Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 september 2020, 19:54   #21
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Er zijn blijkbaar toch voldoende bezwaren in die 4.000 blz. dossier om het dossier naar de rechtbank te verwijzen.
4000 bladzijden.
Dat is de moeite. Dit lees je niet op een weekend.
Er zal wel minstens één bezwaar tussen zitten. Dit konden we de voorbije tijd in de media lezen.
De discussie zal meer gaan over de strafmaat.
En er zullen veel vrouwen zijn die willen weten wat het uiteindelijke resultaat is.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2020, 23:11   #22
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik veronderstel dat tijdens een proces ook openbaar zal worden gemaakt wie hem allemaal beschuldigd heeft? Misschien is dat al meer dan genoeg druk op de klaagsters om er niet mee door te gaan?
Die hebben ongetwijfeld verklaring afgelegd tijdens het onderzoek. Die zitten in het dossier en als het dossier afgesloten is, dan zitten die er nog steeds in, eender wat de slachtoffers beslissen wel of niet te doen.

Als de raadkamer hem verwijst dan verschijnt hij op dat dossier voor de rechtbank.

Dat hij een schikking heeft afgewezen is ronduit idioot. Men heeft zijn gsms uitgelezen, laat het me zo zeggen, Leterme, met zijn duizenden seksueel getinte smssen, is een snotneus vergeleken met Bart.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2020, 23:17   #23
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Wat heeft Leterme misdaan.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2020, 23:21   #24
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ah ja, op een publiek proces is anonimiteit uitgesloten
Niet noodzakelijk.

Maar in dit dossier worden ze sowieso gelekt, de pers weet trouwens al lang wie het is.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2020, 23:22   #25
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Wat heeft Leterme misdaan.
Zoek dat maar eens op.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2020, 00:54   #26
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.599
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik zou eerder vermoeden dat het hier gaat om iemand die beseft dat hij "onnozel" gedaan heeft maar GEEN misdaad en zelfs niks onwettigs....ZIJN kop staat in deze zaak straks 3 jaar (ja!) in de publiciteit, laat de andere koppen nu maar eens zichtbaar worden en spreken....
Vandaar dat BDP opteert voor een rechtzaak.
Ik oordeel noch veroordeel maar hij wil geen doofpot en dat vind ik positief als instelling. De rest is voor de Joepie of de Flair vandaag.
Wacht: en voor de boomseks vrijers & voyeurs van #mietoe ook misschien.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2020, 00:55   #27
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.599
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Die hebben ongetwijfeld verklaring afgelegd tijdens het onderzoek. Die zitten in het dossier en als het dossier afgesloten is, dan zitten die er nog steeds in, eender wat de slachtoffers beslissen wel of niet te doen.
Als de raadkamer hem verwijst dan verschijnt hij op dat dossier voor de rechtbank.

Dat hij een schikking heeft afgewezen is ronduit idioot. Men heeft zijn gsms uitgelezen, laat het me zo zeggen, Leterme, met zijn duizenden seksueel getinte smssen, is een snotneus vergeleken met Bart.
Genoteerd. Gij zijt pro doofpot? Amaai.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2020, 04:48   #28
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Die hebben ongetwijfeld verklaring afgelegd tijdens het onderzoek. Die zitten in het dossier en als het dossier afgesloten is, dan zitten die er nog steeds in, eender wat de slachtoffers beslissen wel of niet te doen.

Als de raadkamer hem verwijst dan verschijnt hij op dat dossier voor de rechtbank.

Dat hij een schikking heeft afgewezen is ronduit idioot. Men heeft zijn gsms uitgelezen, laat het me zo zeggen, Leterme, met zijn duizenden seksueel getinte smssen, is een snotneus vergeleken met Bart.
Dat is uw beoordeling. Misschien weten BDP en zijn advocaten wel dingen die wij niet weten waardoor hij zomaar zou kunnen worden vrijgesproken. Waarom zou hij anders het risico lopen om het toch tot een proces te laten komen? Ze eisen enkel een publiekelijke verontschuldiging van hem.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2020, 07:37   #29
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik veronderstel dat tijdens een proces ook openbaar zal worden gemaakt wie hem allemaal beschuldigd heeft? Misschien is dat al meer dan genoeg druk op de klaagsters om er niet mee door te gaan?
Wel, dat dacht ik eigenlijk ook toen ik een nieuwsuitzending volgde, waar het onderwerp BDP in aan bod kwam.

Ik mompelde zelfs nog: "Slimme zet BartDP"
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 8 september 2020 om 07:38.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2020, 08:50   #30
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.716
Standaard

Ik heb overzicht op de redactie gelezen.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/09...ik-op-de-zaak/

Wat mij frappeert:
- Er wordt nogal geschermd met beroepsgeheim.
- Het parket krijgt wel de aantijgingen onder gesloten enveloppe.
- Er wordt anoniem, via advocaat, om publieke verontschuldigen geëist.
- Er wordt anoniem, via advocaat, om schadevergoeding geëist.

Hoe kan je publiek verontschuldigingen en schadevergoeding krijgen als jouw identiteit niet bekend mag zijn ? Hoe kunnen verontschuldigingen oprecht zijn als men de aantijgingen niet mag aanhoren ? Waarom aansturen op publieke afhandeling als je in de anonimiteit wenst te verblijven ?

Ik blijf vinden dat het parket andere prioriteiten heeft dan eigenhandig dergelijk onderzoek op te starten zonder dat iemand klacht neerlegde. Dergelijke praktijken zijn dagdagelijkse praktijk en kunnen in eerste instantie best behandeld worden door de belagingsmiddelen ( gsm nummers, persoonlijke details, bescherming belager door zijn status, ...) van de belager te ontnemen. Het is aan de werk- of bestedingsomgeving om actie te nemen.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 8 september 2020 om 08:51.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2020, 09:54   #31
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dat is uw beoordeling. Misschien weten BDP en zijn advocaten wel dingen die wij niet weten waardoor hij zomaar zou kunnen worden vrijgesproken. Waarom zou hij anders het risico lopen om het toch tot een proces te laten komen? Ze eisen enkel een publiekelijke verontschuldiging van hem.
Onderschat de arrogantie van sommige mensen niet. En zijn aandeel is toch al bekend: hij heeft niet veel te verliezen als hij uit rancune de klaagsters door de hel van een publiek proces laat gaan.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 8 september 2020 om 09:54.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2020, 10:04   #32
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Vandaar dat BDP opteert voor een rechtzaak.
Ik oordeel noch veroordeel maar hij wil geen doofpot en dat vind ik positief als instelling. De rest is voor de Joepie of de Flair vandaag.
Wacht: en voor de boomseks vrijers & voyeurs van #mietoe ook misschien.
Ik denk dat De Pauw gewoon een koppigaard is die niet wil toegeven dat hij fout zat. Het gaat inderdaad niet over feitelijke verkrachting, maar uit wat ervan uitgelekt is blijkt toch dat hij ferm over de schreef gegaan is.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2020, 10:21   #33
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik denk dat De Pauw gewoon een koppigaard is die niet wil toegeven dat hij fout zat. Het gaat inderdaad niet over feitelijke verkrachting, maar uit wat ervan uitgelekt is blijkt toch dat hij ferm over de schreef gegaan is.
Ik weet niet of het in het geval van BDP zo is maar er zijn wereldwijd gevallen genoeg bekend waar vrouwen op die manier een centje willen bijverdienen.

Géén idee van of het in het geval BDP zo zou kunnen geweest zijn en daarom dacht ik dat het best een slimme zet is wat BDP doet want dan moeten de anderen allemaal hun verhaal ten berde (komen aanvoeren) weten te brengen en dat zou in sommige gevallen wel eens fout kunnen aflopen voor de klaagsters van dienst zelf????

Raar zaakje?¿

Wordt vervolgd ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 8 september 2020 om 10:23.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2020, 10:25   #34
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik weet niet of het in het geval van BDP zo is maar er zijn wereldwijd gevallen genoeg bekend waar vrouwen op die manier een centje willen bijverdienen.

Géén idee van of het in het geval BDP zo zou kunnen geweest zijn en daarom dacht ik dat het best een slimme zet is wat BDP doet want dan moeten de anderen allemaal hun verhaal ten berde (komen aanvoeren) weten te brengen en dat zou in sommige gevallen wel eens fout kunnen aflopen voor de klaagsters van dienst zelf????

Raar zaakje?¿

Wordt vervolgd ...
Maar het gaat niet over 1 vrouw maar een tiental. En over sommige zaken zijn er details gepubliceerd: tientallen mails, ‘s nachts voor de deur gaan staan...
En het gaat hier oa over werkneemsters van zijn bedrijf.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2020, 10:33   #35
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik denk dat De Pauw gewoon een koppigaard is die niet wil toegeven dat hij fout zat. Het gaat inderdaad niet over feitelijke verkrachting, maar uit wat ervan uitgelekt is blijkt toch dat hij ferm over de schreef gegaan is.
Ik denk niet dat 't met koppigheid te maken heeft, maar dat hij er rotsvast van overtuigd is dat hij niets fout gedaan heeft.
Dat 'n man in zijn positie, 't recht heeft om dat te doen. Dat 't de gewoonste zaak vd wereld is, voor iemand als hij iig.

In die wereld lopen al enkel dat soort narcisten rond, plaats hen in 'n (machts)positie tgo vrouwen, dan menen ze 't recht te hebben om zich zo te gedragen, denkende dat ze 'beroemd' zijn, hun kop komt op TV, dat ze 'n godsgeschenk zijn, dat die vrouwen zich vereerd hadden moeten voelen...

Hij zegt zelf: "Wie heeft nog nooit eens zo'n soort tweet verstuurd, zo'n beetje flirterig en lachend" oid.

'n Tweet als: " OMG, jij bent hot, ik wil je neuken. Ik scheer m'n hoofd kaal, ik bel 'Make a Wish' om m'n wens in vervulling te laten gaan" edm...

Zielig kerelke.

Onze eigenste Harvey Weinstein in 't klein.
Hollywood, nog zoiets, maar dan in't kwadraat.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2020, 10:52   #36
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Genoteerd. Gij zijt pro doofpot? Amaai.
Nee hoor, maar vanuit zijn perspectief is zijn proces afkopen het beste dat hij kom doen, tenslotte ging het over wat voor hem kleingeld in zijn zakken is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dat is uw beoordeling. Misschien weten BDP en zijn advocaten wel dingen die wij niet weten waardoor hij zomaar zou kunnen worden vrijgesproken. Waarom zou hij anders het risico lopen om het toch tot een proces te laten komen? Ze eisen enkel een publiekelijke verontschuldiging van hem.
Het is eender wat ze denken te weten, de uitlezing van zijn gsms heeft heel wat smeerlapperij boven gehaald. Tientallen vrouwen hebben verklaringen afgelegd over zijn seksuele stalking, het misbruik van vertrouwen enz. Niet vergeten iemand lastig vallen met seksuele avances is niet hetzelfde als seksuele avances vanuit een machtspositie. De Vlaamse Weinstein gaat petsen krijgen op zijn proces.

Verder, je gelooft toch niet echt dat de raadkamer hem verwijst waarop de procureur, in een strafproces, verontschuldigingen als straf gaat eisen?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2020, 12:58   #37
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.716
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Onderschat de arrogantie van sommige mensen niet. En zijn aandeel is toch al bekend: hij heeft niet veel te verliezen als hij uit rancune de klaagsters door de hel van een publiek proces laat gaan.
Bart De Pauw heeft al veel verloren. Als hij zijn verlies via het gerecht wil verhalen zijn ze vertrokken voor een procedure van 30 jaar of langer.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2020, 12:58   #38
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.413
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik denk niet dat 't met koppigheid te maken heeft, maar dat hij er rotsvast van overtuigd is dat hij niets fout gedaan heeft.
Dat 'n man in zijn positie, 't recht heeft om dat te doen. Dat 't de gewoonste zaak vd wereld is, voor iemand als hij iig.

In die wereld lopen al enkel dat soort narcisten rond, plaats hen in 'n (machts)positie tgo vrouwen, dan menen ze 't recht te hebben om zich zo te gedragen, denkende dat ze 'beroemd' zijn, hun kop komt op TV, dat ze 'n godsgeschenk zijn, dat die vrouwen zich vereerd hadden moeten voelen...

Hij zegt zelf: "Wie heeft nog nooit eens zo'n soort tweet verstuurd, zo'n beetje flirterig en lachend" oid.

'n Tweet als: " OMG, jij bent hot, ik wil je neuken. Ik scheer m'n hoofd kaal, ik bel 'Make a Wish' om m'n wens in vervulling te laten gaan" edm...

Zielig kerelke.

Onze eigenste Harvey Weinstein in 't klein.
Hollywood, nog zoiets, maar dan in't kwadraat.
Dat het een zielig, vuil kereltje is lijkt me buiten kijf.
Maar hoeveel vrouwen en ook mannen zijn niet vies van wat gunsten te verlenen voor promotie of zoals in deze context een kans in een of ander programma en eventuele "beroemdheid"? Om er zelf beter van te worden?
Sex in ruil voor een gunst?
Ik zou ze geen eten willen geven....
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2020, 13:01   #39
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar het gaat niet over 1 vrouw maar een tiental. En over sommige zaken zijn er details gepubliceerd: tientallen mails, ‘s nachts voor de deur gaan staan...
En het gaat hier oa over werkneemsters van zijn bedrijf.
Vrouwen zijn wat rare wezens op dat vlak. Stuur je geen sms ben je een flauwerik en zijn ze in hun gat gebeten want je geeft ze geen aandacht. Geef je ze wel aandacht maar niet de aandacht die ze hebben willen ben je een viezerik. Stuur je wat sms'en maar niet van die beetje pikante ben je een nerd of een melkmuil.

Het doet me altijd wat denken aan de vele malen ik die toestanden meemaakte. Vrouwen met een diepe decolleté.....wie er naar gluurt is een engerd ....gluur je er niet naar ben je waarschijnlijk een homo.

Ach....heb ondertussen wat medelijden gekregen met venten die hier nog de versiertoer willen opgaan.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2020, 13:03   #40
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.716
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar het gaat niet over 1 vrouw maar een tiental. En over sommige zaken zijn er details gepubliceerd: tientallen mails, ‘s nachts voor de deur gaan staan...
En het gaat hier oa over werkneemsters van zijn bedrijf.
Voor zover ik begrijp is er nog niemand die zich partij heeft gesteld op aantijging van belaging. Wel is er een poging geweest om te schikken via advocaten.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be