Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 oktober 2010, 19:41   #4701
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ja, Villa Politica is echt wel een kutprogramma.
Familie , Thuis, Buren , ...
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2010, 19:45   #4702
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Als jij het niet eens bent met de linken die ik opgaf die het woordje perversie verklaren, dan is dat je goed recht.

Mag ik misschien een link van jou van één of andere woordverklaarder, waar je het wél mee eens bent?
Derde keer: het feit dat iets in een woordenboek staat, betekent niet dat het concept ook bestaat in de realiteit. Alles wat wij doen is tegennatuurlijk. Ik zal nog een voorbeeldje geven (blijkbaar volstonden mijn vorige voorbeelden nog niet): mannen hebben de natuurlijke drang hun genen zo ruim mogelijk te verspreiden. Zullen we het huwelijk en de wetten op verkrachting maar terug afschaffen. Als we jouw definitie moeten gebruiken, dan is de getrouwde monogame man het summum van tegennatuurlijkheid.

Citaat:
Ik ben agnosticus en heb nergens gezegd over mensen dat hun manier van leven pervers zou zijn, noch heb ik mensen beoordeeld.

Paulus.
Tuurlijk wel. Waarom sloof je je anders zo uit om homoseksualiteit pervers te noemen? Als je schrijft dat homoseksualiteit een perversie is, dan volgt daaruit dat homoseksuelen perverten zijn. Simpele logica.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2010, 19:46   #4703
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Familie , Thuis, Buren , ...
De wereld is naar de kloten, Cdude. Homo's, slechte soaps, de nwo ... 2012 nadert gelukkig met rasse schreden.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2010, 19:50   #4704
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
De wereld is naar de kloten, Cdude. Homo's, slechte soaps, de nwo ... 2012 nadert gelukkig met rasse schreden.
ARMAGEDDON, God's wrath is upon us ...
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2010, 19:57   #4705
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Derde keer: het feit dat iets in een woordenboek staat, betekent niet dat het concept ook bestaat in de realiteit. Alles wat wij doen is tegennatuurlijk. Ik zal nog een voorbeeldje geven (blijkbaar volstonden mijn vorige voorbeelden nog niet): mannen hebben de natuurlijke drang hun genen zo ruim mogelijk te verspreiden. Zullen we het huwelijk en de wetten op verkrachting maar terug afschaffen. Als we jouw definitie moeten gebruiken, dan is de getrouwde monogame man het summum van tegennatuurlijkheid.
Als de verklaring van het woordje perversie iets is wat niet bestaat,...

... dan ga ik er van uit dat jij het het slechte verklaring vindt ofwel meent dat perversie iets is wat niet bestaat. Daarom vroeg ik je naar een andere verklaring met link, waar je het wél mee eens kunt zijn.

Citaat:
Tuurlijk wel. Waarom sloof je je anders zo uit om homoseksualiteit pervers te noemen?
Ho, maar ik sloof me niet uit hoor. Ik heb er zelfs plezier in. Ik hou wel van een stevige discussie. En jij ook dacht ik.

Citaat:
Als je schrijft dat homoseksualiteit een perversie is, dan volgt daaruit dat homoseksuelen perverten zijn. Simpele logica.
Dat is uw simpele logica, niet de mijne. En ik ben enkel verantwoordelijk voor wat ik daadwerkelijk zeg of schrijf. Niet voor wat jij daarvan maakt. En wat jij daarvan maakt, is niet wat ik schrijf.

Een pervert is iemand die perverteert dacht ik. En dat is dan weer helemaal wat anders.

http://www.encyclo.nl/begrip/perverteren

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2010, 23:18   #4706
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht


Hij probeert het wat universeler ... de 'betere' encyclopedie... nu is het meteen duidelijk

Laatst gewijzigd door praha : 26 oktober 2010 om 23:19.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2010, 23:20   #4707
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht

Dju dan had mijn eerste lief toch gelijk.
Ik ben een perverseling
shit ! jij ook al ?
Op hoeveel brengt ons dat al ? ... misschien moet die definitie dan toch herzien worden
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2010, 23:33   #4708
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dat betekent het helemaal niet voor mij. Maar niettemin hebben de soorten als doel te overleven. Vanwaar die drang om te overleven komt, is een ander onderwerp.
Dat hebben ze helemaal niet... dat doel zit enkel tussen jouw twee oren ... waarschijnlijk heeft je levensfilosofie er wat met te maken.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2010, 23:40   #4709
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Iemands natuur, is niet hetzelfde als de natuur denk ik. Met iemands natuur wordt in dit geval iemands geaardheid bedoeld. Iemand wezen.

Met dé natuur eerder de natuurlijke gang van zaken, zonder menselijke tussenkomst.

Denk ik.

Paulus.
ach zo ? .... dan zou die iemands wezen, dat je net zo graag afzonderlijk ziet, wel eens een zeer veel voorkomende natuurlijke gang van zaken kunnen zijn
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2010, 06:38   #4710
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
we weten waarom de soorten met seksualiteit zijn uitgerust. Voortplanting is dan ook iets heel natuurlijks.
Is dat zo, Paulus? Weten "we" dat? Wie zegt dat voortplanting de enige reden is waarom "de soorten met seksualiteit zijn uitgerust"?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Doch wanneer een geaardheid, voortplanting bij voorbaat uitsluit, tjah?! Dan gaat het tegen de natuur in uiteraard. want zonder voortplanting is het gedaan met alle leven.
Die geaardheid sluit helemaal geen voortplanting uit, Paulus. Wanneer zal dat eindelijk eens tot je doordringen?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2010, 06:43   #4711
Inno
Minister-President
 
Inno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2009
Berichten: 5.746
Standaard

De primaire functie van de natuur is leven, zijn leven voorzetten. Wat is de primaire functie van de menselijke natuur?
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2010, 06:50   #4712
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
De primaire functie van de natuur is leven, zijn leven voorzetten.
Heeft ze jou dat hoogstpersoonlijk verteld, de natuur?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2010, 07:09   #4713
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Heeft ze jou dat hoogstpersoonlijk verteld, de natuur?
Homoseksuelen lopen maar rond te toeteren dat iedereen moet leren omgaan met het "andere", maar zelf verdragen ze geen anders-zijn. Alles moet in de "normaliteit" opgaan. De disharmonie tussen seksuele oriëntatie en de biologische constitutie van het lichaam - met voortplantingsorganen - wordt botweg ontkend en alleen d�*n slaagt men erin zichzelf te aanvaarden.

Volgens deze zelfde lieden is het ook normaal dat er mensen zijn die doof geboren worden, want dat komt toch bij x% voor bij de mensen en zie, je ziet het ook bij dieren, "dus" is het normaal. Driewerf helaas, het is niet normaal. Bij de voortplanting en de ontwikkeling van bevruchte eicel tot volwassen dier of mens kan er altijd iets mislopen: ook bij homoseksuelen is dat het geval. Dat is niets om beschaamd over te zijn en al zeker geen grond om homoseksuelen te discrimineren of wat dan ook. Maar het blijft een foutje dat in de menselijke biologie is geslopen en dat, als het normaal zou zijn, de gehele mensheid zou uitroeien.

De evolutionaire biologie mag nog een beetje serieus worden genomen. Indien niet, wordt het belachelijk haar op te werpen tegen "intelligent design"-verhaaltjes.

En ja, als er morgen een "middel" op de markt komt die de seksuele oriëntatie van homoseksuelen weer doet sporen met de evolutionair-biologische orde, waarin geen bedoelingen maar wel duidelijke patronen kunnen worden getraceerd die het voortbestaan van de soort garanderen, dan mag iedere homoseksueel vrij kiezen om daar gebruik van te maken of niet. Reken dan echter niet meer op allerhande subsidies. Subsidies zijn alleen gewettigd voor mensen die tegen hun wil op de nadelen van hun biologische foutjes stoten.

P.S. Ik schrijf dit uiteraard niet voor jou. Dat zou verloren moeite zijn.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2010, 07:15   #4714
Inno
Minister-President
 
Inno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2009
Berichten: 5.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Heeft ze jou dat hoogstpersoonlijk verteld, de natuur?
Dat zie je toch.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2010, 07:16   #4715
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Die geaardheid sluit helemaal geen voortplanting uit, Paulus. Wanneer zal dat eindelijk eens tot je doordringen?
Uitsluiten niet, bemoeilijken wel. Je moet immers tegen je eigen geestelijke oriëntatie ingaan om je voort te planten.

Heteroseksuelen hoeven dat niet te doen. Alles is perfect in harmonie. Het mannetje wil een wijfje, het wijfje wil een mannetje. En daar kunnen kindjes van komen.

We kunnen mensen die slecht zien een bril cadeau doen, maar dat neemt niet weg dat hij van nature gehandicapt is.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2010, 07:20   #4716
Inno
Minister-President
 
Inno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2009
Berichten: 5.746
Standaard

Het is niet omdat men zegt dat homoseksualiteit onnatuurlijk is, dat homoseksuelen hierdoor beoordeeld worden. Aan 'homoseksualiteit is onnatuurlijk' hangt geen waarde-oordeel vast.

Laatst gewijzigd door Inno : 27 oktober 2010 om 07:20.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2010, 07:21   #4717
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ach zo ? .... dan zou die iemands wezen, dat je net zo graag afzonderlijk ziet, wel eens een zeer veel voorkomende natuurlijke gang van zaken kunnen zijn
Reken op ongeveer 4%.

Als iemand een zin neerpent, zullen daar in x% van de gevallen fouten in sluipen. Dat is menselijk. Niemand is perfect.

Idem met de natuur. Het afgeleverde product is niet altijd wat het moet zijn: er worden kinderen geboren met autisme, met een slecht functionerend gehoor, met een foute seksuele oriëntatie, etc. Alleen die laatsten zijn blijkbaar niet in staat zichzelf als een "kleine mislukking" te aanvaarden. Enfin, een enkele uitzondering daar gelaten...

Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 27 oktober 2010 om 07:29.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2010, 07:48   #4718
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Reken op ongeveer 4%.

Als iemand een zin neerpent, zullen daar in x% van de gevallen fouten in sluipen. Dat is menselijk. Niemand is perfect.

Idem met de natuur. Het afgeleverde product is niet altijd wat het moet zijn: er worden kinderen geboren met autisme, met een slecht functionerend gehoor, met een foute seksuele oriëntatie, etc. Alleen die laatsten zijn blijkbaar niet in staat zichzelf als een "kleine mislukking" te aanvaarden. Enfin, een enkele uitzondering daar gelaten...
Waarom blijven treuren/zeuren over een 'geboorteafwijking' ?..aanvaarding is gewoon zo normaal mogelijk verder leven zonder u veel aan te trekken van toogpraat en kleinzielig gedrag..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2010, 07:54   #4719
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Waarom blijven treuren/zeuren over een 'geboorteafwijking' ?..aanvaarding is gewoon zo normaal mogelijk verder leven zonder u veel aan te trekken van toogpraat en kleinzielig gedrag..
Het gaat niet over treuren en zeuren. Het gaat om intellectueel erkennen. Van mij mogen mensen gerust in de ontkenningsfase blijven steken - dat is emotioneel meer bevredigend - maar als dat de officiële ideologie van de holebibeweging wordt, pas ik daarvoor.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2010, 08:01   #4720
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Het gaat niet over treuren en zeuren. Het gaat om intellectueel erkennen. Van mij mogen mensen gerust in de ontkenningsfase blijven steken - dat is emotioneel meer bevredigend - maar als dat de officiële ideologie van de holebibeweging wordt, pas ik daarvoor.
Een natuurafwijking of een natuurlijke vorm van diversiteit..who cares..
Het is wat het is, leef ermee en geniet ervan..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be