Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 mei 2007, 18:50   #1
Pluche
Staatssecretaris
 
Pluche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Regio Mechelen-Lier-Antwerpen-Brussel
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard Van Maerlant is de vijfde forummer van de week

Pelgrim heeft zijn opvolger gekozen. Van Maerlant is de vijfde forummer van de week. Hij is een gematigd rechtse Vlaams-nationalist, voor de mensen die huilen dat er weer geen VB-er gekozen is, we vonden geen enkele VB-er die niet op vakantie of examens had.
Van Maerlant zal vanaf morgen hier posten en jullie mogen nog altijd vragen stellen aan Pelgrim, kandidaat forummers van de week kunnen zich kandidaat stellen in het desbetreffende topic.
__________________


Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2007, 19:14   #2
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Van Maerlant, een paar vraagjes:

je bent overduidelijk een liberaal en een Vlaams-nationalist. Ik ga er van uit dat je dus wilt dat het Vlaamse volk zich zo onafhankelijk mogelijk moet kunnen opstellen in de wereld. Hoe sta je dan tegenover volgende dingen:
  • de NAVO? Het is duidelijk een instrument van de VSA om de anderen landen militair aan zich te onderschikken en in te zetten naar goeddunken. De oorlog in Irak is hier slechts één voorbeeld van.
  • het liberalisme als economisch stelsel? Vind je het niet hypocriet om te streven naar een onafhankelijke Vlaamse staat als je het toelaat dat onze markten ingenomen kunnen worden door buitenlandse multinationals?
  • de huidige EU? En wat is jouw beeld van een betere EU (als je de huidige EU niet goed vindt uiteraard)
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2007, 19:17   #3
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
kandidaat forummers van de week kunnen zich kandidaat stellen in het desbetreffende topic.
Kun je eens een lijstje geven van de mensen die al kandidaat zijn?
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2007, 19:21   #4
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Pelgrim heeft zijn opvolger gekozen. Van Maerlant is de vijfde forummer van de week. Hij is een gematigd rechtse Vlaams-nationalist, voor de mensen die huilen dat er weer geen VB-er gekozen is, we vonden geen enkele VB-er die niet op vakantie of examens had.
Van Maerlant zal vanaf morgen hier posten en jullie mogen nog altijd vragen stellen aan Pelgrim, kandidaat forummers van de week kunnen zich kandidaat stellen in het desbetreffende topic.
Ik moet hier soms wel om lachen hoor,het lijkt wel de VRT te zijn
Sorry jongens en meisjes
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2007, 19:33   #5
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

van maerlant...hmmm ik dacht echt dat het metternich ging zijn...

nice...

verder nog geen echte vraag!

ps: duveltje382 stopt met neuten en pluche ik zou me echt niet excuseren tegenover deze aanstellerij!
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2007, 19:40   #6
Pluche
Staatssecretaris
 
Pluche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Regio Mechelen-Lier-Antwerpen-Brussel
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Van Maerlant, wie zijn volgens u goede politici in binnen en buitenland?
__________________


Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2007, 19:43   #7
Pluche
Staatssecretaris
 
Pluche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Regio Mechelen-Lier-Antwerpen-Brussel
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Kun je eens een lijstje geven van de mensen die al kandidaat zijn?
Er heeft bijna niemand zich zelf kanidaat gesteld, meestal stellen ze medeforummers voor in het topic voor de kandidatenlijst, maar Metternich het is genoteerd dat jij wel forummer van de week wil zijn.
__________________


Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2007, 20:21   #8
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
de NAVO? Het is duidelijk een instrument van de VSA om de anderen landen militair aan zich te onderschikken en in te zetten naar goeddunken. De oorlog in Irak is hier slechts één voorbeeld van.
De NAVO is inderdaad een door de VS gedomineerd oorlogsapparaat. Hoewel de oorspronkelijke 'bedoeling' ervan was om de vrede te waarborgen (met Westerse hegemonie, uiteraard), is het de laatste decennia vervallen tot iets dat enkel en alleen dient om de internationale economische belangen van de VS te waarborgen. Ik ben van mening dat Vlaanderen als onafhankelijke staat het NAVO lidmaatschat dient op te zeggen indien er niet hervormd kan worden. We zijn een eigen volk, en de VS heeft niet het recht ons te misbruiken voor eigen doeleinden.

Citaat:
het liberalisme als economisch stelsel? Vind je het niet hypocriet om te streven naar een onafhankelijke Vlaamse staat als je het toelaat dat onze markten ingenomen kunnen worden door buitenlandse multinationals?
Wel, de reden waarom ik Vlaams-nationalist ben, is niet economisch. Ik woon in een zeer problematisch gebied (de Rand), en de dreigende verfransing van mijn geboortestreek is de reden waarom ik ijver voor een Vlaamse staat.
Verder vind ik dat de staat niets te zoeken heeft in de economie, dus of het nu multinationals of Vlaamse bedrijven zijn: het kapitalisme doet zijn werk.
We kunnen echter wel het Vlaamse bedrijfsleven stimuleren door een algemene lastenverlaging, zowel voor bedrijven als particulieren. Op die manier maken we het voor bedrijven weer lucratief om te investeren in Vlaanderen.

Citaat:
de huidige EU? En wat is jouw beeld van een betere EU (als je de huidige EU niet goed vindt uiteraard)
Ik heb eerlijk gezegd bijzonder weinig vertrouwen in de EU. Enerzijds besteed de Unie véél te weinig aandacht aan de interne politiek van de lidstaten (bullshit zoals de niet-splitsing van BHV zou bijvoorbeeld niet mogelijk mogen zijn), en anderzijds gaat ze veel te snel op de buik voor de VS. Ja, natuurlijk, er zijn wel eens lidstaten die tegen de yanks in durven gaan (Frankrijk, Duitsland,...), maar die landen kunnen geen druk uitoefenen op gans de unie. De Britse deelname aan de oorlog in Irak bewijst dat.
De EU werkt niet samen, is log en ondemocratisch, en wordt door bepaalde landen misbruikt om economisch gewin op te brengen. De na-oorlogse gedachte is reeds lang vergeten.

Verder zijn de uitbreidingen een bijzonder slecht idee. We nemen ontwikkelingslanden op, wat goedkope arbeiders betekent, wat dan weer tot gevolg heeft dat de eigen arbeidersklasse in de problemen komt. Dat zei ik reeds toen Polen e.d bij de Unie kwamen, en, let op mijn woorden, wanneer Turkije lid wordt, zal het nog verergeren.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2007, 20:33   #9
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Van Maerlant, wie zijn volgens u goede politici in binnen en buitenland?
Binnenland:

Johan Vande Lanotte (sp.a): Hoewel ik helemaal niet akkoord ga met zijn overtuigingen, ben ik toch van mening dat hij een echte idealist is, en een getalenteerd politicus. Helemaal anders dan de reclamepolitiekertjes Stevaert, Jansen en Van den Bossche.

Bart de Wever (N-VA): Een rasechte Vlaams-nationalist, die wel degelijk het beste voor heeft met Vlaanderen. Hij zou echter meer ruggegraat moeten tonen, en zijn broodheren van de CD&V de deur wijzen.

Geert Bourgeois (N-VA): Een zéér onderschatte man. Hij doet enorm veel om Vlaanderen te promoten in het buitenland, maar dit alles gebeurt in feite vooral achter de schermen. Eveneens de politicus met het meeste dossierkennis, én een overtuigde flamingant.

Gerolf Annemans (Vlaams Belang): Rad van tong, niet mooi om te zien maar wel om te horen. Een door en door intelligente man, die zijn partij reeds veel heeft opgelevert.

Buitenland:
Ik hou me niet zo veel bezig met internationale politiek (het is hier al interessant genoeg, medunkt ), maar Chirac verdient toch wel een pluim. Een sterke man (zoals Frankrijk steeds nodig heeft), met een stem om voor te smelten. Ik ben niet zo gek van zijn overtuigingen, maar toch blijft het een van mijn favoriete buitenlandse politici.

Verder nog één goed woordje over Poetin. Ik moet eerlijk toegeven dat ik die man bewonder om zijn ijzersterk verzet tegenover de Westerse hegemonie. Hij laat zich noch door Europa, noch door de VS domineren, en dat siert hem.

Een ex-politieker voor wie ik betrekkelijk veel respect heb, is Frederik Willem de Klerk. Hij democratiseerde de laatste westerse dictatuur. Wat me aan hem tegensteekt? Hij heeft Mandela vrijgelaten, een man die voor mij levenslang had mogen blijven zitten. Terrorisme is nooit te vergeven.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2007, 20:38   #10
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Welke (politieke) boeken raad je aan en welke personen beschouw je als zeer belangrijk voor je ideologische ontwikkeling?
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2007, 20:55   #11
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Welke (politieke) boeken raad je aan
Wel, om het eens van de andere kant te bekijken, raad ik 'Een andere kijk op Stalin' van Ludo Martens aan. Het is nu al enkele jaren geleden dat ik het las, maar het is zeker de moeite waard.
'Van Lenin tot McDonald's' en 'High Society' (hoewel dit laatste niet bepaald beschouwd kan worden als een politiek boek) zijn best te pruimen

Citaat:
en welke personen beschouw je als zeer belangrijk voor je ideologische ontwikkeling?
Tja, dat is geen makkelijke vraag. Ik kom uit een Vlaamsgezinde familie (reeds generaties lang), maar ik kwam pas tot die ontdekking toen ik ongeveer 13 jaar was. Mijn ouders hebben me geenszins geïndoctrineerd, ik ben zelf tot de constatatie gekomen dat het anders kan, anders moet in dit land.

Als ik één politicus moet opnoemen die me 'beïnvloed' heeft, zou ik Geert Bourgeois moeten zeggen. Jarenlang boeide die zachte, intelligente man me, en ik kon me vinden in bijna al zijn uitspraken.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 31 mei 2007 om 20:55.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2007, 21:05   #12
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Als je morgen volmacht krijgt om alles te doen wat je wilt. Welke dingen in de maatschappij, het systeem, de politiek zou jij veranderen?
__________________



Laatst gewijzigd door Metternich : 31 mei 2007 om 21:07.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2007, 21:13   #13
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Van Maerlant is de vijfde forummer van de week.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Van Maerlant Bekijk bericht
Ik ben verrast.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 00:55   #14
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Van Maerlant,

- studeert u en indien ja, wat?
- kunt u een interval geven waarin uw leeftijd ligt (hoeft niet te privé te worden als je dat niet wil)

- zou u op NVA kunnen stemmen? Als die apart zou zijn?

- Ik begrijp dat u Grootnederlander bent? Waarom precies?

- Ik begrijp dat u in Dilbeek woont? Hoe vaak komt u in contact met de Franstaligen daar, en hoe beleeft u dat zelf?

- U bent voor VB? Indien ja, is dat onvoorwaardelijk? Vindt u ook Filip De Winter een acceptabel politicus?Vindt u niet dat er beter meer gematigde partijen zouden moeten zijn, die ook het separatisme aanhangen, en de hardere aanpak van criminaliteit?

- Indien België splitst, vindt u dan dat dat kost wat kost met Brussel moet? Wat is uw mening over Brussel?
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 08:54   #15
Pluche
Staatssecretaris
 
Pluche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Regio Mechelen-Lier-Antwerpen-Brussel
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Van Maerlant durf je een foto van jezelf te posten?, tot nu toe deed enkel Kim dat!
__________________


Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 10:24   #16
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Van maerlant:
op een schaal van 1 tot 10 hoe goed spreek je frans? En engels?

In hoeverre ben je liberaal? Nul komma nul staatsinterventies of meer vrije markt met een staat die zorgt voor zwakkeren?

...

Wat is uw lievelingsgerecht?
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 10:34   #17
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Beste van Maerlant,

Stel: België werkt perfect. Geen communautaire problemen, geen taaltoestanden, coherentie m.b.t. transfers (zowel voor de transfers naar Wallonië/Brussels als de transfers binnen Vlaanderen).

Zou u dan nog steeds ijveren voor een onafhankelijk Vlaanderen of kan u zich met bovenstaande verzoenen?
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 11:22   #18
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Beste van Maerlant,

Stel: België werkt perfect. Geen communautaire problemen, geen taaltoestanden, coherentie m.b.t. transfers (zowel voor de transfers naar Wallonië/Brussels als de transfers binnen Vlaanderen).

Zou u dan nog steeds ijveren voor een onafhankelijk Vlaanderen of kan u zich met bovenstaande verzoenen?
Mens, dat zou hier stil zijn dan.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 11:31   #19
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Mens, dat zou hier stil zijn dan.
Denk je?
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 11:50   #20
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Denk je?
A�*�*�*�*�*�*bsoluut! Iedereen ligt dubbel van de kramp van het lachen.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be