Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 juli 2019, 19:40   #741
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Ik heb op onze reis ....veel laadstations van Tesla ( en er zijn al meer en meer = heel positief ) volledig leeg zien staan = negatief

-tesla's ( van Zwitsers ) op de hellingen abnormaal traag zien rijden.

-die Tesla's nooit vooraan zien rijden maar altijd achter een vrachtwagen .

-en als je dan teken deed naar de bestuurder van en iets mis dat die zijn duim naar beneden stak ....van niet tevreden .

Ik heb er geen één achter mijn zien komen of me zien voorbij rijden .

Om het nog wat te verzachten de Toyota's hybride rijden ook niet door .

Wie me wel een positieve indruk naliet waren de Hybrides van Hyundai ...die reden overal nogal vlot ( denk dat die in de startblokken staan )
Heeft niets met de cijfers te maken die ik citeerde.

Iemand die kiest 50k - 70k €/$/£ uit te geven aan een Tesla heeft zijn keus gemaakt hé. Die heeft niet voor een Europees of Aziatisch merk gekozen.

Er hapert dus wat aan al die merken die geen eigen E-concurrent kunnen produceren die dat verhindert.

Elke maand meer verliezen ze marktaandeel, nu ook in die dure middenklasse. (juni is nog niet in die grafiek opgenomen)

Citaat:
Ik heb op onze reis ....veel laadstations van Tesla ( en er zijn al meer en meer = heel positief ) volledig leeg zien staan = negatief
Ik ben 100% zeker dat je aan het liegen bent. (maar ik gis eerder dat je er ook geen bal verstand van hebt, model 3 kan ook CCS snelladen lol)

En moesten er ... relatief weinig bezet zijn (wat niet klopt in de regel) is dat zeer positief.
- Ofwel is het rijbereik zodanig ver geworden dat ze daar niet hoeven te laden. Laden kun je aan elke prise.
- Met de komst van nog meer model 3 (basisrange komt eraan) is Tesla dus al redelijk goed voorzien.

Zwitserland heeft overigens - wslk na Noorwegen - het meeste aantal Suc-laadpalen - maar omdat er steeds maar massa's Teslas bijkomen (meestverkochte wagen in *maart = model 3) zorgen ze voor gepaste uitbreiding:
Citaat:
https://techgarage.blog/tesla-eroeff...uropapremiere/

Tesla eröffnet in Dietikon ZH den grössten Supercharger der Schweiz

by Pascal Landolt 9. Mai 2019

Mit einem Event, der eher an ein Quartierfest als an die Eröffnung einer Elektroauto-Ladestelle erinnerte, hat Tesla im Industriequartier Silbern in Dietikon ZH seinen neuesten «Supercharger» in der Schweiz in Betrieb genommen. Zur Eröffnung haben sich über 400 Tesla-Fans, Anwohner des Quartiers und Elektroauto-Fahrer aus der ganzen Schweiz eingefunden. Es ist der 18. Supercharger in der Schweiz und mit 24 Ladepunkten auch gleichzeitig der bisher grösste hierzulande.

Noch grössere Supercharger befinden sich in Europa momentan nur, wenn man weit in den Norden reist: Der Supercharger in der Stadt Nebbenes verfügt über 44 Ladestationen, während sich am Supercharger in Rygge 42 Ladestationen befinden. In Badhoeverdorp in Holland steht eine Anlage mit 32 Stationen, während in Grossbritannien ebenfalls zwei Anlagen mit 32 Ladeplätzen geplant sind, wie die «AZ Medien» berichten.

«Tesla-Land» Schweiz baut Ladenetzwerk weiter aus

Damit steuert die Schweiz einen weiteren Supercharger zum momentan weltweit 1’441 Standorte umfassenden Ladenetzwerk bei. Laut des Elektroauto-Herstellers gehört das Ladenetzwerk für Teslas in der Schweiz sowieso schon zu einem der dichtesten in ganz Europa. Neben den momentan 18 Supercharger-Standorten können Tesla-Fahrer auch an rund 260 «Destination Chargers» ihren Akku laden. Und zusätzlich stehen den Elektroautos aus Kalifornien ja auch alle öffentlichen Ladestationen wie auch tausende Steckdosen in Garagen zur Verfügung.

Allgemein scheinen die Dinge für Tesla gerade zu rollen: Im *März war das Tesla Model 3 das meistverkaufte Auto in der Schweiz und in anderen europäischen Ländern hat sich das Model 3 immerhin an die Spitze der Elektroauto-Verkäufe katapultiert.

Laatst gewijzigd door Micele : 5 juli 2019 om 20:08.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2019, 20:44   #742
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Heeft niets met de cijfers te maken die ik citeerde.

Iemand die kiest 50k - 70k €/$/£ uit te geven aan een Tesla heeft zijn keus gemaakt hé. Die heeft niet voor een Europees of Aziatisch merk gekozen.

Er hapert dus wat aan al die merken die geen eigen E-concurrent kunnen produceren die dat verhindert.

Elke maand meer verliezen ze marktaandeel, nu ook in die dure middenklasse. (juni is nog niet in die grafiek opgenomen)


Ik ben 100% zeker dat je aan het liegen bent. (maar ik gis eerder dat je er ook geen bal verstand van hebt, model 3 kan ook CCS snelladen lol)

En moesten er ... relatief weinig bezet zijn (wat niet klopt in de regel) is dat zeer positief.
- Ofwel is het rijbereik zodanig ver geworden dat ze daar niet hoeven te laden. Laden kun je aan elke prise.
- Met de komst van nog meer model 3 (basisrange komt eraan) is Tesla dus al redelijk goed voorzien.

Zwitserland heeft overigens - wslk na Noorwegen - het meeste aantal Suc-laadpalen - maar omdat er steeds maar massa's Teslas bijkomen (meestverkochte wagen in *maart = model 3) zorgen ze voor gepaste uitbreiding:
Denk dat er velen niet aan de prise geraken.....volgende verlof maak ik foto's en filmkes van die lege oplaad plaatsen en teslaslakmobielen .

Laatst gewijzigd door chris k : 5 juli 2019 om 20:45.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2019, 21:17   #743
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Denk dat er velen niet aan de prise geraken.....volgende verlof maak ik foto's en filmkes van die lege oplaad plaatsen en teslaslakmobielen .
Zeveraarke met kankerdiesel.

Mensen laden meestal hun wagen in de gesloten garage (meestal 'nachts) maak er dan maar röntgenfotos van.

Citaat:
https://www.nzz.ch/mobilitaet/auto-m...eiz-ld.1473810

Erstmals in der Geschichte der Neuzulassungen ist das meistverkaufte Fahrzeug in der Schweiz ein Elektroauto. Der Tesla Model 3 erzielte allein im März 1094 neu zugelassene Exemplare und lag damit noch vor den langjährigen Bestsellern Skoda Octavia (801) und dem VW Golf (546).
Voor het eerst in de geschiedenis van nieuwe registraties is het best verkochte voertuig in Zwitserland een elektrische auto. De Tesla Model 3 behaalde in maart 1094 nieuw ingeschreven exemplaren en had daarmee nog ruim voorsprong op de bestsellers Skoda Octavia (801) en de VW Golf (546).

Lege oplaadplaatsen Ik ga dan fotos maken van de lege tankstations.

Laatst gewijzigd door Micele : 5 juli 2019 om 21:40.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2019, 21:20   #744
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Duitsland denkt over CO2-taks na.
Eerste voorstel is reeds op tafel (van milieuminister, SPD)

Citaat:
https://www.focus.de/politik/deutsch..._10899746.html

1. Brandstof wordt duurder: CO2-belasting zou de brandstofprijzen doen stijgen

Een mogelijkheid is om bestaande energiebelastingtarieven te verhogen met één CO2-component, zei Schulze. De rapporten bevatten, naast andere niet gepresenteerde varianten, dat de output van één ton CO2 in 2020 35 euro zou moeten kosten.
Dit zou de prijzen voor benzine, diesel en stookolie met ongeveer tien cent per liter verhogen. "Om te starten tien cent meer, dus je kunt beginnen," zegt Schulze.

Kerosine voor vliegtuigen werd niet genoemd. Hiervoor is een Europese oplossing nodig, dus de minister van Milieu. Ze benadrukte dat er op dit gebied iets moest worden gedaan om de klimaatdoelen te bereiken.


2. Prijs voor een ton CO2 zou geleidelijk moeten stijgen

Volgens Schulze zou de CO2-prijs geleidelijk moeten stijgen. Twee van de adviezen zijn gebaseerd op een prijs van 180 euro per ton CO2-uitstoot in 2030.
In dit geval zouden brandstoffen 54 cent per liter meer kunnen kosten
. Een van de aanwezige experts verwees echter naar de moeilijk te voorspellen olieprijzen in 2030, waardoor nauwkeurige berekening moeilijk is.
Door alleen CO2 te bepalen, zou in 2020 al één tot vijf procent van de broeikasgassen op het gebied van transport en warmte kunnen worden bespaard, en tegen 2030 zal dit naar verwachting tussen de zes en de 22 procent besparen.

3. Nauwelijks extra lasten voor de burgers

Schulze zegt dat deze extra uitgaven de burgers niet mogen belasten. Met de CO2-prijs zouden geen extra inkomsten voor de staat moeten worden gecreëerd, zei de SPD-politicus.
De inkomsten moeten worden teruggegeven aan de burgers via een "klimaatbonus". Dit kan tussen de 75 en 100 euro per persoon per jaar bedragen en moet ook voor kinderen worden betaald.

Dus gezinnen zouden meer geld terugkrijgen dan alleenstaanden of koppels zonder kinderen. "Berekeningen laten zien dat kleine inkomens en gezinnen hiervan zouden profiteren. Als je klimaatvriendelijk leeft, kun je zelfs een plus maken, "zegt Schulze. Deze mening wordt ondersteund door één mening, volgens welke een gemiddeld gezin zonder eigen huis met twee werkende ouders, een kind en geen auto, 27 euro meer maandelijks beschikbaar zou hebben dan voorheen.

...
Het geld gaat op een sociale manier terugvloeien naar bepaalde gezinnen die het moeilijk hebben..., euh vooral die met kind(eren) en zonder auto, enz...

naja het is een begin. De kassa kassa gaat beginnen, de (zuipende) plofmotoren gaan steeds meer moeten afdokken.

Laatst gewijzigd door Micele : 5 juli 2019 om 21:48.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2019, 22:30   #745
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zeveraarke met kankerdiesel.

Mensen laden meestal hun wagen in de gesloten garage (meestal 'nachts) maak er dan maar röntgenfotos van.





Voor het eerst in de geschiedenis van nieuwe registraties is het best verkochte voertuig in Zwitserland een elektrische auto. De Tesla Model 3 behaalde in maart 1094 nieuw ingeschreven exemplaren en had daarmee nog ruim voorsprong op de bestsellers Skoda Octavia (801) en de VW Golf (546).

Lege oplaadplaatsen Ik ga dan fotos maken van de lege tankstations.
400 km en gedaan met die pillenbakken en als het bergop is nog minder en als er geen vrachtwagens voor zijn nog rapper ......men kan die bakken beter "Zoetemelken " noemen naar de befaamde Hollandse coureur
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2019, 22:57   #746
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Denk dat er velen niet aan de prise geraken.....volgende verlof maak ik foto's en filmkes van die lege oplaad plaatsen en teslaslakmobielen .
Ik zit in Noorwegen op dit moment.

Dit is Tesla land. Zeker rond Oslo en Bergen. Op de boerenbuiten minder, maar daar liggen de inkomens lager.

Ik heb die fotokes en filmpjes die u zogezegd zou kunnen maken, hier niet kunnen maken. Ik kom alleen maar regelmatig superchargers tegen, en ook gewone laders.

Blijkbaar functioneren EV's perfect. Ook als ze met veel zijn. Ook omdat hier de laadinfrastructuur aanwezig is. Ieder stadje heeft wel een batterij snelladers (50-150 kW) en ieder hotel heeft gewone laders.

Op tv totaal andere reclame voor autos dan bij ons. Reclame voor Audi e-tron (best goed, 660k kr), of de ioniq (27700 kr) of de kona. Toyota en co enkel alleen reclame voor hun PHEV's en hybrids. Gewone diesels of benzines zijn hier totaal uit de mode.

Die 17 kr aan de pomp/liter zal er ook wel wat mee te maken hebben....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2019, 22:59   #747
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

En tis hier hydro power, dus die wagens zijn wel degelijk zeer clean.

Een verademing, dit land.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2019, 22:59   #748
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Die 11 kW laders die ze in vlaanderen zetten zijn zielig trouwens.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2019, 23:17   #749
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Die 11 kW laders die ze in vlaanderen zetten zijn zielig trouwens.
Dan kunnen ze die vlug terug vervangen. Dat is vaker langs de kassa passeren. Verdient gegarandeerd iemand aan. België/Vlaanderen en vooruitdenken.... niet vaak. Veel weerstand tegen verandering zit hier in de mentaliteit van de mensen.

Laatst gewijzigd door Bach : 5 juli 2019 om 23:18.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2019, 09:54   #750
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En tis hier hydro power, dus die wagens zijn wel degelijk zeer clean.

Een verademing, dit land.

Daar kunnen ze gebruik maken van de natuurelementen om elektriciteit te maken .....en is enkel de batterij van de auto maken een éénmalige de vuile schakel......hier bij ons zou men de getijden moeten gebruiken om elektriciteit te maken .

Laatst gewijzigd door chris k : 6 juli 2019 om 09:54.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2019, 10:06   #751
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zeveraarke met kankerdiesel.

Mensen laden meestal hun wagen in de gesloten garage (meestal 'nachts) maak er dan maar röntgenfotos van.



Voor het eerst in de geschiedenis van nieuwe registraties is het best verkochte voertuig in Zwitserland een elektrische auto. De Tesla Model 3 behaalde in maart 1094 nieuw ingeschreven exemplaren en had daarmee nog ruim voorsprong op de bestsellers Skoda Octavia (801) en de VW Golf (546).

Lege oplaadplaatsen Ik ga dan fotos maken van de lege tankstations.
En gij nu met uw veel praat

ik wil vb 1 100 km afleggen op 2 dagen
-en ik wil elke dag maximum 7 u gebruiken voor de verplaatsing ...pissen en eten ...tanken of elektrisch

af te leggen weg

Dag 1 : Vertrek Edegem naar Sausheim Novotel

Dag 2 : Vertrek Novotel Sausheim naar Riva del Garda hotel Campagnola ( en daar hebben ze een Tesla laadpost )

Ik had met mijn diesel op deze rit een verbruik van 5,1 liter en nergens file gehad en overal de snelheidslimieten gevolgd .

Geef uw reistijden eens en met stoppen enz ......

NB: ik stopte elke 300 km onze hoogbejaarde hond moest zijn plasje kunnen doen ( gaat er op 18 oktober 18 jaar worden een Parsons Jack Russell en die slaapt nog steeds rustig door in onze luxueuze bmw 5GT)

Laatst gewijzigd door chris k : 6 juli 2019 om 10:11.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2019, 17:46   #752
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Nieuw 24-uurrecord met een electrische wagen: 2.781 km/24u of 115,9 kmh gemiddeld.

Blijkbaar enkel doenbaar in Duitsland, want waar mogelijk werd 170 kmh gereden, of meestal zie tekst.

Bjørn Nyland laadde aan Ionity CCS-laders omdat die wat sneller laden dan Tesla-Superchargers V2. En de ervaring van Nyland zal ook geholpen hebben, door maar tot ~50% bij laden want dan benut hij de maximale laadkurve, en ook bij zeer snel rijden genoeg om de volgende Ionity-zuil te halen

Het vorige record was 2644 km (~110kmh) -ook met een Tesla model 3-, en met een oude Tesla S maar 2424km/24u (trager laden én minder zuinig) werd dus heel duidelijk overtroffen.

Komt de 250 kW Supercharger binnenkort eraan gaat dat nieuw record natuurlijk ook wel verbroken worden.

Een Tesla is toch voor (meestal) het linkervak op de autobahn gemaakt, lol.
(voor diegene die menen dat nodig te hebben)

Citaat:
https://electrek.co/2019/07/05/tesla...stance-record/

Tesla YouTuber Bjørn Nyland breaks 24-hour electric car distance record — 2,781km

Jameson Dow - Jul. 5th 2019

A common refrain about electric cars is that they’re fine for city driving but can’t do road trips. This has been disproven many times, and Tesla owners in particular have an easy time on road trips due to Tesla’s excellent Supercharger network.

But today we’ve seen yet another reason not to worry about the capability to take EVs on long trips, as Bjørn Nyland has managed to drive 2,781km (1,728mi) in 24 hours in a Tesla Model 3 Long Range AWD. Nyland set this record on IONITY quick chargers in Germany because currently, that network is significantly faster than Tesla’s Superchargers.

The previous record was 2,644km, set last year in a Model 3 by German Horst Lüning. Lüning previously held the record before that with 2,424km in a Model S.

Nyland wanted to emphasize that this record could be done in “realistic” conditions, so there was no closed course and common road rules were followed. The record was set in Germany, on the Autobahn, and was done at high speeds, around 170km/h (105mph) much of the time.

This is different from most EV single-charge distance records because those generally focus on extreme efficiency and stay at low speeds the whole time. Nyland’s efficiency over the course of the 24-hour drive was 311 Wh/km, which is well above the ~160 or so Wh/km the car is expected to get in normal driving conditions.

Staying at high speeds inbetween stops resulted in an average speed of 115km/h or 72mph over the entire 24 hours. Essentially, he was able to travel the same distance as if he drove at US highway speeds consistently for 24 hours without stopping at all.

It was also raining for a portion of the drive, which reduces efficiency by increasing rolling resistance between the tires and the road. Nyland rotated between several drivers during the 24 hours and livestreamed it on his YouTube channel.

Nyland focused on driving quickly and charging only up to 50% or so, in order to keep charge rates as fast as possible. Most EV quick chargers “taper” at high state-of-charge, such that charging rates slow down as the battery gets more full. For faster road tripping, it’s better to leave before your battery gets completely full.

The IONITY chargers used had a peak charge rate of about 195kW, faster than European superchargers currently. Tesla has a 250kW V3 supercharger coming out soon, but it’s not currently rolled out in Europe and only in a few locations in the US. Nyland previously did a “charge-off” between the Model 3 and Audi e-tron on IONITY chargers, which seem to work quite well for Europeans. The existence of another good, high-speed charging network can only be beneficial for EV owners.

The whole drive consumed over 850 kWh of energy, which is about 10 full charge-equivalents of the Model 3 Long Range AWD’s battery. Nyland stated that it would have cost about 300 Euros total for the trip, but IONITY sponsored this record attempt and covered his charging costs for him. IONITY charges 8 Euros per session no matter the length of the session, but since Nyland did short charges from ~10-50% of battery, he was optimizing for charge speed not charge cost.

Laatst gewijzigd door Micele : 6 juli 2019 om 18:05.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2019, 18:16   #753
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

de beste van deze maand :
Een Tesla is toch voor (meestal) het linkervak op de autobahn gemaakt, lol.

Hoeveel geld heb je gekregen voor die onzin Michele ?
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2019, 18:26   #754
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
de beste van deze maand :
Een Tesla is toch voor (meestal) het linkervak op de autobahn gemaakt, lol.

Hoeveel geld heb je gekregen voor die onzin Michele ?
Nyland verdient daar zeker geld mee.
Hier uit zijn YT-catalogus: https://www.youtube.com/TeslabjornLive24
Nyland rijdt ook met andere electrische modellen.

Natuurlijk rijden Teslas die het willen ook op het linkervak. Probeer maar eens 170 kmh of meer op het rechtervak te rijden :
https://www.youtube.com/watch?v=aJj8U1L9dAs (altijd die dieselslakken die het linkervak blokkeren)

of naargelang test ook tot 227 kmh:
https://www.youtube.com/watch?v=Ff0F5f9bmwc

Hier gaan ze 200 kmh testen:
https://www.youtube.com/watch?v=ZXHyjXaVWF8

Is tot 180 kmh ook goed? zelfs in de regen...
https://www.youtube.com/watch?v=79lVfIi17GU

Wat begrijp je daar niet aan?

De Duitsers die deze testen op video gezien hebben begrijpen dat wel.
(natuurlijk moet je iets weten van Tesla)

Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=v56gMy04oMI

Richard
vor 11 Monaten
Die rechte Spur war für alle gedacht

Chris Pyak
vor 1 Tag
Dazu passend: Ladegeschwindigkeit mit den neuen V3 Superchargern von Tesla
250 KM Reichweite in 15 Minuten. (Bei 120 km/h).
250 KM Reichweite in 26 Minuten (Bei 150 km/h)
Das ist schneller & weiter als meine Blase reicht. (Und meine Kids brauchen noch längere Pausen.) https://www.youtube.com/watch?v=PLbV0-VPwoU&t=861s

Lille boy
vor 11 Monaten
Gutes Video, die rechte Spur auf der Autobahn ist aber trotzdem auch für ein Tesla Model 3 kein Gift !

T&T Tesla, Ove Kröger
vor 11 Monaten
Die Permanent Magnet Motoren des Model 3 sind schon sehr effektiv besonders im Dualmotor Modell nochmals sparsamer, als im Heckantrieb allein. So wie auch beim Model S mit den alten Motoren. Man sieht hier deutlich das Potential,welches in meinen Augen bei weitem noch nicht ausgeschöpft ist.
Tolles Video und korrekte Infos. Danke

Enzovooooooooooort
moet ik het vertalen?

Alle Duitsers die zowat zeggen zijn betaald door mij. Lol.

Zeg Chrisje hoeveel geld heb jij dan gekregen om zoveel bullshit te spuien?
Laat me raden geen rotte frank omdat iedereen wel duidelijk kan zien dat je kritiek totaal niets waard is.

Laatst gewijzigd door Micele : 6 juli 2019 om 18:51.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2019, 22:37   #755
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Nyland verdient daar zeker geld mee.
Hier uit zijn YT-catalogus: https://www.youtube.com/TeslabjornLive24
Nyland rijdt ook met andere electrische modellen.

Natuurlijk rijden Teslas die het willen ook op het linkervak. Probeer maar eens 170 kmh of meer op het rechtervak te rijden :
https://www.youtube.com/watch?v=aJj8U1L9dAs (altijd die dieselslakken die het linkervak blokkeren)

of naargelang test ook tot 227 kmh:
https://www.youtube.com/watch?v=Ff0F5f9bmwc

Hier gaan ze 200 kmh testen:
https://www.youtube.com/watch?v=ZXHyjXaVWF8

Is tot 180 kmh ook goed? zelfs in de regen...
https://www.youtube.com/watch?v=79lVfIi17GU

Wat begrijp je daar niet aan?

De Duitsers die deze testen op video gezien hebben begrijpen dat wel.
(natuurlijk moet je iets weten van Tesla)


moet ik het vertalen?

Alle Duitsers die zowat zeggen zijn betaald door mij. Lol.

Zeg Chrisje hoeveel geld heb jij dan gekregen om zoveel bullshit te spuien?
Laat me raden geen rotte frank omdat iedereen wel duidelijk kan zien dat je kritiek totaal niets waard is.
Min mazoutstoof kan gemakkelijk 210 km/u halen en meer en comfortabel en dan gaan ik nog zeker ineens als er me niemand hindert op de weg zeker 1 000 km aan één stuk kunnen doen ook bergop .........en die Tesla's als die 170km/u bollen hoe lang gaat hun batterij dit toelaten voor ze leeg is .....welke stroom trekken ze dan ....van elektriciteit ken je blijkbaar niet veel
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2019, 22:58   #756
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Min mazoutstoof kan gemakkelijk 210 km/u halen en meer en comfortabel en dan gaan ik nog zeker ineens als er me niemand hindert op de weg zeker 1 000 km aan één stuk kunnen doen ook bergop .........en die Tesla's als die 170km/u bollen hoe lang gaat hun batterij dit toelaten voor ze leeg is .....welke stroom trekken ze dan ....van elektriciteit ken je blijkbaar niet veel
Daar gaat het niet alléén om, u kan airconditioning gebruiken,een radio beluisteren,en snel tanken waar u wil,en dat niet enkel nu,maar nét zo goed binnen 10 jaar aan dezelfde voorwaarden qua ergonomie....

Hoe zit dat met die batterrijwagens,hoever reikt die hun levensduur én de daaraan gekoppelde efficiëntie.....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2019, 08:54   #757
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht

Hoe zit dat met die batterrijwagens,hoever reikt die hun levensduur én de daaraan gekoppelde efficiëntie.....
De efficiëntie is tot 3 maal beter daar hoeft geen tekening bij.

Blijkbaar halen die meer kms dan plofmobielen. (van Tesla model S zijn daar cijfers en grafieken van, via een hele databank geregistreerden)

En als het batterijpack niet meer voldoet zet men er een nieuw exemplaar in, of men reviseert ze gewoon.

Googlen mag...

Hier nog een recent verslag van mei 2019, na 350.000 km, met onderhoudskost en prijs wisselstukken, en capaciteitsverlies batterijpack:

Citaat:
https://www.ecario.info/wie-lange-haelt-ein-tesla/

WIE LANGE hält ein Tesla? Der 350.000 km Check

By Elektrowolf | 16. Mai 2019

WIE LANGE HÄLT EIN TESLA?

Wie lange hält eigentlich ein Tesla? Die IFO-Studie spricht von einer Lebensdauer des Akkus von 150.000 km, Elon Musk von 800.000 km und ab dem nächstem Jahr sollen die Teslas sogar 1,6 Millionen Kilometer halten. Wir machen den Check für Euch, und nehmen ein Tesla Model S mit 350.000 km unter die Lupe.

DAS VIDEO

Wir haben Franz auf seiner Fahrt begleitet und mit ihm live die 350.000 km Grenze durchbrochen. Viel Spaß mit dem Video, lest aber bitte auch den Artikel fertig!

350.000 KM IM TESLA MODEL S

Franz ist viel unterwegs mit seinem Tesla. Darum führt er auch einige Reichweiten-Ranglisten an. Er fährt bei diversen Rallyes mit, hält Vorträge, Seminare und genießt jeden Kilometer mit seinem Tesla Model S. Da Franz sein Model S an den Supercharger-Stationen gratis laden kann, ist Strom kein Kostenfaktor.

DER FULL-TIME TESTWAGEN

Da sich Franz als Botschafter der Elektromobilität versteht, lässt er so gut wie jeden hinters Steuer. Laut seiner Hochrechnung haben schon mehr als 5.000 verschiedene Fahrer das Model S pilotiert. Darunter auch 100 Marokkaner während der Rive Maroc.

Fast alle seiner Fahrten stellt Franz auf BlaBlaCar, eine Mitfahrzentrale, über die wir auch schon in unseren Instagram-Stories berichtet haben (Tipp: folgt uns dort!). Fährt dann jemand mit, darf er auch selbst fahren. Eine tolle Sache für die E-Mobilität, denn wer mal Tesla Model S gefahren ist, der ist infiziert.

WERKSTATTAUFENTHALTE WÄHREND 350.000 KM

Das Tesla Model S von Franz war während der 350.000 km nur vier Mal in der Werkstatt. Zu Beginn wurden alle vier Türgriffe auf Garantie getauscht. Das nächste Mal war das Model S erst wieder bei 160.000 km in der Werkstatt, da wurden Achsschenkel und Querlenker getauscht. Bei 200.000 km bekam das Model S neue Bremsbacken (Bremsscheiben sind immer noch Original) und bei 320.000 km nach dem Marokko-Trip nochmals neue Achsschenkel und Querlenker. Und ja, nicht zu vergessen, bei ca. 340.000 km war eine neue 12V Starterbatterie fällig.

Gesamtkosten aller Reparaturen: cirka 2.800 Euro! Günstiger kann man mit einem Auto (noch dazu einem Oberklasse-Auto) nicht unterwegs sein!

ALLGEMEINER ZUSTAND NACH 350.000 KM

Das Leder ist stellenweise etwas speckig. Klar, bei der Menge an Passagieren, die da über die Sitze rodeln. Die Felgen sehen etwas mitgenommen aus, da Franz immer wieder mal „den Randstein küsst“. Alles andere sieht wirklich gut aus, mehr als 70.000 km würde man dem Fahrzeug nicht zugestehen. Auch das Fahrverhalten ist über jeden Zweifel erhaben. Die Luftfederung steckt Schläge und Stöße sehr gut weg, keine Spur von Poltern oder Ähnlichem. Auch Knarzen und Knirschen ist nicht zu vernehmen. Gar nicht Ami-like also.

AKKUKAPAZITÄT NACH 350.000 KM

Das Tesla Model S von Franz zeigte als Neuwagen 404 km bei 100% Ladestand an. Aktuell werden 382 km angezeigt. Das bedeutet 22 km Reichweitenverlust auf 350.000 km gefahrene Kilometer. Also reden wir von 5,45 % Kapazitätsverlust. Perfekt, genau so soll es sein! Eat this, IFO-Studie

DAS GLÄSERNE TESLA MODEL S

Franz hat sich entschlossen, sein Model S transparent zu machen. Man kann also rund um die Uhr auf live.sonice.at sehen, wo Franz gerade ist. Man sieht außerdem den Ladestand, ob er gerade lädt und wie schnell, Außen- und Innentemperatur, Geschwindigkeit und Verbrauch.

WIE LANGE HÄLT EIN TESLA – DAS FAZIT

Nach 350.000 km hat das Tesla Model S nur 5,45% Reichweitenverlust, die gesamte Werkstattkosten betrugen nur 2.800 Euro und das Fahrzeug an sich macht einen sehr guten, hochwertigen Eindruck. So geht Elektromobilität. Sie lässt die alte Verbrennertechnik unglaublich alt aussehen.
...
btw de 8-jarige garantie op de Tesla S powertrain, dus incl batterijpack, is voor de eerste geleverde model S in 2013 pas in 2021 afgelopen.

Uiteraard gaat het hier over een batterijpack en -management anno 2013 en niet 2019. Ik neem aan dat die laatste nog wat beter zijn.

Laatst gewijzigd door Micele : 7 juli 2019 om 09:23.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2019, 10:37   #758
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Nissan Leaf e+ met 62 kWh accupack gaat het zeer moeilijk hebben tegen de concurrentie.

Niet persé door het rijbereik maar wel omdat ze nog altijd hun Chademo laadprotocol hebben en er sowieso nog geen 100 kW Chademo snellaadpalen zijn. Dus snelladen gaat enkel voorlopig aan de 50 kW-Chademo.

En ook als ze evtl meer kW aankunnen dan 50 kW zal er twijfel aan zijn, mss is 70 kW mogelijk, want ook de Nissan Leaf e+ heeft nog altijd geen actief temperatuurmanagement voor zijn batterijpack: https://www.youtube.com/watch?v=mcfXiNEfPsM

Onbegrijpelijk dat Nissan niet ook voor de standaard CCS opteert, zoals het model 3 van Tesla wel doet en overigens maar 2k meer kost.
Soit zonder temp-management zou dat toch niet gaan...

meer en ...:
Citaat:
https://www.autowereld.com/autotests...-leaf-e-62-kwh

Eerste review: Nissan Leaf e+ (62 kWh)

Bart Smakman 2 juli 2019

Voor elektrische auto’s geldt: hoe groter het accupakket, hoe beter. Wat dat betreft is de Nissan Leaf e+ met 62 kWh-accupakket bij voorbaat een succes. Maar concurrenten als Hyundai, Kia en Opel zitten ook niet stil. En laten we Tesla niet vergeten: de Nissan Leaf e+ is namelijk bijna net zo duur als een Tesla Model 3.

1. Wat is er zo opvallend aan de Nissan Leaf e+?

De Nissan Leaf e+ heeft een groter accupakket (62 kWh) en de krachtiger elektromotor (217 pk) dan de gewone Leaf (40 kWh en 150 pk). Beide dragen bij aan de actieradius van 385 kilometer. De extra spierballen van de elektromotor zijn wel nodig ook, want de Leaf e+ is ongeveer 150 kilo zwaarder. Het resultaat is een sprinttijd van 7 in plaats van 8 seconden en een nieuwe topsnelheid van 157 km/h. Maar wees gewaarschuwd: als je zo hard rijdt, ga je 385 kilometer niet halen. Als we uitgaan van onze eerste ervaringen, is de actieradius op de snelweg zo’n 250 kilometer. Zoef je over het platteland van dorp naar dorp, dan zakt het verbruik enorm en ligt 400 kilometer in het verschiet.

2. Wat is er goed aan de Nissan Leaf e+?

Het blijft een comfortabele auto die eenvoudig in de omgang is. Als je met vrienden of familie op pad bent, kun je tegen elkaar fluisteren want wind- en afrolgeluiden worden knap gedempt. Het onderstel is zacht geveerd en incasseert oneffenheden probleemloos. Ondertussen hangt het een beetje af van je rijstijl, hoe vaak je op de stroommeter moet kijken. Als je met 385 kilometer van huis gaat, kun je nogal een stuk rijden voordat je over opladen hoeft na te denken. Op het 8-inch navigatiescherm zie je overal laadpaalicoontjes. Het liefst plug je in bij een 100 kW-snellader, want daar laadt de Leaf e+ het snelst. De gewone Leaf heeft een laadvermogen van 50 kW.

3. Wat is er slecht aan de Nissan Leaf e+?

‘Slecht’ is een groot woord, maar we hebben onze twijfels over de Chademo-stekker van de Leaf. De meeste snelladers in Nederland en Europa hebben een andere plug: de CCS-connector. Snelladen met 50 kW via Chademo gaat wel lukken, maar de eerste 100 kW-snellader met die stekker moeten we nog tegenkomen. Nissan Nederland zegt dat die er wel komen. Over techniek gesproken: het 62 kWh-accupakket is wederom luchtgekoeld. Andere merken koelen hun accu’s met water, maar niet Nissan. Zo kan het dat de temperatuur in het accupakket snel oploopt en de software moet ingrijpen om oververhitting te voorkomen. Onze derde klacht is een terugkerende: de Leaf e+ is nog steeds geen fijne auto voor lange mensen. Het stuur beweegt niet in de diepte en de zitpositie is aan de hoge kant. Ook gaan de voorstoelen niet zo ver naar achteren.

4. Wanneer komt de Nissan Leaf e+ en wat kost-ie?

Er heerst een trend bij nieuwe elektrische auto’s: reserveer ‘m vandaag en je kunt op z’n vroegst begin 2020 rijden. De Tesla Model 3 lijkt de enige uitzondering. Daarvan stond de voorspelde levering lange tijd op ‘juni’, tegenwoordig is dat ‘augustus’. Nissan zit met de Leaf e+ tussen beide kampen in: nu bestellen is in december 2019 rijden. De prijzen van de Leaf met 62 kWh beginnen bij 45.850 euro. Dat is een meerprijs van pakweg 7000 euro bovenop de gewone Leaf met 40 kWh. De zakelijke rijder wrijft in zijn handen, want ook de luxe Tekna-uitvoering (47.950 euro) blijft onder de bijtellingsgrens van 50.000 euro.

5. Wat vind ikzelf van de Nissan Leaf e+?

De belabberde ergonomie voor lange mensen en het onderbuikgevoel dat Europa de kant van de CCS-stekker op lijkt te gaan, brengen mij aan het twijfelen. Bovendien is de Nissan Leaf e+ aan de dure kant. Voor hetzelfde geld koop je een Hyundai Kona Electric of een Kia e-Niro of e-Soul. Verrek, lap 2000 euro bij en je kunt je een Tesla Model 3 veroorloven. Ook ben ik benieuwd wat de Volkswagen ID.3 brengt. Met zoveel mogelijkheden, zou ik niet blind voor de Nissan Leaf e+ kiezen.

Laatst gewijzigd door Micele : 7 juli 2019 om 10:52.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2019, 10:52   #759
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Nissan Leaf e+ met 62 kWh accupack gaat het zeer moeilijk hebben tegen de concurrentie.

Niet persé door het rijbereik maar wel omdat ze nog altijd hun Chademo laadprotocol hebben en er sowieso nog geen 100 kW Chademo snellaadpalen zijn. Dus snelladen gaat enkel voorlopig aan de 50 kW-Chademo.

Onbegrijpelijk dat Nissan niet ook voor de standaard CCS opteert, zoals het model 3 van Tesla wel doet en overigens maar 2k meer kost.

meer en ...:
De ene keer zeggen de Tesla fans dat men 95% thuis laadt en in andere discussies zitten ze te stoefen over het SC netwerk.
Wat is het nu?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2019, 10:53   #760
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
btw de 8-jarige garantie op de Tesla S powertrain, dus incl batterijpack, is voor de eerste geleverde model S in 2013 pas in 2021 afgelopen.

Uiteraard gaat het hier over een batterijpack en -management anno 2013 en niet 2019. Ik neem aan dat die laatste nog wat beter zijn.
LOL
Om te vermijden dat ze meer garantiekosten te verduren krijgen hebben ze via een OTA-update van de oudere 85D's een 60D gemaakt.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be