Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 april 2020, 12:53   #21
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
"Wij beschikken over geen enkel juridisch instrument om ..."

Ja, als dat (steeds) het argument is, waarom hebben we dan eigenlijk een overheid? Als de wetten zijn wat ze zijn; wat zitten die dames en heren daar dan eigenlijk te doen?

Push backs in verband brengen is één ding; maar u lijkt er wel op gefixeert. Bij de idee dat iedereen slechts één nationaliteit kan/mag hebben, lijkt het me evident, dat wie nu de dubbele nationaliteit heeft, de keuze mag maken, welke van beiden hij/zij wenst te behouden. Dat kan in geal van (de namen vielen hier) een Demir en Almaci, perfect de Belgische zijn. Waarom ook niet? Wat aldus hier de relevantie is van een push back, ... het is me een raadse
Het grote probleem hier is dat kinderen geboren in Belgie automatisch de Belgische nationaliteit krijgen. Als de ouders daarna naar de Turkse of Marokkaanse ambassade stappen en hun kind daar opgeven als Turkse/Marokkaanse zit je ermee.

Misschien is een idee (ik weet niet of het juridisch kan) kinderen van ouders met een buitenlandse nationaliteit een 'voorlopige' identiteitskaart te geven en hen op 18 te laten kiezen.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 20 april 2020 om 12:53.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2020, 13:56   #22
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het grote probleem hier is dat kinderen geboren in Belgie automatisch de Belgische nationaliteit krijgen. Als de ouders daarna naar de Turkse of Marokkaanse ambassade stappen en hun kind daar opgeven als Turkse/Marokkaanse zit je ermee.

Misschien is een idee (ik weet niet of het juridisch kan) kinderen van ouders met een buitenlandse nationaliteit een 'voorlopige' identiteitskaart te geven en hen op 18 te laten kiezen.
Ik vind het helemaal geen probleem op zich, dat kinderen die hier geboren zijn, de Belgische nationaliteit krijgen. Dat lijkt me ergens evident.

Dat ouders, kinderen, die hier worden geboren (en aldus Belgische nationaliteit hebben) eveneens opgeven bij eender welke ambassade van eender welk land, zou ik dan eerder gewoon verbieden. Dit dan aansluitend met uw voorstel, dat het kind die keuze (als het dat wil) later zelf kan maken.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson

Laatst gewijzigd door Travis Bickle : 20 april 2020 om 14:01.
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2020, 14:37   #23
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is wat het saucissenvolk van het Vlaams Blok negeert, bewust of gewoon uit domheid is open voor debat.

Kretologie lanceren over "dubbele nationaliteit onmogelijk maken" is 1 ding, de realiteit is er een andere.
Wij beschikken over geen enkel juridisch instrument dat ons kan toelaten om een bipatride marokkaan-belg of turk-belg zijn andere nationaliteit af te nemen. (logisch : enkel die staten kunnen dat) En die twee landen weigeren dat systematisch dus wat wij ook willen gedaan krijgen maakt geen enkel verschil.
Het afnemen van de belgische nationaliteit kan enkel in de door de wet omschreven perimeter en mits beslissing van de rechter.

Er zullen altijd bipatriden zijn, het enige dat een land kan doen is de regelgeving voor naturalisatie aanscherpen, (de influx regelen dus) de rest zal via demografie moeten opgelost worden.
En voor de Blokkers : neen, het probleem van asiel krijgen jullie nooit onder controle, dat overstijgt het nationale wetgevende kader.

Enkel in de LaLa-world van het Vlaams Blok hecht men geloof aan massale expulsies en bijbehorende onzin.

Eigenlijk weet het Blok zeer goed dat dit praat voor de vaak is, maar het bekt zo leuk hee ?
idd

onderlijnde :
Wat precies niet de bedoeling is want dan kunt ge er niet meer aan....wat net het bezwaar is van Vermassen
Dus dat is enkel een oplossing als bijkomende strafmaatregel ná de straf en dan de toegang tot het land ontzeggen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2020, 14:46   #24
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
"Wij beschikken over geen enkel juridisch instrument om ..."

Ja, als dat (steeds) het argument is, waarom hebben we dan eigenlijk een overheid? Als de wetten zijn wat ze zijn; wat zitten die dames en heren daar dan eigenlijk te doen?

Push backs in verband brengen is één ding; maar u lijkt er wel op gefixeert. Bij de idee dat iedereen slechts één nationaliteit kan/mag hebben, lijkt het me evident, dat wie nu de dubbele nationaliteit heeft, de keuze mag maken, welke van beiden hij/zij wenst te behouden. Dat kan in geal van (de namen vielen hier) een Demir en Almaci, perfect de Belgische zijn. Waarom ook niet? Wat aldus hier de relevantie is van een push back, ... het is me een raadse
dan lijkt me dat alleen haalbaar als een soort toelatingscriterium...en dan nog
Stel dat iemand kiest : Belg
Okay zeggen we...en desnoods verscheuren we die zijn vreemde identiteitskaart
Dan is het nog aan bv de Marokkaanse overheid om daarin te volgen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2020, 17:39   #25
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het grote probleem hier is dat kinderen geboren in Belgie automatisch de Belgische nationaliteit krijgen. Als de ouders daarna naar de Turkse of Marokkaanse ambassade stappen en hun kind daar opgeven als Turkse/Marokkaanse zit je ermee.

Misschien is een idee (ik weet niet of het juridisch kan) kinderen van ouders met een buitenlandse nationaliteit een 'voorlopige' identiteitskaart te geven en hen op 18 te laten kiezen.
Dat is niet mogelijk. Ofwel krijgt iemand de belgische nationaliteit, of niet. De criteria liggen vast in de wetgeing, ?* la carte werken gaat niet. Alle rechtszekerheid zou dan zoek zijn... Mengvormen of 'voorwaardelijke' of 'voorlopige' toestanden zijn niet compatibel met de notie van nationaliteit. Mocht men dat toch willen veranderen, dan moet de bestaande wetgeving zeer fundamenteel aangepast worden, lijkt me weinig realistisch...

De andere kant v/h probleem is dat voor wat betreft de buitenlandse (dus : tweede) nationaliteit België daar gewoon niets in te zeggen heeft.

Zuhal Demir is daar zowat het beste voorbeeld van dat er maar kan gegeven worden. Ze is Belg door geboorte, ze is Turk omdat haar Pa haar is gaan opgeven in de ambassade, is dat dus geworden bij beslissing van de Turkse overheid, en enkel die laatste kan haar de gunst verlenen om die (op haar verzoek) terug af te nemen. Wat ze niet doen, by the way.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2020, 19:47   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Ik herhaal mijn dada hierover:
de VN zou hierover eens een globale beslissing moeten nemen.

Het is natuurlijk schandalig dat als vb. een Turk die zo zijn nationaliteit zou opgeven, niet langer kan erven van zijn grootvader die nog ginder woont in zijn eigen huisje.

Daarbij ben ik voorstander van het concept 'sub-nationaliteit'.

Twee van mijn kleinkinderen zijn in een ander EU-land geboren uit twee Vlaamse ouders. Zij hebben beiden een dubbele nationaliteit.
Maar zij hebben ook een band met dat land.
Die band mag blijven bestaan in een soort vriendschapsgegeven, de subnationaliteit - als beide kanten - het individu en het land - zulks wenselijk achten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2020, 19:55   #27
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je gaat -ten onrechte- ervan uit dat een individu het recht heeft om zijn/haar nationaliteit te kiezen. Vandaar je opmerking over wie nu bipatride is. In realiteit is dat absoluut niet het geval. Landen als Marokko, Frankrijk, Algerije of Turkije gaan nooit nooit akkoord dat een landgenoot zijn nationaliteit op verzoek opgeeft, ook al heeft hij er een tweede. (in casu : Belg).

Demir en Almaci hebben dus nul komma nul keuze. En aangezien het enkel de betrokken staat is die beslist over wie haar onderdanen zijn, ligt de beslissingsbevoegdheid daarover volledig bij Turkije.

Ik denk dat je de complexiteit van nationaliteitswetgeving zwaar onderschat...
Dat niet vertellen aan Jan-met-de-pet-op, is de grote leugen die het Blok zo graag hanteert. Populistische propaganda levert meer stemmen op dan gedegen informatie, en een parlementszetel is de inzet...
Hewel als er landen zijn die de nationaliteit niet opgeven, dan kunnen mensen uit die landen dan ook geen Belgische nationaliteit hebben, punt...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2020, 20:05   #28
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Hewel als er landen zijn die de nationaliteit niet opgeven, dan kunnen mensen uit die landen dan ook geen Belgische nationaliteit hebben, punt...
Tenzij hier geboren natuurlijk. Dan hebben zij automatisch Belgische nationaliteit.
Of wou je zeggen: 'zouden niet mogen hebben' ...
Ook dat lijkt me weinig realistisch.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2020, 20:07   #29
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik herhaal mijn dada hierover:
de VN zou hierover eens een globale beslissing moeten nemen.

Het is natuurlijk schandalig dat als vb. een Turk die zo zijn nationaliteit zou opgeven, niet langer kan erven van zijn grootvader die nog ginder woont in zijn eigen huisje.

Daarbij ben ik voorstander van het concept 'sub-nationaliteit'.

Twee van mijn kleinkinderen zijn in een ander EU-land geboren uit twee Vlaamse ouders. Zij hebben beiden een dubbele nationaliteit.
Maar zij hebben ook een band met dat land.
Die band mag blijven bestaan in een soort vriendschapsgegeven, de subnationaliteit - als beide kanten - het individu en het land - zulks wenselijk achten.
Ik ben eigenlijk akkoord met al wat je zegt. Probleem is dat Turkije gewoon hun zin doet. Het enige wat wij kunnen doen is de Belgische Nationaliteit afnemen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2020, 20:09   #30
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Tenzij hier geboren natuurlijk. Dan hebben zij automatisch Belgische nationaliteit.
Of wou je zeggen: 'zouden niet mogen hebben' ...
Ook dat lijkt me weinig realistisch.
Hier geboren is hier geboren en automatisch Belgische nationaliteit... Loopt de familie naar een ambassade om ze een twee nationaliteit erbij te geven dan verliezen ze automatisch de Belgische nationaliteit
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2020, 20:11   #31
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Hier geboren is hier geboren en automatisch Belgische nationaliteit... Loopt de familie naar een ambassade om ze een twee nationaliteit erbij te geven dan verliezen ze automatisch de Belgische nationaliteit
Het probleem is dat je dan ook mensen die ter goeder trouw zijn dezelfde behandeling moet geven.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2020, 20:38   #32
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Maar "jullie linksen", zijn daar waarschijnlijk zeer discreet over, want het was ons nog niet opgevallen.

Mij evenmin!
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2020, 07:44   #33
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Tenzij hier geboren natuurlijk. Dan hebben zij automatisch Belgische nationaliteit.
Of wou je zeggen: 'zouden niet mogen hebben' ...
Ook dat lijkt me weinig realistisch.
Dat is pas na de regering Verhofstad met de snel belg wet gekomen.
Daarvoor moesten de ouders zelf Belg zijn of mochten ze geen 2de nationaliteit aanvragen om de Belgische te behouden voor hun minderjarige kinderen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2020, 08:00   #34
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Dat is pas na de regering Verhofstad met de snel belg wet gekomen.
Daarvoor moesten de ouders zelf Belg zijn of mochten ze geen 2de nationaliteit aanvragen om de Belgische te behouden voor hun minderjarige kinderen.
Klopt. Ik bedoelde met weinig realistisch dat de kans dat dit wordt herzien heel klein is. Geheel los van mijn persoonlijk standpunt daarin.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2020, 14:45   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Tenzij hier geboren natuurlijk. Dan hebben zij automatisch Belgische nationaliteit.
Of wou je zeggen: 'zouden niet mogen hebben' ...
Ook dat lijkt me weinig realistisch.
Niet kwaken.

Citaat:
Toekenning bij de geboorte


Kind geboren in België uit een Belgische ouder
Kind geboren in het buitenland uit een Belgische ouder die zelf in België geboren is
Kind geboren uit een vreemde ouder, die zelf geboren is in België (derde generatie)
https://www.agii.be/thema/nationalit...ij-de-geboorte
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2020, 14:49   #36
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het probleem is dat je dan ook mensen die ter goeder trouw zijn dezelfde behandeling moet geven.
Als er een paar tegen de lamp gelopen zijn, zal het vlug algemeen geweten zijn... Dus goeder trouw kan geen reden zijn om het toe te laten...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2020, 14:52   #37
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Klopt. Ik bedoelde met weinig realistisch dat de kans dat dit wordt herzien heel klein is. Geheel los van mijn persoonlijk standpunt daarin.
Inderdaad, als ze erin slagen om het volk zwak en dwaas te houden, zal het inderdaad weinig realistisch blijven... Terwijl het enige realistische is om het juist wel te doen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2020, 16:17   #38
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het probleem is dat je dan ook mensen die ter goeder trouw zijn dezelfde behandeling moet geven.
"de goei" boeten altijd voor de "slechten", dat is een universeel gegeven, maar geen reden om het niet te doen.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2020, 16:19   #39
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Hoe ga je nu eigenlijk iemand verbieden de dubbele nationaliteit te hebben?
Huiszoekingen op zoek naar een vreemde identiteitskaart of paspoort??
Gaan in het onafhankelijke Vlaanderen alle landen ter wereld verplicht zijn alle identiteiten van hun burgers te melden aan de Vlaamse republiek??

Hoe controleer je dat?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 21 april 2020 om 16:24.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2020, 16:47   #40
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.644
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is wat het saucissenvolk van het Vlaams Blok negeert, bewust of gewoon uit domheid is open voor debat.

Kretologie lanceren over "dubbele nationaliteit onmogelijk maken" is 1 ding, de realiteit is er een andere.
Wij beschikken over geen enkel juridisch instrument dat ons kan toelaten om een bipatride marokkaan-belg of turk-belg zijn andere nationaliteit af te nemen. (logisch : enkel die staten kunnen dat) En die twee landen weigeren dat systematisch dus wat wij ook willen gedaan krijgen maakt geen enkel verschil.
Het afnemen van de belgische nationaliteit kan enkel in de door de wet omschreven perimeter en mits beslissing van de rechter.

Er zullen altijd bipatriden zijn, het enige dat een land kan doen is de regelgeving voor naturalisatie aanscherpen, (de influx regelen dus) de rest zal via demografie moeten opgelost worden.
En voor de Blokkers : neen, het probleem van asiel krijgen jullie nooit onder controle, dat overstijgt het nationale wetgevende kader.

Enkel in de LaLa-world van het Vlaams Blok hecht men geloof aan massale expulsies en bijbehorende onzin.

Eigenlijk weet het Blok zeer goed dat dit praat voor de vaak is, maar het bekt zo leuk hee ?
We kunnen ze natuurlijk wel de Belgische nationaliteit ontnemen als ze iets mispeuteren. Ze naar het land van hun nationaliteit terugsturen in plaats van ze keer op keer vrij te laten. Gebeurt dat hier ? Bijna nooit. Misschien heel af en toe eens na een honderdste veroordeling en pas in overeenkomst met het land van herkomst. Men zet ze hier nog niet eens vast en laat ze keer op keer lopen. Als Marokkaanse Belg moet ge al tien keer veroordeeld zijn en een moord gepleegd hebben alvorens je de binnen kant van de gevangenis ziet. Als men iemand met een dubbele nationaliteit de Belgische afneemt kan het andere land die toch niet weigeren ? Ik ben trouwens benieuwd hoe lang het zal duren voor Turkije zijn politiek van de eeuwige Turkse nationaliteit zal aanhouden als men alle Turken die iets mispeuteren de Belgische nationaliteit afneemt en terugstuurt ...

En het probleem van asiel kan men wel onder controle krijgen als er een rechtse meerderheid in Europa komt, Europa zich uit een aantal internationale verdragen terug trekt en haar militaire en economische macht gebruikt om de grenzen te controleren, herkomstlanden dwingt illegalen, criminelen en economische vluchtelingen terug op te nemen, ... . Wat we dus nodig hebben is dat die rijke 'progressieven' van op de buiten en de betere stadswijken eens beginnen in te zien dat er in vele wijken in de steden en bij de eigen arbeidersbevolking maar weinig progressie meer te zien valt door de massale immigratie. Ze wanen zich nog progressief maar zijn eigenlijk volledig reactionair geworden: op het vlak van milieu dikwijls ronduit eschatologisch, op het vlak van de arbeidersbeweging ronduit blind voor de gevolgen op de lonen en huisvesting voor de laaggeschoolden, op vlak van solidariteit blind voor de nood aan een basis van loyaliteit en gemeenschappelijke waarden en identiteit die er aan ten grondslag ligt, ... wie is er nu als ongelovige in hemelsnaam op vrijwillige basis solidair met een moslim die hem beziet als een stuk stront ? Dat kan alleen onder dwang. En wat is er progressief aan zulke dwang ?
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be