Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 januari 2015, 16:12   #1
(neo)geopolitiek
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2009
Locatie: Enclave Mechelen
Berichten: 687
Standaard ondertussen weer doffe ellende in Congo

Ik vraag me echt af of het daar ooit nog goed komt......
__________________
Man invented language to satisfy his deep need to complain
(neo)geopolitiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 18:23   #2
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.207
Standaard

Watskeburt?!
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 20:00   #3
(neo)geopolitiek
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2009
Locatie: Enclave Mechelen
Berichten: 687
Standaard

vanalles
__________________
Man invented language to satisfy his deep need to complain
(neo)geopolitiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2015, 21:44   #4
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Joseph Kabila wil als president aanblijven, en probeert daarom de grondwet te omzeilen. Normaal gezien kan hij zich niet opnieuw verkiesbaar stellen. Daarom wil hij nu een wet laten stemmen die nieuwe verkiezingen pas toelaat na een volkstelling, en dat kan in DRC héél lang duren.

Citaat:
« Comme cela est malheureusement devenu récurrent en RDC, les forces de sécurité ont �* nouveau fait preuve d’une réaction totalement excessive et disproportionnée, en tirant �* balles réelles sur des manifestants faisant 42 morts et des dizaines de blessés.
https://www.fidh.org/La-Federation-i...+en+Afrique%29

Een dictator die zijn volk uitmoordt!

Ongetwijfeld is guy al onderweg met zijn kliek om op een podium te gaan kwaken dat de betogers vooral moeten voort doen, dat het westen hen wel zal helpen..


Laatst gewijzigd door mvd : 22 januari 2015 om 21:45.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2015, 22:13   #5
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Oh, groeipijnen in Congo.

Gelukkig loopt de economisch groei vrij vlot. 8 �* 9% per jaar. Zeer snelle opmars van een nieuwe middenklasse, etc...

-Binnen 10 �* 15 jaar rijp voor grote buitenlandse investereningen.
-Binnen 15 �* 30 jaar voortrekker; een belangrijke regionale economische macht.
-Rond 2050-60 onmisbaar voor de wereldeconomie.

Op politiek vlak gaat het er inderdaad wel hard aan toe, maar da's overal zo geweest waar men een transitie van tribaal naar democratisch doormaakt.

Ik voorspel nochtans geen nieuwe regionale oorlog (een derde Congo-oorlog ofzo), want China ziet dat niet zitten. China houdt de boel wel onder controle.

Een kleine burgeroorlog die een paar jaar duurt, en die Oost en West tegenover elkaar stelt, zie ik wel nog opflakkeren.

We zullen ook moeten afwachten of Europa Bemba gaat vrijlaten. Want dan verandert het schaakspel pas echt.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2015, 22:13   #6
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Die Congolezen kunnen wel wat hebben, maak je niet druk.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2015, 10:04   #7
(neo)geopolitiek
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2009
Locatie: Enclave Mechelen
Berichten: 687
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Oh, groeipijnen in Congo.

Gelukkig loopt de economisch groei vrij vlot. 8 �* 9% per jaar. Zeer snelle opmars van een nieuwe middenklasse, etc...Ze pretenderen idd een economische groei van ongeveer 8%, heb zelf nog niet veel gemerkt van de nieuwe middenklasse

-Binnen 10 �* 15 jaar rijp voor grote buitenlandse investereningen.
-Binnen 15 �* 30 jaar voortrekker; een belangrijke regionale economische macht.
-Rond 2050-60 onmisbaar voor de wereldeconomie.
Ze hebben idd het potentieel maar helaas is er in werkelijkheid weinig van te merken

Op politiek vlak gaat het er inderdaad wel hard aan toe, maar da's overal zo geweest waar men een transitie van tribaal naar democratisch doormaakt.
Dat het er op politiek vlak hard aan toe gaat is volgens mij schijn. Ik zie niet veel politieke spelers die een tegengewicht kunnen/willen bieden aan Kabila, Vital roept maar beweegt niet, de tshisekedi's (udps) slagen er zelfs niet in om in eigen rangen de boel draaiende te houden, het gouden kind Moïs Katumbe gaat volgens mij zich niet willen verbranden aan het wespennest KINSHASA

Ik voorspel nochtans geen nieuwe regionale oorlog (een derde Congo-oorlog ofzo), want China ziet dat niet zitten. China houdt de boel wel onder controle. Een algemene oorlog is idd zeer onwaarschijnlijk, de klassieke brandhaarden in het oosten en het zuiden zullen helaas blijven bestaan. Ik vrees dat je de rol van de Chinezen overschat

Een kleine burgeroorlog die een paar jaar duurt, en die Oost en West tegenover elkaar stelt, zie ik wel nog opflakkeren.

We zullen ook moeten afwachten of Europa Bemba gaat vrijlaten. Want dan verandert het schaakspel pas echt.
Volledig akkoord met deze analyse, indien, ik zeg wel indien BEMBA vrijgelaten wordt en zich nog kandidaat kan stellen voor de presidentsverkiezingen (als die er al komen) is er een nieuwe trigger die de boel in bewegeging/brand kan steken. Nu ga ik mijn koffers pakken, ik vertrek maandag terug naar Kin-la-belle
__________________
Man invented language to satisfy his deep need to complain
(neo)geopolitiek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be