Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 maart 2016, 18:03   #121
djoebidoebidoe
Gouverneur
 
Geregistreerd: 30 augustus 2014
Locatie: Binnnen-mongolië
Berichten: 1.470
Standaard

Het gaat beter met Rusland, a new hope! Het succesverhaal in Syrië en de olie-afspraken met SA werpen vruchten af. De Roebel is bezig aan een remonte.

Misschien moet ik toch maar eens een bundeltje roebels aanschaffen!

Laatst gewijzigd door djoebidoebidoe : 2 maart 2016 om 18:04.
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2016, 19:01   #122
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe Bekijk bericht
Het gaat beter met Rusland, a new hope! Het succesverhaal in Syrië en de olie-afspraken met SA werpen vruchten af. De Roebel is bezig aan een remonte.

Misschien moet ik toch maar eens een bundeltje roebels aanschaffen!
Als je denkt dat de situatie van 17 augustus 1998 zich niet kan herhalen moet je dat zeker doen.

https://en.wikipedia.org/wiki/1998_R...nancial_crisis

Een leuk zinnetje op die pagina toch nog eens in de verf zetten :

Citaat:
It was later revealed that about $5 billion of the international loans provided by the World Bank and International Monetary Fund were stolen upon the funds' arrival in Russia on the eve of the meltdown
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2016, 23:31   #123
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Als je denkt dat de situatie van 17 augustus 1998 zich niet kan herhalen moet je dat zeker doen.

https://en.wikipedia.org/wiki/1998_R...nancial_crisis

Een leuk zinnetje op die pagina toch nog eens in de verf zetten :

Dat was hoe Rusland er aan toe was VOOR uw vriend Poetin aan de macht kwam, na jarenlang Jeltsin beleid.
In Oekraïne worden er nu, op dit eigenste moment, miljarden gestolen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2016, 23:41   #124
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dat was hoe Rusland er aan toe was VOOR uw vriend Poetin aan de macht kwam, na jarenlang Jeltsin beleid.
In Oekraïne worden er nu, op dit eigenste moment, miljarden gestolen.
"Mijn vriend poetin"?
De vodka stroomt alweer rijkelijk in huize Tomm zie ik, waarschijnlijk speelt uw genetische aanleg u parten.

En rusland is NIETS veranderd, Putin steelt elk jaar een veelvoud van die 5 miljard natuurlijk.
In oekraine is de weg naar de verandering ingezet, er is hoop. Rusland moet nog ver vallen voor het de bodem bereikt.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2016, 00:18   #125
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
"Mijn vriend poetin"?
De vodka stroomt alweer rijkelijk in huize Tomm zie ik, waarschijnlijk speelt uw genetische aanleg u parten.

En rusland is NIETS veranderd, Putin steelt elk jaar een veelvoud van die 5 miljard natuurlijk.
In oekraine is de weg naar de verandering ingezet, er is hoop. Rusland moet nog ver vallen voor het de bodem bereikt.
Dat was uiteraard ironisch bedoeld, ik dacht dat zelfs U dat wel zou snappen.
Rusland is natuurlijk wel veranderd, zo zijn de lonen vertienvoudigd. Iemand die zegt dat Rusland niet veranderd is tussen 1999 en 2016 is nog nooit in Rusland geweest en kent niets van dat land.
In Oekraïne is er de laatste 2 jaar inderdaad veel veranderd, de Krim hoort er niet meer bij, een groot deel van Donbas evenmin, de economie is 20% gekrompen, de munt 300% gedevalueerd, enzovoort.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2016, 01:17   #126
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
In oekraine is de weg naar de verandering ingezet, er is hoop.
Ik denk het niet. Het is periferie gebied, net als een ander stuk Europa; Zuid Italie. Ergo geen industrie waar aan te verdienen valt. Platteland zonder winkels, en auto's voor de deuren. Sovjetflats die nog gebouwd zijn toen aardgas gratis was; die tijd van gratis aardgas is over, mensen verekken dus van de kou, en raken onproductief. Een rijbewijs verlengen schijnt een bureaucratische martelgang te zijn en zo is er meer waar je 'vakantie' dagen aan op gaan..

Het land heeft 1 van de laagste geboortecijfers zo niet de laagste in de wereld.

Als ik daar zou opgroeien, dan kan ik maar aan ding denken; weg hier !

Er is niets en er is geen vooruitzicht op beter.

Goed Rusland heeft ook zijn periferie, maar niet al hun periferie ligt in de terminale fase. Bovendien Rusland heeft 2 wereldsteden. Betekent dat een grote braindrain bespaart blijft voor dit land en expats binnen komen om te werken.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 3 maart 2016 om 01:35.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2016, 01:29   #127
Reverberation
Minister
 
Reverberation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2013
Berichten: 3.916
Standaard

Citaat:
In oekraine is de weg naar de verandering ingezet, er is hoop.
Yeah right...

Zimbabwe heeft meer hoop...

Porky zit in het nauw, zijn bewind heeft niks opgeleverd, zijn enige optie is opnieuw de oorlog te beginnen in het oosten, zoniet wordt ie opgevreten door zijn eigen nazibrigades olv een andere oligarch...
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2016, 15:22   #128
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
..

Bovendien Rusland heeft 2 wereldsteden. Betekent dat een grote braindrain bespaart blijft voor dit land en expats binnen komen om te werken.
Gewoon uit nieuwsgierigheid : zijn dat Moskou en Sint-Petersburg?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2016, 15:25   #129
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht

Goed Rusland heeft ook zijn periferie, maar niet al hun periferie ligt in de terminale fase. Bovendien Rusland heeft 2 wereldsteden. Betekent dat een grote braindrain bespaart blijft voor dit land en expats binnen komen om te werken.
Gewoon uit nieuwsgierigheid : zijn dat Moskou en Sint-Petersburg?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2016, 19:49   #130
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Gewoon uit nieuwsgierigheid : zijn dat Moskou en Sint-Petersburg?
Ja

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 3 maart 2016 om 19:51.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2016, 20:10   #131
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Het gaat beter met Rusland post hier iemand. Hoe ironisch nu vandaag te lezen is dat er in dat land iemand waarschijnlijk de bak in gaat vliegen omwille van het ontkennen van het bestaan van god.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2016, 20:13   #132
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe Bekijk bericht
Het gaat beter met Rusland, a new hope! Het succesverhaal in Syrië en de olie-afspraken met SA werpen vruchten af. De Roebel is bezig aan een remonte.

Misschien moet ik toch maar eens een bundeltje roebels aanschaffen!
Ben de mijne vergeten om te zetten bij het verlaten van Rusland. Zal het spek aan mijn kloten hebben volgende keer als ze weer gedaald zijn.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2016, 20:25   #133
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Ik denk het niet. Het is periferie gebied, net als een ander stuk Europa; Zuid Italie. Ergo geen industrie waar aan te verdienen valt. Platteland zonder winkels, en auto's voor de deuren. Sovjetflats die nog gebouwd zijn toen aardgas gratis was; die tijd van gratis aardgas is over, mensen verekken dus van de kou, en raken onproductief. Een rijbewijs verlengen schijnt een bureaucratische martelgang te zijn en zo is er meer waar je 'vakantie' dagen aan op gaan..

Het land heeft 1 van de laagste geboortecijfers zo niet de laagste in de wereld.

Als ik daar zou opgroeien, dan kan ik maar aan ding denken; weg hier !

Er is niets en er is geen vooruitzicht op beter.

Goed Rusland heeft ook zijn periferie, maar niet al hun periferie ligt in de terminale fase. Bovendien Rusland heeft 2 wereldsteden. Betekent dat een grote braindrain bespaart blijft voor dit land en expats binnen komen om te werken.
Op economisch gebied verre van wereldsteden. Maar ze ze maken zodanig weinig zelf dat het interessant blijft om hen westerse producten te gaan verkopen. Te zien aan het aantal Mercedessen en Cadillac Escalades is er nog altijd een welstellende toplaag.

Voor mijn gewicht is het goed want na een week ben ik altijd 2-3 kilo afgevallen. Het eten is echt niet te vreten. Na 4-5 dagen zit ik door mijn reserves en heb dan zo een honger dat ik zelfs hun slechte fret eet. Maar het blijft met lange tanden.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2016, 20:33   #134
steventje
Burger
 
Geregistreerd: 26 mei 2014
Berichten: 150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Het gaat beter met Rusland post hier iemand. Hoe ironisch nu vandaag te lezen is dat er in dat land iemand waarschijnlijk de bak in gaat vliegen omwille van het ontkennen van het bestaan van god.
Oei, dan moeten bijna alle Russen de bak in !
steventje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2016, 20:52   #135
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Op economisch gebied verre van wereldsteden. Maar ze ze maken zodanig weinig zelf dat het interessant blijft om hen westerse producten te gaan verkopen. Te zien aan het aantal Mercedessen en Cadillac Escalades is er nog altijd een welstellende toplaag.

Voor mijn gewicht is het goed want na een week ben ik altijd 2-3 kilo afgevallen. Het eten is echt niet te vreten. Na 4-5 dagen zit ik door mijn reserves en heb dan zo een honger dat ik zelfs hun slechte fret eet. Maar het blijft met lange tanden.
Wat voor rommel eten wordt er zoal verkocht ?
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2016, 21:19   #136
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Wat voor rommel eten wordt er zoal verkocht ?
Ze hebben gewoon een probleem om eten klaar te maken. Er is kip, rund, varken en groenten etc maar ze verkloten het. Ik verblijf bv in een luxe hotel maar voor het ontbijt zijn de gerookte zalm en vis zo zout dat je het niet binnenkrijgt. De Franse kazen zijn niet eetbaar omdat ze verknoeid zijn tijdens het rijpingsproces. Het grappige is dat er eieren liggen die 5 minuten of 3 minuten gekookt zijn maar ze zijn ijskoud.

Het roerei is zodanig doorbakken en droog dat je het met slechte fruitsap of idem dito koffie moet proberen doorspoelen. Ik ben er van overtuigd dat Benidorm en Turkije toeristen in "vijf sterren hotels" dit fantastisch vinden maar op dat gebied speel ik wel in een hogere klasse. Ik moet al beginnen van mijn sus gaan om zo een fret binnen te krijgen.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 3 maart 2016 om 21:28.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2016, 00:07   #137
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ze hebben gewoon een probleem om eten klaar te maken. Er is kip, rund, varken en groenten etc maar ze verkloten het. Ik verblijf bv in een luxe hotel maar voor het ontbijt zijn de gerookte zalm en vis zo zout dat je het niet binnenkrijgt. De Franse kazen zijn niet eetbaar omdat ze verknoeid zijn tijdens het rijpingsproces. Het grappige is dat er eieren liggen die 5 minuten of 3 minuten gekookt zijn maar ze zijn ijskoud.

Het roerei is zodanig doorbakken en droog dat je het met slechte fruitsap of idem dito koffie moet proberen doorspoelen. Ik ben er van overtuigd dat Benidorm en Turkije toeristen in "vijf sterren hotels" dit fantastisch vinden maar op dat gebied speel ik wel in een hogere klasse. Ik moet al beginnen van mijn sus gaan om zo een fret binnen te krijgen.
Erg smerig zo te horen.

Zo maar een andere vraag; hoe zijn daar de toiletten in Moskou ?

Stralend schoon, inclusief schoonmaakster die de wacht houdt, of ondergekakt met een rauwe urine lucht ? Of een andere mogelijkheid misschien ?

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 4 maart 2016 om 00:18.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2016, 00:23   #138
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Het gaat beter met Rusland post hier iemand. Hoe ironisch nu vandaag te lezen is dat er in dat land iemand waarschijnlijk de bak in gaat vliegen omwille van het ontkennen van het bestaan van god.
Hier vindt u meer informatie: BRON (11 apr 2013). Uit dat artikel:
Het Russische parlement heeft deze week een eerste stap gezet naar strenge bestraffing van antireligieuze daden. Hoge boetes en gevangenisstraffen liggen in het verschiet voor het beledigen van gelovigen of het bezoedelen van heilige plekken. (...)
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2016, 00:25   #139
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Gewoon uit nieuwsgierigheid : zijn dat Moskou en Sint-Petersburg?
Voetballer Nicolas Lombaerts is alvast laaiend enthousiast over Sint-Petersburg.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2016, 05:50   #140
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Natuurlijk ontken ik dat.
We zijn nu eenmaal gebonden aan de conventie van Geneve en MOETEN dus oorlogsvluchtelingen opvangen.

De gelukszoekers die meekomen moeten uiteraard teruggestuurd worden, maar bij dergelijke aantallen is dat geen sinecure en zit je met gigantische logistieke problemen.

dit is geen probleem/crisis die het westerse leiders actief veroorzaakt hebben en het is inderdaad een uitdaging, maar dat zal opgelost worden uiteindelijk. Adapt or perish, geef het toch maar niet te snel op zou ik zeggen.

En wat betreft rusland : Daar gaan ook vluchtelingen naartoe maar dan als transitland, ze fietsen nogal snel door naar Noorwegen.
Niemand wil in rusland blijven, zelfs voor de russen is dat al kantje boordje dezer dagen.

http://www.theguardian.com/world/201...-russia-norway
Grote moskee geopend in Moskou
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be