Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 maart 2018, 18:15   #2021
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De beste (en enige) manier om er voor te zorgen dat er nul (= 0 ) slachtoffers vallen in Gaza, is dat de terroristen hun aanvallen en mollegaten stopzetten. Een methode die niet 100% failproof is, maar toch behoorlijk veilig is, is enkel nog raketten afvuren vanuit een stuk woestijn en daar dan blijven wachten op het antwoord. Zo blijven de kinderen veilig. Doen !
Wanneer heeft hamas voor het laatst aangevallen ?

Jullie zijn te suf om alle redenen voor de blokkade te zien.



Citaat:
Volgens jouw criteria bezet Egypte dus ook Gaza, naast dat Israël dat doet ?
Nee , Egypte controleert namelijk het luchtruim van gaza niet
Egypte controleert de toevoer van goederen via zee niet
Egypte valt niet aan om de paar jaar
en nog wel meer zaken.

En nog iets :het zijn niet mijn criteria , het is niet mijn mening
Dit is wat de meerderheid van alle landen ter wereld hebben bepaald.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2018, 18:21   #2022
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Gaza als landsuitbreiding lijkt me onwaarschijnlijk.
Mij ook
maar u vergeet de andere reden weer.

Citaat:
Natuurlijk reageren mensen op tegenslagen. Maar dat veranderd totaal niks aan de situatie. Zelfs al zouden alle gazanen tegelijk schapenkeutelraketten gaan bouwen en afvuren, dan nog handhaafd Israël de huidige politiek.
Met de bijkomende legitimatie daaraan gebonden
Zelfs als ze helemaal geen raketten afvuren dan nog handhaaft Israël de huidige politiek!!



Citaat:
Ik noem dat dus een belegering of blokkade.

Ah, dan worden de Blanke Zuid Afrikanen ook bezet ofzo?
U bepaald de status van Gaza niet en ik ook niet . Ik ben het echter wel eens met de status die he gekregen heeft.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2018, 18:31   #2023
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Oh, heeft Gaza dan een werkend rioleringsnetwerk en waterzuivering?
En is er geen bermbom gebruikt om de Fatah leider op te blazen?
het gaat mij over het wie die aanslag pleegde .

Citaat:
Neen, vrijheidsstrijders hebben hun ding gedaan en Israël deed wat het gewoonlijk deed op provocaties. HEEL VEEL bommen en granaten teruggeven.
Daar gaan we weer met die idiote redenering
De grote provocatie is hier de blokkade / bezetting en niet de reactie er op.

Bezetting is "the supreme international crime " en heeft veel grotere gevolgen voor miljoenen mensen dan die 5000 vuurpijlen die 1 huis beschadigen. Die vuurpijlen zijn een zeer slappe reden om de blokkade aan de gang te houden.



Citaat:
Natuurlijk gebruiken Israëli soldaten palestijnen als levend schild. Die mensen staan toch tussen hen en de vrijheidsstrijders.
Ik heb het niet over mensen die er toevallig tussen staan ! maar over bewust door Israel georganiseerde human shields.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2018, 19:04   #2024
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.695
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Die vuurpijlen zijn een zeer slappe reden om de blokkade aan de gang te houden.
Een zeer goed argument om daar mee te stoppen dus.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2018, 19:12   #2025
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Wanneer heeft hamas voor het laatst aangevallen ?
17 februari, bomaanslag met 4 gewonden.

Citaat:
Jullie zijn te suf om alle redenen voor de blokkade te zien.
Nee hoor, daarom geef ik je een exacte datum van de laatste aanslag. Zolang dat niet definitief en 100% stopt, blijft die blokkade -evident- van kracht.



Citaat:
Nee , Egypte controleert namelijk het luchtruim van gaza niet
Egypte controleert de toevoer van goederen via zee niet
Egypte valt niet aan om de paar jaar
en nog wel meer zaken.
Egypte controleert de crossing waar alle personenverkeer door moet. Taakverdeling tussen israël en egypte : goederenvervoer door de crossing via israël, personenvervoer via de crossing naar egypte.
Resultaat : alle dagen 300 vrachtwagens goederen naar gaza, en nul komma nul personen die de grens over mogen naar egypte.
Eindresultaat : 43,6% werkloosheid in de strip, omdat ze al enkele jaren geen toelating meer krijgen van egypte om in het buitenland te gaan werken.

Citaat:
En nog iets :het zijn niet mijn criteria , het is niet mijn mening
Dit is wat de meerderheid van alle landen ter wereld hebben bepaald.
Reality check : zowel Egypte als Israël vegen daar royaal hun zak aan, en zetten de blokkade met volle motivatie voort.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 14 maart 2018 om 19:12.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2018, 19:13   #2026
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Wanneer heeft hamas voor het laatst aangevallen ?
Ergens eind december indien ik me niet vergis. Uw punt?

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 14 maart 2018 om 19:14.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2018, 19:28   #2027
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.804
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
het gaat mij over het wie die aanslag pleegde .
Dat schreef ik toch al, De Mossad.
Citaat:
Daar gaan we weer met die idiote redenering.
De grote provocatie is hier de blokkade / bezetting en niet de reactie er op.
En waarom is die blokkade dan gestart?
Citaat:
Bezetting is "the supreme international crime " en heeft veel grotere gevolgen voor miljoenen mensen dan die 5000 vuurpijlen die 1 huis beschadigen. Die vuurpijlen zijn een zeer slappe reden om de blokkade aan de gang te houden.
Slappe reden, maar prima excuus.
Citaat:
Ik heb het niet over mensen die er toevallig tussen staan ! maar over bewust door Israel georganiseerde human shields.
Dus als ik het goed begrijp zet Israël vrijheidsstrijders tussen Gazanen om dan een excuus te hebben om op Gazanen te schieten.
Ik zie het punt daarvan niet. Waarom die moeite doen als het gewoon zeggen al werkt.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 00:37   #2028
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat schreef ik toch al, De Mossad.

En waarom is die blokkade dan gestart?
Om controle te houden over Gaza , te zorgen dat ze zwak blijven. The economic blockade, zoals ook Israel het noemt heeft met veiligheid weinig van doen.

Citaat:

Dus als ik het goed begrijp zet Israël vrijheidsstrijders tussen Gazanen om dan een excuus te hebben om op Gazanen te schieten.
Ik zie het punt daarvan niet. Waarom die moeite doen als het gewoon zeggen al werkt.
http://www.breakingthesilence.org.il...s/videos/57497

http://www.breakingthesilence.org.il...s/videos/61977
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 01:11   #2029
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.804
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Om controle te houden over Gaza , te zorgen dat ze zwak blijven.
Waarom zouden ze dat willen? Een sterke handelspartner brengt meer op dan een stel sukkels die regelmatig een paar miljard $ aan hardware opslorpen zonder enig voordeel.
Citaat:
The economic blockade, zoals ook Israel het noemt heeft met veiligheid weinig van doen.
Als ze die blokkade op zijn Egyptisch doen en die 300 vrachtwagens per dag niet meer doorlaten, dan hebben ze er minder gezever mee. En wordt het moeilijker voor de Gazaanse vrijheidsstrijders om enig wapen te importeren of te maken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 09:24   #2030
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Een zeer goed argument om daar mee te stoppen dus.
Met die blokkade
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 09:31   #2031
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Waarom zouden ze dat willen? Een sterke handelspartner brengt meer op dan een stel sukkels die regelmatig een paar miljard $ aan hardware opslorpen zonder enig voordeel.
De Westbank !! de voortgang van hun grote projecten daar zijn de reden.

Citaat:
Als ze die blokkade op zijn Egyptisch doen en die 300 vrachtwagens per dag niet meer doorlaten, dan hebben ze er minder gezever mee. En wordt het moeilijker voor de Gazaanse vrijheidsstrijders om enig wapen te importeren of te maken.
U redeneerd alleen maar vanuit het Israelische standpunt , de gevolgen van maatregelen doen er niet toe zo lang Israel er maar fijn bij zit.
Overigens zal uw maatregel op de langere termijn precies het tegenovergestelde resultaat bewerkstelligen.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 10:11   #2032
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
De Westbank !! de voortgang van hun grote projecten daar zijn de reden.
Die zullen inderdaad blijven doorgaan, dat is zonneklaar. Ondertussen zitten we aan een ritme van vele duizenden nieuwe woningen per jaar en een sterk groeiende israëlische populatie. De demografische realiteit is grondig anders dan 10 jaar geleden.
Citaat:

U redeneerd alleen maar vanuit het Israelische standpunt , de gevolgen van maatregelen doen er niet toe zo lang Israel er maar fijn bij zit.
Ja, Israël beslist inderdaad soeverein over de bewaking van haar grenzen, en met welke middelen zij hun veiligheid bestendigen. De gevolgen zijn inderdaad voor de gaza bewoners. Reden te meer dat Hamas moet stoppen met hun zinloze kloterij.

Citaat:
Overigens zal uw maatregel op de langere termijn precies het tegenovergestelde resultaat bewerkstelligen.
Dan misken je de realiteit : tien jaar geleden was de grens van gaza met egypte een gatenkaas met meer dan 1.000 tunnels waar naast gewone goederen ook al het rakettentuig mee binnen kwam. Allemaal aan barrels geschoten en onder water gezet.
Tijdens cast lead hebben ze het groot materiaal verschoten, en de rest tijdens protective edge. Nu hebben ze alleen nog maar eigen gemaakte rommel.
Met de nieuwe techniek die Israël ontwikkelde zijn ze nu in staat van ook de terrortunnels die naar israël toelopen te vinden, en die bombarderen ze ook. De aanleg van de 'ondergrondse' muur die tegen april 2019 zal af zijn doet de rest.
Het verhaal van de tunnels werkt niet meer.
Import van zware raketten uit Iran is volledig gestopt
Infiltratie vanuit de zee naar Israël is zo goed als onmogelijk gemaakt
De grensbewaking is 100% en rond de klok
Iron Dome is ondertussen in staat van alle suikerraketten uit de lucht te knallen, en zelfs selectief te kiezen of dat nodig is of niet

Het enige dat ze nu nog hebben, is via fake "demonstraties" explosieven langs de grens leggen, en dan wachten tot een israëlische patrouille langskomt om die dan te doen ontploffen.

Oh ja, voor je vraag wanneer de laatste aanslag was : vandaag zijn er weer een drietal dergelijke explosies geweest, volgende op de demonstraties.

De bombardementen door IDF op Hamas volgden even logisch.
https://www.ynetnews.com/articles/0,...168485,00.html
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 15 maart 2018 om 10:11.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 13:29   #2033
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.804
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
De Westbank !! de voortgang van hun grote projecten daar zijn de reden.
Dus omdat Israël regelmatig miljarden Shekels opbrand om Gaza te belegeren gaan hun projecten op de West Bank beter gaan?
Citaat:
U redeneerd alleen maar vanuit het Israelische standpunt , de gevolgen van maatregelen doen er niet toe zo lang Israel er maar fijn bij zit.
Ik redeneer niet volgens het Israëli standpunt. Israël denkt nog een beetje aan de wereldopinie.
Citaat:
Overigens zal uw maatregel op de langere termijn precies het tegenovergestelde resultaat bewerkstelligen.
Mijn maatregel? Welke maatregel neem ik die Gaza enige schade berokkend?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 15 maart 2018 om 13:31.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 17:06   #2034
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Interessant nieuwtje : IDF brengt nu uit dat er in december een krachtige bom geneutraliseerd is door hun toedoen, met een laser.
Terwijl er "betogers" aan de grens hun show opvoerden zijn er twee die een eindje verder een voorwerp aan het hek neerlegden. Twee vrouwelijke soldaten op uitkijk hebben dat gezien en toen besliste IDF het voorwerp vanop afstand met een laser te verhitten, met een explosie tot gevolg.

Hamas gebruikt dus strijders niet in uniform ==> terroristen.

https://www.ynetnews.com/articles/0,...169466,00.html
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2018, 01:13   #2035
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.340
Standaard

Dus wanneer je een uniform aantrekt en precies dezelfde doet ben je plotseling geen terrorist . handig trucje !
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2018, 01:20   #2036
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dus omdat Israël regelmatig miljarden Shekels opbrand om Gaza te belegeren gaan hun projecten op de West Bank beter gaan?
Niet beter maar ze kunnen er gewoon mee doorgaan zonder te veel tegenstand . Denk eens logisch na ! wat zal er gebeuren wanneer Gaza plotseling echt vrij is , dan gaan ze mede palestijnen steunen ! of iets anders doen wat invloed heeft op de situatie in de westbank.

verdeel en heers strategie
later zal ik het beter gaan onderbouwen.

Citaat:
Ik redeneer niet volgens het Israël standpunt. Israël denkt nog een beetje aan de wereldopinie.
Als dat het enigste verschil is redeneerd u alsnog vanuit het Israelisch standpunt.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2018, 01:56   #2037
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.340
Standaard

[quote=Pandareus;8667547]Die zullen inderdaad blijven doorgaan, dat is zonneklaar. Ondertussen zitten we aan een ritme van vele duizenden nieuwe woningen per jaar en een sterk groeiende israëlische populatie. De demografische realiteit is grondig anders dan 10 jaar geleden. En met mij vele anderen , en om goede redenen.

Citaat:
Ja, Israël beslist inderdaad soeverein over de bewaking van haar grenzen, en met welke middelen zij hun veiligheid bestendigen. De gevolgen zijn inderdaad voor de gaza bewoners. Reden te meer dat Hamas moet stoppen met hun zinloze kloterij.
Dat eenzijdige hypocriete geklets begint hilarische vormen aan te nemen .
Waarom beslist alleen Israel over de bewaking van haar grenzen ?
Waarom mogen alleen zij hun veiligheid in orde brengen?

De realiteit is dat de dingen die u noemt allemaal zwakke argumenten zijn wanneer de blokkade en bezetting voortduren.
Een bezetter is zelfs verantwoordelijk voor de inwoners van het bezette land

Citaat:
Dan misken je de realiteit : tien jaar geleden was de grens van gaza met egypte een gatenkaas met meer dan 1.000 tunnels waar naast gewone goederen ook al het rakettentuig mee binnen kwam. Allemaal aan barrels geschoten en onder water gezet.
Tijdens cast lead hebben ze het groot materiaal verschoten, en de rest tijdens protective edge. Nu hebben ze alleen nog maar eigen gemaakte rommel.
Met de nieuwe techniek die Israël ontwikkelde zijn ze nu in staat van ook de terrortunnels die naar israël toelopen te vinden, en die bombarderen ze ook. De aanleg van de 'ondergrondse' muur die tegen april 2019 zal af zijn doet de rest.
Het verhaal van de tunnels werkt niet meer.
Import van zware raketten uit Iran is volledig gestopt
Infiltratie vanuit de zee naar Israël is zo goed als onmogelijk gemaakt
De grensbewaking is 100% en rond de klok
Iron Dome is ondertussen in staat van alle suikerraketten uit de lucht te knallen, en zelfs selectief te kiezen of dat nodig is of niet

Het enige dat ze nu nog hebben, is via fake "demonstraties" explosieven langs de grens leggen, en dan wachten tot een israëlische patrouille langskomt om die dan te doen ontploffen.

Oh ja, voor je vraag wanneer de laatste aanslag was : vandaag zijn er weer een drietal dergelijke explosies geweest, volgende op de demonstraties.

De bombardementen door IDF op Hamas volgden even logisch.
https://www.ynetnews.com/articles/0,...168485,00.html
Er was een ware tunnel economie op gang gekomen , en u mag het idiote namen geven zoveel u wilt , maar veel tunnels hadden legitieme redenen die u natuurlijk niet legitiem vindt (behalve als Israel er mee komt ).
Zonder de tunnels zal het nog slechter gaan in Gaza en zal de criminele illegale blokkade nog meer effect hebben op de inwoners. U heeft gewoon schijt aan miljoenen onschuldigen omdat het zogenaamd eigenlijk allemaal terroristen zijn.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2018, 02:11   #2038
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.804
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Dus wanneer je een uniform aantrekt en precies dezelfde doet ben je plotseling geen terrorist . handig trucje !
Helemaal geen trukje.
Dat noemen ze dan een soldaat.
Het dragen van het eigen uniform geeft een soldaat bepaalde rechten en beschermingen. De verschillende verdragen en conventies (OA die van Geneve) zorgen daarvoor.
Let wel, deze beschermingen gelden alleen voor soldaten die zich eervol overgeven (of gewond en/of bewusteloos op't slachtveld verzameld). Niet voor een slimme rakker die tijdens/na de overgave nog probeert te doden , verwonden of saboteren.


Een soldaat die in vreemd of geen uniform militaire acties uitvoert is een saboteur, spion of terrorist, en heeft geen bescherming die een soldaat in theorie geniet.
En volgens de krijgswet is ter plekke neerschieten van spionnen, saboteurs, vrijheidsstrijders, terroristen en dergelijke geen enkel probleem.
Indien er een proces voor de krijgsraad zou zijn, is executie de enige straf voorzien.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2018, 06:55   #2039
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

@maddox : jij bent nogal een fan van techniek hee ? Dit is het systeem dat IDF gebruikt om bommen op afstand te laten exploderen.
https://www.ynetnews.com/articles/0,...170565,00.html
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2018, 07:07   #2040
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.340
Standaard

Probleem is alleen dat die informatie van de Israëlische regering komt en jullie alleen daar op gefocust zijn. Ik lees hele andere verhalen

En wederom negeren jullie die blokkade ! Ik vind het niet vreemd dat gazanen bommen plaatsen bij die fences.
Palestijnen hebben het recht zich tegen de blokkade / bezetting te verzetten.
Het opblazen van de hekken en muren die hen gevangen houden is zeer zeker geen terrorisme, uniform of niet .
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be