Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 maart 2012, 16:24   #1
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard Het Reformatorisch Dagblad geeft mij koude rillingen!

http://www.refdag.nl/

Vanwege de drukte op de krantenafdeling, en uit nieuwsgierigheid lees ik vaak het Reformatorisch Dagblad en verwonder mij over de erg hysterische toon waar het Moslims en de vermeende vervolging van Christenen betreft. Daarom kijk ik soms met grote angst naar de andere bezoekers in de bibliotheek en vraag mij af wat voor vreselijke machine ze in hun rugzak dragen! Zo intimiderend is zelf het NIW weekblad niet. Volgens het Refdag zijn wij een haar verwijderd van een totale oorlog tussen Moslims en Christenen. Maar ook de toon op moderne ontwikkelingen in de maatschappij geeft mij erg het gevoel dat Nederland op springen staat en een heel onveilige plaats is voor niet-christenen, of christenen die niet fundamentalistisch zijn. Ik denk dat er binnen instanties wellicht ook christenvigilantes actief zijn die hun eigen wetten aan het uitvoeren zijn jegens zondaars en niet gelovigen. Er is geen enkele beweging die zich daartegen opstelt, en hoe kan men zo een opgeroepen geest weer in de fles krijgen?
Ik voorzie echt een holocaust, met fundamentele christenen in de voorste linie om Nederland te zuiveren van de gruwel der goddeloosheid en islam.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2012, 22:27   #2
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
http://www.refdag.nl/

Vanwege de drukte op de krantenafdeling, en uit nieuwsgierigheid lees ik vaak het Reformatorisch Dagblad en verwonder mij over de erg hysterische toon waar het Moslims en de vermeende vervolging van Christenen betreft.
Aan welke "vermeende vervolging van christenen" had u daarbij gedacht?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 08:31   #3
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.747
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
http://www.refdag.nl/

Vanwege de drukte op de krantenafdeling, en uit nieuwsgierigheid lees ik vaak het Reformatorisch Dagblad en verwonder mij over de erg hysterische toon waar het Moslims en de vermeende vervolging van Christenen betreft. Daarom kijk ik soms met grote angst naar de andere bezoekers in de bibliotheek en vraag mij af wat voor vreselijke machine ze in hun rugzak dragen! Zo intimiderend is zelf het NIW weekblad niet. Volgens het Refdag zijn wij een haar verwijderd van een totale oorlog tussen Moslims en Christenen.
Niet zo gek bekeken, gezien het feit dat Israël staat te popelen om Iran aan te vallen uit angst zelf een atoombom op hun kop te krijgen.


Maar goed: maak je maar niet ongerust, want niemand leest het reformatorisch dagblad.

Ik heb er tenminste nog nooit van gehoord.....
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 16:02   #4
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Aan welke "vermeende vervolging van christenen" had u daarbij gedacht?
Ik zie Moren in je avatar: heraldische Moren. Dank je wel!
Ref dagblad is haterig en ophitsend.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 18:30   #5
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Ref dagblad is haterig en ophitsend.
Begin jij waarlijk hitsig te haten op bevel van het Reformatorisch Dagblad?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 18:37   #6
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Maar goed: maak je maar niet ongerust, want niemand leest het reformatorisch dagblad.
Oplage is plusminus 60.000 exemplaren.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ik heb er tenminste nog nooit van gehoord.....
Die krant bestaat al meer dan 40 jaar.
__________________
Etiam si omnes, ego non.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 22:39   #7
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Ik zie Moren in je avatar: heraldische Moren. Dank je wel!
Dat is het wapenschild van Waregem.

Dus?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 22:39   #8
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Ref dagblad is haterig en ophitsend.
Met die onzin kwam u al eerder af. Alleen: we lezen nergens waarom dat dan zo wel zou zijn...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 12:11   #9
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Sinds ik er een nachtje over kon slapen vraag ik mij af of het Ref dagblad de NSB krant is die de komende holocaust kracht bij zal zetten. 60.000 Mensen die dit lezen: dat nog geen enkele parlementariër vragen heeft gesteld. De haat richt zich niet alleen tegen moslims, maar ook tegen seculieren in moslimlanden: dus tegen een hele etnische groep. De overdreven hysterische toon is van de laatste maand.



Een variatie met maar één Moorse koning.

Je toon staat mij niet aan, lieverd.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 31 maart 2012 om 12:12.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 12:13   #10
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Oplage is plusminus 60.000 exemplaren.Die krant bestaat al meer dan 40 jaar.
Heb je een inhoudelijke reactie, na het inkijken van de site van ref?

http://www.refdag.nl/

Heeft men ook zo een krant in het Belgische?

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 31 maart 2012 om 12:17.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 13:15   #11
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
http://www.refdag.nl/

Vanwege de drukte op de krantenafdeling, en uit nieuwsgierigheid lees ik vaak het Reformatorisch Dagblad en verwonder mij over de erg hysterische toon waar het Moslims en de vermeende vervolging van Christenen betreft. Daarom kijk ik soms met grote angst naar de andere bezoekers in de bibliotheek en vraag mij af wat voor vreselijke machine ze in hun rugzak dragen! Zo intimiderend is zelf het NIW weekblad niet. Volgens het Refdag zijn wij een haar verwijderd van een totale oorlog tussen Moslims en Christenen. Maar ook de toon op moderne ontwikkelingen in de maatschappij geeft mij erg het gevoel dat Nederland op springen staat en een heel onveilige plaats is voor niet-christenen, of christenen die niet fundamentalistisch zijn. Ik denk dat er binnen instanties wellicht ook christenvigilantes actief zijn die hun eigen wetten aan het uitvoeren zijn jegens zondaars en niet gelovigen. Er is geen enkele beweging die zich daartegen opstelt, en hoe kan men zo een opgeroepen geest weer in de fles krijgen?
Ik voorzie echt een holocaust, met fundamentele christenen in de voorste linie om Nederland te zuiveren van de gruwel der goddeloosheid en islam.
Je moet eens de draden in Immigratie en Integratie op politics.be lezen, daarnaast is het Reformatorisch Daglad een verzoenend en integratiebevorderend medium.



Zo'n rassiestische haatbaard:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Gewoon pendeldienst inlassen naar Noord Afrika. Droppen boven Sahara of zo. Als dat even rap wordt doorgetamtamd als die 500 euro per dag, dan is het hier in no time rustig.
Nog één:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Dan zou heel mijn pensioenplanning er aan gaan
Bezorgd dat je pensioen onvoldoende zal zijn?
Oplossing voor de levenszorgen van senioren:
Je bent dus een oudere en de overheid beweert dat er geen opvangplaats is voor jou?
Wat kan je dan doen?
Ons voorstel is om jou en elke andere oudere boven 65 jaar een wapen te geven en 4 kogels.
Hiermee mag je 4 illegale immigranten neer schieten.

Natuurlijk word je hierna naar de gevangenis gestuurd. Je krijgt daar 3 maaltijden per dag, een dak
over je hoofd, centrale verwarming, airconditioning en al de gezondheidszorg die je nodig hebt.
Nieuwe tanden? Geen probleem. Bril nodig? Wordt voor gezorgd.
Nieuwe heup, knie, nier, longen, hart? Alles wordt voorzien.
En de kinderen kunnen op bezoek komen wanneer ze willen.
Zou je d�*t op het Gereformeerd Dagblad kunnen posten en laten staan, denk je?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 13:43   #12
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Wellicht niet. Dat de moderatie dat allemaal zo laat gaan. Maar deze krant komt thuis bij de 'leuke' mensen; vader in een dik wollen vest met een pijp, en moeders in bloemetjesschort en een breiwerkje. Er was deze week een artikel dat een school in Lunteren voortaan eist dat meisjes weer in rokken verschijnen. er is ook melding van weren van leerlingen die tv kijken of toegang hebben tot ongefilterd internet. De Christenen slaan definitief terug. Overigens, de AIVD (de Nederlandse geheime dienst) wil mij met alle geweld een enquete afnemen, en lieten een kaartje op mijn mat. Ook als ik niet wil moet ik ze bellen. Terwijl toch al mijn boeken en uitspraken en opinies overal te lezen zijn? O ja, ik heb ook een reisverbod. Bij een reis van langer dan drie weken moet ik de verhuurder toestemming vragen, en zij mag bezwaar maken. Een reisverbod!
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 13:56   #13
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Ramsey Nasr is in het nieuws vanwege een analyse. Hij kreeg naar eigen zeggen ook advies om terug te gaan naar zijn land etc. Wat ik niet begrijp is dat mensen denken dat wij met een etiquette crises te maken hebben, en dat wij gewoon weer aardig en beleefd moeten worden, en dan komt het allemaal weer goed.
Hij zegt verder dat Nederlanders bij alles de fout bij anderen leggen: Europa, allochtonen, wat dan ook. Zij willen niet doen wat Nederland wil, en dat is de kern van het probleem.

Hier hoorden wij nog kort geleden dat Nederland best mag pleiten voor strenge begrotingssancties, want wij 'als slimste jongetje van de klas' zouden nooit met deze maatregelen te maken hebben. En enkele maanden later horen wij over het Nederlandse 4,5% begrotingstekort.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 14:04   #14
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Wellicht niet. Dat de moderatie dat allemaal zo laat gaan. Maar deze krant komt thuis bij de 'leuke' mensen; vader in een dik wollen vest met een pijp, en moeders in bloemetjesschort en een breiwerkje. Er was deze week een artikel dat een school in Lunteren voortaan eist dat meisjes weer in rokken verschijnen. er is ook melding van weren van leerlingen die tv kijken of toegang hebben tot ongefilterd internet. De Christenen slaan definitief terug. Overigens, de AIVD (de Nederlandse geheime dienst) wil mij met alle geweld een enquete afnemen, en lieten een kaartje op mijn mat. Ook als ik niet wil moet ik ze bellen. Terwijl toch al mijn boeken en uitspraken en opinies overal te lezen zijn? O ja, ik heb ook een reisverbod. Bij een reis van langer dan drie weken moet ik de verhuurder toestemming vragen, en zij mag bezwaar maken. Een reisverbod!
Logisch toch, in een liberale Westerse democratie

Laatst gewijzigd door filosoof : 31 maart 2012 om 14:04.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 14:07   #15
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Ramsey Nasr is in het nieuws vanwege een analyse. Hij kreeg naar eigen zeggen ook advies om terug te gaan naar zijn land etc. Wat ik niet begrijp is dat mensen denken dat wij met een etiquette crises te maken hebben, en dat wij gewoon weer aardig en beleefd moeten worden, en dan komt het allemaal weer goed.
Hij zegt verder dat Nederlanders bij alles de fout bij anderen leggen: Europa, allochtonen, wat dan ook. Zij willen niet doen wat Nederland wil, en dat is de kern van het probleem.

Hier hoorden wij nog kort geleden dat Nederland best mag pleiten voor strenge begrotingssancties, want wij 'als slimste jongetje van de klas' zouden nooit met deze maatregelen te maken hebben. En enkele maanden later horen wij over het Nederlandse 4,5% begrotingstekort.
Citaat:
Europa, allochtonen, wat dan ook. Zij willen niet doen wat Nederland wil, en dat is de kern van het probleem.
Voil�*, je hebt het eindelijk gesnapt dat 't ook (vooral) jouw fout is
Ben jij traag, man!

Laatst gewijzigd door filosoof : 31 maart 2012 om 14:07.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 14:28   #16
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Voil�*, je hebt het eindelijk gesnapt dat 't ook (vooral) jouw fout is
Ben jij traag, man!
Ik hoop dat ik tenminste op tijd vertrek. Ze zullen mij toch als eerste komen halen. Hoe zal het zijn: men gaat de holocaust tot in de puntjes voorbereiden, zodat er geen weg terug is, en dan een incident waardoor de vlam in de pan slaat. Maar eerste moeten de witte Nederlanders volledige geïntimideerd zijn om geen poot uit te steken, mochten zij (eindelijk) iets van onrecht tegen de allochtonen buren en collega's bespeuren. Ze hoeven zelf niet allemaal aan het moorden te slaan, als ze de moordenaars wel ruim baan geven. Ik denk dat de vele allochtonen beveiligers, in Nederland, wellicht toch het vuilste werk zullen doen. Mijn legt mij een reisverbod op omdat ik geen contact kan leggen in Suriname, geen activiteiten daar kan plegen. En overal krijg ik nul op het rekest, alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat de verhuurder mijn gaan en komen mag bepalen.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 14:45   #17
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Ik hoop dat ik tenminste op tijd vertrek. Ze zullen mij toch als eerste komen halen. Hoe zal het zijn: men gaat de holocaust tot in de puntjes voorbereiden, zodat er geen weg terug is, en dan een incident waardoor de vlam in de pan slaat. Maar eerste moeten de witte Nederlanders volledige geïntimideerd zijn om geen poot uit te steken, mochten zij (eindelijk) iets van onrecht tegen de allochtonen buren en collega's bespeuren. Ze hoeven zelf niet allemaal aan het moorden te slaan, als ze de moordenaars wel ruim baan geven. Ik denk dat de vele allochtonen beveiligers, in Nederland, wellicht toch het vuilste werk zullen doen. Mijn legt mij een reisverbod op omdat ik geen contact kan leggen in Suriname, geen activiteiten daar kan plegen. En overal krijg ik nul op het rekest, alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat de verhuurder mijn gaan en komen mag bepalen.
En dan in België asiel komen vragen zeker? Schat je 't risico wel goed in? http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=11

No place to hide.

Laatst gewijzigd door filosoof : 31 maart 2012 om 14:48.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 14:55   #18
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
En dan in België asiel komen vragen zeker? Schat je 't risico wel goed in? http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=11

No place to hide.

Misschien verzoenen met de dood.
De Europese landen lijken elkaar de loef te willen afsteken en Nederland wil winnen. Zij willen Spanje en Duitsland overtreffen als de grootste beschermers van Europa, de helden die Europa hebben gereinigd van haar vijanden.
Wilders en collega's hebben ingetekend op deze doelen, en sommigen piekten te vroeg, hij houdt vol. Zoals blijkt uit het nieuws over de graven van de ouders van Hitler als attractie: men krijgt hoe dan ook eeuwige roem in Europa voor het vermoorden van mensen, al wat men ons wil doen geloven.
Duitsland heeft nooit haar nazie's uitgeleverd.
Als altijd zijn het rijken die kunnen vluchten, want nergens zit men te wachten op een arme sloeber met een koffer vol papieren (ik).
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 14:56   #19
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Ramsey Nasr is in het nieuws vanwege een analyse. Hij kreeg naar eigen zeggen ook advies om terug te gaan naar zijn land etc.
De eerste keer dat ik hem op TV hoorde zei hij dat hij een Palestijnse Jordaan (of een Jordaanse Palestijn) was. Hij kan dus gerust terug naar huis. Wat is het probleem?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 15:26   #20
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
De eerste keer dat ik hem op TV hoorde zei hij dat hij een Palestijnse Jordaan (of een Jordaanse Palestijn) was. Hij kan dus gerust terug naar huis. Wat is het probleem?
Ramsey Nasr is een sympathieke knol. Hij komt uit een gemengd huwelijk(Nederlands/Palestijns). Hij wordt hier in Vlaanderen geapprecieerd toen hij Antwerps stadsdichter was. Hij heeft hier ook Studio Herman Teirlinck gevolgd. Zijn kritische schrijfsels zijn volledig conform de West Europese traditie. Hij is hier meer als welkom.
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal
koppijn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be