Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 20 juni 2019, 09:46   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Angry Twee geradicaliseerde Oost-Vlaamse meisjes opgepakt in Parijs

Twee geradicaliseerde Oost-Vlaamse meisjes opgepakt in Parijs.

Citaat:
In Parijs zijn vorige week vrijdag twee meisjes uit Oost-Vlaanderen opgepakt die naar eigen zeggen op weg waren naar Syrië. Dat meldt de Franse krant Le Figaro en het nieuws wordt bevestigd door het Belgisch federaal parket.
Zoals u kan vaststellen na het lezen van het artikel zijn er nog steeds mensen die enorm groot fan zijn om de troepen van bepaalde groeperingen te gaan versterken.

Lijkt mij duidelijk dat als men daar niet, op een misschien wel vrij fanatieke manier gaat bij optreden, het nooit een halt zal toegeroepen kunnen worden en het zal blijven duren dat er mensen zijn die het 'leuk' (en als het mislukt gaan janken om terug te mogen komen?) vinden om hun 'diensten' aan te bieden aan bepaalde groepen met een terroristisch karakter.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline  
Oud 20 juni 2019, 09:51   #2
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.238
Standaard

Laat die toch vertrekken. "Nezar" dat zegt genoeg van welke soort die zijn.
Skobelev is nu online  
Oud 20 juni 2019, 16:49   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Laat die toch vertrekken. "Nezar" dat zegt genoeg van welke soort die zijn.
Van mij mogen die vertrekken hoor, ik ga ze niet tegenhouden maar dat ze na een tijdje niet komen zagen ende zeveren dat ze het daar toch niet zo naar hun zin hebben.

Mensen, die zich aan dat soort van 'avonturen' (aansluiten bij radicale/terroristische groeperingen) willen wagen, op hun eigen verantwoordelijkheid/risico, moeten al hun rechten verliezen en mogen geen aanspraak meer kunnen maken om nog terug te keren naar het land dat ze verlaten hebben als het op de één of andere bestemming waar ze naartoe getrokken zijn toch niet zo goed draait dan ze verwacht hadden.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 20 juni 2019 om 16:50.
Universalia is offline  
Oud 20 juni 2019, 18:54   #4
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Van mij mogen die vertrekken hoor, ik ga ze niet tegenhouden maar dat ze na een tijdje niet komen zagen ende zeveren dat ze het daar toch niet zo naar hun zin hebben.

Mensen, die zich aan dat soort van 'avonturen' (aansluiten bij radicale/terroristische groeperingen) willen wagen, op hun eigen verantwoordelijkheid/risico, moeten al hun rechten verliezen en mogen geen aanspraak meer kunnen maken om nog terug te keren naar het land dat ze verlaten hebben als het op de één of andere bestemming waar ze naartoe getrokken zijn toch niet zo goed draait dan ze verwacht hadden.
En als ze werpen zijn dat geen Belgische kinderen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online  
Oud 20 juni 2019, 19:25   #5
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
En als ze werpen zijn dat geen Belgische kinderen.
Dan komen ze wel terug naar België hoor.
Bobke is offline  
Oud 20 juni 2019, 19:34   #6
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
En als ze werpen zijn dat geen Belgische kinderen.
De meeste van dat soort meisjes/vrouwen beseffen nog steeds niet dat ze alleen maar als legbatterij gebruikt zullen worden.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline  
Oud 21 juni 2019, 06:53   #7
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
De meeste van dat soort meisjes/vrouwen beseffen nog steeds niet dat ze alleen maar als legbatterij gebruikt zullen worden.
En feministen maar janken over "The Handmaid's tale" als abortus beperkt wordt .
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline  
Oud 21 juni 2019, 07:38   #8
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
En feministen maar janken over "The Handmaid's tale" als abortus beperkt wordt .
Naar het schijnt een 'leuke' serie.

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 21 juni 2019 om 07:39.
Universalia is offline  
Oud 21 juni 2019, 08:47   #9
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Welke jihadiëtte reist er nu vandaag nog naar Syrië? Hebben die nog een stapeltje back issues gelezen van dat IS-magazine van drie jaar terug en denken ze dat de Islamitische bloem zich daar net aan het openen is?

Lijkt me een beetje als Ibiza in het tussenseizoen, dan is het daar blijkbaar ook maar een, euh, dooie boel
Klein Licht is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be