en de eerste schizofrenie crisis van een patiënt.

http://www.schizophrenia.com/prevent...reetdrugs.html

Dat op zich is geen reden om het te verbieden: gewoon roken en longkanker zijn ook causaal sterk gebonden. Zo een dingen kunnen ziek maken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2018, 14:22   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Eigenaardige redenering dat alleen de Canadezen de bal mis zouden slaan. Zowat de meeste wetenschappers of criminologen tot zelfs de verenigde naties waar mensen op een ernstige manier bezig zijn met deze problematiek denken in dezelfde richting als de Canadezen.
Je hoort in deze alleen maar wetenschappers en criminologen uit de linkse kerk.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2018, 14:22   #31
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Want promoten van vergif en het vergemakkelijken van het gebruik van vergif is dom.
Promoten ? Vergemakkelijken van gebruik ? Ik dacht dat de bedoeling van regulering net het tegengestelde was. Uw reactie is zeer dom zeg dat wel.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2018, 14:24   #32
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je hoort in deze alleen maar wetenschappers en criminologen uit de linkse kerk.
Is dat zo ?

Om even dicht bij huis te blijven is Open VLD ook al links nu ?

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140101_044

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 oktober 2018 om 14:28.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2018, 14:25   #33
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Euh ? Wa ?


Misschien bedoelt hij dat wetenschappelijke consensus geen waarde heeft?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2018, 14:25   #34
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik zie de louter economische voordelen niet van drugs te verbieden (behalve natuurlijk voor de dealers zelf: het verbod maakt de markt veel lucratiever). Ik denk dat er twee redenen zijn om drugs te verbieden, wetende dat er een grote vraag naar is. De eerste reden heb ik al aangehaald: het "rechtvaardigt" veel middelen voor een repressief apparaat. Maar de tweede reden is dat, gezien de grote vraag, het altijd redelijk is om aan te nemen dat politieke tegenstanders wel ergens gebruiker zijn, of gebruikers in hun omgeving hebben. Je kan dan selectief mensen viseren en ze aan het kruis nagelen zogezegd voor drugsgebruik. Altijd handig om arbitrair mensen kunnen te veroordelen.

Daarentegen, er is wel degelijk een verband tussen cannabis gebruik en schizofrenie. Men weet niet 100% zeker in welke richting de causaliteit gaat, maar er is een sterke correlatie tussen cannabis gebruik en de eerste schizofrenie crisis van een patiënt.

http://www.schizophrenia.com/prevent...reetdrugs.html

Dat op zich is geen reden om het te verbieden: gewoon roken en longkanker zijn ook causaal sterk gebonden. Zo een dingen kunnen ziek maken.
Zie dictator Duterte.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2018, 14:26   #35
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Promoten ? Vergemakkelijken van gebruik ? Ik dacht dat de bedoeling van regulering net het tegengestelde was. Uw reactie is zeer dom zeg dat wel.
Alle vooruit. Legalisering vergemakkelijkt niet. Jij verbruikt liever op criminele wijze? Voor het gemak?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2018, 14:26   #36
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Want promoten van vergif en het vergemakkelijken van het gebruik van vergif is dom.
Als dat gif U plezier brengt, is het toch aan iedereen van uit te maken of hij dat wenst of niet zou ik denken. En gif uitdelen aan domme mensen maakt ons gemiddeld slimmer he.

Dat zijn twee argumenten om het niet te verbieden en zelfs aan te moedigen.

De enige reden om het te verbieden is dat niet-gebruikers er veel last van zouden krijgen. Ik weet niet of dat erger is dan de last van rokers en drinkers, maar in elk geval is de andere altijd een lastpost en is het altijd beter dat de andere niks mag. Maar dat is een dooddoener.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2018, 14:30   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Ik vermoed dat de reden waarom men destijds drugs verbood, dezelfde reden is als waarom men sommige geneesmiddelen enkel laat verkopen in apotheken.
En dezelfde reden waarom men begon met alcohol te regulariseren (Wet Van de Velde hing vroeger uit in elk café; vb. sterke drank mocht met zelfs niet per fles kopen, het moest minimum per twee flessen, zodat de arme arbeider niet toekwam met een dagloon ...)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2018, 14:31   #38
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Alle vooruit. Legalisering vergemakkelijkt niet. Jij verbruikt liever op criminele wijze? Voor het gemak?
Neen legalisering moet niet noodzakelijk tot makkelijker verkrijgbaar leiden. Wat legaal is kan je beter reguleren. Verkoop aan minderjarigen is daar 1 van. Trouwens u kan de vraag ook omkeren.....is het moeilijker verkrijgbaar als het illegaal is ? Bij wie wat of waar zal wat dubieuzer zijn maar verder ?Doe eens de test

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 oktober 2018 om 14:35.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2018, 14:33   #39
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vermoed dat de reden waarom men destijds drugs verbood, dezelfde reden is als waarom men sommige geneesmiddelen enkel laat verkopen in apotheken.
En de reden is ?

Ik kan eerlijk gezegd geen enkele serieuze reden bedenken waarom drugs verboden zouden moeten zijn. Voor mij is dat een "victimless crime". Dat ge er uzelf mee naar de knoppen helpt, is een fundamenteel recht. Ge doet met uzelf wat ge wilt. Zolang ge daar anderen niet mee stoort gaat dat niemand aan.

Maar meestal willen dwingelanden juist tussenkomen in dat soort dingen, omdat, door het diepste van uw wezen te treffen, zij U beter kunnen onderwerpen. Meer zit daar niet achter.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2018, 14:33   #40
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vermoed dat de reden waarom men destijds drugs verbood, dezelfde reden is als waarom men sommige geneesmiddelen enkel laat verkopen in apotheken.
En dezelfde reden waarom men begon met alcohol te regulariseren (Wet Van de Velde hing vroeger uit in elk café; vb. sterke drank mocht met zelfs niet per fles kopen, het moest minimum per twee flessen, zodat de arme arbeider niet toekwam met een dagloon ...)
Laten we de discussie bij cannabis houden. Waarom cannabis illegaal werd bijvoorbeeld. De reden is heel heel interessant Laat ons iets weten als je hebt uitgepluisd waarom eigenlijk

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 oktober 2018 om 14:36.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be