![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zal voor hen moeilijk worden om te blijven “non” zeggen. Die twee gewesten (Brussel en Wallonië) zitten tot over hun oren in de schulden met vreselijke cijfers voor wat hun budgetten betreft. Insovabele instellingen kunnen zich een permanent “non” niet permitteren. De tijd van “nous sommes demandeurs de rien” is voorbij, ze zitten financieel hopeloos vast.
![]() |
#363 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van België te houden zoals vandaag, gaan we allemaal armer worden. Wallo-Brux is vooral te lui en te vadsig om zelf verantwoordelijkheid op te nemen ipv te rekenen op de eeuwige vrijgevigheid van Vlaanderen.
![]() |
#364 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() B-Warrior of Bruno Yammine:
9 oktober 2016 Ach, ik wil hier duidelijk zijn. Vlaamse onafhankelijkheid is niet zaligmakend. Dat ik dat im- of expliciet zeg, levert mij - onterecht - het etiket ''belgicist'' op. Maar ik wil hier heel duidelijk zijn. Ook voor mij is België een artificiële constructie die binnen afzienbare tijd - tussen nu en twintig jaar - wordt opgedoekt. Dat
Volgens Henri is de sluiting van SAPI het gevolg van het wanbeleid van de Provincie Limburg en van het wanbeleid van de Vlaamse regering. Op mijn vraag: "Welk wanbeleid juist?", volgt er geen antwoord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#365 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Oosten maakte daar ooit "Hoogmoed komt ten val" van. Rousseau presenteert zich vandaag als Hoogmoed in Hoogst Eigen Persoon.
Rousseau hanteert dezelfde tactiek als Stevaert en Janssens. We weten intussen hoe het met die twee is afgelopen. Stevaert verzoop zich om aan een proces wegens verkrachting te ontsnappen, en Janssens weende hete tranen op de schouder van Gene Bervoets toen De Wever hem van zijn troon stootte. https://static.gva.be/Assets/Images_...100_1000x0.jpg
Volgens Henri is de sluiting van SAPI het gevolg van het wanbeleid van de Provincie Limburg en van het wanbeleid van de Vlaamse regering. Op mijn vraag: "Welk wanbeleid juist?", volgt er geen antwoord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als ze moeten kiezen tussen verzuipen of overleven zou ik wel weten wat te kiezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#369 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zullen uiteindelijk wel moeten.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vivaldi I in lopende zaken voor twaalf jaar? En gedurende die 12 jaar bestendig oekazes krijgen van Europa om te besparen en te belasting, om de put die ze nu nog flink aan het uitdiepen zijn, te delgen? Met nieuwe verkiezingen die dan een nog lagere vertegenwoordiging voorzien voor die vivaldi-partijen ... en maar geen nieuwe regering kunnen vormen ... terwijl de energieprijzen hoog blijven, de inflatie gestaag verder suddert en de index-aanpassingen mekaar opvolgen ... Heerlijk !!!!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 6 december 2022 om 15:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan zijn jullie zelf de architect van Vivaldi II |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is bijna zeker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk je nu echt dat een met schulden beladen armoezaaier nog voldoende politieke kracht heeft om het confederalisme tegen te houden? "Nous sommes demandeurs de rien" maakt niet de minste indruk meer wanneer je zelf in een financieel uiterst benepen situatie bent terechtgekomen.
![]() |
![]() |
#374 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of er in 2024 nog veel van de N-VA gaat overschieten laat dat een twijfelachtige zaak zijn.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
wat doen we met de Vlamingen die in Brussel gaan werken? aan wie moeten die belastingen betalen? mij maakt het niet uit maar dat gaat om heel veel geld en heeft zware implicaties. confederaal betekent nu eenmaal dat die plots allemaal in een ander land werken heel dat confederale idee is zever in pakjes maar klinkt wel goed. soit een beetje populist krijgt heel veel uitgelegd met vaak rampzalige gevolgen, kijk maar naar de geschiedenis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alle bestuurszaken Vlaanderen worden dan verplaatst naar Vlaanderen. De weinige Vlamingen die dan nog in Brussel in de privé werken, ook die betalen waar ze wonen.
![]() |
![]() |
![]() |
#377 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is minder erg dan zelf in een soort Vivaldi te zitten.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik meen dat de staatsschuld actueel ongeveer 45.000 euro per kop bedraagt. Plezant voor een gezin van vier mensen: 170.000 euro schuld (10.000 euro korting voor de twee kleintjes ... lol ...)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ge moet dat gezever van flaminganten dat een onafhankelijk Vlaanderen zo maar zijn eigen goesting kan doen niet geloven. Neem eens een voorbeeld aan de brexit. Dan gaan uw ogen open. Sprookjes bestaan niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Xenophon : 7 december 2022 om 23:41. |
||
![]() |
![]() |