Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 12 juli 2017, 09:48   #41
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ukkel, St.Pieters-Woluwe, Oudergem en Watermaal-Bosvoorde lijken de laatste Brusselse gemeenten die (nog) niet verrijkt werden. En zonder die Europese aanwezigheid in Etterbeek, was het daar ook allang "koekenbak".
Ik heb zelf in Ukkel gewoond van 1996 tot '98. Er was daar een goede mix van autochtoon en allochtoon. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik 's nachts maar beter kon binnenblijven. Een keer van buitenaf een zware café-ruzie geobserveerd waarbij de vechtenden letterlijk de straat oprolden.

Buiten dat geen toestanden met hangjongeren. Veel handelszaken ook (buurt Alsembergsesteenweg). Wij woonden naast een Marokkaans-Portugees gezin en werden zelfs een paar keren uitgenodigd op een maaltijd. Het was wel genant om de vrouw des huizes en haar dochter op de grond te zien zitten terwijl alle anderen normaal op een stoel zaten maar dat is dan weer een andere kwestie.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 12 juli 2017 om 09:49.
Elio di Supo is offline  
Oud 12 juli 2017, 13:30   #42
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik heb zelf in Ukkel gewoond van 1996 tot '98. Er was daar een goede mix van autochtoon en allochtoon. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik 's nachts maar beter kon binnenblijven. Een keer van buitenaf een zware café-ruzie geobserveerd waarbij de vechtenden letterlijk de straat oprolden.

Buiten dat geen toestanden met hangjongeren. Veel handelszaken ook (buurt Alsembergsesteenweg). Wij woonden naast een Marokkaans-Portugees gezin en werden zelfs een paar keren uitgenodigd op een maaltijd. Het was wel genant om de vrouw des huizes en haar dochter op de grond te zien zitten terwijl alle anderen normaal op een stoel zaten maar dat is dan weer een andere kwestie.
Op heel veel plaatsen waar ik kom in vele van de 19 brusselse baronieen moet je best je blik wat laag houden. De groepen hangers zijn echt bedreigebd. Ze palmen parken in, bezetten er de banken, met de voeten op het zitgedeelte, geven je de welgekende bedreigende criminele crapuleblik, roken weet etcc. Moeders met kinderen en ouderen blijven er weg. Deze parken zijn in de eerste plaats voor deze laatsten bedoeld dacht ik. Multikul...

Laatst gewijzigd door Mindset : 12 juli 2017 om 13:32.
Mindset is offline  
Oud 12 juli 2017, 13:33   #43
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik heb zelf in Ukkel gewoond van 1996 tot '98. Er was daar een goede mix van autochtoon en allochtoon. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik 's nachts maar beter kon binnenblijven. Een keer van buitenaf een zware café-ruzie geobserveerd waarbij de vechtenden letterlijk de straat oprolden.

Buiten dat geen toestanden met hangjongeren. Veel handelszaken ook (buurt Alsembergsesteenweg). Wij woonden naast een Marokkaans-Portugees gezin en werden zelfs een paar keren uitgenodigd op een maaltijd. Het was wel genant om de vrouw des huizes en haar dochter op de grond te zien zitten terwijl alle anderen normaal op een stoel zaten maar dat is dan weer een andere kwestie.
Ik heb er zelf ook nog een klein jaar gewoond, en het klopt, de aanwezige allochtonen waren/zijn, in tegenstelling tot Anderlecht, Molenbeek & Cie, beschaafd. Ukkel was de laatste Brusselse gemeente waar ik woonde.
Ukkel is ook veruit de duurste gemeente van Brussel, en dus heb ik gekozen om Brussel definitief te verlaten.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 12 juli 2017, 16:16   #44
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik heb zelf in Ukkel gewoond van 1996 tot '98. Er was daar een goede mix van autochtoon en allochtoon. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik 's nachts maar beter kon binnenblijven. Een keer van buitenaf een zware café-ruzie geobserveerd waarbij de vechtenden letterlijk de straat oprolden.

Buiten dat geen toestanden met hangjongeren. Veel handelszaken ook (buurt Alsembergsesteenweg). Wij woonden naast een Marokkaans-Portugees gezin en werden zelfs een paar keren uitgenodigd op een maaltijd. Het was wel genant om de vrouw des huizes en haar dochter op de grond te zien zitten terwijl alle anderen normaal op een stoel zaten maar dat is dan weer een andere kwestie.
Moest ik zo'n tafereel één keer zien zou ik de volgende uitnodigingen vriendelijk afslaan. Zo'n mensen wil ik niet in mijn kennissenkring.
TheFourHorsemen is offline  
Oud 12 juli 2017, 17:50   #45
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Moest ik zo'n tafereel één keer zien zou ik de volgende uitnodigingen vriendelijk afslaan. Zo'n mensen wil ik niet in mijn kennissenkring.
Allé jong, dat is de nieuwe cultuur, pas u eens wat aan.
Skobelev is offline  
Oud 12 juli 2017, 23:27   #46
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.897
Standaard

Ik heb daar al honderden keren rondgelopen op elk mogelijk uur van de dag of nacht. Ik heb daar namelijk vlakbij gewoond. Regelmatig kom ik nog eens terug. Echter, nog nooit overvallen geweest.
Maar ja, Engelstalig, waarschijnlijk zwaar gedrogeerd/dronken, met z'n geld te koop lopen (wie loopt nu ook met al z'n bezittingen op dat uur 's nachts rond) en waarschijnlijk ook nog overal mensen provoceren. Ja, DAN kan het wel eens verkeerd aflopen.
Ik hou altijd een low profile, en als er al eens enkele Marokkanen op me afkomen hou ik het cool, en als ze niet sympathiek zijn dan mormel ik enkele woorden in het Russisch en dan zijn ze vlug weg.
tomm is offline  
Oud 12 juli 2017, 23:30   #47
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Moest ik zo'n tafereel één keer zien zou ik de volgende uitnodigingen vriendelijk afslaan. Zo'n mensen wil ik niet in mijn kennissenkring.
Portugezen zijn heel sympathiek, alleen maken ze een enorm kabaal.
tomm is offline  
Oud 12 juli 2017, 23:40   #48
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Op heel veel plaatsen waar ik kom in vele van de 19 brusselse baronieen moet je best je blik wat laag houden. De groepen hangers zijn echt bedreigebd. Ze palmen parken in, bezetten er de banken, met de voeten op het zitgedeelte, geven je de welgekende bedreigende criminele crapuleblik, roken weet etcc. Moeders met kinderen en ouderen blijven er weg. Deze parken zijn in de eerste plaats voor deze laatsten bedoeld dacht ik. Multikul...
toch zie ik meer en meer kinderen, moeders, etc. van allerlei nationaliteiten deze parken bezetten.
Ik denk dat Brussel wel veranderd is op 20 jaar, de Marokkanen zijn niet meer zo bedreigend en marginaal als 20 jaar geleden. Wat je nu meer ziet zijn Poolse en Roemeense dronkaards, zigeuners, Afrikaanse bendes, etc.
tomm is offline  
Oud 13 juli 2017, 06:52   #49
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
toch zie ik meer en meer kinderen, moeders, etc. van allerlei nationaliteiten deze parken bezetten.
Ik denk dat Brussel wel veranderd is op 20 jaar, de Marokkanen zijn niet meer zo bedreigend en marginaal als 20 jaar geleden. Wat je nu meer ziet zijn Poolse en Roemeense dronkaards, zigeuners, Afrikaanse bendes, etc.
Bezetten mag je het wel noemen.
Het lijken wel communisten...
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 13 juli 2017, 10:00   #50
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik heb daar al honderden keren rondgelopen op elk mogelijk uur van de dag of nacht. Ik heb daar namelijk vlakbij gewoond. Regelmatig kom ik nog eens terug. Echter, nog nooit overvallen geweest.
Maar ja, Engelstalig, waarschijnlijk zwaar gedrogeerd/dronken, met z'n geld te koop lopen (wie loopt nu ook met al z'n bezittingen op dat uur 's nachts rond) en waarschijnlijk ook nog overal mensen provoceren. Ja, DAN kan het wel eens verkeerd aflopen.
Ik hou altijd een low profile, en als er al eens enkele Marokkanen op me afkomen hou ik het cool, en als ze niet sympathiek zijn dan mormel ik enkele woorden in het Russisch en dan zijn ze vlug weg.
Voor elke misdaad van dat islamitisch tuig vind jij telkens wel een excuus, nietwaar.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 13 juli 2017, 10:26   #51
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Er was daar een goede mix van autochtoon en allochtoon.
Wat is daar 'goed' aan?
Thuleander is offline  
Oud 13 juli 2017, 10:39   #52
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Wat is daar 'goed' aan?
Dat men er niet overrompeld werd door allochtonen.

Dat had je toch ook kunnen afleiden he?
Elio di Supo is offline  
Oud 13 juli 2017, 10:41   #53
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Portugezen zijn heel sympathiek, alleen maken ze een enorm kabaal.
Het gaat me niet over het kabaal maar over de behandeling van vrouwen in het bovenvermeld voorbeeld.
TheFourHorsemen is offline  
Oud 13 juli 2017, 11:18   #54
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Het gaat me niet over het kabaal maar over de behandeling van vrouwen in het bovenvermeld voorbeeld.
Het is ook maar bij 2 bezoeken gebleven. Zij was telkens degene die ons vroeg of we wilden langskomen. De derde maal was het haar echtgenoot die ons voorstelde om nog eens te komen maar toen gingen we daar niet op in.

Overigens, de dochter kwam graag langs bij ons om haar hart te luchten bij mijn ex. We wilden graag voor haar de deur op een kier houden en niet volledig alle banden breken.
Elio di Supo is offline  
Oud 13 juli 2017, 11:24   #55
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Het is ook maar bij 2 bezoeken gebleven. Zij was telkens degene die ons vroeg of we wilden langskomen. De derde maal was het haar echtgenoot die ons voorstelde om nog eens te komen maar toen gingen we daar niet op in.

Overigens, de dochter kwam graag langs bij ons om haar hart te luchten bij mijn ex. We wilden graag voor haar de deur op een kier houden en niet volledig alle banden breken.
Dat is dan weer een zeer een mooie houding.
TheFourHorsemen is offline  
Oud 14 juli 2017, 01:53   #56
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Voor elke misdaad van dat islamitisch tuig vind jij telkens wel een excuus, nietwaar.
Nee, is geen excuus. Maar je kunt wel vermijden om met dat soort crapuul in contact te komen.
Wat dat crapuul betreft, natuurlijk is daar geen enkel excuus voor, en natuurlijk vind ik dat ze niet streng genoeg gestraft worden. Dat vinden trouwens ook heel veel Marokkanen. "In Marokko komt zoiets niet voor", hoor je vaak. En het is waar, wie in Marokko een toerist met geweld berooft en gepakt wordt, mag een enkeltje richting "hel van Tanger" of gelijkaardig verwachten, waar het enige dat zeker is het dagelijks pak slaag is. Als hij al niet doodgeslagen wordt in het politiebureau. (in Rusland trouwens niet zo anders).
MAAR ik ben daar al zoveel uit geweest in die wijk, je moet al een uilskuiken zijn om met zoveel geld op zak te lopen en daar dan ook nog over op te scheppen in een "quartier chaud".
Gewoon een klein beetje "streetwise" zijn.
tomm is offline  
Oud 14 juli 2017, 01:57   #57
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Het gaat me niet over het kabaal maar over de behandeling van vrouwen in het bovenvermeld voorbeeld.
Ik vind Portugezen niet vrouwonvriendelijk. En als die vrouwen dat willen is het hun eigen keuze. Het zijn heus geen onmondige schepsels, Portugese vrouwen.
tomm is offline  
Oud 14 juli 2017, 08:55   #58
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik vind Portugezen niet vrouwonvriendelijk. En als die vrouwen dat willen is het hun eigen keuze. Het zijn heus geen onmondige schepsels, Portugese vrouwen.
Beweer ik dat? Ik had het over de laatste zin van volgende bericht:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik heb zelf in Ukkel gewoond van 1996 tot '98. Er was daar een goede mix van autochtoon en allochtoon. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik 's nachts maar beter kon binnenblijven. Een keer van buitenaf een zware café-ruzie geobserveerd waarbij de vechtenden letterlijk de straat oprolden.

Buiten dat geen toestanden met hangjongeren. Veel handelszaken ook (buurt Alsembergsesteenweg). Wij woonden naast een Marokkaans-Portugees gezin en werden zelfs een paar keren uitgenodigd op een maaltijd. Het was wel genant om de vrouw des huizes en haar dochter op de grond te zien zitten terwijl alle anderen normaal op een stoel zaten maar dat is dan weer een andere kwestie.
TheFourHorsemen is offline  
Oud 14 juli 2017, 10:38   #59
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Beweer ik dat? Ik had het over de laatste zin van volgende bericht:
Ja, en dan, wat is daar nu zo erg aan?
tomm is offline  
Oud 14 juli 2017, 13:08   #60
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Nee, is geen excuus. Maar je kunt wel vermijden om met dat soort crapuul in contact te komen.
Wat dat crapuul betreft, natuurlijk is daar geen enkel excuus voor, en natuurlijk vind ik dat ze niet streng genoeg gestraft worden. Dat vinden trouwens ook heel veel Marokkanen. "In Marokko komt zoiets niet voor", hoor je vaak. En het is waar, wie in Marokko een toerist met geweld berooft en gepakt wordt, mag een enkeltje richting "hel van Tanger" of gelijkaardig verwachten, waar het enige dat zeker is het dagelijks pak slaag is. Als hij al niet doodgeslagen wordt in het politiebureau. (in Rusland trouwens niet zo anders).
MAAR ik ben daar al zoveel uit geweest in die wijk, je moet al een uilskuiken zijn om met zoveel geld op zak te lopen en daar dan ook nog over op te scheppen in een "quartier chaud".
Gewoon een klein beetje "streetwise" zijn.
vind jij het dan aanvaardbaar dat er "quartiers chauds" zijn ???
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be