Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 november 2021, 02:42   #1
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard Going direct

Ik open hierover ook maar een topic in dit forumonderdeel, nadat ik het eerder al eens signaleerde in verband met de coronacrisis.

https://childrenshealthdefense.eu/eu...-direct-reset/

Het gaat over het direct ingrijpen van de centrale banken in de economie door het opkopen van assets en de creatie van niet alleen nieuwe reserves (zoals na de crisis van 2008) maar ook nieuw geld bij commerciele banken (waarlangs het geld bij rijke investeerders terecht kan komen maar er ook inflatie ontstaat) om zo uiteindelijk een controlesysteem op poten te zetten dat commerciele banken kan bypassen en het traditionele geldsysteem moet vervangen en wellicht, zo stelt de auteur elders, een centrale sturing zou krijgen, bv. vanuit de BIS.
__________________
De waarheid voorop

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 30 november 2021 om 02:57.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2021, 12:53   #2
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.644
Standaard

Ik vraag me af of daar niet tegen geprocedeerd kan worden. Het is pure diefstal. Als je kijkt hoeveel geld - waarvoor mensen gewerkt hebben! - er alleen nog maar op de Belgische spaarboekjes staat. Binnen tien jaar is dat maar de helft meer waard. Lagarde, een veroordeelde criminele, gaat op tien jaar tijd 150 miljard euro spaargeld gestolen hebben van de Belgische middenklasse om aan de rijken en armen te geven ...
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be