Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 februari 2018, 08:55   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard 10% meer bedienden krijgt bedrijfswagen

10% meer bedienden krijgt bedrijfswagen

Citaat:
Vandaag rijdt 1 op 5 van de bedienden in België met een auto van het werk rond. Dat is een stijging van ruim 10% ten opzichte van een jaar eerder. Toch stijgt het aantal werknemers die met de fiets naar het werk rijden tot 24,21%, terwijl 13,8% van de werknemers in ons land zelfs exclusief bij de fiets zweert. Combi-oplossingen, waarbij we nu eens kiezen voor de fiets en dan weer voor de auto, of voor de fiets en het openbaar vervoer, doen het ook goed.
Rij maar aan koetsier!
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2018, 08:32   #2
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Gisteren een vrijblijvend kennismakingsgesprek voor een mogelijke job gedaan en bijna het eerste wat de CEO zei is dat er natuurlijk een bedrijfswagen in het pakket zit. Budget tussen de 35000 en 50000 euro, genre Mercedes C-klasse of Audi A5. Als instapper tijdens de eerste 4 jaar. En hij zei nadrukkelijk zonder enige reclame van het bedrijf op en met tankkaart zonder beperkingen privékilometers.

En dit voor een job op amper 8 kilometer van mijn deur en niet op verplaatsing te moeten. Dus enkel woon-werkverkeer mee te doen. Dus iets of wat functie is bedrijfswagen standaard. Zit in het loonpakket en ook al wil je die niet dan is die erbij. Toen ik zei dat ik wel met de fiets zou komen dan was het antwoord : zet hem dan op je oprit of laat je vrouw er mee rijden. Wel opmerken dat de CEO ook eigenlijk maar in loondienst is. En afhangt van de Hoofdzetel in Duitsland.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2018, 10:32   #3
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Gisteren een vrijblijvend kennismakingsgesprek voor een mogelijke job gedaan en bijna het eerste wat de CEO zei is dat er natuurlijk een bedrijfswagen in het pakket zit. Budget tussen de 35000 en 50000 euro, genre Mercedes C-klasse of Audi A5. Als instapper tijdens de eerste 4 jaar. En hij zei nadrukkelijk zonder enige reclame van het bedrijf op en met tankkaart zonder beperkingen privékilometers.
Mijn buurman heeft een Mercedes C 350e plug-in hybride, die rijdt soms puur electrisch naar zijn werk op goed 20 km. (op papier tot 30 km mogelijk, batterij is amper 6,4 kWh)
Kun je al oefenen bij het thuis inpluggen.
https://www.vroom.be/nl/test/mercede...este-compromis

Audi heeft natuurlijk ook mooie hybrides in dat middenklasse segment, maar dan wat kleiner, de A3 e-tron. Daarvoor rijdt kan die electrisch wat verder met een 8,8 kWh batterij.

Beide modellen zijn al een heel tijdje op de markt, wie weet zijn de batterijen ondertussen iets groter.

Laatst gewijzigd door Micele : 22 februari 2018 om 10:45.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2018, 10:45   #4
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

samen in de file, ja gezellig!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2018, 10:49   #5
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
samen in de file, ja gezellig!
Idd toch als je via die snelwegflessehalzen moet, op het platteland heb je daar voorlopig niet veel last van. Maar ook daar kan je soms de (E)fiets nemen.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2018, 10:54   #6
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik ga liever met de fiets naar het werk. Zo een mooie dure wagen hebben is leuk, maar ik mis echt sochtends het wakker worden op de fiets, de frisse lucht, de lichaamsbeweging. Gelukkig gaat mijn werkgever verhuizen (dichter bij mijn thuis) waardoor ik binnenkort met de snelle efiets naar het werk kan gaan. Fijn via het bos. 22 cent/km.

De wagen mogen ze dan houden, want als ik mijn fietsvergoeding moet inleveren en een VAA moet betalen, ga ik netto fors achteruit.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2018, 11:00   #7
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ga liever met de fiets naar het werk. Zo een mooie dure wagen hebben is leuk, maar ik mis echt sochtends het wakker worden op de fiets, de frisse lucht, de lichaamsbeweging. Gelukkig gaat mijn werkgever verhuizen (dichter bij mijn thuis) waardoor ik binnenkort met de snelle efiets naar het werk kan gaan. Fijn via het bos. 22 cent/km.

De wagen mogen ze dan houden, want als ik mijn fietsvergoeding moet inleveren en een VAA moet betalen, ga ik netto fors achteruit.
Door de bos kunnen fietsen is natuurlijk een extra argument.

Via de hoofdbaan langs een sliert dieselvoertuigen is dat al veel minder... (kuch)
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2018, 11:07   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Niemand die de echte oorzaak van het succes van de salariswagen durft te benoemen?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2018, 11:08   #9
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Niemand die de echte oorzaak van het succes van de salariswagen durft te benoemen?
de PS?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 23:56   #10
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Gisteren een vrijblijvend kennismakingsgesprek voor een mogelijke job gedaan en bijna het eerste wat de CEO zei is dat er natuurlijk een bedrijfswagen in het pakket zit. Budget tussen de 35000 en 50000 euro, genre Mercedes C-klasse of Audi A5. Als instapper tijdens de eerste 4 jaar. En hij zei nadrukkelijk zonder enige reclame van het bedrijf op en met tankkaart zonder beperkingen privékilometers.

En dit voor een job op amper 8 kilometer van mijn deur en niet op verplaatsing te moeten. Dus enkel woon-werkverkeer mee te doen. Dus iets of wat functie is bedrijfswagen standaard. Zit in het loonpakket en ook al wil je die niet dan is die erbij. Toen ik zei dat ik wel met de fiets zou komen dan was het antwoord : zet hem dan op je oprit of laat je vrouw er mee rijden. Wel opmerken dat de CEO ook eigenlijk maar in loondienst is. En afhangt van de Hoofdzetel in Duitsland.
Zo werkt het niet in het bedrijf waar ik werk.

Vanaf een bepaald functieniveau wordt de mogelijkheid aangeboden om een bedrijfswagen inclusief tankkaart te nemen met als consequentie een vermindering van je bruto-salaris en je netto-salaris.

Afhankelijk van hoeveel je gebruik maakt van de wagen is dat aanbod interessant of minder interessant.

Ik woon ruim 50km van het werk en dan is het het aanbod zonder discussie interessant.

Maar voor menige collega's, die dichtbij het werk wonen, is het aanbod niet zo interessant. En die gingen er niet op in.

Zo was het bij de invoering van het systeem in 2000.
We zijn nu 2018 en wat leert de praktijk.

De collega's die oorspronkelijk geen bedrijfswagen namen veranderden na enkele jaren van gedacht. De ene na de andere. Meestal op het moment dat hun privé-wagen aan vervanging toe was. Want dan blijkt het aanbod van het bedrijf toch wel interessant, ook al doe je weinig kilometers: je moet niet met eigen middelen een wagen aankopen.

Ondertussen werd het systeem aangepast, in feite administratief vereenvoudigd: de keuze is er niet meer. Vanaf een bepaald functieniveau komt de bedrijfswagen er bij.
Uiteindelijk bleek er toch niemand meer voor de andere optie te kiezen.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2018, 18:41   #11
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Niemand die de echte oorzaak van het succes van de salariswagen durft te benoemen?
Nee, want die brengt "overheid" in beeld en die hebben niet zo graag dat blijkt dat boemboem anders is dan blabla... voor geselecteerden.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2018, 08:18   #12
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Niemand die de echte oorzaak van het succes van de salariswagen durft te benoemen?
Een loonsverhoging waar je iedere maand een deel belasting op betaald.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2018, 09:44   #13
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Niemand die de echte oorzaak van het succes van de salariswagen durft te benoemen?
De buitensporige subsidiëring ervan?
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2018, 10:08   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Niemand die de echte oorzaak van het succes van de salariswagen durft te benoemen?
Met een klein woordje uitleg erbij, liefst.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2018, 20:47   #15
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Met een klein woordje uitleg erbij, liefst.
Misschien?

Salariswagens en tankkaart

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2018, 20:59   #16
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Niemand die de echte oorzaak van het succes van de salariswagen durft te benoemen?
Wij Belgen vinden koterijen good practice. Zowel in het echt als in de belastingen
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be