Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 november 2021, 22:52   #1
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard Van Ranst gaat in tegen WHO

Wat gaan de conformisten nu doen? Van Ranst volgen of de WHO?

"Ik vind dat je een heel goed onderscheid moet maken tussen mensen die ernstig ziek zijn en mensen van 60 jaar. Zestig, dat is tegenwoordig het nieuwe veertig. En mensen met diabetes aanraden om voorlopig niet te reizen, vind ik nogal voorbarig. Misschien is de WHO bang dat reizigers vast komen te zitten en niet aan hun medicatie zullen geraken?”

Van Ranst zelf is 56 jaar. “Maar als ik vier jaar ouder zou zijn, zou dit advies van de WHO me niet stoppen om een uitstap te maken naar de Waddeneilanden.”

https://www.hln.be/buitenland/wereld...vies~a0689506/
__________________
De waarheid voorop

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 30 november 2021 om 22:53.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2021, 23:01   #2
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Wat gaan de conformisten nu doen? Van Ranst volgen of de WHO?

"Ik vind dat je een heel goed onderscheid moet maken tussen mensen die ernstig ziek zijn en mensen van 60 jaar. Zestig, dat is tegenwoordig het nieuwe veertig. En mensen met diabetes aanraden om voorlopig niet te reizen, vind ik nogal voorbarig. Misschien is de WHO bang dat reizigers vast komen te zitten en niet aan hun medicatie zullen geraken?”

Van Ranst zelf is 56 jaar. “Maar als ik vier jaar ouder zou zijn, zou dit advies van de WHO me niet stoppen om een uitstap te maken naar de Waddeneilanden.”

https://www.hln.be/buitenland/wereld...vies~a0689506/
Ik had dit net ook in een andere draad gepost.

Dus Van Ranst legt netjes aan de reporter uit dat hij dat veel te ver vindt gaan en de eerst volgende vraag van de reporter is." Vindt u dat België plezierreisjes moet verbieden"??
Als hem dat nog niet nodig vindt voor de oudjes, voor wie wil ze zo een verbod dan? Voor de jeugd?
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2021, 23:09   #3
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Ik had dit net ook in een andere draad gepost.

Dus Van Ranst legt netjes aan de reporter uit dat hij dat veel te ver vindt gaan en de eerst volgende vraag van de reporter is." Vindt u dat België plezierreisjes moet verbieden"??
Als hem dat nog niet nodig vindt voor de oudjes, voor wie wil ze zo een verbod dan? Voor de jeugd?
Wat is dat toch met de journalistiek in ons land? Die kwibussen zijn mede-verantwoordelijk voor het bij momenten ziekelijk maatregelen opbod. Altijd dat idiote gehengel naar meer restricties. Altijd die focus op de zogenaamde problematische situatie.

We zouden die journalisten allemaal naar een heropvoedingskamp in China moeten sturen. Misschien dat ze dan eindelijk het belang van vrijheden wat meer zouden respecteren.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2021, 11:36   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

60 is het nieuwe 40? Ja, maar alleen in landen met een goede gezondheidsorganisatie.

Dat het WHO zulke veel te algemene richtlijnen verspreid, zou wraakroepend, als het waar is.
Maar ik acht de kans op een pruts-journalist die het een en het ander weer niet kon kaderen in een juiste context, veel groter.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2021, 11:41   #5
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Dus in plaats van dat de risicogroepen zich voor risico's afschermen, gaan we vragen dat de jeugd niet meer gaat fuiven.


Lang leve de geritocratie.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2021, 11:42   #6
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Wat is dat toch met de journalistiek in ons land? Die kwibussen zijn mede-verantwoordelijk voor het bij momenten ziekelijk maatregelen opbod. Altijd dat idiote gehengel naar meer restricties. Altijd die focus op de zogenaamde problematische situatie.

We zouden die journalisten allemaal naar een heropvoedingskamp in China moeten sturen. Misschien dat ze dan eindelijk het belang van vrijheden wat meer zouden respecteren.
De Oeigoeren-kampen hebben een uitstekende reputatie volgens de Chinese MSMs.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be