Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Geschiedenis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 november 2007, 10:41   #81
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Ik versta eigenlijk niet wat het probleem is met de mogelijkheid (die openligt) dat Hitler kwart Joods zou zijn. Als Joden het een blaam zouden vinden dat Hitler kwart Joods zou zijn dan zijn ze volgens mij teveel bezig met "ras".

Het zou me ook niet verwonderen dat Hitler vermoeden had, ofdat het hem parten speelde. Soms is er zo'n zelfhaat bij zo'n figuren die op een bizarre manier tot uiting komt. In de states is er onlangs een senator die het meest gekant was tegen homo's gensnapt op allerhande homosexuele activiteiten.
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi

Laatst gewijzigd door exodus : 9 november 2007 om 10:43.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 10:45   #82
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Ik versta eigenlijk niet wat het probleem is met de mogelijkheid (die openligt) dat Hitler kwart Joods zou zijn...
Het enige probleem is dat conpiracisten en conspirationisten dat maar blijven herhalen, ZONDER HET MINSTE BEWIJS, omdat het in hun kraam past.

In de conspiracistische en conspirationistische wereld volstaan roddels, geruchten, leugens, verzinsels.
Zelfs elkaar tegensprekende roddels vormen geen enkel probleem!

In de normale wereld is dat anders.
Zo eenvoudig is het.

Wie dat niet begrijpt moet eens een boekje lezen over de wetenschappelijke methode en kritisch denken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Als Joden het een blaam zouden vinden dat Hitler kwart Joods zou zijn dan zijn ze volgens mij teveel bezig met "ras".
Dit is echt schaamteloos, hoor.
JIJ komt geregeld af met het "Hitler is kwart-Joods"-sprookje.
Babylonia is afgekomen met het "Hitler's moeder is Joods"-sprookje.
Wie is er dan bezig met "ras"?

Enfin, deze thread illustreert voor de zoveelste keer de intellectuele leegte van het conspirationisme.
Ik vroeg in de OP naar bewijzen voor de door de Babylonia geposte straffe bewering dat Hitler's moeder Joods was.
En wat krijgen we? Omkering van de bewijslast, smerige insinuaties, bijkomende (tegenstrijdige) roddels, maar niks aan bewijzen.
Business as usual.
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan

Laatst gewijzigd door Firestone : 9 november 2007 om 10:52.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 10:59   #83
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Het enige probleem is dat conpiracisten en conspirationisten dat maar blijven herhalen, ZONDER HET MINSTE BEWIJS, omdat het in hun kraam past.
Het wordt dan ook niet gepostuleerd als waarheid, maar als een mogelijkheid. We hebben volledig het recht om dit te zeggen, want de mogelijkheid ligt open. In een volledige beschrijving van een fenomeen moet alles erover gerapporteert worden.

Wij zijn hier diegen die de data en teksten aanbrengen. Jullie zijn diegene die beweren dat op pagina zoveel van het boek de ontkrachting staat.

Wij zijn diegene die pleiten voor een volledige weergave van alle feiten.

Als jij een boek zou schrijven over Hitler zou je het dan niet vernoemenswaardig vinden omdat het een roddel is, of zou je er wel over schrijven of zou je er je eigen mening aan toevoegen? Wel geef mij dan maar een objectief boek zonder al te veel mening dat het aan de lezer overlaat om zijn conclusies te trekken.

Jij wil belerend doen, wij niet.
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi

Laatst gewijzigd door exodus : 9 november 2007 om 11:02.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 11:02   #84
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Dit is echt schaamteloos, hoor.
JIJ komt geregeld af met het "Hitler is kwart-Joods"-sprookje.
Babylonia is afgekomen met het "Hitler's moeder is Joods"-sprookje.
Wie is er dan bezig met "ras"?

Enfin, deze thread illustreert voor de zoveelste keer de intellectuele leegte van het conspirationisme.
Ik vroeg in de OP naar bewijzen voor de door de Babylonia geposte straffe bewering dat Hitler's moeder Joods was.
En wat krijgen we? Omkering van de bewijslast, smerige insinuaties, bijkomende (tegenstrijdige) roddels, maar niks aan bewijzen.
Business as usual.
Ik heb het al gezegd dat dat Joodse er voor mij minder toe doet, de eventuele Rotshild connectie interesseert mij meer. Verder is het (eventuele) jwart-Joods zijn ook historischg interessant omdat dat iets zegt over de psyche van Hitler en zijn daden in een heel ander licht brengt. Heeft niets met de blaam op Joden te maken.
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 11:03   #85
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Het wordt dan ook niet gepostuleerd als waarheid, maar als een mogelijkheid.
Je liegt, lees het OP.

Ik zou duizend "mogelijkheden" over Hitler kunnen vernoemen. Als er echter niet het minste bewijs voor bestaat (integendeel) zijn ze waardeloos.

Wie dat niet begrijpt moet eens een boekje lezen over de wetenschappelijke methode en kritisch denken.

Voor de rest breng jij geen data, maar waardeloze reeds honderd keer ontkrachte rommel.

Mijn punt is in deze thread overigens al wonderwel bewezen, hoor.
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan

Laatst gewijzigd door Firestone : 9 november 2007 om 11:31.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 11:05   #86
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Ik heb het al gezegd dat dat Joodse er voor mij minder toe doet, de eventuele Rotshild connectie interesseert mij meer. Verder is het (eventuele) jwart-Joods zijn ook historischg interessant omdat dat iets zegt over de psyche van Hitler en zijn daden in een heel ander licht brengt. Heeft niets met de blaam op Joden te maken.
Gelieve de stromansargumenten achterwege te laten .
Verontschuldig je liever voor de smerige insinuatie dat ik "teveel met "ras"" bezig ben, terwijl net jij deze idiote roddels maar blijft herhalen.
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan

Laatst gewijzigd door Firestone : 9 november 2007 om 11:05.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 11:05   #87
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Je liegt, leest het OP.

Ik zou duizend "mogelijkheden" over Hitler kunnen vernoemen. Als er echter niet het minste bewijs voor bestaat (integendeel) zijn ze waardeloos.

Wie dat niet begrijpt moet eens een boekje lezen over de wetenschappelijke methode en kritisch denken.

Voor de rest breng jij geen data, maar waardeloze reeds honderd keer ontkrachte rommel.

Mijn punt is in deze thread overigens al wonderwel bewezen, hoor.
Het is hier al genoeg aangetoont dat de Hilter-Joods connectie geen roddel is die zomaar uit de lucht komt vallen, door system o.a.
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 11:07   #88
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Het is hier al genoeg aangetoont dat de Hilter-Joods connectie geen roddel is die zomaar uit de lucht komt vallen, door system o.a.
Neen, dat is niet aangetoond, integendeel.

Het Graz-verhaal is aantoonbaar fout, en bovendien in tegenspraak met jouw Rothschild-verhaal.

Je zal het echter nooit toegeven. De reden laat zich raden ...
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan

Laatst gewijzigd door Firestone : 9 november 2007 om 11:08.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 11:53   #89
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Het zou me ook niet verwonderen dat ...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 12:10   #90
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Gun en systeem hebben hierboven een nieuwe vorm van forumhumor bedacht!

Typisch Belgische humor trouwens: met een vleugje surrealisme en (als dan niet bewuste) zelfspot!
Beter surrealistische humor dan geen humor.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 12:29   #91
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Het enige probleem is dat conpiracisten en conspirationisten dat maar blijven herhalen, ZONDER HET MINSTE BEWIJS, omdat het in hun kraam past.

In de conspiracistische en conspirationistische wereld volstaan roddels, geruchten, leugens, verzinsels.
Zelfs elkaar tegensprekende roddels vormen geen enkel probleem!

In de normale wereld is dat anders.
Zo eenvoudig is het.

Wie dat niet begrijpt moet eens een boekje lezen over de wetenschappelijke methode en kritisch denken.


Dit is echt schaamteloos, hoor.
JIJ komt geregeld af met het "Hitler is kwart-Joods"-sprookje.
Babylonia is afgekomen met het "Hitler's moeder is Joods"-sprookje.
Wie is er dan bezig met "ras"?

Enfin, deze thread illustreert voor de zoveelste keer de intellectuele leegte van het conspirationisme.
Ik vroeg in de OP naar bewijzen voor de door de Babylonia geposte straffe bewering dat Hitler's moeder Joods was.
En wat krijgen we? Omkering van de bewijslast, smerige insinuaties, bijkomende (tegenstrijdige) roddels, maar niks aan bewijzen.
Business as usual.
Er is vooralsnog nog geen bewijs, maar de kans zit er wel in dat Hitler joods bloed had. In ieder geval, zomaar uitsluiten mag men het niet, te meer, dat deze roddels de ronde doen sinds het begin van de jaren twintig, dat Hitler gechanteerd werd wegens zijn afstamming, de verklaringen van Frank,enz, enz. Voor sommige joden, zou deze waarheid natuurlijk een totale afgang zijn. Een kwart-jood die aan de basis ligt van de holocaust. Een grotere blammage voor de joden is haast niet mogelijk. Misschien daarom ook zoveel tegenwind als men daarover begint.

Laatst gewijzigd door system : 9 november 2007 om 12:58.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 12:36   #92
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
zoveel tegenwind
Ja wow nu je het zegt zo waaien jong...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 13:05   #93
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Er is vooralsnog nog geen bewijs, maar de kans zit er wel in dat Hitler joods bloed had. In ieder geval, zomaar uitsluiten mag men het niet, te meer, dat deze roddels de ronde doen sinds het begin van de jaren twintig, dat Hitler gechanteerd werd wegens zijn afstamming, de verklaringen van Frank,enz, enz. Voor sommige joden, zou deze waarheid natuurlijk een totale afgang zijn. Een kwart-jood die aan de basis ligt van de holocaust. Een grotere blammage voor de joden is haast niet mogelijk. Misschien daarom ook zoveel tegenwind als men daarover begint.
Het is natuurlijk niet bewezen, maar zoals ik al eerder gezegd hebt komt dit soort haat verhoudingen het sterkst naar voor als de agressor zich ermee identificeert op een of andere manier. Dit is psycholisch een markant feit dat wel eens meer voorkomt. Zie o.a de anecdote van die homofiele senator hierboven.

Telkens zien we dit patroon terugkeren. Zo eens in het programma van Louis Theroux, een Ziud-Afrikaanse blanke extremist die radicaal tegen de zwarten was, tot op moord en uitroeiing toe, maar in zijn CD en LP kast stak het vol met zwarte muziek. Toen hij ermee geconfronteerd werd werd hij agressief en aanvallend...

Het kan goed zijn dat Hitler zelf vermoedens had dat hij een beetje Joods bloed has en dat dit hem stoorde.
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 13:15   #94
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

[quote=exodus;3058795]
Citaat:
Het is natuurlijk niet bewezen, maar zoals ik al eerder gezegd hebt komt dit soort haat verhoudingen het sterkst naar voor als de agressor zich ermee identificeert op een of andere manier. Dit is psycholisch een markant feit dat wel eens meer voorkomt. Zie o.a de anecdote van die homofiele senator hierboven.
Inderdaad, dat stellen we in de praktijk vaak vast.

Citaat:
Het kan goed zijn dat Hitler zelf vermoedens had dat hij een beetje Joods bloed has en dat dit hem stoorde
Voorlopig weten we het niet, maar we mogen het niet uitsluiten, zoals sommigen op dit forum maar al te graag willen doen.

Laatst gewijzigd door system : 9 november 2007 om 13:16.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 14:52   #95
forumspook
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 september 2007
Berichten: 5.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Neen, dat is niet aangetoond, integendeel.

Het Graz-verhaal is aantoonbaar fout, en bovendien in tegenspraak met jouw Rothschild-verhaal.

Je zal het echter nooit toegeven. De reden laat zich raden ...
Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik tot de overtuiging kom dat Adolf inderdaad een joodse grootva had...Zo een rijke jood die op de kamermeisjes kroop.Alle rijken deden dat, niet enkel de joden: de kamermeisjes, kokkinen en dergelijke hadden geen keuze.Als ze weigerden, werden ze onder een voorwendsel ontslagen, dikwijls nog met een (valse) beschuldiging van diefstal aan hun broek, zodat ze géén aanbevelingsbrief kregen, geen werk meer vonden en prostituee moesten worden. Dus maar liever toegeven aan de geile baas. In het ergste geval werden ze zwanger, en met wat geluk kregen ze dan een geldsom, of alimentatiegeld voor de kleine...
Wetenschappelijk bewijs heb ik niet inderdaad, ik luister naar mijn intuïtie, het past netjes in het plaatje, die verbitterde haat van Hitler tegen de joden word hier door beter verklaart...Halfbloeden nemen wel meer op fanatieke wijze positie tegen één van de rassen uit dewelke ze afstammen.

Laatst gewijzigd door forumspook : 9 november 2007 om 14:53.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 14:54   #96
forumspook
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 september 2007
Berichten: 5.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Er is vooralsnog nog geen bewijs, maar de kans zit er wel in dat Hitler joods bloed had. In ieder geval, zomaar uitsluiten mag men het niet, te meer, dat deze roddels de ronde doen sinds het begin van de jaren twintig, dat Hitler gechanteerd werd wegens zijn afstamming, de verklaringen van Frank,enz, enz. Voor sommige joden, zou deze waarheid natuurlijk een totale afgang zijn. Een kwart-jood die aan de basis ligt van de holocaust. Een grotere blammage voor de joden is haast niet mogelijk. Misschien daarom ook zoveel tegenwind als men daarover begint.
dubbel.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 15:18   #97
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Er is vooralsnog nog geen bewijs, maar ...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Het is natuurlijk niet bewezen, maar ...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Wetenschappelijk bewijs heb ik niet inderdaad, ik luister naar mijn intuïtie, het past netjes in het plaatje, ...


Hartelijk bedankt om mijn punt zo eclatant te benadrukken!
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 15:44   #98
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht


Hartelijk bedankt om mijn punt zo eclatant te benadrukken!
Door hypotheses te formuleren en door te zoeken naar de waarheid wonen we nu niet meer in de grotten. Als het aan u lag woonden we nog diep in de spelonken.

Laatst gewijzigd door system : 9 november 2007 om 15:45.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 15:46   #99
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Door hypoheses en zoeken naar de waarheid wonen we nu niet meer in de grotten.
Door de wetenschappelijke methode, beste.
Niet door het aanhalen van zestig jaar oude tegenstrijdige roddels die elk bewijs ontberen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Als het aan u lag woonden we nog diep in de spelonken.
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan

Laatst gewijzigd door Firestone : 9 november 2007 om 15:47.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 15:53   #100
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Door de wetenschappelijke methode, beste.
Niet door het aanhalen van zestig jaar oude tegenstrijdige roddels die elk bewijs ontberen.
De wetenschappelijke methode sluit niets uit. Dat zou u moeten weten. Ook wat men 'roddels' noemt moet worden onderzocht. Vele mensen noemen verhaaltjes roddels zonder eerst te checken of het roddels zijn. In casu moeten we de juiste afstamming van Hitler in het midden laten en geen enkele hypothese uitsluiten wegens gebrek aan informatie. Dat is een correct wetenschappelijk standpunt én een juiste wetenschappelijke benadering.

Ik kan dezelfde redenering aanhouden als u. U gaat ervan uit dat hij geen joods bloed heeft. U weet dit niet. U hebt daar geen enkele informatie over. U neemt maar roddels aan.

Laatst gewijzigd door system : 9 november 2007 om 16:02.
system is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be