Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 mei 2018, 09:42   #21
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ik vond De Afspraak met Patrick Loobuyck gisteren best ontluisterend. Ik had er eigenlijk tot dan niet bij stilgestaan, maar als je inderdaad vergelijkt met de verontwaardiging destijds met Semira Adamu en het hoge fait divers gehalte van de dood va Mawda nu, kan je enkel concluderen dat we onverschilliger/verhard/ongevoelig zijn geworden.
De rede keert stilaan terug, zeker ? Er komt misschien sleet op het politiek-correcte "ik vind mormels van anderen zo snoezig" als we met onze neus op de realiteit gedrukt worden ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 09:49   #22
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De rede keert stilaan terug, zeker ? Er komt misschien sleet op het politiek-correcte "ik vind mormels van anderen zo snoezig" als we met onze neus op de realiteit gedrukt worden ?
...of andersom, de langzame "ontmenselijking" van vluchtelingen heeft zijn effect niet gemist.

Ik laat het in het midden.

Het verschil in publieke en politieke reactie op gelijkaardige gebeurtenissen nu en 20j geleden is zeer opvallend
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 10:13   #23
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
...of andersom, de langzame "ontmenselijking" van vluchtelingen heeft zijn effect niet gemist.
Eerder het omgekeerde: men heeft zo hard gehamerd op het "fantastische" van al die vluchtelingen, dat het zo schril in contrast staat met de "voordelen" die ze wel meebrengen, dat het boerenbedrog doorzichtig is geworden.

Nadat men ons het schuldgevoel had aangepraat dat wij, met onze kolonisatie, "verantwoordelijk waren" voor hun miserie ginder ; nadat men ons had aangewreven dat we hen hun "vrijheid" niet gunden, nadat men ons had wijsgemaakt dat we ze ginder "moesten helpen om welvarende democratieën" te worden "zoals wij", en nadat men ons had wijsgemaakt dat zij voor een ongekende culturele verrijking zouden zorgen, en voor een sterke, verjonge en dynamische economie, en nadat wij kunnen zien dat daar NIKS NIEMENDALLE van in huis is gekomen, in tegendeel, gelooft men niet meer in die smoezen.

We gaan eindelijk inzien dat het in de meeste gevallen in ons nadeel is om "ons groot hart" te tonen, dat brengt ons, op geen enkel vlak, iets op.

Komt daarbij dat onze "verzorgingsstaten" ons zelf op Soviet wijze tot op het bot uitmelken en wij objectief economisch achteruit gaan (wij leven minder goed dan onze ouders), is er niet veel goesting meer om "de kleinere en kleinere pot eindeloos en gratis" te delen met gelijk wie.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 10:13   #24
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
...of andersom, de langzame "ontmenselijking" van vluchtelingen heeft zijn effect niet gemist.

Ik laat het in het midden.

Het verschil in publieke en politieke reactie op gelijkaardige gebeurtenissen nu en 20j geleden is zeer opvallend
Voortschrijdend inzicht zeker. Na al die jaren heeft het gros van de mensen ondertussen wel door dat het merendeel van deze "vluchtelingen" gewoon economische gelukzoekers zijn en/of minstens dat het absoluut niet nodig is om tot hier te vluchten om veilig te zijn. . Deze waren ook al afgewezen in Duitsland.
Strondbeu zijn ze het.
Ben jij met een bord of straat gaan beginnen lopen misschien?
Bovendien zijn er hede ten dag andere communicatiemiddelen dan 20 jaar geleden.
En waarover moeten we nu verontwaardigd zijn? Over het feit dat een politieman min of meer zijn werk heeft gedaan met een spijtig doch ongewild gevolg.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 10:13   #25
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ik vond De Afspraak met Patrick Loobuyck gisteren best ontluisterend. Ik had er eigenlijk tot dan niet bij stilgestaan, maar als je inderdaad vergelijkt met de verontwaardiging destijds met Semira Adamu en het hoge fait divers gehalte van de dood va Mawda nu, kan je enkel concluderen dat we onverschilliger/verhard/ongevoelig zijn geworden.

Ik herinner me bvb. ook niet dat er toen ook maar iemand de schuld bij Semira legde, hoewel ze al zoveel keer zich had verzet tegen een uitwijzing; net zoals de ouders nu voor de zoveelste keer illegaal in Engeland trachtten te geraken.

De gelijkenissen tussen de 2 situaties zijn treffend; het verschil in reactie van bevolking en politiek des te opvallender.

Sign of the times I guess...

Zonder ook maar een waardeoordeel te vellen; degene die vinden dat de maatschappij de afgelopen 10-20j niet is verhard moet gewoon de zaak Semira Adamu & Mawda naast elkaar leggen
Wat beide zaken gemeen hadden is dat het over mensen gaat die geen recht op verblijf hadden en zich daar met alle middelen tegen verzetten, zodra ze gevat worden of dreigen gevat te worden.
Dat leidde tot gevaarlijke situaties waarbij wie de wet vertegenwoordigt alle middelen inzet om hun opdracht uit te voeren.
Hoe groter het verzet, hoe meer risico dat er iets fout gaat. Ligt dit dan louter aan wie de opdracht uitvoert of evengoed aan wie zich extreem verzet?
Meer mensen vinden dat het over actie en reactie gaat, wat niet betekent dat we verharden, maar wel dat er anders over gedacht wordt.
Ik vind dat die ouders wel mee verantwoordelijk zijn, en niet enkel het beleid.
Is dat een hard oordeel? Nee, het is enkel geen op enkel emoties gebaseerd oordeel, wat nu door een aantal politici als " dat moet" door de strot wordt geramd. Die politieke recuperatie lijkt me walgelijk.

Nu, wanneer die agent niet had mogen schieten moet hij daarvoor gestraft worden maar tot heden is dat niet duidelijk.
Ook bij die ouders stel ik me vragen, mocht het mijn kind van 2 zijn, zou op TV en media komen iets zijn waar ik geen ruimte voor zou hebben, ik zou kapot zijn van verdriet.
Maar nog voor ze begraven zou zijn al zo in de media komen?
Daar zou ik voor bedanken.
Ik zou me vooral de vraag stellen of die zoektocht naar dat " beter leven" de risico's die ik nam wel waard waren...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 11:16   #26
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het ontsnapt mij wat daar "erg" aan is. Eens ge over die hypocriete "ik-moet-het-erg-vinden-dat-een-snotter-waar-ik-niks-mee-te-maken-heb-iets-is-overkomen-want-anders-word-ik-sociaal-scheef-bekeken-dus-zet-ik-maar-mijn-beste-beentje-doen-alsof-ik-het-erg-vind-voor" dwangmatigheid zijt, kunt ge de waarheid in de ogen zien: dat kan ons eigenlijk geen ballen schelen: het is uw eigen kind niet, het is het kind niet van een naaste of een vriend. Indien die omgekomen was zonder dat ge het wist ergens anders, zoals zoveel anderen, dan zou je er geen ballen om geven. Dus waarom nu wel ? "En als het U zou overkomen ?" Welja, ik zou dat dan wel erg vinden dat ze mijne kleine afgeschoten hebben, ja. Maar ik zou niet op medeleven rekenen van zij bij wie ik mij stiekem wilde infiltreren, net zoals ik niet op medeleven zou rekenen van leeuwen mocht ik bij de leeuwen gaan met mijne kleine, en die leeuwen peuzelen hem op.

Het voordeel van een signaal van "hier lappen wij illegalen en hun snotters af" is voor ons veel voordeliger dan het nadeel van ocharme een schepsel dat ge niet kent te weten sterven - dat dus geen nadeel is. Als wij het imago zouden hebben van "gevaarlijke roofdieren waar ge beter niet gaat" dan zouden we minder ambras hebben dan als we het imago hebben van zachtgekookte eieren die alles aan iedereen afstaan.

Jaja, ik weet het "dat is niet menselijk" en dergelijke zever meer die ons naar onze eigen afgrond brengt. Er zijn er zelfs die gesuggereerd hebben om mij psychiatrisch laten te verzorgen omdat ik geen empathie heb voor mensen die ik niet ken en waar ik niks aan heb - wat mij nogal evident lijkt. Ik heb ook geen empathie voor gevaarlijke bacterien of voor een of andere Zuid-Vietnamese slangensoort die ik niet ken. Ik heb enkel maar empathie voor mensen waar ik een band mee heb. Lijkt mij nogal wiedes.
Het gaat hier om valse empathie, hier wordt empathie gesuggereerd om politieke of ideologische doelstellingen. Alsmede om uw tegenstanders te demoniseren. Aan oprechte empathie is niets mis me.
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal
koppijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 11:26   #27
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het ontsnapt mij wat daar "erg" aan is. Eens ge over die hypocriete "ik-moet-het-erg-vinden-dat-een-snotter-waar-ik-niks-mee-te-maken-heb-iets-is-overkomen-want-anders-word-ik-sociaal-scheef-bekeken-dus-zet-ik-maar-mijn-beste-beentje-doen-alsof-ik-het-erg-vind-voor" dwangmatigheid zijt, kunt ge de waarheid in de ogen zien: dat kan ons eigenlijk geen ballen schelen: het is uw eigen kind niet, het is het kind niet van een naaste of een vriend.
Mijn eerste gedacht dat in mij op kwam was leedvermaak. Ik heb dat nooit erg gevonden, integendeel. Het enige erge dat ik er van vind is dat sommige mediageile advocaten en politici nu daar misbruik van maken.

Over Patrick Loobuyck gisteren in de afspraak. Ook gezien en ik vind dat dus een triestig en vooral heel hypocriet individu. Totaal niet akkoord met wat daar gisteren werd verteld. Maar wat wil je : die Patrick, fossiel Jan Hatekiet en een pot van een Karolien Debecker. Drie wereldvreemde figuren. En dan een hippie die daar ik weet niet wat zat te doen.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 11:47   #28
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Het gaat hier om valse empathie, hier wordt empathie gesuggereerd om politieke of ideologische doelstellingen. Alsmede om uw tegenstanders te demoniseren. Aan oprechte empathie is niets mis me.
Ik voel vooral empathie voor de politie.
Het moet ingelooflijk frustrerend zijn om telkens de schuld te krijgen voor de dood van iemand bij het uitvoeren van hun taak.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 11:53   #29
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik vind dat die ouders wel mee verantwoordelijk zijn, en niet enkel het beleid.
Is dat een hard oordeel? Nee, het is enkel geen op enkel emoties gebaseerd oordeel, wat nu door een aantal politici als " dat moet" door de strot wordt geramd. Die politieke recuperatie lijkt me walgelijk.

.
Men is pas verantwoordelijk voor zijn daden als men het intentioneel doet. Die agent had als opdracht die vluchtauto te doen stoppen maar had helemaal niet de intentie om iemand te doden. Dit wordt gedefinieerd als een ongeval. Daar tegenover staat dat zowel die mensensmokkelaar als die illegalen bewust waren dat hun daden in overtreding was met de wet. Het risico die ze bewust namen betekent ook dat het fout zou kunnen aflopen. Maar dat ontneemt hen niet de verantwoordelijkheid voor hun eigen handelingen.
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal
koppijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 11:58   #30
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Men is pas verantwoordelijk voor zijn daden als men het intentioneel doet. Die agent had als opdracht die vluchtauto te doen stoppen maar had helemaal niet de intentie om iemand te doden. Dit wordt gedefinieerd als een ongeval. Daar tegenover staat dat zowel die mensensmokkelaar als die illegalen bewust waren dat hun daden in overtreding was met de wet. Het risico die ze bewust namen betekent ook dat het fout zou kunnen aflopen. Maar dat ontneemt hen niet de verantwoordelijkheid voor hun eigen handelingen.
Toch niet...wanneer u iemand per ongeluk dood slaat, wordt u ook voor onvrijwillige doodslag wel gestraft.
Wanneer die agent zijn wapen heeft gebruikt zonder noodzaak, is hij in de fout. Even het onderzoek afwachten?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 12:42   #31
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Toch niet...wanneer u iemand per ongeluk dood slaat, wordt u ook voor onvrijwillige doodslag wel gestraft.
Wanneer die agent zijn wapen heeft gebruikt zonder noodzaak, is hij in de fout. Even het onderzoek afwachten?
Maak u geen illusies, flikken worden niet gestraft als ze mensen doodschieten.

Zelfs niet zoals nu, ze schieten in een hoop mensen en zeggen dan, dat was per ongeluk...

Die agenten blijken altijd aangereden te worden door voertuigen, maar ze zijn nooit gekwetst daardoor...
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 25 mei 2018 om 12:43.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 13:32   #32
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.984
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Maak u geen illusies, flikken worden niet gestraft als ze mensen doodschieten.

Zelfs niet zoals nu, ze schieten in een hoop mensen en zeggen dan, dat was per ongeluk...

Die agenten blijken altijd aangereden te worden door voertuigen, maar ze zijn nooit gekwetst daardoor...
Ja; kijk maar naar de Gaza strook. Het is het 1 of het ander, hé. Of je voert een migratiebeleid met de gevolgen van dien (lees onschuldige slachtoffers van mensensmokkelaars + justitie.) of je laat het zijn beloop tot het escaleert met een plof moslim en sharia.

Dit is geen en/of verhaal... Ze weten waar ze aan begonnen zijn als vluchteling. Een tocht om een beter bestaan; een hachelijke onderneming.

Je gaat ook niet halverwege je iets doet ineens zeggen van; ik wist niet waar ik aan begonnen was. De gevolgen van je daden moet je onder ogen zien, hé. Lijden kan daar bij horen. Je komt er niet vanaf met een "schietgebedje".
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 14:05   #33
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Mijn eerste gedacht dat in mij op kwam was leedvermaak. Ik heb dat nooit erg gevonden, integendeel. Het enige erge dat ik er van vind is dat sommige mediageile advocaten en politici nu daar misbruik van maken.

Over Patrick Loobuyck gisteren in de afspraak. Ook gezien en ik vind dat dus een triestig en vooral heel hypocriet individu. Totaal niet akkoord met wat daar gisteren werd verteld. Maar wat wil je : die Patrick, fossiel Jan Hatekiet en een pot van een Karolien Debecker. Drie wereldvreemde figuren. En dan een hippie die daar ik weet niet wat zat te doen.
Leedvermaak?

Over de dood van een 2jarig kind?

Leg uit
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 14:08   #34
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Eerder het omgekeerde: men heeft zo hard gehamerd op het "fantastische" van al die vluchtelingen, dat het zo schril in contrast staat met de "voordelen" die ze wel meebrengen, dat het boerenbedrog doorzichtig is geworden.

Nadat men ons het schuldgevoel had aangepraat dat wij, met onze kolonisatie, "verantwoordelijk waren" voor hun miserie ginder ; nadat men ons had aangewreven dat we hen hun "vrijheid" niet gunden, nadat men ons had wijsgemaakt dat we ze ginder "moesten helpen om welvarende democratieën" te worden "zoals wij", en nadat men ons had wijsgemaakt dat zij voor een ongekende culturele verrijking zouden zorgen, en voor een sterke, verjonge en dynamische economie, en nadat wij kunnen zien dat daar NIKS NIEMENDALLE van in huis is gekomen, in tegendeel, gelooft men niet meer in die smoezen.

We gaan eindelijk inzien dat het in de meeste gevallen in ons nadeel is om "ons groot hart" te tonen, dat brengt ons, op geen enkel vlak, iets op.

Komt daarbij dat onze "verzorgingsstaten" ons zelf op Soviet wijze tot op het bot uitmelken en wij objectief economisch achteruit gaan (wij leven minder goed dan onze ouders), is er niet veel goesting meer om "de kleinere en kleinere pot eindeloos en gratis" te delen met gelijk wie.
Ja inderdaad, het is steeds meer hard boven hart de laatste tijd.

We voelen minder mee, of dat nu is door het afgooien van een (al dan niet ingebeeld) schuldcomplex of door een rationalisering of door ontmenselijking.

De trend is er gewoon.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 14:22   #35
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Die is ook weer van de partij. Steeds bereid om ten strijde ten trekken tegen éénieder die probeert iet of wat controle te houden op de instroom van illegalen.



http://www.standaard.be/cnt/dmf20180522_03524455
Toen ik haar in de Afspraak zag zitten aan tafel bij supersos Schols, sloeg ik een kreet van ongeloof in de aard van "'t IS TOCH NI WAAR DAT DAT KIEKEN WEER IN BEELD KOMT!". Ik begrijp niet hoe zo'n trut eigenlijk advocaat kan worden.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 21:22   #36
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Maak u geen illusies, flikken worden niet gestraft als ze mensen doodschieten.

Zelfs niet zoals nu, ze schieten in een hoop mensen en zeggen dan, dat was per ongeluk...

Die agenten blijken altijd aangereden te worden door voertuigen, maar ze zijn nooit gekwetst daardoor...
Om welke reden twijfelt u steeds aan de waarachtigheid van de politie?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 21:31   #37
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.223
Standaard

Stel dat de kogel geen passagier geraakt had, maar de bestelwagen tot stilstand had gebracht. Alle inzittenden krijgen het zoveelste bevel het land te verlaten, en de volgende dag zoeken ze al opnieuw een penibele en levensgevaarlijke manier om naar Engeland te reizen. Dit was al de derde keer, en de vorige keer zouden ze in een koelwagen gekropen zijn. Oversteek naar Engeland van meerdere uren, in een koelwagen met een kind van 2 jaar. Deze ouders zouden blijven het leven van hun kind in gevaar brengen, tot het wel eens slecht moest aflopen, of tot ze uiteindelijk hardhandig teruggevoerd worden naar Irak. Als er schuldigen gezocht moeten worden, dan komt de politieagent die gevuurd heeft zeker niet op de eerste plaats.
__________________
I wish nothing but the best for you too.

Laatst gewijzigd door Zucht : 25 mei 2018 om 21:35.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 22:59   #38
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.790
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik hoor overal van die domme opmerkingen zoals
"waarom schieten de agenten dan niet op de banden"
Of
"waarom zetten ze geen barricades of leggen ze spijkermatten".

Mijn reactie is dan "Ooit al eens een klapband gehad tegen 90km/u of sneller?"
"Wat denk je wat er gebeurd als een wagen tegen 90km/u in een barricade knalt?".

iets minder negatief naar de politie toe, maar wel de ouders in het visier nemende "waarom lieten die mensen die bestuurder zo dom doen?".
Wat gaan ze doen, die bestuurder in elkaar kloppen als die al idiote toeren aan't uithalen is achter het stuur?

Als er 1 hoofdschuldige is aan de dood van dat kleintje, is het de bestuurder van de bestelwagen. Die was de enige die de bestelwagen op een veilige manier tot stilstand had kunnen brengen.
In de 2de instantie, de ouders. Dat kleintje in zo'n situatie brengen, laat het dan leren zwemmen in een haaientank...
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 05:05   #39
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.212
Standaard

Het is voor iedereen ondertussen wel duidelijk dat de politieagent(e) dat kindje gericht en moedwillig heeft neer geschoten.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 06:07   #40
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Leedvermaak?

Over de dood van een 2jarig kind?

Leg uit
Wat moet ik uitleggen?


Leedvermaak is een verschijnsel waarbij men het leed van een ander als humoristisch ervaart. Het kan hierbij gaan om fysiek leed, waarbij iemand zich naar het gevoel van de ander op min of meer komische wijze bezeert, of om een vorm van mentaal vermaak, waarbij men zich verkneukelt over het verlies van een andere persoon of partij. Het algemeen voorkomen van dit verschijnsel is van alle tijden en blijkt onder meer uit de uitdrukking het mooiste vermaak is leedvermaak.

(zegt dikwijls meer dan veel woorden)
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be