Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 februari 2021, 07:43   #41
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja al een geluk dat wij hier het lichtende voorbeeld zijn aangaande waarheid spreken. Leugens zijn hier onbestaande.

Tot mijn spijt of jolijt beste moet ik U melden dat Thailand (waar de mensen vrijer zijn als jij nu ) omzeggens geen besmettingen telt. U komt er uiteraard zo maar niet binnen. Daar gaan eerst een tweetal weken strikte quarantaine aan vooraf. Ook andere landen in de regio passen dat strikt toe of dacht U zo maar eventjes op vakantie te kunnen naar Australië of Nieuw Zeeland ? Volgens mij geen dictaturen.
Het punt is dat "besmettingen" totaal geen belang hebben, en men daar toch vrijheden voor afpakt. Natuurlijk is het wat gunstiger om die enkel maar af te nemen aan reizigers dan aan iedereen, maar het blijft niettemin dictatoriaal. En dat voor iets dat geen enkel belang heeft, namelijk besmettingen, ziek worden en wat doden. Dat zouden normaal gezien aspecten moeten zijn waar geen aandacht aan besteed wordt, maar dat is nu gebruikt om waanzinnige dictaturen te installeren.

Het is een beetje eigenaardig om Noord Korea als een vrij land gaan te bestempelen omdat het op dit ogenblik ginder minder dictatoriaal aan toe gaat dan in West Europa. Het zijn allemaal dictaturen, maar die bij ons zijn heel heel extreem.

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 februari 2021 om 07:44.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2021, 07:51   #42
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Er zijn inderdaad landen waar men de regels aardig wat strikter toepast:

Health alert Australië
Ze spelen daar heel kort op de bal en houden het op die manier heel goed onder controle. Als je het onder controle kunt houden kan je veel loslaten. Hetgeen hier maar niet lijkt te lukken. Het is hier altijd noch mossel noch vis geweest.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 februari 2021 om 07:52.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2021, 09:09   #43
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Welke victorie ? De maatschappij is stukgemaakt, de burgervrijheden zijn naar de knoppen, en de bandieten die dit georganiseerd hebben en daaraan meegedaan hangen niet aan lantaarnpalen. Ik zie niet veel victorie aan de horizon.
Misschien had ik beter gezocht naar het 'lichtje' aan het einde van de tunnel?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 26 februari 2021 om 09:09.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2021, 09:32   #44
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ze spelen daar heel kort op de bal en houden het op die manier heel goed onder controle. Als je het onder controle kunt houden kan je veel loslaten. Hetgeen hier maar niet lijkt te lukken. Het is hier altijd noch mossel noch vis geweest.
Lauw? Beetje flauw.

Gooi een steen in een plas water en de reflectie verdwijnt.

Als een vlindertje zijn vleugels klapt in de Himalaya, is het een lawine in ....

Het vuil op de spiegel komt terug. Er is geen reiniging.

Leegte is onpeilbaar. Dus kan je niet kort op de bal spelen....
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2021, 09:51   #45
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Misschien had ik beter gezocht naar het 'lichtje' aan het einde van de tunnel?
? Vele pogingen. Of 1 maal goed met al je force?

Trial and error is veiliger. Meer controle.

Het licht aan het einde v d tunnel? Vele wegen leiden tot hetzelfde.

Tijd kan je niet kopen.

Bepaalde mensen zijn helemaal gericht op hoe het te eindigen. Anderen op hoe ik de onsterfelijkheid kan bereiken.

Wat ben je met raadsels zonder uitgebreide aantekeningen?

Korte en bondige zinsneden, dat vind ik fijn. Maar het zegt te weinig....
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2021, 10:13   #46
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Die piloot probeert te landen zonder brokstukken.

Dan is het toch over en uit. Een systeem of spel houdt ook gewoon op, op een bepaald moment. Kans gemist.... Jammer.

Wat valt er nog te zeveren over dit?

Kijk nog een beetje naar de Matrix ofzo.

Een ingewikkeld spel vol scenario's. Schrijf er een boek over.

Onwetendheid dat is het beste middel om uit de Matrix te komen. Een paardenmiddel...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2021, 11:42   #47
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat moeten daar zeer gedisciplineerde mensen zijn.
Oftewel wordt er niet getest.
De laatste instructies inzake reizen komende vanuit Thailand.

Wilt u Nederland inreizen vanuit Thailand? Dan hoeft u GEEN negatieve COVID-19 PCR-testuitslag én GEEN negatieve sneltest uitslag te hebben om naar Nederland te kunnen reizen per vliegtuig of schip. Na een verblijf in Thailand hoeft u bij terugkeer in Nederland NIET in thuisquarantaine te gaan. Er is geen verhoogd risico op toename van coronabesmettingen vanuit dit land voor Nederland.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 00:20   #48
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

China is een land met een oppervlakte van euh.., allez, héél groot.
Er wonen daar 2 keer zoveel mensen als in Europa en Amerika samen.
Heeft iemand de laatste tijd nog iets gehoord of gelezen van coronabesmettingen of sterfgevallen daar ?
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 01:19   #49
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
In België nemen ze (opnieuw) toe. En als je gisteren naar Leuven en Gent keek weet je waarom.
We moeten echt op die vaccins rekenen want ‘discipline’ en Belg’ gaan niet samen.
Conformisten keken gisteren gedegouteerd naar de studenten van Leuven.
Ondertussen in het grootste ziekenhuis van belgie: https://pers.uzleuven.be/coronavirus-covid-19.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 08:21   #50
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Conformisten keken gisteren gedegouteerd naar de studenten van Leuven.
Ondertussen in het grootste ziekenhuis van belgie: https://pers.uzleuven.be/coronavirus-covid-19.
Het is daar blijkbaar nog heel rustig.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 08:39   #51
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
China is een land met een oppervlakte van euh.., allez, héél groot.
Er wonen daar 2 keer zoveel mensen als in Europa en Amerika samen.
Heeft iemand de laatste tijd nog iets gehoord of gelezen van coronabesmettingen of sterfgevallen daar ?
euh, de chineeskes hebben er alle belang bij een beetje op te letten wat ze zeggen of schrijven.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 08:42   #52
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De laatste instructies inzake reizen komende vanuit Thailand.

Wilt u Nederland inreizen vanuit Thailand? Dan hoeft u GEEN negatieve COVID-19 PCR-testuitslag én GEEN negatieve sneltest uitslag te hebben om naar Nederland te kunnen reizen per vliegtuig of schip. Na een verblijf in Thailand hoeft u bij terugkeer in Nederland NIET in thuisquarantaine te gaan. Er is geen verhoogd risico op toename van coronabesmettingen vanuit dit land voor Nederland.
Is dat zo ? Dan snap ik die Nederlanders niet goed dat ze daar een uitzondering op maken. Bon, 'k zal het maar geloven zeker.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 08:48   #53
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Is dat zo ? Dan snap ik die Nederlanders niet goed dat ze daar een uitzondering op maken. Bon, 'k zal het maar geloven zeker.
Er zijn nog landen van waar u zonder enig probleem test quarantaine of wat dan ook ons land en vele andere vrij mag binnen komen. De zogenaamde groene zones.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 08:52   #54
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Is dat zo ? Dan snap ik die Nederlanders niet goed dat ze daar een uitzondering op maken. Bon, 'k zal het maar geloven zeker.
Sinds een jaar moet je geen verband zoeken tussen een maatregel en een feitelijk oorzakelijke grondslag. Mensen maken de fout om uit zotte maatregelen ergens bewijs af te leiden voor een onderliggende feitelijke oorzaak maar dat is totaal fout. De overheden doen maar wat.

Het is zoals denken dat de zeedijk besmettelijk moet zijn AANGEZIEN overheden U daar verplichten om mondmaskers te dragen. "anders zouden ze dat toch niet verplichten, niewaar".
Nee. Ze doen zotte dingen. Dat is bewijs voor niks, behalve dat ze gewoon zot zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 08:58   #55
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Sinds een jaar moet je geen verband zoeken tussen een maatregel en een feitelijk oorzakelijke grondslag. Mensen maken de fout om uit zotte maatregelen ergens bewijs af te leiden voor een onderliggende feitelijke oorzaak maar dat is totaal fout. De overheden doen maar wat.

Het is zoals denken dat de zeedijk besmettelijk moet zijn AANGEZIEN overheden U daar verplichten om mondmaskers te dragen. "anders zouden ze dat toch niet verplichten, niewaar".
Nee. Ze doen zotte dingen. Dat is bewijs voor niks, behalve dat ze gewoon zot zijn.
Je vergeet alweer de signaalwaarde... Het beheersen van een epidemie vergt een multidisciplinaire aanpak, patrickve. Ook psychologische factoren zijn daarbij belangrijk. Net daarom zit de overheid samen met een brede waaier aan alom erkende experts.

( je kunt hier een raar soort 'genoegen' uit halen.)

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 27 februari 2021 om 08:59.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 10:28   #56
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Die piloot probeert te landen zonder brokstukken.

Dan is het toch over en uit. Een systeem of spel houdt ook gewoon op, op een bepaald moment. Kans gemist.... Jammer.

Wat valt er nog te zeveren over dit?

Kijk nog een beetje naar de Matrix ofzo.

Een ingewikkeld spel vol scenario's. Schrijf er een boek over.

Onwetendheid dat is het beste middel om uit de Matrix te komen. Een paardenmiddel...
Misschien zou ik als reactie kunnen plaatsen dat er velen zijn die denken dat het allemaal al voorbij is en het virus géén kracht meer heeft.

U denkt waar haalt u dat?

Wel, als ik op straat loop ben ik ver de enige die zijn mondmasker nog draagt en anderen bekijken mij dan zo van: dat is niet meer nodig man!

Ver voor het virus ten tonele kwam schreef ik zelfs eens ergens dat wij best zouden zijn met te doen zoals onze Chinese vrienden het ons al jaar- en dag voorgedaan hebben: mondmasker dragen en een beleefde buiging maken als groet. (géén aanraking)

Gezellige tijden zijn het voor de meeste mensen zeker niet maar het is- en blijft toch nog steeds opletten geblazen.

p.s.

Ik heb The Matrix movie(s) met een popje bij zelfs nog in bezit maar dat staat ergens op de één of andere kast mooi te wezen want of ik die films snel terug ga opzetten dat lijkt mij wreed twijfelachtig daar ik die niet echt bijzonder vond.

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 11:00   #57
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht

Wel, als ik op straat loop ben ik ver de enige die zijn mondmasker nog draagt en anderen bekijken mij dan zo van: dat is niet meer nodig man!
Ik heb net het tegenovergestelde gevoel: ik vind dat er onbegrijpelijk veel mensen rondlopen met maskers buiten. Goedwetende dat zowat alle besmettingen binnen gebeuren is dat voor mij vooral een uiting van angst en blinde volgzaamheid.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 11:13   #58
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Je vergeet alweer de signaalwaarde... Het beheersen van een epidemie vergt een multidisciplinaire aanpak, patrickve. Ook psychologische factoren zijn daarbij belangrijk. Net daarom zit de overheid samen met een brede waaier aan alom erkende experts.

( je kunt hier een raar soort 'genoegen' uit halen.)
En met welke psychologische factoren wordt er dan zoal rekening gehouden ?
Volgens mij is het permanent zoeken naar een evenwicht tussen efficiëntie en draagvlak.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 11:14   #59
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Ik heb net het tegenovergestelde gevoel: ik vind dat er onbegrijpelijk veel mensen rondlopen met maskers buiten. Goedwetende dat zowat alle besmettingen binnen gebeuren is dat voor mij vooral een uiting van angst en blinde volgzaamheid.
Het alternatief is 250 euro betalen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 11:24   #60
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Sinds een jaar moet je geen verband zoeken tussen een maatregel en een feitelijk oorzakelijke grondslag. Mensen maken de fout om uit zotte maatregelen ergens bewijs af te leiden voor een onderliggende feitelijke oorzaak maar dat is totaal fout. De overheden doen maar wat.

Het is zoals denken dat de zeedijk besmettelijk moet zijn AANGEZIEN overheden U daar verplichten om mondmaskers te dragen. "anders zouden ze dat toch niet verplichten, niewaar".
Nee. Ze doen zotte dingen. Dat is bewijs voor niks, behalve dat ze gewoon zot zijn.
Je onderschat de mensen.
Die hebben wel door dat het op bepaalde plaatsen op bepaalde momenten gewoonweg zinloos is om met dat spul op je gezicht te lopen.
Het is de boete die het doet. Een inspecteur met wat maturiteit weet dat ook, en zal je misschien nog vertellen dat je er goed aan doet je masker op te zetten. De jonge agent die nog carrière moet maken doet gewoon wat wordt gevraagd, zonder onderscheid.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be