Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 maart 2019, 15:43   #21
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Weet je wat, stem anders op Groen als je wilt....
Als ze hun vlaams nationalisme achterlaten en overtuigde Belgen worden, dan wordt NVA een optie. Niet eerder.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2019, 15:59   #22
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.068
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als ze hun vlaams nationalisme achterlaten en overtuigde Belgen worden, dan wordt NVA een optie. Niet eerder.
Grappig dat je rabiaat voorstander bent van niet werkende staatsstructuren en vervolgens klaagt dat er hier geen goeie beslissingen genomen worden. Ik vind het vreemd dat jij je laten leiden door emoties als het op uw politieke keuzes gaat.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2019, 16:25   #23
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Grappig dat je rabiaat voorstander bent van niet werkende staatsstructuren en vervolgens klaagt dat er hier geen goeie beslissingen genomen worden. Ik vind het vreemd dat jij je laten leiden door emoties als het op uw politieke keuzes gaat.
Nationalisme is pure emotie, langs twee kanten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2019, 17:25   #24
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.068
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Nationalisme is pure emotie, langs twee kanten.
Dat is net mijn punt. Waarom zouden we met ons allen overtuigde Belgen moeten worden? Waarom is het niet voldoende om te streven naar een staatstructuur die werkt. Waarom moeten we overtuigd Belg worden en blijven leven in georganiseerde chaos, waar geen enkele politicus nog baat heeft om het algemeen belang voorop te stellen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2019, 22:13   #25
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat is net mijn punt. Waarom zouden we met ons allen overtuigde Belgen moeten worden? Waarom is het niet voldoende om te streven naar een staatstructuur die werkt. Waarom moeten we overtuigd Belg worden en blijven leven in georganiseerde chaos, waar geen enkele politicus nog baat heeft om het algemeen belang voorop te stellen.
Vlaanderen is evenzeer georganiseerde chaos en nog grotere fake.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2019, 09:31   #26
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.068
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Vlaanderen is evenzeer georganiseerde chaos en nog grotere fake.
U begrijpt toch wel dat we in Vlaanderen de politici kunnen afstraffen als ze ons kloten? Met Dirupo, Magnette en co kunnen we dat niet. U vindt het blijkbaar dik ok dat Waalse politici elke keer weer stokken in de wielen steken en dat ze daar elke keer weer voor beloond worden door de Waalse kiezer. Dat slaat helemaal nergens op, u weet dat ook, maar uw emo nationalistische gevoelens laten niet toe om dat toe te geven.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2019, 22:00   #27
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
U begrijpt toch wel dat we in Vlaanderen de politici kunnen afstraffen als ze ons kloten? Met Dirupo, Magnette en co kunnen we dat niet. U vindt het blijkbaar dik ok dat Waalse politici elke keer weer stokken in de wielen steken en dat ze daar elke keer weer voor beloond worden door de Waalse kiezer. Dat slaat helemaal nergens op, u weet dat ook, maar uw emo nationalistische gevoelens laten niet toe om dat toe te geven.
Neen niet echt. Ik heb geen mogelijkheid om op Dewever te stemmen (of hem af te straffen).
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 08:12   #28
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.198
Standaard

Staken ist verboten!!! Sie müssen arbeiten!!! Arbeit macht frei!!!
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 08:36   #29
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.603
Standaard

De theorie van inclusief onderwijs kan men nooit in praktijk brengen. Het M-Decreet kan het beste worden afgevoerd. Men gaat de boel niet oplossen door extra zorgleerkrachten, extra coaches, extra jobs, extra verloning, extra vakantiedagen en dergelijke meer toe te kennen. Hierdoor krijgt men juist minder autoriteit voor de leerkrachten, krijgen ze meer gezag, is er minder rechtlijnige hiërarchie, krijgen ze meer administratie, wordt er meer vergaderd, meer overleg, meer mails, meer gezever met de ouders etc.

Het M-Decreet is een manifestatie van een democratie. Een democratie werkt niet. Zeker niet als de leerkrachten, leerlingen, ouders, voogden en kinderen meer mondig worden.

Kinderen die teveel werklast vragen kan men in internaten kwijt. Ook ouders of voogden die geen tijd wensen vrij te maken kunnen kinderen op internaat plaatsen. In deze internaten kan men de kinderen van hun vrijheid beroven en kan het gezag van de leerkrachten worden afgedwongen.

Probeer maar eens als leraar gezag af te dwingen de dag van vandaag. Als je een kind een pak rammel geeft mag je het 10x gaan uitleggen aan allerlei inspecties.

De leraars zelf zijn er ook voor gekend om telkens opnieuw hun collega's het warm water te laten uitvinden. Iedere nieuwe leraar dient zelf zijn lenscurriculum uit te werken.

Het school dat was een apenkot. De grootste aap die stond van voor. Nu is het een wespennest. Ondanks het anti-pest beleid wordt er meer dan ooit gepest. Het pestgedrag kan enkel aangepakt worden met gezag. Dat gezag is onmogelijk als iedereen zijn zeg kan hebben.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 08:57   #30
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.865
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Gelezen in de gazet.
‘Ik had eigenlijk willen staken vandaag, maar ik kan niet omdat ik al vier maanden thuiszit met een burn-out’, zegt Anja Ginckels, directeur van basisschool ’t Klein Atheneum in Tienen.

Met er nog zand zijn?
Dat is niet wat ze zegt.

Dit zijn haar letterlijke woorden:

Citaat:
Anja Ginckels, directeur basisschool (49 jaar)

“Ik wil mijn leven terug”, zucht Anja Ginckels aan het einde van het gesprek. De directrice van een basisschool in Tienen zit al drie maanden thuis met een burn-out. Dat uit zich in een slechte nachtrust, maag- en hoofdpijn, darmklachten, chronische hyperventilatie... “Op het einde was ik zo moe dat één dossier genoeg was om me als een pudding in elkaar te doen zakken.”

“Ik weet wel dat mijn job daar niet de enige oorzaak van is. Maar de voorbije jaren werkte ik gemiddeld 45 tot 70 uur per week. Tussen 20 en 23 uur ’s avonds, als mijn dochter ligt te slapen, doe ik niets anders dan mails van ouders of leerkrachten beantwoorden. Twee jaar geleden waren er in een heel jaar maar twee avonden dat ik ’s avonds niet achter de computer doorbracht: kerstavond en oudejaarsavond.”

Ginckels kreeg het gevoel vast te zitten in een keurslijf. Dat ze continu moest trappelen om niet te verdrinken, hoewel haar eigen kerntaak steeds meer ondergesneeuwd raakte. “Ik kan geen vergadering meer uitzitten zonder opgebeld te worden om een brandje te komen blussen. Maar vooral: het lukt me niet om bij elke leerkracht jaarlijks een les te volgen om hen feedback te geven. Niet dat ik het werk van directeurs van een kleine school wil minimaliseren, maar ik krijg daar met 50 personeelsleden net dezelfde tijd voor als iemand die ‘slechts’ 20 personeelsleden heeft.”

Die onmogelijkheid om haar taak ten volle uit te voeren, kruipt niet in de koude kleren. “Ik lig er ’s nachts wakker van als ik leerkrachten niet de steun kan geven die ze verdienen. Maar kun je het mij kwalijk nemen dat ik er die taak bij laat inschieten? Onderwijs is steeds meer een zorgsector in plaats van een onderwijssector geworden. Ik moet soms kiezen tussen het begeleiden van mijn leerkrachten en zorgen dat een kind ’s avonds een bed heeft om in te slapen. Is het dan niet logisch dat ik voor het tweede kies?”

Ze geeft het voorbeeld van een familie anderstalige nieuwkomers met vijf kinderen die een paar jaar geleden naar de school kwamen. “Je zag dat zo: die kinderen waren getraumatiseerd. Ga er maar eens aan staan. Daar zijn wij niet voor opgeleid.”
Leerkrachten staan in de vuurlinie wat betreft het opvangen van de gevolgen van allerlei desastreuze beleidskeuzes: massa-immigratie, islamisering, m-decreet, ...

Je kan daar als leerkracht op twee manieren op reageren:
  1. Proberen recht te trekken wat krom is en jezelf kapot werken. Zoals bovenstaande directrice.
  2. Je neerleggen bij de nieuwe realiteit, en voldoening putten uit het feit dat je een minderjarige leerlinge die werd uitgehuwelijkt nog rap wat seksuele voorlichting hebt kunnen meegeven. Zoals deze juf uit jouw heimat.

Het is kiezen tussen de pest of de cholera.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2019, 09:08   #31
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.198
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Gelezen in de gazet.
‘Ik had eigenlijk willen staken vandaag, maar ik kan niet omdat ik al vier maanden thuiszit met een burn-out’, zegt Anja Ginckels, directeur van basisschool ’t Klein Atheneum in Tienen.

Met er nog zand zijn?
Mensen met burn-outs zijn mensen die vaak zo plichtsbewust en trouw zijn dat ze hun grenzen niet kennen en jarenlang meer energie in hun werk steken dat ze hebben zodat ze een constante lening afbetalen aan hun gezondheid, na jaren zitten ze zo diep in hun energieschuld dat vakantie of rust niet meer baten om "boven 0" te geraken, waardoor het lichaam in "lock-down" gaat en ontspannen niet meer lukt of niet meer werkt om het energie op te krikken.

Het lijkt me dan ook sterk dat mensen met dit profiel zouden willen gaan staken. Het lijkt me eerder een chronisch geval van Geengoestingitis dan een burn-out.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2019, 00:50   #32
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Hoe zou die er nu over denken ??
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2019, 22:13   #33
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Gelezen in de gazet.
‘Ik had eigenlijk willen staken vandaag, maar ik kan niet omdat ik al vier maanden thuiszit met een burn-out’, zegt Anja Ginckels, directeur van basisschool ’t Klein Atheneum in Tienen.

Met er nog zand zijn?
Dat is een echte tegenvaller.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2019, 22:14   #34
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Staken ist verboten!!! Sie müssen arbeiten!!! Arbeit macht frei!!!
Staken is een recht en zal een recht blijven.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2019, 08:44   #35
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.603
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Staken is een recht en zal een recht blijven.
Bron ?
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2019, 09:07   #36
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Staken is een recht en zal een recht blijven.
burgerrechten zijn nooit voor eeuwig verworven en staan altijd onder druk.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2019, 09:33   #37
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.693
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Gelezen in de gazet.
‘Ik had eigenlijk willen staken vandaag, maar ik kan niet omdat ik al vier maanden thuiszit met een burn-out’, zegt Anja Ginckels, directeur van basisschool ’t Klein Atheneum in Tienen.

Met er nog zand zijn?
Gewoon te zot voor woorden.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2019, 22:16   #38
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Gewoon te zot voor woorden.
Waarom ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2019, 00:25   #39
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

We moeten stoppen met scholen te zien als grote heropvoedingskampen. Ouders moeten eerst hun werk doen (nl. hun kinderen opvoeden) zodat de leerkracht zich kan bezig houden met kennisoverdracht.

Het oude systeem met een stille klas en een leerkracht met gezag, dat was nog niet zo slecht hoor. Al die boomers hier, die zijn toch ook goed terecht gekomen ?
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2019, 22:24   #40
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Gelezen in de gazet.
‘Ik had eigenlijk willen staken vandaag, maar ik kan niet omdat ik al vier maanden thuiszit met een burn-out’, zegt Anja Ginckels, directeur van basisschool ’t Klein Atheneum in Tienen.

Met er nog zand zijn?
Hoe is uw burn-out nu?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be