Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Hoeveel wil jij en je gezinslenen betalen voor de splitsing van BHV?
Geen bal 47 94,00%
1 euro 1 2,00%
10 euro 0 0%
méér dan 10 Euro (leg uit hoeveel!) 2 4,00%
Aantal stemmers: 50. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 mei 2008, 13:04   #21
Rob Roy
Minister
 
Rob Roy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2008
Locatie: De Schotse Highlands
Berichten: 3.417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Toch blijft men maar voord mekkeren hierover.

Het is een belgenmop.
Gij blijft hier maar nieuwe draden over openen. Volgens mij zijt gij gewoon jaloers dat de flaminganten voor een keer meer aandacht krijgen voor hun thema als gij voor de uwe.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 13:11   #22
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Gij blijft hier maar nieuwe draden over openen. Volgens mij zijt gij gewoon jaloers dat de flaminganten voor een keer meer aandacht krijgen voor hun thema als gij voor de uwe.
Ik ben niet jaloers op mensen die zichzelf pijnigen.
Ik heb daar oprecht medelijden mee
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 13:16   #23
Rob Roy
Minister
 
Rob Roy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2008
Locatie: De Schotse Highlands
Berichten: 3.417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Ik ben niet jaloers op mensen die zichzelf pijnigen.
Ik heb daar oprecht medelijden mee
Dat is menslievend van u.

Maar ik doe u een gunst als ik u probeer te laten zien dat er mensen zijn - idioten allicht, maar ze hebben ook stemrecht - voor wie precies de niet-splitsing pijn doet en het splitsen verlichting zal brengen.

Maar of ge dat ook zo opvat?
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 13:21   #24
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Ik ben niet jaloers op mensen die zichzelf pijnigen.
Ik heb daar oprecht medelijden mee
dus jij hebt medelijden met de Franstaligen die weigeren om de grondwet te volgen? mooi.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 13:41   #25
Dycore
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Locatie: Mare Mortum
Berichten: 5.231
Standaard

Ik wil er drie liter bloed voor betalen. Schoon straat vegen.

Quoi? Scild of vrind?

Waar wachten we in godsnaam op?

Laatst gewijzigd door Dycore : 5 mei 2008 om 13:43.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 13:46   #26
De Waal
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2007
Berichten: 1.708
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Ik wil er drie liter bloed voor betalen. Schoon straat vegen.

Quoi? Scild of vrind?

Waar wachten we in godsnaam op?

op u misschien,
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 14:00   #27
Dycore
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Locatie: Mare Mortum
Berichten: 5.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Waal Bekijk bericht

op u misschien,
Luister vriend, de Walen komen in Vlaanderen wonen in grote getallen. Zij ontberen het respect om de lokale taal te leren. Erger: zij verwachten het omgekeerde en stellen inzake allerhande eisen.

Dit is niet vatbaar voor discussie. Dit kan gewoonweg niet. De Vlaming heeft er genoeg van. U dient dit te begrijpen.

Nergens ter wereld doet dit zich voor. Iedere inwijkeling heeft toch op z'n minst het fatsoen om de plaatselijke taal te leren. Maar onze eigen landgenoten doen dit niet. Sterker: met hun onbegrensde arrogantie doen ze er nog een schep bovenop.

De Walen houden van België? My ass! Ze maken het ganse land kapot.

Laatst gewijzigd door Dycore : 5 mei 2008 om 14:01.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 14:05   #28
De Waal
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2007
Berichten: 1.708
Standaard

Citaat:
Luister vriend, de Walen komen in Vlaanderen wonen in grote getallen.

Dit is niet vatbaar voor discussie.
dus de walen wonen graag in rechtssvlaanderen.
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 14:08   #29
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Luister vriend, de Walen komen in Vlaanderen wonen in grote getallen. Zij ontberen het respect om de lokale taal te leren. Erger: zij verwachten het omgekeerde en stellen inzake allerhande eisen.
Voor elke Waal extra in BHV, is er een Vlaming die zijn woning afstaat. Als straks alle Vlamingen weg zijn, en het gebied 100% franstalig is, blijven jullie die grond dan nog steeds claimen voor Vlaanderen? Als Nederlander stemt het mij ook droef om te zien hoe jullie Vlamingen jullie grondgebied vrijwillig blijven afstaan.

Laatst gewijzigd door Spinoza : 5 mei 2008 om 14:09.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 14:29   #30
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Voor elke Waal extra in BHV, is er een Vlaming die zijn woning afstaat. Als straks alle Vlamingen weg zijn, en het gebied 100% franstalig is, blijven jullie die grond dan nog steeds claimen voor Vlaanderen? Als Nederlander stemt het mij ook droef om te zien hoe jullie Vlamingen jullie grondgebied vrijwillig blijven afstaan.
Dat u het onderscheid Waal Franstalige Brusselaar niet maakt neem ik u niet kwalijk. Sommigen in Vlaanderen hebben het daar ook moeilijk mee.
Bijkomende factor is het aantal expats die rond Brussel wonen die een impact hebben op het karakte van de omgeving maar die zich geen bal aantrekken van het communautair gedoe. De ironie is dat Vlamingen en Franstaligen zich elkaar de hersens in slaan op een moment onze hoofdstad voor de helft bestaat uit mensen die niet eens in België zijn geboren, die veelal geen van de landstalen spreken en veelal "iets" verder afstaan van zowel Franstalige Brusselaars en Vlamingen. Eigenlijk is heel het communautair gedoe in Brussel en de rand achtergoedegevechten van twee minderheden. Het doet wat denken aan de VS waar blanken en zwarten neuten over wie verkeerd was in de Amerikaanse burgeroorlog en moet opdraaien voor de gevolgen op een moment de helft van hun buurt bestaat uit Latino's.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 14:39   #31
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Voor elke Waal extra in BHV, is er een Vlaming die zijn woning afstaat. Als straks alle Vlamingen weg zijn, en het gebied 100% franstalig is, blijven jullie die grond dan nog steeds claimen voor Vlaanderen? Als Nederlander stemt het mij ook droef om te zien hoe jullie Vlamingen jullie grondgebied vrijwillig blijven afstaan.
Jullie Vlamingen???

De belgicisten zeker!

Waarom zou ik betalen voor iets dat van mij is?
Om dit bont allegaartje van een regering niet van de poten te laten gaan?
Om Leterme in het zadel te houden?
Om Begique te redden dat in gevaar komt omdat de Franstaligen de democratische splitsing van een ongrondwettelijke kieskring niet pikken?
Om nieuwe verkiezingen te vermijden die niet eens kunnen wegens het bestaan van een ongrondwettelijke kieskring?

Bes te gék!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 14:49   #32
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Dat u het onderscheid Waal Franstalige Brusselaar niet maakt neem ik u niet kwalijk. Sommigen in Vlaanderen hebben het daar ook moeilijk mee.
Bijkomende factor is het aantal expats die rond Brussel wonen die een impact hebben op het karakte van de omgeving maar die zich geen bal aantrekken van het communautair gedoe. De ironie is dat Vlamingen en Franstaligen zich elkaar de hersens in slaan op een moment onze hoofdstad voor de helft bestaat uit mensen die niet eens in België zijn geboren, die veelal geen van de landstalen spreken en veelal "iets" verder afstaan van zowel Franstalige Brusselaars en Vlamingen. Eigenlijk is heel het communautair gedoe in Brussel en de rand achtergoedegevechten van twee minderheden. Het doet wat denken aan de VS waar blanken en zwarten neuten over wie verkeerd was in de Amerikaanse burgeroorlog en moet opdraaien voor de gevolgen op een moment de helft van hun buurt bestaat uit Latino's.
Precies, dus er blijven maar twee opties over voor de Vlamingen: Brussel loslaten, of er weer massaal gaan wonen en zo Brussel vervlaamsen.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 14:52   #33
Dycore
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Locatie: Mare Mortum
Berichten: 5.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Voor elke Waal extra in BHV, is er een Vlaming die zijn woning afstaat. Als straks alle Vlamingen weg zijn, en het gebied 100% franstalig is, blijven jullie die grond dan nog steeds claimen voor Vlaanderen? Als Nederlander stemt het mij ook droef om te zien hoe jullie Vlamingen jullie grondgebied vrijwillig blijven afstaan.
Dat stemt mij duidelijk ook heel droevig.
Wat mij echter veel droeviger stemt, is de crapuleuze houding van de Walen.

Trouwens, als Nederlanders dragen jullie ook een verantwoordelijkheid. Een klein diplomatiek signaal naar de Walen is toch niet teveel gevraagd? Jullie doen ook maar niets...
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 14:53   #34
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jullie Vlamingen???

De belgicisten zeker!

Waarom zou ik betalen voor iets dat van mij is?
Om dit bont allegaartje van een regering niet van de poten te laten gaan?
Om Leterme in het zadel te houden?
Om Begique te redden dat in gevaar komt omdat de Franstaligen de democratische splitsing van een ongrondwettelijke kieskring niet pikken?
Om nieuwe verkiezingen te vermijden die niet eens kunnen wegens het bestaan van een ongrondwettelijke kieskring?

Bes te gék!
Je mist mijn punt. Dat franstaligen op franstalige politici kunnen stemmen in BHV, is toch het belangrijkste pijnpunt voor de Vlamingen? Deze situatie heeft alleen kunnen ontstaan doordat de Vlamingen buiten Brussel zijn gaan wonen. Immers, een franstalige minderheid kan nooit op tegen een meerderheid van Vlaamse kiezers. Maar tegenwoordig gaan de Vlamingen na werktijd massaal na hun huizen buiten Brussel. Als men werkelijk zo van Brussel houdt, dan moet men er ook blijven wonen, of anders niet zeuren.

Het zou wat zijn als wij Nederlanders massaal onze hoofdstad verlaten. Het karakter van een stad wordt bepaald door haar inwoners, zo simpel is het.

Laatst gewijzigd door Spinoza : 5 mei 2008 om 14:56.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 14:55   #35
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Je mist mijn punt. Dat franstaligen op franstalige politici kunnen stemmen in BHV, is toch het belangrijkste pijnpunt voor de Vlamingen? Deze situatie heeft alleen kunnen ontstaan doordat de Vlamingen buiten Brussel zijn gaan wonen. Immers, een franstalige minderheid kan nooit op tegen een meerderheid van Vlaamse kiezers. Maar tegenwoordig gaan de Vlamingen na werktijd massaal na hun huizen buiten Brussel. Als men werkelijk zo van Brussel houdt, dan moet men er ook blijven wonen, of anders niet zeuren.
Van op een afstand is het uiteraard vrij gemakkelijk om de Vlamingen met de vinger te wijzen. Zegt de aloude slogan 'Bruxelles, plutôt arabe que flamand' je iets?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 14:55   #36
Dycore
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Locatie: Mare Mortum
Berichten: 5.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Waal Bekijk bericht
dus de walen wonen graag in rechtssvlaanderen.
Ze breiden hun gebied uit, ze zijn er trots op, en niemand kan het ontkennen.
Wat zit jij in godsnaam te verdedigigen?
Of ze er graag wonen doet helemaal niet terzake. Het feit is dat er iedere dag meer en meer wonen. En dat is geen probleem als ze zich leren aanpassen in vereiste mate. Toch op z'n minst de taal leren.

Vlamingen doen niets verkeerd. Ze zeggen enkel dat de Walen te ver gaan in hun expansiedrang.

De Walen hebben daar geen begrip voor en willen hun willetje koste wat kost doorvoeren.

Daarmee is alles gezegd.

Laatst gewijzigd door Dycore : 5 mei 2008 om 14:56.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 14:58   #37
Dycore
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Locatie: Mare Mortum
Berichten: 5.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Je mist mijn punt. Dat franstaligen op franstalige politici kunnen stemmen in BHV, is toch het belangrijkste pijnpunt voor de Vlamingen? Deze situatie heeft alleen kunnen ontstaan doordat de Vlamingen buiten Brussel zijn gaan wonen. Immers, een franstalige minderheid kan nooit op tegen een meerderheid van Vlaamse kiezers. Maar tegenwoordig gaan de Vlamingen na werktijd massaal na hun huizen buiten Brussel. Als men werkelijk zo van Brussel houdt, dan moet men er ook blijven wonen, of anders niet zeuren.

Het zou wat zijn als wij Nederlanders massaal onze hoofdstad verlaten. Het karakter van een stad wordt bepaald door haar inwoners, zo simpel is het.
Ik woon in Brussel. Mag ik?

Vlamingen hebben Brussel al lang opgegeven. Dat speelt geen rol meer.

Maar we hebben ons lesje geleerd.

En BHV geven we nooit op!
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 14:59   #38
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Van op een afstand is het uiteraard vrij gemakkelijk om de Vlamingen met de vinger te wijzen. Zegt de aloude slogan 'Bruxelles, plutôt arabe que flamand' je iets?
Tja, dat Vlamingen zo hechten aan Brussel heb ik nooit goed begrepen. Gent, Antwerpen en Brugge zijn allemaal vele leukere steden. Laat Brussel gaan, en wees vrij.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 14:59   #39
Dycore
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Locatie: Mare Mortum
Berichten: 5.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Het zou wat zijn als wij Nederlanders massaal onze hoofdstad verlaten. Het karakter van een stad wordt bepaald door haar inwoners, zo simpel is het.
Oh ja, Mohammed is de meest voorkomende naam in Amsterdam. Gelukkig doen die nog een poging om Nederlands te leren.

Laatst gewijzigd door Dycore : 5 mei 2008 om 15:00.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 15:00   #40
Dycore
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Locatie: Mare Mortum
Berichten: 5.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Tja, dat Vlamingen zo hechten aan Brussel heb ik nooit goed begrepen. Gent, Antwerpen en Brugge zijn allemaal vele leukere steden. Laat Brussel gaan, en wees vrij.
Brussel was ook een leuke stad. Na jaren PS bestuur schiet daar niet veel meer van over.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be