Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 mei 2016, 16:57   #21
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.795
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Maar denkelijk ook krenteriger.
Het hangt er maar van af wat u als "krenterig" beschouwt. Dank zij die "krenterigheid" zijn de Nederlandse publieke financiën een heel stuk gezonder dan die van la Belgique. België heeft in de decennia tussen WO2 en heden een zogenaamde "welvaartstaat" opgebouwd die grotendeels drijft op publieke schuld. Indien we echt de tering naar de nering horen te zetten, wat nu stilletjes aan gaande is onder druk van de EU, van de Oeso en van het IMF, dan komt steeds sterker tot uiting dat dit land effectief boven zijn stand heeft geleefd. Veel Vlamingen geven zich daar rekenschap van maar het zo gezegde "WalloBrux" wil het langs geen kanten geweten hebben. Het uiteindelijk resultaat zal neerkomen op een steeds verder uit elkaar drijven van Vlaanderen en dat "WalloBrux". Waar het zal eindigen weten we niet. Het zal op zijn minst leiden tot een volgende staatshervorming die zal uitlopen op een feitelijke confederatie. Indien WalloBrux dit niet wil slikken wordt het "bye bye Belgium".

Laatst gewijzigd door quercus : 17 mei 2016 om 17:09.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 18:04   #22
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het hangt er maar van af wat u als "krenterig" beschouwt. Dank zij die "krenterigheid" zijn de Nederlandse publieke financiën een heel stuk gezonder dan die van la Belgique. België heeft in de decennia tussen WO2 en heden een zogenaamde "welvaartstaat" opgebouwd die grotendeels drijft op publieke schuld. Indien we echt de tering naar de nering horen te zetten, wat nu stilletjes aan gaande is onder druk van de EU, van de Oeso en van het IMF, dan komt steeds sterker tot uiting dat dit land effectief boven zijn stand heeft geleefd. Veel Vlamingen geven zich daar rekenschap van maar het zo gezegde "WalloBrux" wil het langs geen kanten geweten hebben. Het uiteindelijk resultaat zal neerkomen op een steeds verder uit elkaar drijven van Vlaanderen en dat "WalloBrux". Waar het zal eindigen weten we niet. Het zal op zijn minst leiden tot een volgende staatshervorming die zal uitlopen op een feitelijke confederatie. Indien WalloBrux dit niet wil slikken wordt het "bye bye Belgium".
U debiteert altijd hetzelfde politieke liedje. Daar ging het niet over. Het 'Rijke Roomse Leven' heeft gemaakt dat wij hier in het Zuiden losser en gezapiger leven. Met andere woorden, weg van de karnemelk en de droge beschuiten, om het symbolisch te zeggen.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 19:25   #23
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dearleather Bekijk bericht
doen protestantse landen het beter dan wij ?
Bij de Scandinavische landen is het plaatje verdeeld in ieder geval.

2015 Noorwegen (DFT)
De Noorse economie is in het laatste kwartaal van 2015 jaar flink gekrompen. Noorwegen, de grootste olie-exporteur van West-Europa, voelde de gevolgen van de lagere olie- en gasprijzen en noteerde de grootste krimp van de economie in 3,5 jaar.


2015 Denemarken (De Tijd)
Bescheiden groei Deense economie.

Zweedse economie doet het beter.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 mei 2016 om 19:27.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 20:19   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U debiteert altijd hetzelfde politieke liedje. Daar ging het niet over. Het 'Rijke Roomse Leven' heeft gemaakt dat wij hier in het Zuiden losser en gezapiger leven. Met andere woorden, weg van de karnemelk en de droge beschuiten, om het symbolisch te zeggen.
Dat lijkt me ook "hetzelfde liedje", hoor. U komt daar ook altijd mee af.

Alleen vormt karnemelk ook een deel van onze volkse Vlaamse keuken. Schijnbaar weet u niet dat de zogenaamde "botermelk" in de oude edities van het kookboek van de Boerinnenboek meer dan eens voorkomt. Een oud Vlaams recept is bijvoorbeeld witloof met karnemelk. Of aan de Vlaamse kust kende men soep van karnemelk met garnalen. En er bestaat nog veel meer. Alleen schijnt u de eigen culinaire geschiedenis niet te kennen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 20:22   #25
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het 'Rijke Roomse Leven' heeft gemaakt dat wij hier in het Zuiden losser en gezapiger leven. Met andere woorden, weg van de karnemelk en de droge beschuiten, om het symbolisch te zeggen.
Dan zou er door Hongarije een enorme scheidingslijn moeten lopen: een deel van de Hongaren is protestant; een ander deel katholiek. Volgens u moet het ene deel bijna vergaan door krenterigheid, terwijl het andere in Roomse weelderigheid leeft.

Ooit over een dergelijke tegenstelling gehoord?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 20:30   #26
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.795
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan zou er door Hongarije een enorme scheidingslijn moeten lopen: een deel van de Hongaren is protestant; een ander deel katholiek. Volgens u moet het ene deel bijna vergaan door krenterigheid, terwijl het andere in Roomse weelderigheid leeft.

Ooit over een dergelijke tegenstelling gehoord?
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 20:36   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Daar in het Oosten heerst volgens HO de krenterigheid zonder weerga:

Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 20:48   #28
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat lijkt me ook "hetzelfde liedje", hoor. U komt daar ook altijd mee af.

Alleen vormt karnemelk ook een deel van onze volkse Vlaamse keuken. Schijnbaar weet u niet dat de zogenaamde "botermelk" in de oude edities van het kookboek van de Boerinnenboek meer dan eens voorkomt. Een oud Vlaams recept is bijvoorbeeld witloof met karnemelk. Of aan de Vlaamse kust kende men soep van karnemelk met garnalen. En er bestaat nog veel meer. Alleen schijnt u de eigen culinaire geschiedenis niet te kennen.


Bettina Fabich begeleidt al twaalf jaar Duitse en Nederlandse ondernemers. Zij vindt Nederlandse zakenlui bijvoorbeeld veel directer dan de Duitsers. Duitsers zijn dan weer wat terughoudender en formeler en hebben meer een "U-cultuur".

Lunch

Een voorbeeld van een groot verschil is het lunchen over de grens. Fabich: "In Duitsland wordt tussen de middag warm gegeten. Over het algemeen ga je dan naar een restaurant met alles erop en eraan. Als Duitsers dan in Nederland worden uitgenodigd dan zijn ze wel verbaasd als ze een kroket en karnemelk krijgen. Dat snapt niemand."


Geen nood. Van den Berghe snapt dit.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 mei 2016 om 20:49.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 20:54   #29
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Geen nood. Van den Berghe snapt dit.
Wel merkwaardig dat u dus de eigen Vlaamse keuken niet wenst te kennen... Heel confronterend dat onze traditionele tafel wel op meer dan één aspect lijkt op de Nederlandse.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 20:58   #30
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.795
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Bettina Fabich begeleidt al twaalf jaar Duitse en Nederlandse ondernemers. Zij vindt Nederlandse zakenlui bijvoorbeeld veel directer dan de Duitsers. Duitsers zijn dan weer wat terughoudender en formeler en hebben meer een "U-cultuur".

Lunch

Een voorbeeld van een groot verschil is het lunchen over de grens. Fabich: "In Duitsland wordt tussen de middag warm gegeten. Over het algemeen ga je dan naar een restaurant met alles erop en eraan. Als Duitsers dan in Nederland worden uitgenodigd dan zijn ze wel verbaasd als ze een kroket en karnemelk krijgen. Dat snapt niemand."


Geen nood. Van den Berghe snapt dit.
Eerlijk gezegd, ik ben reeds dikwijls in Nederland onder de middag ergens wat gaan eten. Soms in een restaurant, soms in een of andere bistrot. Van die kroket en karnemelk heb ik nog niet veel gemerkt. Ik denk dat ik een volgende maal daarop zal aandringen...
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 21:01   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Eerlijk gezegd, ik ben reeds dikwijls in Nederland onder de middag ergens wat gaan eten. Soms in een restaurant, soms in een of andere bistrot. Van die kroket en karnemelk heb ik nog niet veel gemerkt. Ik denk dat ik een volgende maal daarop zal aandringen...
Een ander traditioneel Vlaams-Nederlands recept is haas bereid in karnemelk. HO vergist zich als hij meent dat hij karnemelk bij uitstek iets Nederlands is en een uiting van krenterigheid.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 21:03   #32
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Eerlijk gezegd, ik ben reeds dikwijls in Nederland onder de middag ergens wat gaan eten. Soms in een restaurant, soms in een of andere bistrot. Van die kroket en karnemelk heb ik nog niet veel gemerkt. Ik denk dat ik een volgende maal daarop zal aandringen...
Gelukkig maar dat Duitsland een overwegend katholiek land is gebleven, want anders zaten ze op hetzelfde culinair schip als de Hollanders.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 21:04   #33
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.795
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Een ander traditioneel Vlaams-Nederlands recept is haas bereid in karnemelk. HO vergist zich als hij meent dat hij karnemelk bij uitstek iets Nederlands is en een uiting van krenterigheid.
Eigenlijk wel logisch. Het vlees van een haas smaakt merkelijk beter wanneer je die eerst een dag laat marineren in een organisch zure vloeistof. Welnu, karnemelk beantwoordt daaraan.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 21:06   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Gelukkig maar dat Duitsland een overwegend katholiek land is gebleven, want anders zaten ze op hetzelfde culinair schip als de Hollanders.
Helemaal niet, ongeveer 30% van de Duitsers is naar de laatste telling katholiek. In de laatste telling voor de Wiedervereinigung haalden de katholieken in West-Duitsland geen meerderheid: 42%.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 21:07   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Eigenlijk wel logisch. Het vlees van een haas smaakt merkelijk beter wanneer je die eerst een dag laat marineren in een organisch zure vloeistof. Welnu, karnemelk beantwoordt daaraan.
Nog een ander traditioneel Vlaams recept: "tatjespap", op basis van karnemelk.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 21:10   #36
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.413
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En? Mag Wagner daarom niet meer uitgevoerd worden? Is schilderen met olieverf voortaan ook verboden?
Hitler was een vegetariër. Ik denk niet dat dat toeval is.
__________________
"What terrifies me is if ISIS were to detonate a nuclear device and kill 50 million Americans. Imagine the backlash against peaceful Muslims?" - Norm McDonald
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 21:11   #37
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.413
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Gelukkig maar dat Duitsland een overwegend katholiek land is gebleven
WTF?
__________________
"What terrifies me is if ISIS were to detonate a nuclear device and kill 50 million Americans. Imagine the backlash against peaceful Muslims?" - Norm McDonald
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 21:12   #38
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Helemaal niet, ongeveer 30% van de Duitsers is naar de laatste telling katholiek. In de laatste telling voor de Wiedervereinigung haalden de katholieken in West-Duitsland geen meerderheid: 42%.
Dat mag allemaal wel zijn, maar er zijn meer katholieken in Duitsland dan protestanten. En dat vergeet men wel eens.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 21:12   #39
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Hitler was een vegetariër. Ik denk niet dat dat toeval is.
Er moet dus dringend een verbod worden afgekondigd tegen vegetarisme en iedere vegetariër hoort gebrandmerkt te worden als een nazi.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 21:14   #40
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.795
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er moet dus dringend een verbod worden afgekondigd tegen vegetarisme en iedere vegetariër hoort gebrandmerkt te worden als een nazi.
Oei!
Dan ben ik op het slechte pad, want in mijn oude dag begin ik steeds minder vlees te eten...
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be