Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 oktober 2018, 11:41   #41
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Een collega is ex-F16 piloot. Onlangs sprak hij op de vliegshow van Kleine Brogel met een aantal van zijn vroegere vrienden. Niet één ervan zou voor de F35 kiezen. Europa is wél bekwaam om zelf deftige gevechtsvliegtuigen te bouwen - maar ze zijn niet in staat om Amerikaanse kernbommen te droppen.
Dan moeten we Europese kernbommen maken. Wat dat betreft staat Belgie zelfs een beetje voor.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2018, 12:06   #42
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.813
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Onlangs als ex-luchtmachter met enkele ex collega's van de luchtmacht gesproken, niet één wou de Rafale of de Eurofighter kopen. Dan, de stafchef van de Franse luchtmacht verklaart de F35 supérieur aan de Rafale, wie ben ik om de man tegen te spreken. Een Duitse luchtmachtgeneraal verklaarde dat de F35 veel beter is dat hun Eurofighter van eigen makelij. De man werd prompt ontslagen, maar Duitsland heeft wel ondertussen een procedure lopen voor de aankoop F35, oh ja, voor ik het vergeet, het grootste gedeelte van de Duitse Eurofighter-vloot staat aan de grond.
De Eurofighter is eigenlijk ook van hetzelfde bedje ziek vanwege de voorwaarden waaraan het moet voldoen, te gesofistikeerd, teveel mogelijkheden, moet alles kunnen, te zwaar, verbruikt teveel ...
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2018, 12:07   #43
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.813
Standaard

De F35 voor carriers bv kan ook niet ver genoeg vliegen, het schip moet gevaarlijk dichtbij komen. 1,200 nautical miles vergeleken met de 2000 van de F16.

https://arstechnica.com/tech-policy/...e-report-says/

Ze zouden beter overstappen naar toestellen met beperktere mogelijkheden waar ze dan wel een stuk beter in zijn. Het grote voordeel van de F35 zou zijn dat een dogfight niet meer nodig is omdat alles gebeurt met raketten en stealth.

De Russen zijn slimmer, want wat kan de F35 of Eurofighter wat een S400 raketsysteem of ballistic niet kan?

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 22 oktober 2018 om 12:09.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2018, 12:16   #44
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
De Eurofighter is eigenlijk ook van hetzelfde bedje ziek vanwege de voorwaarden waaraan het moet voldoen, te gesofistikeerd, teveel mogelijkheden, moet alles kunnen, te zwaar, verbruikt teveel ...
Tja, eigenlijk is de bemande Krijgsluchtmacht voorbij gestreefd. Het gaat eerder richting raketten, drones en onbemande vliegtuigen. Een groot aantal taken kan beter door deze nieuwere tuigen uitgevoerd worden. Dat betekent niet dat er geen vliegtuigen meer nodig zijn, maar wel dat ze een ander takenpakket krijgen. De F-35's zullen waarschijnlijk deel uitmaken van de laatste lichting van hun soort.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2018, 12:28   #45
graaf de bethune
Gouverneur
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 1.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
De F35 voor carriers bv kan ook niet ver genoeg vliegen, het schip moet gevaarlijk dichtbij komen. 1,200 nautical miles vergeleken met de 2000 van de F16.

https://arstechnica.com/tech-policy/...e-report-says/

Ze zouden beter overstappen naar toestellen met beperktere mogelijkheden waar ze dan wel een stuk beter in zijn. Het grote voordeel van de F35 zou zijn dat een dogfight niet meer nodig is omdat alles gebeurt met raketten en stealth.

De Russen zijn slimmer, want wat kan de F35 of Eurofighter wat een S400 raketsysteem of ballistic niet kan?


Ah iets nieuws, F16 op carriers?? T'is het eerste wat ik ervan hoor. Ik heb weet van F14Tomcat, F15 Eagle, F18 Hornet, Harriër, F35 op carriers....maar F16, nog nooit van gehoord.
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2018, 12:28   #46
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
maar ze zijn niet in staat om Amerikaanse kernbommen te droppen.
Wie dropt er nu kernwapens met een vliegtuig ??
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2018, 12:29   #47
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wie dropt er nu kernwapens met een vliegtuig ??
de kernkoppen op Kleine Brogel zijn toch om door de F16 gedragen te worden?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2018, 12:30   #48
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Tja, eigenlijk is de bemande Krijgsluchtmacht voorbij gestreefd. Het gaat eerder richting raketten, drones en onbemande vliegtuigen.
Inderdaad, het is gek dat we daar weeral de boot aan het missen zijn, want dat is niet alleen op militair vlak interessant, de spinoff is enorm. We gaan de Chinezen en de Amerikanen WEERAL laten voorgaan, terwijl wij Google op de vingertjes tikken.

Dat zijn nochtans onderzoeksgebieden waar het niet moeilijk is om van start mee te gaan, de EU zou genoeg mogelijkheden hebben om dat te boosten. Maar we gaan ons geld verschieten aan dwaze politiek-correcte toestandjes waar miljarden tegenaan gegooid worden om legertjes sociologen en dagdromers social engineering projectjes mee te laten financieren.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2018, 12:31   #49
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

waarom de F-35 passé is nog voor oplevering :

toch ff kijken : https://www.youtube.com/watch?v=dM_p27iKz2E
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2018, 12:34   #50
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
de kernkoppen op Kleine Brogel zijn toch om door de F16 gedragen te worden?
Ik vind dat raar. Kernwapens, dat lever je toch met ballistische raketten voor de grote kloppers, en kruisraketten voor tactische wapens, nee ? Wie doet dat nu nog met een vliegtuig ?

https://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_weapons_delivery
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2018, 12:38   #51
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik vind dat raar. Kernwapens, dat lever je toch met ballistische raketten voor de grote kloppers, en kruisraketten voor tactische wapens, nee ? Wie doet dat nu nog met een vliegtuig ?

https://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_weapons_delivery
Plan B was ze te lanceren van de Herald of Free Enterprise destijds. Maar de achterdeur had een probleemke.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 22 oktober 2018 om 12:38.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2018, 12:39   #52
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Plan B was ze te lanceren van de Herald of Free Enterprise destijds. Maar de achterdeur had een probleemke.
was die niet speciaal ontworpen om de vaten nucleair afval gewoon in zee te dumpen?
ik herinner me vanuit mijn prille jeugd precies nog die beelden met de zodiacs van Greenpeace nog, dat was voor hun politieke carrière begon.

hoe zou het vandaag nog met die gedumpte vaten zijn eigenlijk ?

Laatst gewijzigd door Anna List : 22 oktober 2018 om 12:40.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2018, 12:41   #53
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
was die niet speciaal ontworpen om de vaten nucleair afval gewoon in zee te dumpen?
ik herinner me vanuit mijn prille jeugd precies nog die beelden met de zodiacs van Greenpeace nog, dat was voor hun politieke carrière begon.
Awel, diezelfde vaten alimenteren de windmolens voor de haven nu.
Windenergie, dacht gij?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2018, 12:47   #54
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik moet zeggen dat ik de technische kant van de zaak niet bekeken heb, maar de vaststelling is wel dat de EU weer eens faalt. Wij zijn blijkbaar in Europa niet bekwaam om een eigen deftig gevechtsvliegtuig te bouwen, en moeten het gaan kopen aan de overkant van de oceaan, bij Big Brother. Het kan best zijn dat dat technisch en militair de beste keuze is, maar als dat zo is, is dat zwaar verontrustend voor ons, in de EU. Wij blijven ontwikkelingsgebied in vergelijking met de USA en met Rusland, en wij bevestigen onze vazal positie hiermee.
Als er 1 ding is waar een a priori machtig economisch blok zoals de EU zijn plan zou moeten trekken, is het wel bij militaire zaken. Daar afhankelijk zijn van buitenlanders is toch wel idioot. Het uitbesteden van uw geweldsprerogatieven is het laatste wat men dient te doen.
Correct.

Dat is de enigste reden waarom we het moeten kopen in de VS. Europa heeft geen defensiecultuur en desgevolge ook geen goed ontwikkelde defensie industrie, op enkele uitschieters na.

Maar in mijn opinie moeten we de zaken kopen waarmee we het beste onze opdracht kunnen vervullen binnen nato kader EN het toestel dat onze piloten optimaal beschermt.

De F35 was de enige logische keuze, het stealth aspect en de connectiviteit mee in acht nemende.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2018, 12:57   #55
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Correct.
Dat is de enigste reden waarom we het moeten kopen in de VS. Europa heeft geen defensiecultuur en desgevolge ook geen goed ontwikkelde defensie industrie, op enkele uitschieters na.
Maar in mijn opinie moeten we de zaken kopen waarmee we het beste onze opdracht kunnen vervullen binnen nato kader EN het toestel dat onze piloten optimaal beschermt.
De F35 was de enige logische keuze, het stealth aspect en de connectiviteit mee in acht nemende.
Nikopen geeft nog een beter stealth aspect. En dan moeten ze zelfs geen fuel kopen waar toch geen centen voor zijn.
Isda nu ZO moeilijk dat nen Ig. danni begrijpt?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2018, 12:59   #56
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Nikopen geeft nog een beter stealth aspect. En dan moeten ze zelfs geen fuel kopen waar toch geen centen voor zijn.
Isda nu ZO moeilijk dat nen Ig. danni begrijpt?
Een houten vlieger is mss een betere tussenoplossing.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2018, 13:01   #57
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een houten vlieger is mss een betere tussenoplossing.
alleen als 't ne zwever is die ze met een elastiekske kunnen lanceren.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2018, 13:03   #58
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Correct.

Dat is de enigste reden waarom we het moeten kopen in de VS. Europa heeft geen defensiecultuur en desgevolge ook geen goed ontwikkelde defensie industrie, op enkele uitschieters na.
Dat is dan bijzonder dom. Iedereen weet dat militaire ontwikkelingen grote stimuli zijn voor technologische ontwikkelingen. De reden is dat militaire ontwikkelingen een van de weinige domeinen zijn waar openbaar geld EN efficientie samen kunnen gaan, omdat het een van de weinige domeinen is waar de overheid echt belang heeft bij goed resultaat. Immers, als uw rommel niet werkt, dan verliest ge de oorlog. Daarvoor moeten er wel geregeld (proxy) oorlogen uitgevochten worden om de proef op de som te nemen. Natuurlijk, met operettelegers die nooit echt hun botten moeten riskeren en politici wiens kop afhangt van het gevechtsresultaat, valt die conditie jammer genoeg weg, en worden militaire uitgaven even grote, of nog ergere verspilposten als het gros van de rest van de openbare gelden.

Citaat:
Maar in mijn opinie moeten we de zaken kopen waarmee we het beste onze opdracht kunnen vervullen binnen nato kader EN het toestel dat onze piloten optimaal beschermt.
Vazal dus. We krijgen opdrachten, we krijgen het materieel van onze meesters dat we daarboven zelf mogen betalen, en we doen wat ze ons zeggen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 oktober 2018 om 13:04.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2018, 13:03   #59
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
alleen als 't ne zwever is die ze met een elastiekske kunnen lanceren.
Alles hangt af van de grootte van de elastiek he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2018, 13:06   #60
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Alles hangt af van de grootte van de elastiek he
stop maar al, subiet heb je eno2 hier ook aan uwe rekker.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be