Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 oktober 2019, 08:19   #21
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Binnenkort zelfs per m2 met al die hoogbouw.
Goed voor de kas van de gemeentes via het kadastraal inkomen maar leefbaar is voor mij iets anders het wordt eerder overleven.
Inderdaad, we zijn overbevolkt in dit kleine landje, niemand doet er iets aan, integendeel, er wordt geïmporteerd om het bevolkingsaantal op peil te houden.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2019, 08:22   #22
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Tja, Als er elk jaar 50.000 inwoners bijkomen moeten er elk jaar minstens 15.000 woningen bijkomen. Haal er nog wat meer naar hier.
Ergo, de gezinnen worden steeds kleiner, door echtscheidingen en door minder geboortes is het aantal personen per woning ferm gedaald.
Neem daar de import bij ...
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2019, 08:57   #23
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ergo, de gezinnen worden steeds kleiner, door echtscheidingen en door minder geboortes is het aantal personen per woning ferm gedaald.
Neem daar de import bij ...

Bah; het is weer allemaal fake nieuws. Volgens sommigen op deze topic staan hun landbouwgronden ingekleurd als bebouwd. Gemakkelijk. Dan moeten ze geen bouwvergunning meer aanvragen.
Tja, als men zo te werk gaat in dit land dan moeten ze dat op andere plaatsen compenseren en bouwgronden van vermoede politieke tegenstanders vernietigen dus. Denk ik toch. Of is pesten soms de echte reden?
En dan zijn de politiekers die bewust niks willen zien nog kwader op de slachtoffers omdat deze weten waarom het gebeurde en hoe.
In een democratie mag je zelf niet onderzoeken waarom er iets beslist wordt.
Parlementaire onschendbaarheid; daar wil iedere politieker van genieten!
En dan denken ze dat de deur platlopen voor de verkiezingen nog een stem zal opbrengen. Ongelooflijk!
Ik vermoed dat de vijzen in sommigen hun kop in de vorm staan van een hakenkruis. Normaal zou het Panda storen. Maar als het zijn eigen partijtje betreft wil hij zelfs geen hakenkruisen zien. Wel natuurlijk op een ander.
Maar.....zo zijn er nog. Spijtig voor hem! Anders was hij een unicum.

Laatst gewijzigd door werkman : 28 oktober 2019 om 09:04.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2019, 09:21   #24
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Bah; het is weer allemaal fake nieuws. Volgens sommigen op deze topic staan hun landbouwgronden ingekleurd als bebouwd. Gemakkelijk. Dan moeten ze geen bouwvergunning meer aanvragen.
Tja, als men zo te werk gaat in dit land dan moeten ze dat op andere plaatsen compenseren en bouwgronden van vermoede politieke tegenstanders vernietigen dus. Denk ik toch. Of is pesten soms de echte reden?
En dan zijn de politiekers die bewust niks willen zien nog kwader op de slachtoffers omdat deze weten waarom het gebeurde en hoe.
In een democratie mag je zelf niet onderzoeken waarom er iets beslist wordt.
Parlementaire onschendbaarheid; daar wil iedere politieker van genieten!
En dan denken ze dat de deur platlopen voor de verkiezingen nog een stem zal opbrengen. Ongelooflijk!
Ik vermoed dat de vijzen in sommigen hun kop in de vorm staan van een hakenkruis. Normaal zou het Panda storen. Maar als het zijn eigen partijtje betreft wil hij zelfs geen hakenkruisen zien. Wel natuurlijk op een ander.
Maar.....zo zijn er nog. Spijtig voor hem! Anders was hij een unicum.
hoe staat jouw bouwgrond ingekleurd op deze kaart, werkman? heb je al eens doorgeklikt op de link van de OP?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2019, 10:44   #25
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
hoe staat jouw bouwgrond ingekleurd op deze kaart, werkman? heb je al eens doorgeklikt op de link van de OP?
Wel cool. Ik heb een stukje bosgrond aangrenzend aan mijn perceel en het staat ingekleurd als bebouwd.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2019, 11:06   #26
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wel cool. Ik heb een stukje bosgrond aangrenzend aan mijn perceel en het staat ingekleurd als bebouwd.
Idem dito, mijn weide achter ons huis staat als bouwgrond ingekleurd, ik ben er los door snel 2 stukken OB van pakweg 15 are per stuk verkopen.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2019, 11:13   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ergo, de gezinnen worden steeds kleiner, door echtscheidingen en door minder geboortes is het aantal personen per woning ferm gedaald.
Neem daar de import bij ...
Bij de import is het bij mijn weten juist omgekeerd. De import woont dus veel economischer en ecologischer.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2019, 11:16   #28
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wel cool. Ik heb een stukje bosgrond aangrenzend aan mijn perceel en het staat ingekleurd als bebouwd.
als ge binnenkort maar niet elke twee posts gaat beginnen bleiten dat ge er desondanks toch niet hebt op mogen bouwen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2019, 11:29   #29
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
als ge binnenkort maar niet elke twee posts gaat beginnen bleiten dat ge er desondanks toch niet hebt op mogen bouwen.
en daarnaast zit te bleiten over verloren slakkenkoersen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2019, 13:31   #30
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Idem dito, mijn weide achter ons huis staat als bouwgrond ingekleurd, ik ben er los door snel 2 stukken OB van pakweg 15 are per stuk verkopen.
Ge bedoelt waarschijnlijk als 'bebouwd ingekleurd'. Dat is iets anders dan als 'bouwgrond ingekleurd'.

Ik hoef bv zoals werkman schrijft geen bouwaanvraag te doen. Want men (gemeentediensten) heeft mij ingelicht dat het zelfs verboden is om een kippenhok op die landbouwgrond te zetten.

De overheid graaft haar eigen graf wt betreft betrouwbaarheid. Zulke nonsens maakt de overheid ongeloofwaardig. volgende keer dat ze afkomen met een verhaaltje/cijfers over milieu gelooft ge daar toch niks meer van.

De ezels.

PS blijkbaar wordt er gewerkt in blokken van 30 op 30 meter. Het zou dus kunnen dat die akkers die op minder dan 30 meter van een bebouwd perceel liggen daardoor automatisch als 'bebouwd' ingekleurd worden. Zo komt ge natuurlijk rap aan een enorme oppervlakte 'beton'.

Laatst gewijzigd door pajoske : 28 oktober 2019 om 13:34.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2019, 13:33   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ge bedoelt waarschijnlijk als 'bebouwd ingekleurd'. Dat is iets anders dan als 'bouwgrond ingekleurd'.

Ik hoef bv zoals werkman schrijft geen bouwaanvraag te doen. Want men (gemeentediensten) heeft mij ingelicht dat het zelfs verboden is om een kippenhok op die landbouwgrond te zetten.

De overheid graaft haar eigen graf wt betreft betrouwbaarheid. Zulke nonsens maakt de overheid ongeloofwaardig. volgende keer dat ze afkomen met een verhaaltje/cijfers over milieu gelooft ge daar toch niks meer van.

De ezels.
Bij mijn weten is de online kaart er een van een krant. Niet van de overheid.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2019, 14:21   #32
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
kritiek op de b-ruimtelijke ordening mag blijkbaar niet...lintbebouwing en open-ruimteschuim.
Ruimtelijke ordening is geen b-probleem. Lintbebouwing is iets typisch vlaams.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2019, 14:26   #33
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Ruimtelijke ordening is geen b-probleem. Lintbebouwing is iets typisch vlaams.
bron?

laat de Waalse kaart er eens bij zien als je zoiets beweert ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2019, 15:22   #34
zwart op wit
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 260
Standaard

Toekomstgericht zal open bebouwing verdwijnen en vervangen worden door appartementen dus hoogbouw. Het aantal bewoonbare m2 zal drastisch moeten verminderen tot 1 kamer waar alles moet in gebeuren. De oorzaak is niet moeilijk te vinden: overbevolking en vooral mensen "kweken" hun te pletter. Ieder gezin 3-4-5 kinderen? onleefbaar op lange termijn.
zwart op wit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2019, 15:25   #35
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
bron?

laat de Waalse kaart er eens bij zien als je zoiets beweert ...
Vlaanderen: 487,28 inw. /km²
Wallonië: 215 inw./km2
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2019, 18:10   #36
DebianFox
Minister
 
DebianFox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 oktober 2005
Locatie: Zuidelijke Nederlanden
Berichten: 3.390
Standaard

Tja wij Vlamingen "blinken uit" in lintbebouwing en verkavelen. Het platteland in Vlaanderen wordt zeldzaam. Vlamingen hebben soms de neiging om alles wat buiten de dorpskom ligt en waar er vrijstaande woningen zijn als "platteland' te omschrijven. Het is jammer dat de doorsnee Vlaming niet warm loopt voor hoogbouw. Hoogbouw is iets wat allang courant had moeten zijn in Vlaanderen.

Anderzijds vraag ik me ook af of platteland wel zo'n toegevoegde waarde biedt. Platteland heeft vaak te kampen met vergrijzing, uittocht van de eigen bevolking, gebrek aan voorzieningen .... Kijk naar wat er gebeurt in de Westhoek, Zeeuws-Vlaanderen, Zuid-Limburg .... In Frankrijk en Spanje vind je zelfs heuse spookdorpen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Vlaanderen: 487,28 inw. /km²
Wallonië: 215 inw./km2
Geef toe, Vlaanderen past op dat vlak - ook al - bij Nederland.
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2019, 18:22   #37
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Denkt gij nu echt dat ik dat niet gedaan heb? IK ben 100% zeker dat akkers rond mijn woning, die mijn eigendom zijn, ingekleurd zijn als bebouwd.
Wees blij, mijn woning bestaat niet volgens die kaart.
Maar een deel van mijn velden zouden wel bebouwd zijn.
Als ik die kaart moet volgen, mag ik naar het gemeentehuis een nieuw ID gaan aanvragen en alle papieren van alle voertuigen laten aanpassen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2019, 19:41   #38
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
en daarnaast zit te bleiten over verloren slakkenkoersen.

Toch heel simpel hoor smerige leugenaars.
Toon mij hier op dit forum waar ik zat te bleiten over mijn slakkenkoersen.
En ook waar ik ooit geschreven of beweerd heb dat ik deze organiseerde of inrichtte.
En ik maak een akkoord op erewoord. Mocht je iets kunnen opdiepen dat uw smerige leugens aantoont of staaft dan verlaat ik dit forum definitief.
Kun je dat niet dan verwacht ik van jullie dat je enig eergevoel nog hebt en zelf conclusies trekt over jullie idioot persoontje.
Liegen! Bah; ook dat nog.
Panda begon over slakkenkoersen. Nog zo een idioot.
Maar als je nagaat wat deze allemaal voor waar op dit forum publiceert
en beseft dat jullie hem nalopen dan getuigt dat niet van eigen hersens.
Dus ik wacht af. Ben eens benieuwd wat er zal volgen.
En nu is het aan dit forum. Ik verwittig ditmaal de moderator.
Reageert hij niet dan trek ik mijn conclusies. Dit is hier een politiek forum.
Geen leugenparadijs. En dat wil ik nu weten. Zeveraars!
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2019, 20:06   #39
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Tja wij Vlamingen "blinken uit" in lintbebouwing en verkavelen. Het platteland in Vlaanderen wordt zeldzaam. Vlamingen hebben soms de neiging om alles wat buiten de dorpskom ligt en waar er vrijstaande woningen zijn als "platteland' te omschrijven. Het is jammer dat de doorsnee Vlaming niet warm loopt voor hoogbouw. Hoogbouw is iets wat allang courant had moeten zijn in Vlaanderen.

Anderzijds vraag ik me ook af of platteland wel zo'n toegevoegde waarde biedt. Platteland heeft vaak te kampen met vergrijzing, uittocht van de eigen bevolking, gebrek aan voorzieningen .... Kijk naar wat er gebeurt in de Westhoek, Zeeuws-Vlaanderen, Zuid-Limburg .... In Frankrijk en Spanje vind je zelfs heuse spookdorpen.

Geef toe, Vlaanderen past op dat vlak - ook al - bij Nederland.
In Zeeuws-Vlaanderen valt dat reuze mee. Lees eens volgend artikel:

https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/war...llen~ad0c9ce1/
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2019, 20:08   #40
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Tja wij Vlamingen "blinken uit" in lintbebouwing en verkavelen. Het platteland in Vlaanderen wordt zeldzaam. Vlamingen hebben soms de neiging om alles wat buiten de dorpskom ligt en waar er vrijstaande woningen zijn als "platteland' te omschrijven. Het is jammer dat de doorsnee Vlaming niet warm loopt voor hoogbouw. Hoogbouw is iets wat allang courant had moeten zijn in Vlaanderen.
Hoogbouw is niet onmiddellijk noodzakelijk. Wel verdichting van de dorpen. Daarnaast zouden er eigenlijk heel ingrijpende structurele maatregelen nodig zijn: het laten uitdoven van de lint- en korrelbewoning. Alleen weet iedere politicus dat zoiets het einde van zijn politieke loopbaan inhoudt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be