Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 november 2021, 00:49   #61
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En voor de onwetenden die nog altijd niet weten wat een duurzaam stopcontact of laadpunt is, heb ik nog iets

een e-Camper met zonnepanelen, kunnen ze naar Timboektoe rijden als ze willen.

De nieuwe camper van Dethleffs is volgebouwd met zonnepanelen





Het word eens tijd dat Tesla ook eens zoiets gaat maken, zuiniger en met groter batterijpack. Of eenderwelk merk.

Tegen 2029 zal dat wel lukken.
Heel interessant, alleen een probleempje wanneer moeder de vrouw vindt dat hun camper dringend aan een andere kleur toe is.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2021, 00:54   #62
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dus jij kent de prijzen van electrische wagens in 2027?
Vertel eens.


Ik denk dat je de huidige prijzen nog niet eens beseft, en dan meen ik de totale kost na pakweg 8 jaar rijden.
En geen appelen met peren vergelijken.

VW ID.3
https://www.autogids.be/model-type-j...022/prijs.html

Volkswagen ID.3 58 kWh 107kW Pro € 37.225
Elektrisch Automatisch 146 pk

Volkswagen ID.3 58 kWh 150kW Pro Performance € 38.815
Elektrisch Automatisch 204 pk

Volkswagen ID.3 77 kWh 150kW Pro S € 42.855
Elektrisch Automatisch 204 pk

VW Golf VIII
https://www.autogids.be/model-type-j...022/prijs.html

Volkswagen Golf VIII 5d 2.0 TDI 110kW Life Business Premium DSG € 36.125
Diesel 150 pk Handm versn dub koppeling en autom modus

Volkswagen Golf VIII 5d 2.0 TDI 147kW GTD DSG Prijs: ?
Diesel 200 pk Handm versn dub koppeling en autom modus

Volkswagen Golf VIII 5d 1.5 eTSI 110kW Life Business DSG € 34.290
Benzine 150 pk Handm versn dub koppeling en autom modus

Volkswagen Golf VIII 5d 2.0 TSI 180kW GTI DSG € 40.955
Benzine Handm versn dub koppeling en autom modus 245 pk
Ik niet he, maar ons Lydia wel hé, in dat artikel beweert zij dat tegen deze tijd de electrisch aangedreven auto's wat aanschafprijs betreft zowaar goedkoper zouden zijn dan deze met een fossiele energiebron....

Vertel mij dan eens in welke bol die madam dan zoal gekeken heeft...

Laatst gewijzigd door Svennies : 7 november 2021 om 00:55.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2021, 01:32   #63
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ik niet he, maar ons Lydia wel hé, in dat artikel beweert zij dat tegen deze tijd de electrisch aangedreven auto's wat aanschafprijs betreft zowaar goedkoper zouden zijn dan deze met een fossiele energiebron....

Vertel mij dan eens in welke bol die madam dan zoal gekeken heeft...
In die waarin te lezen is dat ze alle niet elektrische auto's zo een pak duurder gaan maken dat de elektrische goedkoper zullen zijn.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2021, 09:11   #64
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ik niet he, maar ons Lydia wel hé, in dat artikel beweert zij dat tegen deze tijd de electrisch aangedreven auto's wat aanschafprijs betreft zowaar goedkoper zouden zijn dan deze met een fossiele energiebron....

Vertel mij dan eens in welke bol die madam dan zoal gekeken heeft...
Ben de prijzen van de kleinere stadwagens eens gaan opzoeken.

Citaat:
10
208
MOTORISATIE DEUREN CIL. KW PK FISC.
PK EXCL. BTW INCL. BTW
LIKE: BASISUITRUSTING
LIKE Benzine 1.2 PureTech 75 S&S Man. 5 5-deurs 1199 55 75 7 14 008,26 16 950,00 • Elektrische ruiten vooraan
• Manuele airconditioning met bediening via het touchscreen
• Halogeenkoplampen + automatische ontsteking van de koplampen
• 15’’ stalen velgen met wieldoppen Lapa
• Radio met 5’’ touchscreen + DAB-functie + 1 USB-aansluiting
(1 DATA Type A) + Bluetooth-connectiviteit
• Pack Safety
ACTIVE: UITRUSTING LIKE +
ACTIVE Benzine 1.2 PureTech 75 S&S Man. 5 5-deurs 1199 55 75 7 15 702,48 19 000,00 • Dagrijlichten (DRL) met LED-lichtsignatuur onder de koplampen
• Verwarmbare buitenspiegels
• Elektrisch verstelbare buitenspiegels
• Glanzend zwarte buitenspiegelhulzen
• Radio met capacitief 7" touchscreen (SD) + DAB-functie
+ 1 USB-aansluiting op de middenconsole (1 DATA Type A)
+ Mirror Screen (Apple CarPlay™, Android Auto)
+ Bluetooth-connectiviteit
Enkel op e-208:
• Elektrische parkeerrem
• Centrale armsteun bovenaan de console
• Driefasige geïntegreerde oplader 11 kW
• Oplaadkabel (6 m) modus 2 (1,8 kW – 8A) voor standaard
huishoudstopcontact
• Automatische airconditioning monozone met bediening
via het touchscreen + actieve-koolstoffilter
• Handenvrij starten
• Peugeot Connect SOS & Assistance + Telemaintenance
• Glanzend zwarte wielkasten
Diesel 1.5 BlueHDi 100 S&S Man. 6 5-deurs 1499 75 100 8 17 438,02 21 100,00
Elektrisch Elektrische motor 136 Auto 5-deurs 100 136 4 27 231,40 32 950,00
ACTIVE PACK: UITRUSTING ACTIVE +
ACTIVE
PACK
Benzine 1.2 PureTech 75 S&S Man. 5 5-deurs 1199 55 75 7 16 446,28 19 900,00 • Analoog instrumentenbord met 3,5’’ groot lcd-matrixscherm in kleur
• Elektrisch inklapbare buitenspiegels
• Koplampen Peugeot Led Technology + automatische ontsteking
van de koplampen
• Hindernissendetector achteraan
• 16’’ lichtmetalen velgen Taksim 1.2 PureTech 100 S&S Man. 6 5-deurs 1199 74 100 7 17 190,08 20 800,00
1.2 PureTech 100 S&S EAT8 5-deurs 1199 74 100 7 18 677,69 22 600,00
Diesel 1.5 BlueHDi 100 S&S Man. 6 5-deurs 1499 75 100 8 18 181,82 22 000,00
Elektrisch Elektrische motor 136 Auto 5-deurs 100 136 4 27 975,21 33 850,00
STYLE: UITRUSTING ACTIVE PACK +
STYLE Benzine 1.2 PureTech 75 S&S Man. 5 5-deurs 1199 55 75 7 16 611,57 20 100,00 • Aluminium deurdrempels
• Style-monogram op achterstijl
• Matten Style voorin en achterin
• Dubbelgetinte zijruiten en dubbelgetinte verwarmbare achterruit1.2 PureTech 100 S&S Man. 6 5-deurs 1199 74 100 7 17 355,37 21 000,00
1.2 PureTech 100 S&S EAT8 5-deurs 1199 74 100 7 18 842,98 22 800,00
Diesel 1.5 BlueHDi 100 S&S Man. 6 5-deurs 1499 75 100 8 18 347,11 22 200,00
Elektrisch Elektrische motor 136 Auto 5-deurs 100 136 4 28 140,50 34 050,00
ALLURE: UITRUSTING ACTIVE PACK +
ALLURE Benzine 1.2 PureTech 100 S&S Man. 6 5-deurs 1199 74 100 7 17 892,56 21 650,00 • Elektrische parkeerrem
• Centrale armsteun bovenaan de console
• Automatische airconditioning monozone met bediening via het
touchscreen + actieve-koolstoffilter
• Dubbelgetinte zijruiten en dubbelgetinte verwarmbare achterruit
• 16’’ lichtmetalen velgen Soho1.2 PureTech 100 S&S EAT8 5-deurs 1199 74 100 7 19 214,88 23 250,00
Diesel 1.5 BlueHDi 100 S&S Man. 6 5-deurs 1499 75 100 8 18 884,30 22 850,00
Elektrisch Elektrische motor 136 Auto 5-deurs 100 136 4 28 264,46 34 200,00
ALLURE PACK: UITRUSTING ALLURE +
ALLURE
PACK
Benzine 1.2 PureTech 100 S&S Man. 6 5-deurs 1199
https://www.peugeot.be/nl/tools/catalogi.html


Voor een EV met slechts 1/2 van het vermogen van een ICE betaal je wel meer dan 10 000€ extra.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2021, 09:13   #65
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Waarom hollen Belgische politiekers altijd achter skandinavisch landen, die hebben stroom in overvloed.
Wat ben je met een elektrische wagen in pakweg 2035 als stroom hier te schaars is met een kostprijs 1 euro
En als je dan alles op stroom hebt ben je goed gejost.
Zeer gevaarlijk op één energiebron leven.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2021, 11:19   #66
Boa
Schepen
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Waarom hollen Belgische politiekers altijd achter skandinavisch landen, die hebben stroom in overvloed.
Omdat zij daar geen last van hebben? Wanneer je elke maand meer als 10.000 euro krijgt dan maakt het niet uit of je eco-elek auto 80.000 euro of meer kost. Dan maakt het ook niet uit of elek nog 500% duurder wordt als nu.


De slaafse werker die in de Delhaize rekken vult zal wel wat harder werken voor minder geld voor dat allemaal te betalen. Dat doen ze graag de harde werkers. Voor de baas nietwaar?
Boa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2021, 11:31   #67
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.714
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ik niet he, maar ons Lydia wel hé, in dat artikel beweert zij dat tegen deze tijd de electrisch aangedreven auto's wat aanschafprijs betreft zowaar goedkoper zouden zijn dan deze met een fossiele energiebron....

Vertel mij dan eens in welke bol die madam dan zoal gekeken heeft...
Een wagen met een eigen krachtbron (ontploffingsmotor) is in priciepe een meer comlexe techniek, dan batterij en electromotoren op elke as die eenvoudiger electronisch te regelen zijn. Dat laatste laat prijsdaling toe.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2021, 11:40   #68
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En ze menen het. Allez er is wel veel clickbait en FUD bij maar ik ga een deel posten, de fud in de tekst neem ik niet ernstig

Als de algemene subsidies voor fossiel wegvallen wordt het in 2030 zoeken naar betaalbare benzine of diesel, diesel voor personenwagens zal als eerste uitdoven, denk ik. Synthetische benzine voor de oldtimers zal wel altijd te krijgen zijn, tegen dan is diesel voor personenwagens sowieso RIP.


lol Panikmache zeggen de Duitsers.
Als de wereldwijde vraag naar olie dermate zakt, dan zal die enorm verlagen in prijs.
Dus enkel indien de belastingen op olieproducten even hoog gaat worden als momenteel op alcohol, heb je gelijk.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2021, 11:44   #69
Boa
Schepen
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Een wagen met een eigen krachtbron (ontploffingsmotor) is in priciepe een meer comlexe techniek, dan batterij en electromotoren op elke as die eenvoudiger electronisch te regelen zijn. Dat laatste laat prijsdaling toe.
Inderdaad. Daarom dat de meeste elektrische voertuigen (die toch ook al 100 jaar bestaan) vaak veel goedkoper zijn dan de complexe techniek van de ontploffingsmotor voertuigen.

Boa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2021, 11:46   #70
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M Bekijk bericht
En wat met de vrachtwagens, de bussen en de traktoren van de boeren?
En wat met de ons omringende landen?
Sta ik dan naast een Nederlander, een Fransman, een Duitser of en Luxemburger naast een rood licht in Vlaanderen. Ik met een electrische wagen en de andere met een diesel of een benzineauto?
Je ziet het globale beeld niet.
Ten eerste, er is een eenheidsmarkt. Als Vlaanderen het te moeilijk maakt, vergeleken met de rest van de EU, om een gewone wagen te kopen EN te gebruiken, dan zal één klacht van één Vlaming voldoende zijn om die regeling te laten afkeuren.
Ten tweede, alle eu-landen evolueren in deze in dezelfde richting.
Ten derde, zodra elektrische wagens amper duurder gaan zijn als de andere, en dan een klein beetje hulp van de fiscale sturing erbij, gaat iedereen vanzelf geneigd zijn om over te stappen op elektrische wagens.
Ten vierde: sommige types van vervoer en machines zullen inderdaad als allerlaatste overschakelen naar elektriciteit, en ... sommige types zullen dat misschien nooit kunnen. Maar hun aantal zal marginaal zijn.

(op grappige wijze geïllustreerd: zelfs jonge opa's en oma's, want hun kinderen, als kersverse ouders, gaan zeggen dat ze altijd de kleine mogen komen bezoeken, maar dat ze die stinkwagen wel wat verder moeten parkeren dan ...)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 7 november 2021 om 11:47.
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2021, 11:52   #71
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Droom rustig verder :

Zonnepanelen brengen van begin november tot begin februari zo goed als niets op .....vorige jaren was november ook zo
Als fervent overwinteraar in Spanje, kan ik je verzekeren dat ik zeer veel mobilhomes zie staan op semi-illegale of 'wilde' plaatsen. Die gasten gaan dan om de drie vier dagen "aan een paal hangen, en de waterhuishouding op peil brengen door te lozen en en laden".
Daar staat soms voor een paar tiental miljoenen bij mekaar, alle nationaliteiten onder mekaar.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2021, 11:56   #72
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Daar ik geen rijbewijs mag hebben , dit bespaart mij veel onkosten !!
...
Ik mag wel een rijbewijs hebben,
en die auto kost mij veel geld, zeker in vgl met het gebruik,
maar wat moet ik anders doen met mijn geld?

Nu is zijn belangrijkste functie om daar te staan wachten, tot de Schoof het in zijn kloten krijgt om plots ergens naar toe te rijden. Zo maar plots, ongebonden aan vertrektijden of overstapmogelijkheden ... zo puur comfort,
eigenlijk mijn moto: net hetzelfde.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2021, 13:13   #73
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.714
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boa Bekijk bericht
Inderdaad. Daarom dat de meeste elektrische voertuigen (die toch ook al 100 jaar bestaan) vaak veel goedkoper zijn dan de complexe techniek van de ontploffingsmotor voertuigen.

Niet is zo onzeker en variabel als de prijs, zeker over 100jaar, de opmars van de Electronica is het nieuwe hierin.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2021, 14:07   #74
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boa Bekijk bericht
Inderdaad. Daarom dat de meeste elektrische voertuigen (die toch ook al 100 jaar bestaan) vaak veel goedkoper zijn dan de complexe techniek van de ontploffingsmotor voertuigen.

De EV heeft in de begin periode van de auto zelfs een grotere opmars gekend dan de ICE, doch wegens actieradius en beschikbaarheid van stroom heeft de EV het 100 jaar geleden moeten afleggen tegen de ICE.

En ook nu zal de EV een boost krijgen dankzij de verplichtig, maar hij zal het na een tijd opnieuw moeten afleggen tegen de ICE wegens de gekende reden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2021, 16:13   #75
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Daar staat soms voor een paar tiental miljoenen bij mekaar, alle nationaliteiten onder mekaar.
Dat zijn de slimme allochtone huurders van sociale woningen. De dommeriken die hebben een flatje gekocht van 50 000 euro in hun thuisland en zijn ondertussen uit hun sociale woning gevlogen
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2021, 16:52   #76
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je ziet het globale beeld niet.
Ten eerste, er is een eenheidsmarkt. Als Vlaanderen het te moeilijk maakt, vergeleken met de rest van de EU, om een gewone wagen te kopen EN te gebruiken, dan zal één klacht van één Vlaming voldoende zijn om die regeling te laten afkeuren.
Ten tweede, alle eu-landen evolueren in deze in dezelfde richting.
Ten derde, zodra elektrische wagens amper duurder gaan zijn als de andere, en dan een klein beetje hulp van de fiscale sturing erbij, gaat iedereen vanzelf geneigd zijn om over te stappen op elektrische wagens.
Ten vierde: sommige types van vervoer en machines zullen inderdaad als allerlaatste overschakelen naar elektriciteit, en ... sommige types zullen dat misschien nooit kunnen. Maar hun aantal zal marginaal zijn.

(op grappige wijze geïllustreerd: zelfs jonge opa's en oma's, want hun kinderen, als kersverse ouders, gaan zeggen dat ze altijd de kleine mogen komen bezoeken, maar dat ze die stinkwagen wel wat verder moeten parkeren dan ...)
Het is anders eenvoudig op te lossen.
Binnen de EU zijn het slechts de rijkere landen die de EV verplichting invoeren.
Je zet dus je domiciel naar één van de EU-lidstaten waar er geen verbod op ICE is en je kan gewoon met een diesel blijven rijden.

En het aantal machines dat niet op batterijen kan gaan werken, vanwegen het gewicht is veel groter dan je denkt.
Landbouwvoertuigen, telecoopkranen, bouwmachines, wegenbouwmachines,
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 08:22   #77
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het is anders eenvoudig op te lossen.
Binnen de EU zijn het slechts de rijkere landen die de EV verplichting invoeren.
Je zet dus je domiciel naar één van de EU-lidstaten waar er geen verbod op ICE is en je kan gewoon met een diesel blijven rijden.

En het aantal machines dat niet op batterijen kan gaan werken, vanwegen het gewicht is veel groter dan je denkt.
Landbouwvoertuigen, telecoopkranen, bouwmachines, wegenbouwmachines,
Ik zal eens proberen tellen hoeveel boeren met traktoren, aannemers met kranen enz. of firma's in wegenbouw er in mijn dorp zijn.
En hoeveel personenwagens.

Maar aan grasmaaiers, robot of andere, begin ik niet.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 12:44   #78
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
En het aantal machines dat niet op batterijen kan gaan werken, vanwegen het gewicht is veel groter dan je denkt.
Landbouwvoertuigen, telecoopkranen, bouwmachines, wegenbouwmachines,
Alweer die onwetendheid of is het met opzet?
Er zijn hier toch al een paar draden gepasseerd met zware electrische machines alle aard.

Ook dat kan allemaal electrisch op batterijen.
Je hoeft dat maar te googlen.

Voor de elfendertigtse keer:

https://www.bouwmachines.nl/onderwer...e-graafmachine

3 bladzijden vol links.

Het gewicht is zelfs een voordeel, batterijgewicht daar plaatsen als veel lager zwaartepunt en betere balans. Bovendien is het gewicht constant (geen tanks die leeg lopen). Diesel is verspilling van grondstoffen.

Dat leert men in de middelbare.

Jantje, heb je een vorm van geheugenverlies?

In augustus 2018 had ik het ergens over electrische landbouwvoertuigen.
In een andere draad, waar jij mee discuteerde. Wil je de link?

Laatst gewijzigd door Micele : 8 november 2021 om 13:02.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 13:07   #79
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.359
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Wegenbouwmachines kunnen prima elektrisch, al moet men een dieselgenerator container in de buurt parkeren en de handel rechtstreeks daarop inpluggen. (spaart de peperdure accu's ten andere).

Mare, gewicht is niet altijd een voordeel, uiteindelijk moeten sommige machines nog van A naar B geraken over gewone weginfrastructuur.
En anderen moeten terreinwaardig blijven. Iets wat met een hoog eigengewicht moeilijker is.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 13:13   #80
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Alweer die onwetendheid of is het met opzet?
Er zijn hier toch al een paar draden gepasseerd met zware electrische machines alle aard.

Ook dat kan allemaal electrisch op batterijen.
Je hoeft dat maar te googlen.

Voor de elfendertigtse keer:

https://www.bouwmachines.nl/onderwer...e-graafmachine

3 bladzijden vol links.

Het gewicht is zelfs een voordeel, batterijgewicht daar plaatsen als veel lager zwaartepunt en betere balans. Bovendien is het gewicht constant (geen tanks die leeg lopen). Diesel is verspilling van grondstoffen.

Dat leert men in de middelbare.

Jantje, heb je een vorm van geheugenverlies?

In augustus 2018 had ik het ergens over electrische landbouwvoertuigen.
In een andere draad, waar jij mee discuteerde. Wil je de link?
Bouw en wegenbouw machines zijn wel meer dan enkel graafmachines.
En landbouwmachines zijn meer dan enkel landbouwtrekkers.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be