Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 januari 2006, 22:18   #41
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De berichten van L. lezend valt het mij iedere keer op dat hij eigenlijk maar een beetje wild om zich heen schopt. 't Lijkt wel iemand die eerder iedere keer weer ageert gewoon om te ageren. Tegendraads zijn om tegendraads te zijn. Inhoudelijk staat er trouwens nooit veel in.
Tegendraads of meelopend met de heersende klasse, wat is het nu ?
Tegendraads voor u, dat zal wel ........
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 15 januari 2006 om 22:39.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 22:32   #42
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

[quote=Foreigner;1509568]
Citaat:
Inderdaad, het belang van de Vlaamse burger ligt bij goed onderwijs, goede verzorging bij ziekte, welvaart, geen revolutie en geen geldstromen naar een ander deel van het land waarvan de politici en een groot deel van de bewoners (inclusief Labirinth) denken dat het hun geboorterecht is om te leven op kosten van de (Vlaamse)gemeenschap.
Is dat liedje nu nog niet gedaan....... och goddekes toch

Ik leef niet op de kosten van de Vlaamse gemeenschap, ook niet op de kosten van de Waalse. Is uw enige verdediging tomaten en het zogezegde profitariaat van de Walen ?
Ik heb natuurlijk op mijn eentje geen oplossing voor de grote wereldproblemen maar ik weet wel dat als we willen samenwerken we gemakkelijker een oplossing zullen vinden en de nadelen van twist zullen vermijden.
Zijn twist, opgelegde splitsing de oplossing ?
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 15 januari 2006 om 22:38.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 22:45   #43
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

[quote=Pelgrim;1509134]
Citaat:
de tijd van toen? Zelfbeschikking voor alle volkeren zou een revolutionaire situatie zijn, nog nooit eerder vertoond in de geschiedenis. Over welke 'tijd van toen' hebben we het dan?
Een vraagje Pelgrim ......
Heeft Iran recht op atoomwapens ? Ook zelfbeschikking voor Iran ?
Mijn antwoord is eenvoudig. Geen enkel land heeft recht op massavernietigingswapens. Punt. Wat is uw antwoord ?

Zelfbeschikking zeker, voor zover het geen bedreiging is voor de volledige wereldbevolking. Individualisme akkoord, voor zover het individualisme geen bedreiging vormt voor de volledige wereldbevolking.
Vlaams-nationalisme akkoord voor zover deze wens van een minderheid geen bedreiging vormt voor de meerderheid, de welvaart van België.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 15 januari 2006 om 22:49.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 23:53   #44
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 30 oktober 2005
Berichten: 877
Standaard

[quote=labyrinth;1509703]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foreigner Bekijk bericht

Is dat liedje nu nog niet gedaan....... och goddekes toch

Ik leef niet op de kosten van de Vlaamse gemeenschap, ook niet op de kosten van de Waalse. Is uw enige verdediging tomaten en het zogezegde profitariaat van de Walen ?
Ik heb natuurlijk op mijn eentje geen oplossing voor de grote wereldproblemen maar ik weet wel dat als we willen samenwerken we gemakkelijker een oplossing zullen vinden en de nadelen van twist zullen vermijden.
Zijn twist, opgelegde splitsing de oplossing ?
Voor, in elk geval' de voorstanders van een zelfstandig Vlaanderen is dat liedje inderdaad niet gedaan. . . . . . . Goeie grutten
Het interesseert mij geen bal of U uw geld verdient door met een plastic bekertje bij de deur van een Carrefour te bedelen, een leefloongenieter te zijn, uw tijd en portemonnaie vult met advertenties "Truus ontvangt van 10 tot 17 uur", aan diepzeeduiken doet, secretaresse van Di Rupo bent of paaldanseres.
U kunt in uw eentje niet de grote wereldproblemen oplossen. Al was U met 1 miljard. Dan kon U het nog niet. Diegenen die dat proberen op uw manier leggen in de kortste tijd anoniem het loodje, hun leven hangt af van Amnesty International terwijl ze ergens in een gevangenis wegrotten of er vechten een stel VN-militairen zich een weg door de hel om ze op hun manier te redden.
En voor alles: De Vlaams/Waalse controverse is GEEN wereldprobleem. Vlaanderen is gaarne bereid om de twist zo spoedig mogelijk uit de wereld te PRATEN. N.l. door onderhandelingen een eind maken aan Belgie. De twist komt van de zijde van de Walen.
Door die onderhandelingen te beginnen is er dus GEEN twist en is hun onafhankelijkheid NIET opgelegd. Het is dus uiterst vreedzaam te regelen.
Over uw wereldproblemen en uw eindeloze universele liefde:
Vraagje: Het zou volgens de VN een investering van ongeveer 15 dollar per kind kosten om het permanent van drinkbaar water te voorzien. Op dit forum is regelmatig, door hen die het kennelijk weten kunnen, gesteld dat de financiele transfers van Vlaanderen naar Wallonie 12 miljard Euro per jaar bedragen. Met dit bedrag kunnen we dus, als ik gemakshalve de dollar gelijk stel met de Euro, 800 miljoen kinderen permanent aan water helpen. Het probleem zou dan in een keer zijn opgelost voor HEEL de wereld. Zijn onze lieve Walen bereid om van die 12 miljard over 2006 af te zien om dit wereldprobleem op te lossen? Dat zou getuigen van universele liefde, nietwaar? En het zou U die ervaring met die 2 eetlepels zand besparen.
Vraagje: Het kost volgens de VN 19 dollar om een kind van Lepra te genezen. We kunnen met het bedrag van de transfer voor 2007 dus ongeveer 631570000 kinderen van Lepra genezen. Zouden de Walen in hun oneindige goedheid over 2007 van die 12 miljard willen afzien?
Vraagje: Het Foster Parents Plan, in Belgie wegens fraude van naam veranderd in Plan Belgie, zegt met 30 Euro per maand een kind gezondheid, scholing en verzorging te kunnen geven. Zouden de Walen over 2008 van hun transfer uit Vlaanderen willen afzien zodat we voor dat bedrag de komende 10 jaar 3333333 kinderen die zorg kunnen verschaffen.
Ik heb geen redenen om aan het bedrag van de financiele transfers naar Wallonie te twijfelen zoals die genoemd zijn. Het betekend dat IEDEREEN in Wallonie, groot, klein, jong oud, man vrouw enz. per jaar 3000 Euro krijgt van Vlaanderen. Ik woon in Wallonie maar heb ze nog niet ontvangen. Evenmin als de buren, de familie en iedereen die ik ken. Wat zou er toch met dat geld gebeuren?
Ik besef dat ook hier van Ugeen zinnig antwoord op komt. Vandaar die tomaten. Die zijn niet bedoeld als antwoord maar als misprijzen.
Foreigner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 23:55   #45
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 30 oktober 2005
Berichten: 877
Standaard

[quote=labyrinth;1509723]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht

Vlaams-nationalisme akkoord voor zover deze wens van een minderheid geen bedreiging vormt voor de meerderheid, de welvaart van België.
Welke minderheid en welke meerderheid. Het is maar een vraag hoor. Niet eens een uitdaging.
Foreigner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 08:44   #46
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foreigner Bekijk bericht
Uit de bovenstaande en vele andere posts van vrijwel iedereen begint zo langzamerhand te blijken dat niemand het meer met je eens is. Wat erger is. Niemand neemt je meer serieus.
Mission accomplished.

Citaat:
Wordt het niet eens tijd dat je wat aan introspectie gaat doen?
Daar zou ik me niet al teveel illusies over maken. Medemensen die lijden aan het Jezus-syndroom beleven genoegen aan het beledigd, bespot en gekruisigd worden. Algemene hoon en tegenkanting bevestigen hen in hun waan dat ze de Waarheid moeten verspreiden.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 08:49   #47
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Heeft Iran recht op atoomwapens ?
Iran heeft geen kernwapens. De VS, Israël, Rusland en een paar anderen wel.

Die reëel bestaande WMD's niet aanklagen maar wel leuteren over hypothetische Iraanse kernwapens: het is precies dat hypocriete establishment-trekje waar Pelgrim het hierboven ergens over heeft.

Citaat:
Ook zelfbeschikking voor Iran ?


Moet Iran weer een Westerse kolonie worden, dan?

Laatst gewijzigd door Egidius : 16 januari 2006 om 08:50.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 09:00   #48
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Labyrinth
Vlaams-nationalisme akkoord voor zover deze wens van een minderheid geen bedreiging vormt voor de meerderheid, de welvaart van België.
Wat een schandalige afzeik, zeg!

Het is juist door het onveranderlijk laten verder bestaan van de miljardentransfers naar Wallonië, zonder dat er GEËIST wordt dat ze niet langer in een bodemloze put verdwijnen, dat Belgique naar de afgrond gesleurd wordt. Met Vlaanderen erbij.

En dit, labyrinth, is NIET de schuld van de Vlaams-nationalisten die al j�*ren de vinger op de stinkende Waalse wonde leggen (wonde die jij, zoals al je soortgenoten niet eens willen zien noch ruiken) maar van de drie, grote, belgicistische politieke partijen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 16 januari 2006 om 09:17.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 09:08   #49
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

Citaat:
Heeft Iran recht op atoomwapens ? Ook zelfbeschikking voor Iran ?
Mijn antwoord is eenvoudig. Geen enkel land heeft recht op massavernietigingswapens. Punt. Wat is uw antwoord ?
Waarom verbindt jij eigenlijk het bezit van massavernietigingswapens aan zelfbeschikkingsrecht?

Vragen de Vlaams-nationalisten soms ook het recht op het bezit van massavernietigingswapens samen met zelfbeschikkingsrecht?

Jouw 'discussietechniek' om wat Iran wil 'om zijn onafhankelijkheid te kunnen bewaren' te linken met de geweldloze wijze van Vlaams-nationalisten om onafhankelijk te WORDEN van Belgique is gewoon één groot schandaal.

Wat is overigens jouw (negatieve) commentaar op de wapens die Wallonië aan Nepal leverde om 'de prille democratie' te beschermen? Ben je daar ook tegen of moeten het daarvoor massavernietigingswapens zijn?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 16 januari 2006 om 09:12.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 09:28   #50
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

Citaat:
Vlaanderen is gaarne bereid om de twist zo spoedig mogelijk uit de wereld te PRATEN. N.l. door onderhandelingen een eind maken aan Belgie. De twist komt van de zijde van de Walen.
Door die onderhandelingen te beginnen is er dus GEEN twist en is hun onafhankelijkheid NIET opgelegd. Het is dus uiterst vreedzaam te regelen
.
Wedden dat ook deze onweerlegbare waarheid uit de weg zal worden gegaan door vredewauwelaarster, labyrinth?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 15:27   #51
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

[quote=Foreigner;1509811]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht

Voor, in elk geval' de voorstanders van een zelfstandig Vlaanderen is dat liedje inderdaad niet gedaan. . . . . . . Goeie grutten
Het interesseert mij geen bal of U uw geld verdient door met een plastic bekertje bij de deur van een Carrefour te bedelen, een leefloongenieter te zijn, uw tijd en portemonnaie vult met advertenties "Truus ontvangt van 10 tot 17 uur", aan diepzeeduiken doet, secretaresse van Di Rupo bent of paaldanseres.
U kunt in uw eentje niet de grote wereldproblemen oplossen. Al was U met 1 miljard. Dan kon U het nog niet. Diegenen die dat proberen op uw manier leggen in de kortste tijd anoniem het loodje, hun leven hangt af van Amnesty International terwijl ze ergens in een gevangenis wegrotten of er vechten een stel VN-militairen zich een weg door de hel om ze op hun manier te redden.
En voor alles: De Vlaams/Waalse controverse is GEEN wereldprobleem. Vlaanderen is gaarne bereid om de twist zo spoedig mogelijk uit de wereld te PRATEN. N.l. door onderhandelingen een eind maken aan Belgie. De twist komt van de zijde van de Walen.
Door die onderhandelingen te beginnen is er dus GEEN twist en is hun onafhankelijkheid NIET opgelegd. Het is dus uiterst vreedzaam te regelen.
Over uw wereldproblemen en uw eindeloze universele liefde:
Vraagje: Het zou volgens de VN een investering van ongeveer 15 dollar per kind kosten om het permanent van drinkbaar water te voorzien. Op dit forum is regelmatig, door hen die het kennelijk weten kunnen, gesteld dat de financiele transfers van Vlaanderen naar Wallonie 12 miljard Euro per jaar bedragen. Met dit bedrag kunnen we dus, als ik gemakshalve de dollar gelijk stel met de Euro, 800 miljoen kinderen permanent aan water helpen. Het probleem zou dan in een keer zijn opgelost voor HEEL de wereld. Zijn onze lieve Walen bereid om van die 12 miljard over 2006 af te zien om dit wereldprobleem op te lossen? Dat zou getuigen van universele liefde, nietwaar? En het zou U die ervaring met die 2 eetlepels zand besparen.
Vraagje: Het kost volgens de VN 19 dollar om een kind van Lepra te genezen. We kunnen met het bedrag van de transfer voor 2007 dus ongeveer 631570000 kinderen van Lepra genezen. Zouden de Walen in hun oneindige goedheid over 2007 van die 12 miljard willen afzien?
Vraagje: Het Foster Parents Plan, in Belgie wegens fraude van naam veranderd in Plan Belgie, zegt met 30 Euro per maand een kind gezondheid, scholing en verzorging te kunnen geven. Zouden de Walen over 2008 van hun transfer uit Vlaanderen willen afzien zodat we voor dat bedrag de komende 10 jaar 3333333 kinderen die zorg kunnen verschaffen.
Ik heb geen redenen om aan het bedrag van de financiele transfers naar Wallonie te twijfelen zoals die genoemd zijn. Het betekend dat IEDEREEN in Wallonie, groot, klein, jong oud, man vrouw enz. per jaar 3000 Euro krijgt van Vlaanderen. Ik woon in Wallonie maar heb ze nog niet ontvangen. Evenmin als de buren, de familie en iedereen die ik ken. Wat zou er toch met dat geld gebeuren?
Ik besef dat ook hier van Ugeen zinnig antwoord op komt. Vandaar die tomaten. Die zijn niet bedoeld als antwoord maar als misprijzen.
Woont u bij de profiteurs..... in het groen ?

Voor de rest wil ik gerust 3 % afstaan voor een meer rechtvaardige wereld maar ik moet dan wel de zekerheid hebben dat die bij de juisten terecht komen en dat die steun dient om hen materieel onafhankelijk te maken in de toekomst. Dat het geld dient om hen waardigheid en fierheid te geven in plaats van het statuut van ' bedelaar tot in de eeuwigheid'.
Dat het geld niet verdwijnt in het bewapenen van krijgsheren om hun spelletje oorlog rustig verder te zetten en waar dan VN troepen naartoe moeten gestuurd worden voor bevrijding en hulp.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 15:37   #52
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius Bekijk bericht
Mission accomplished.



Daar zou ik me niet al teveel illusies over maken. Medemensen die lijden aan het Jezus-syndroom beleven genoegen aan het beledigd, bespot en gekruisigd worden. Algemene hoon en tegenkanting bevestigen hen in hun waan dat ze de Waarheid moeten verspreiden.
U heeft dus toe dat u me beledigt, bespot en regelmatig bedreigt ( al dan niet met tomaten ) omdat ik over vrede schrijf, omdat ik uw visie niet deel, noch regionaal noch internationaal.
Dat zegt veel meer over u dan over mezelf. Zou u zelf niet wat aan het Romeins soldaat-syndroom lijden, zoals velen op deze site ?
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 16 januari 2006 om 15:38.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 15:42   #53
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
U heeft dus toe dat u me beledigt, bespot en regelmatig bedreigt ( al dan niet met tomaten ) omdat ik over vrede schrijf, omdat ik uw visie niet deel, noch regionaal noch internationaal.
Neen.

Ik heb de gewoonte mensen die mijn visie niet delen te respecteren en met hen in discussie te treden.

U daarentegen heb ik politiek aangevallen omdat u hypocriet bent: uw discours verbergt een andere, heel wat minder fraaie agenda.

Tomaten heb ik daarbij nog niet gebruikt: uw eigen woorden op dit forum zijn de wapens die ter mijner beschikking staan. Sterker wapens zijn er niet.

Citaat:
Dat zegt veel meer over u dan over mezelf. Zou u zelf niet aan het Romeins soldaat-syndroom lijden, zoals velen op deze site ?
Leg dat eens uit.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 15:47   #54
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

[quote=Egidius;1509977]
Citaat:
Iran heeft geen kernwapens. De VS, Israël, Rusland en een paar anderen wel.
Weet ik.

Citaat:
Die reëel bestaande WMD's niet aanklagen maar wel leuteren over hypothetische Iraanse kernwapens: het is precies dat hypocriete establishment-trekje waar Pelgrim het hierboven ergens over heeft.

Ik schrijf veel meer over vrede dan u.

Citaat:
Moet Iran weer een Westerse kolonie worden, dan?
Iran heeft het recht van zichzelf te ontplooien of niet te ontplooien op de manier die de Iranezen zelf gekozen hebben. Die ontplooiing houdt echter op als ze andere volkeren in gevaar brengen. Gezien de president niet echt Westersgezind is kan men op termijn vrezen dat hij een gevaar voor datzelfde Westen zal betekenen.
Maar heeft dat het Westen dan het recht zelf massavernietigingswapens te hebben, neen dat denk ik niet.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 15:51   #55
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

[quote=Knuppel;1509986]
Citaat:
Vragen de Vlaams-nationalisten soms ook het recht op het bezit van massavernietigingswapens samen met zelfbeschikkingsrecht?
Ze eisen het recht op vernietiging van de Belgische staat. Ik weet niet of dat als een massavernietigingswapen gecatalogeerd staat, maar het is een feit dat dat wel veel mensen zal treffen, een massa dus.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 15:57   #56
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

[quote=Egidius;1510311]Neen.


Citaat:
U daarentegen heb ik politiek aangevallen omdat u hypocriet bent: uw discours verbergt een andere, heel wat minder fraaie agenda.
Waanbeelden.
Niet iedereen wil mensen misleiden en misbruiken.

Citaat:
Leg dat eens uit
Jezus........ kruis....... Romeins soldaat.
cent......... cent....... cent(urion)
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 16:02   #57
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Iran heeft het recht van zichzelf te ontplooien of niet te ontplooien op de manier die de Iranezen zelf gekozen hebben. Die ontplooiing houdt echter op als ze andere volkeren in gevaar brengen.
Neen, dan begint ze pas. Iran wordt nu in zijn ontwikkeling geremd door staten die haar onder de knoet willen houden.

Citaat:
Gezien de president niet echt Westersgezind is kan men op termijn vrezen dat hij een gevaar voor datzelfde Westen zal betekenen.
De aap komt wel erg vroeg uit de mouw. Als men een gevaar voor het Westen betekent, mag men niet zelfstandig zijn en geen WMD's bezitten, dus?

Wat dan met Israël, dat een gevaar voor een deel van zijn inwoners én voor zijn buurstaten betekent? Mag dat dan ook geen WMD's bezitten?
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 16:04   #58
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Niet iedereen wil mensen misleiden en misbruiken.
Niet iedereen, maar degenen die dat wel willen ruik ik vanop 5 km afstand.

Citaat:
Jezus........ kruis....... Romeins soldaat.
Die Romeinse soldaat gaf Jezus toch alleen maar wat hij wilde: lijden en een heldenstatus?

Laatst gewijzigd door Egidius : 16 januari 2006 om 16:05.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 17:04   #59
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Ja..... veel van het verleden hebben ze niet geleerd hé.
oh integendeel. Zij hebben door dat het gezeik van pseudolinkse pacifistjes als jij vooral koren op de molen is van de heersende dictators die maar al te graag hebben dat het volk Lief gaat zijn.

Citaat:
Zou het dan toch niet beter zijn dat ze het zelfbeschikkingsrecht zouden hebben om te kiezen voor een evolutie in plaats van een met emoties geladen revolutie die dikwijls veel pijn en verdriet veroorzaakt
Als ze het zelfbeschikkingsrecht hebben kunnen ze kiezen voor evolutie ja, en daar heb ik geen probleem mee. In uw paradijs hebben ze geen zelfbeschikkingsrecht dus moet je er hier niet over komen zeveren.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 17:07   #60
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 30 oktober 2005
Berichten: 877
Standaard

[quote=labyrinth;1510288]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foreigner Bekijk bericht

Woont u bij de profiteurs..... in het groen ?

Voor de rest wil ik gerust 3 % afstaan voor een meer rechtvaardige wereld maar ik moet dan wel de zekerheid hebben dat die bij de juisten terecht komen en dat die steun dient om hen materieel onafhankelijk te maken in de toekomst. Dat het geld dient om hen waardigheid en fierheid te geven in plaats van het statuut van ' bedelaar tot in de eeuwigheid'.
Dat het geld niet verdwijnt in het bewapenen van krijgsheren om hun spelletje oorlog rustig verder te zetten en waar dan VN troepen naartoe moeten gestuurd worden voor bevrijding en hulp.
Inderdaad. Vervelend he, zo'n waarnemer midden in de scene. Maar koester U geen illusies i.v.m. weerwoord. Mijn land van herkomst verzorgd mij financieel voortreffelijk. Precies zoals is overeen gekomen middels het contract dat ik 40 jaar geleden sloot. Ik kom niet ten laste van die 12 miljard uit Vlaanderen

Ik vraag niet of U 3% wil afstaan. De vraag was of de Walen van hun financiele ondersteuning uit Vlaanderen zouden willen afzien gedurende de komende jaren ten voordele van genoemde groepen. Ongetwijfeld zult U nu zeggen dat U daar geen zicht op heeft of iets dergelijks.
V.w.b. het laatste: Doe eens iets actief. Ga op zoek naar het budget van de VN en zoek uit hoeveel daarvan voor 'werkingskosten' wordt gebruikt en hoeveel voor daadwerkelijke hulp. En dit is wel een uitdaging. De vierde dus. Zoals ooit een inwoner van Bosnie-Herzegovina zei: "Ze rijden maar rond in hun Toyota's, steken overal hun neus in en staan maar te lullen. Maar ik heb ze na vijf maanden nog geen steen op de andere zien leggen.
In tegenstelling tot Egidius, die uw eigen woorden als wapens tegen U gebruikt (U bent toch zo dol op dat soort verwijzingen?) vind ik die tomaten genoeg. U zegt namelijk zo weinig zinnigs dat ik er geen wapens in kan vinden. Uw posts klinken als een grammofoonplaat met een barst erin.
Alstublieft:
Foreigner is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be