Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 februari 2018, 23:14   #21
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Ach.
In onze toekomstige heilstaat zal scheiden zo goed als niet meer voorkomen.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 19:13   #22
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Je moet veel te veel geduld aan de dag brengen voor die kinderen, daarom doen vrouwen dat. Kijk, papa ik tekening gemaakt... "Ik sta uit het raam te kijken!!!"

Je laat dat over aan mannen en die geven die een smartphone op hun 1 jaar zolang ze maar stoppen met bleiten. Hetzelfde met vrouwen die zagen, je geeft ze wat kleren en klaar, de "kindjes" zijn weer blij.

Neen, vrouwen willen een rijke vent met tijd. Maar die bestaat niet, de economie moet draaien. Er is geen tijd voor liefde, alles moet snel gaan.

Laat vrouwen werken en zij hebben geen tijd voor kinderen. De kinderen worden gedumpt in creches, de staat voedt de kinderen op.

En zo zie je wel dat langzaam maar zeker we te maken hebben met buitenlanders die doppen en veel kweken en blanken die alleen maar werken en niet meer kweken.

Zo staat het er ong. voor...
Je vergeet wel een paar zaken.
Kinderen hebben vraagt inderdaad offers van jezelf, maar zeggen dat vaders geen kinderen kunnen opvoeden en erg geen geduld voor hebben, daar kan ik niet mee leven.
Het probleem binnen onze maatschappij ligt totaal anders en ja, vaak zijn de kinderen daar het slachtoffer van.
Ik kom uit een gezin waarbinnen zowel moeder als vader actief waren in het beroepsleven en beide de opvoeding van de kinderen deelde.

Maar het huidige probleem is dat het binnen onze maatschappij nooit genoeg is.
Veel relaties lopen stuk omdat er steeds meer geëist word en er steeds meer verlangd word.
Men is niet meer te vrede met wat men heeft.
Vandaag kan men nog steeds perfect leven van 1 inkomen, maar men kan zich dan de luxe niet veroorloven die door de maatschappij word opgedrongen.
Mensen leven steeds meer in een keurlijf en vergeten hierdoor wat echt belangrijk is in het leven.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 19:32   #23
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Well said Jantje! Idd!!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 21:16   #24
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171208_03231773

Nog werk aan de winkel voor het feminisme zo te zien.
Ik verschiet er in ieder geval niet van want is algemeen weten dat vrouwen er financieel slechter uitkomen na een echtscheiding.


Discuss pls, thx ^^
Volledig normaal. Hij heeft toch een neukstekje nodig.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 21:30   #25
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Volledig normaal. Hij heeft toch een neukstekje nodig.
lol
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2018, 18:26   #26
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ben je zeker dat je de ellende van een vrouw in huishalen aankan?
's Morgens wakker worden en als ontbeid een te doen lijstje krijgen.
Bij het winkelen alle pakjes en boodschappen sleuren.
's Avonds na een vermoeiende werkdag haar klachten over haar dag aanhoren.
Haar gezeur aan horen dat ze niets heeft om aan te doen, terwijl haar kleerkasten uitpuilen.
En na het verbreken van de relatie nog verder moeten betalen voor haar levensonderhoud.
Maar pak dan toch een man Jantje.
Probleem opgelost.
__________________
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2018, 18:34   #27
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Je vergist je.
In het dagelijkse leven en in het beroepsleven kiezen vrouwen vaak voor de gemakkelijkste weg.
Vaak zijn kinderen de uitvlucht om het verkocht te krijgen dat ze geen beter betaalde job of full-time job aannemen.

Vaak laten vrouwen een beter inkomen tegenover hun partner vallen om thuis te kunnen blijven, terwijl ze beter het inkomen van de man hadden laten vallen.
Als je als jonge vrouw gaat solliciteren, zijn er velen die de vraag krijgen of ze (nog) kinderen willen. Dit mag niet maar toch gebeurt dit met de regelmaat van de klok.
Werkgevers weten dikwijls al hoe jij zult omgaan met kinderen en voltijds werken.

Het lijkt erop dat jij niet zo'n fijne ervaringen hebt met vrouwen.....een takenlijst aan het ontbijt?? Ik heb nooit verstaan waarom twee volwassen mensen (ervan uitgaande dat beiden evenveel willen doen in huis) elkaar zouden opdragen wat de andere moét doen (tenzij er afspraken moeten gemaakt worden natuurlijk).
__________________
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2018, 19:39   #28
sepper
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 672
Standaard

asymmetrische relatie
sepper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2018, 20:00   #29
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Als je als jonge vrouw gaat solliciteren, zijn er velen die de vraag krijgen of ze (nog) kinderen willen. Dit mag niet maar toch gebeurt dit met de regelmaat van de klok.
Werkgevers weten dikwijls al hoe jij zult omgaan met kinderen en voltijds werken.

Het lijkt erop dat jij niet zo'n fijne ervaringen hebt met vrouwen.....een takenlijst aan het ontbijt?? Ik heb nooit verstaan waarom twee volwassen mensen (ervan uitgaande dat beiden evenveel willen doen in huis) elkaar zouden opdragen wat de andere moét doen (tenzij er afspraken moeten gemaakt worden natuurlijk).
Er zijn nu eenmaal mensen die hun partner enkel als klusjesman/klaagmuur/pispaal beschouwen. De berg werk die je verzet verdwijnt voor zo iemand in het niet naast het beetje dat je hebt laten liggen.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 12 februari 2018 om 20:01.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2018, 22:21   #30
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Thx Alice maar ik heb liever een vrouw, mja wie weet vind ik nog wel een vriendinnetje. Eentje met reeds kids - moet ik niet op zoek nr een spermadonor, en heb ik toch gezinsgeluk
Ook goed, zolang je maar gelukkig bent, toch?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be