Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 juni 2012, 17:23   #21
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Is er nog geen topic over de index ?

binnen afzienbare tijd gaan ze wslk de index niet meer doorrekenen, oef !


http://cdvupensioenen.fgov.be/indexation/
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 28 juni 2012 om 17:24.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 17:50   #22
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Voor mensen met een vaste rente schuld (hypotheek bvb), wat zou dat betekenen ?

Dat de schuld minder waard wordt ?
Dat zal ervan afhangen in welke munteenheid uw schuld zal omgezet worden he ! Kan meevallen of tegenvallen...

Als uw bank uw schuld omzet in neue-DM, en ge krijgt uw loon in gedevalueerde nieuw-BF, dan zijt ge eraan voor de moeite.

Als uw schuld in nieuw-BF wordt omgezet, en ge werkt in een sector die nogal export-gebonden is, zodat de gedevalueerde BF U toelaat om een hoger numeriek loon te eisen, zijt ge winnende, he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 20:40   #23
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Op kippen na zou ik geen dieren nemen (een koe heb je nogal veel plaats voor nodig 2 ha per koe dacht ik)
Bijlange niet.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 13:59   #24
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Bijlange niet.
Gelieve dan bronnen te vermelden met wat ze wel zouden nodig hebben aan land. Ik heb reeds bronnen gelezen dat ze tussen één en twee hectare nodig hebben per koe als ze enkel op gras leven. (Anders heb je wel nog grond nodig om ander voedsel voor je koe te telen)

Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 29 juni 2012 om 14:02.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 22:11   #25
Andy
Minister-President
 
Andy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 3.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat valt dan nog wel mee, he. 2.5 keer een Martens truuk

Je bent dan een kwart van je monetaire bezittingen kwijt. Wetende dat het al de gewoonte is dat men je meer dan de helft afpakt op het ogenblik dat je ze verdiend hebt, is dat uiteindelijk niet zo een ramp.
Die nieuwe auto dus nu maar kopen en niet wachten

Maar het is bijzonder interessant, want dat wil dus wel degelijk zeggen dat de immobilien overwaardering voor een groot deel dus wel degelijk een voorwaartse indicator was voor inflatie, en niet enkel en alleen maar een speculatiebel.
De Grieken zijn inderdaad hun geld kwijt. Enfin, de grote meerderheid van de Grieken toch. Een kleine minderheid aan internationalen verschuift momenteel haar bankrekeningen met honderdduizenden of miljoenen euros van Griekenland en Spanje naar België, Brazilië of Hong Kong. De rest van de bevolking kan dan gaan besparen dankzij de kapitaalvrijheid die enkelen gebruiken. Vanzelfsprekend betalen die internationalen dankzij de bankgeheimen van deze belastingparadijzen geen eurocent belastingen op dat kapitaal.

Tegelijkertijd spendeerde Barclays deze week 450 miljoen USD om een onderzoek naar haar ratingpraktijken stop te zetten, wordt HSCB geplaagd door een kinderziekte die haar mogelijk haar banking license in de VS zal kosten en zijn de kassen van de vijf grootste banken in België zonder meer leeg. Bedrijven die een schamele 50 miljoen euro zoeken vinden het gewoon niet meer. En in vastgoed investeren banken nog veel minder dan daarvoor. Maar als motor van onze economie zijn ze hun bonussen en hun garanties nog net waard.

Of dat alles leidt tot meer of minder inflatie interesseert me geen zier. Ik zal komende week, komende maand en komend jaar gewoon gaan werken en van die inkomsten leven. Voor mij telt koopkracht en niets anders dan dat. Mensen die vrezen voor speculatiebellen en hyperinflatie zijn mensen die hun prioriteiten niet kennen. Of mensen die een speculatiebel en wat hyperinflatie verdienen.
__________________
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising.

Laatst gewijzigd door Andy : 29 juni 2012 om 22:14.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 22:17   #26
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Dat soort zaken, Andy, tonen aan dat je noch de discussie, noch de visie van de 'tegenpartij' begrijpt. En ik zou daar aan toevoegen: noch de situatie.

En daardoor hoef ik je niet serieus te nemen.

Niet dat dat je iets kan schelen. Ik zei het maar.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 29 juni 2012 om 22:17.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 22:25   #27
Andy
Minister-President
 
Andy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 3.845
Standaard

Gaan we elkaar doodmeppen met autoriteitsargumenten?

De mijne is toch groter.
__________________
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 23:16   #28
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Wel; je hebt geen autoriteit over de positie die je aanvalt.

Dat je die niet begrijpt, is duidelijk.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 23:56   #29
Silverfields
Burgemeester
 
Silverfields's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2009
Berichten: 587
Standaard

Ziehier mijn inflatievoorspelling. Gewoon de curve naar onder doortrekken met de tijd.

Silverfields is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2012, 06:08   #30
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
De Grieken zijn inderdaad hun geld kwijt. Enfin, de grote meerderheid van de Grieken toch. Een kleine minderheid aan internationalen verschuift momenteel haar bankrekeningen met honderdduizenden of miljoenen euros van Griekenland en Spanje naar België, Brazilië of Hong Kong. De rest van de bevolking kan dan gaan besparen dankzij de kapitaalvrijheid die enkelen gebruiken. Vanzelfsprekend betalen die internationalen dankzij de bankgeheimen van deze belastingparadijzen geen eurocent belastingen op dat kapitaal.
We gaan hier een beetje off-topic, maar de semantische verwarring door die dingen als "austeriteit" en "besparingsplannen" en zo doet hier volop haar werk he. Niemand vraagt aan de Grieken van EEN SPAARPOT OP TE BOUWEN. (dat is "besparen" he). Wat aan de Grieken gevraagd werd, in ruil voor gigantisch veel geld dat we niet meer terugzien, was van redelijk te zijn in de hoeveelheid schuld die ze bijmaken.

DAT is wat men met een totale overdrijving "besparingen" en zelfs "austeriteit" noemt. Als ik dus geen 2 maanden naar de Maldiven ga op krediet in een 5 ster hotel, maar ik ga maar 1 maand op krediet in een 4 ster hotel, dan ben ik dus volop bezig met een "besparingsprogramma" en is mijn vakantie er een van "austeriteit". Sukkelaar die ik ben.

Het doet ginder bijzonder zeer, omdat veel mensen ginder zwaar op krediet (van de staat) leefden en daar moet dus wat in gesnoeid worden.

Gaan stellen dat de mensen die wel geld hebben in Griekenland smeerlappen zijn omdat ze dat niet allemaal in het zwarte failliete gat dat hun staat is, willen kappen, is overdreven. Zij waren niet de mensen die op het griekse krediet leefden. Het enige wat de Griekse overheid moet doen is wat minder onproductieven financieren op krediet, da's al.
Dat nu gaan financieren met wat de productieven opzij gezet hadden, en hen zelfs het risico laten lopen van alles kwijt te zijn, DAT is pas gemeen.

Citaat:
Of dat alles leidt tot meer of minder inflatie interesseert me geen zier.
Maar 't is wel het onderwerp van deze draad, he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be