Politics.be Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud Gisteren, 17:23   #5821
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Ik zie voornamelijk relidioten die Gaza aanvallen , blokkeren en bezetten , en dat is het ook voornamelijk.
Waarom blijf je stug volhouden dat Israël de Gazastrook bezet? Er zijn letterlijk nul Joden in de Gazastrook aanwezig, dus noch van een militaire bezetting noch van een bezetting onder civiel bestuur is sprake. Israël en Egypte blokkeren de Gazastrook.
Hetgeen weer eens ten overvloede bewijst dat Het Oosten niet System is. Ik zeg zulke dingen niet. Maar u insinueert weer een dubbelnick. Hetgeen uitdrukkelijk sinds een bepaalde tijd verboden werd door moderator Akira. U kunt het weer niet laten. Ik zal u dus moeten melden bij de moderatie.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 17:48   #5822
N-VA
Provinciaal Gedeputeerde

N-VA's schermafbeelding

Standaard

Een vreemde titel van deze draad: "Hamas verklaart de oorlog aan Israël". Heeft Hamas ooit vrede gesloten met Israël? Ik dacht het niet, want het is de eeuwige vijand. Als je in oorlog bent met een land kan je niet opnieuw en opnieuw en opnieuw de oorlog verklaren. Dat heeft geen zin en komt belachelijk over.
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 18:23   #5823
TheFourHorsemen
Perm. Vertegenwoordiger VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA Bekijk bericht
Een vreemde titel van deze draad: "Hamas verklaart de oorlog aan Israël". Heeft Hamas ooit vrede gesloten met Israël? Ik dacht het niet, want het is de eeuwige vijand. Als je in oorlog bent met een land kan je niet opnieuw en opnieuw en opnieuw de oorlog verklaren. Dat heeft geen zin en komt belachelijk over.
Bedankt om dit even recht te zetten op pagina 292 van de discussie.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 18:53   #5824
N-VA
Provinciaal Gedeputeerde

N-VA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Bedankt om dit even recht te zetten op pagina 292 van de discussie.
Wanneer had ik het anders moeten doen? Ik ben nog maar een paar dagen terug actief.

Het is trouwens niet aan jou persoonlijk gericht, in de pers wordt dat ook verkeerdelijk zo verwoord.
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 19:21   #5825
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Waarom blijf je stug volhouden dat Israël de Gazastrook bezet? Er zijn letterlijk nul Joden in de Gazastrook aanwezig, dus noch van een militaire bezetting noch van een bezetting onder civiel bestuur is sprake. Israël en Egypte blokkeren de Gazastrook.
Je vat de essentie van het verhaal samen in één terechte vraag...

Heel zijn verhaal rammelt en is pure stemmingmakerij.

De mate van blokkage is gewoon een efficiëntie afweging, en Israël redeneert zoals de meeste westerse landen : het doel is géén eigen slachtoffers aan onze kant bij een conflict met het buitenland. (= gaza)
Als je een paar honderdduizend buitenlanders moet blokkeren om ervoor te zorgen dat er aan de eigen kant van de grens niet één slachtoffer valt, is dat een bijzonder voor de hand liggende keuze die niet veel meer dan 0,000001 seconde denkwerk vergt.

Als er eenmaal (ooit...) een gecontroleerde demilitarisering en overgave komt bij de gazoenen, ontstaan er nieuwe mogelijkheden. Tot dat het geval is, werkt het huidige systeem voor 99% naar tevredenheid.

Laatst gewijzigd door Pandareus : Gisteren om 19:22.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be