Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 oktober 2012, 13:12   #121
Bollywood
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 december 2010
Berichten: 1.231
Standaard

Voila en de nieuwe stakingsinzegging is reeds ingediend. Namelijk volgende week vrijdag én zaterdag.
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2012, 15:50   #122
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Natuurlijk.

Maar uren fetish is niet goed. Je moet je uren zien in context van je werk: als je een deadline moet halen, draai je overuren. Als het rustig is, bol je het eerder af....zo doe ik dat.

Soms zijn er weken dat ik per dag middeld 2 uur meer werk. Dat is een goeie 10h per week, +4-6h int weekend. ...ik werk dus 2 werkdagen per week meer bij momenten.

Maargoed, niemand zaagt dan ook als ik het vroeger afbol als ik gewoon eens geen goesting heb, of mij eens verslaap

Flexibiliteit komt van 2 kanten.
Inderdaad, doe ik gemiddeld een half tot 1 uur meer dan ik contractueel moet. Maar soms kom ik ook eens wat later, of neem eens een lange middagpauze om wat boodschappen te doen ; of soms eens een dringend administratief ding dat natuurlijk enkel midden in de werkuren kan, en dat kan dus ook (omdat het wat dom is om een dag verlof te nemen om iets aan het belastingskantoor gaan af te geven of zo).

Alles zit hem eigenlijk bij het onderhandelen van de objectieven, en dan de tijd die je zelf wil nemen om die in te vullen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2012, 08:50   #123
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
Voila en de nieuwe stakingsinzegging is reeds ingediend. Namelijk volgende week vrijdag én zaterdag.
Onjuist.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2012, 09:14   #124
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Onjuist.
Inderdaad. Het moet zijn "stakingsaanzegging.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2012, 20:54   #125
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
De stakers worden die dag natuurlijk ook niet betaald hé, het lijkt alsof u dat negeert.
het lijkt alsof u negeert dat die stakers ervoor GEKOZEN hebben te staken, en dus GEKOZEN hebben om niet betaald te worden. De reizigers die door erdoor getroffen worden hebben hier NIET om gekozen... Wat een pretentie
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2012, 20:54   #126
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard

dubbel gepost
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 7 oktober 2012 om 20:55.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2012, 22:04   #127
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Inderdaad. Het moet zijn "stakingsaanzegging.
Er is geen stakingsaanzegging aan het adres van de voorzitters gegeven.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2012, 14:47   #128
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Mijn overuren zijn altijd betaald. Na 20 u aan 125% en in het weekend aan 200%. Als dat niet het geval zou zijn, deed ik helemaal geen overuren. Ik werk niet gratis en wie dat wel doet is een volslagen idioot.
Aha, ik ben een idioot omdat ik vind dat mensen recht hebben op medische verzorging. Good to know.

Ik zou mijn acht uurtjes per dag gemakkelijk kunnen uitdoen en daardoor een tiental mensen in de kou laten staan. Ben je beter een klootzak dan een idioot?
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 8 oktober 2012 om 14:49.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2012, 16:59   #129
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Aha, ik ben een idioot omdat ik vind dat mensen recht hebben op medische verzorging. Good to know.

Ik zou mijn acht uurtjes per dag gemakkelijk kunnen uitdoen en daardoor een tiental mensen in de kou laten staan. Ben je beter een klootzak dan een idioot?
???
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2012, 17:10   #130
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
het lijkt alsof u negeert dat die stakers ervoor GEKOZEN hebben te staken, en dus GEKOZEN hebben om niet betaald te worden. De reizigers die door erdoor getroffen worden hebben hier NIET om gekozen... Wat een pretentie
De stelling van Manta was dat de klanten geen brood kregen terwijl ze betaald hadden, en mijn standpunt is dat de bakker dan ook niet betaald is. De reizigers hebben er blijkbaar voor gekozen om Magnette een herorganisatie te laten doorvoeren, dus indirect hebben zij opdracht gegeven om aan de verloning te morrelen...
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2012, 17:45   #131
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
???


Citaat:
Ik werk niet gratis en wie dat wel doet is een volslagen idioot.
Sommige mensen werken gratis vanwege enorme personeelstekorten en het feit dat hun baan er om draait anderen effectief te helpen. Als ik na acht uur werken zou stoppen, zouden heel wat mensen broodnodige verzorging missen.

Ik ben dus duidelijk een volslagen idioot.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2012, 17:56   #132
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Sommige mensen werken gratis vanwege enorme personeelstekorten en het feit dat hun baan er om draait anderen effectief te helpen. Als ik na acht uur werken zou stoppen, zouden heel wat mensen broodnodige verzorging missen.

Ik ben dus duidelijk een volslagen idioot.
Ja.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2012, 18:00   #133
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Sommige mensen werken gratis vanwege enorme personeelstekorten en het feit dat hun baan er om draait anderen effectief te helpen. Als ik na acht uur werken zou stoppen, zouden heel wat mensen broodnodige verzorging missen.

Ik ben dus duidelijk een volslagen idioot.
De enige idioot hier op dit forum is die zelfoverschatte kwiet. Staat bij mij al lang op mijn genegeerdenlijst. Als iedereen hetzelfde doet mag hij straks nog tegen zichzelf lullen voor de spiegel. Met voorschort.

Op naar het volgende dossier. Goedenavond

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 8 oktober 2012 om 18:00.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2012, 18:05   #134
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
De enige idioot hier op dit forum is die zelfoverschatte kwiet. Staat bij mij al lang op mijn genegeerdenlijst. Als iedereen hetzelfde doet mag hij straks nog tegen zichzelf lullen voor de spiegel. Met voorschort.

Op naar het volgende dossier. Goedenavond


Toch nog niet langer dan je stijlfigurendebacle afgelopen weekend, forumrijmelaartje:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
"Vrij denken" houdt o.a. gevoel voor humor en stijfiguren in.
Maar ja, leg dat maar eens uit aan een casuïstieke kastjesdenker.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382

Laatst gewijzigd door Raf : 8 oktober 2012 om 18:06.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2012, 18:26   #135
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
De stelling van Manta was dat de klanten geen brood kregen terwijl ze betaald hadden, en mijn standpunt is dat de bakker dan ook niet betaald is. De reizigers hebben er blijkbaar voor gekozen om Magnette een herorganisatie te laten doorvoeren, dus indirect hebben zij opdracht gegeven om aan de verloning te morrelen...
De reizigers betaalden en hebben recht op 't gene dat ze voor betaalden, vervoer...
Zoals ik eerder al zei, openbaar vervoer is een belangrijke schakel in de maatschappij, veel mensen hun dagelijkse leven hangt vaak af van dit vervoer.
-En uw bakker kreeg wel degelijk centen, de maffiavakbonden geven hun slaafjes op stakingsdagen geld, ontkent u dat mss?
Indien diezelfde vakbonden nu klagen dat er na jaaaaren onderhandelen niets uit de bus komt zou het wel eens tijd kunnen zijn om de onderhandelingscapaciteiten van uw vakbonden in twijfel te trekken, ze bakken er dan overduidelijk niets van...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2012, 19:29   #136
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
De reizigers betaalden en hebben recht op 't gene dat ze voor betaalden, vervoer... Zoals ik eerder al zei, openbaar vervoer is een belangrijke schakel in de maatschappij, veel mensen hun dagelijkse leven hangt vaak af van dit vervoer.
Ik ben er inderdaad voorstander van om de treinreizigers hiervoor te vergoeden. De directie van de NMBS heeft echter nog niets in deze richting ondernomen.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
-En uw bakker kreeg wel degelijk centen, de maffiavakbonden geven hun slaafjes op stakingsdagen geld, ontkent u dat mss?
En is het potje waarmee die stakingsvergoeding betaald wordt bij mekaar gelegd door de treinreizigers? Of door de treinconducteurs?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2012, 19:55   #137
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Ik ben er inderdaad voorstander van om de treinreizigers hiervoor te vergoeden. De directie van de NMBS heeft echter nog niets in deze richting ondernomen.
En is het potje waarmee die stakingsvergoeding betaald wordt bij mekaar gelegd door de treinreizigers? Of door de treinconducteurs?
Te vergoeden? Als die stakers hun werk doen moet men niets vergoeden, dan komen de reizigers aan op hun bestemming.
Krijgen de mensen die last hebben van die stakers ook stakingsgeld? Neen he, het komt uit een duister potje waar controle niet gewenst is, dus...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2012, 20:05   #138
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Te vergoeden? Als die stakers hun werk doen moet men niets vergoeden, dan komen de reizigers aan op hun bestemming.
Inderdaad, als het bestuur van de NMBS erin zou slagen zijn personeel te overtuigen zodat ze op post staan, zou men niets moeten vergoeden.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Krijgen de mensen die last hebben van die stakers ook stakingsgeld? Neen he, het komt uit een duister potje waar controle niet gewenst is, dus...
Zou die stakende bakker volgens u ook iedereen een brood moeten betalen omdat hij er die dag zelf geen gebakken heeft?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2012, 20:06   #139
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ja.
Dat is dan het verschil tussen iemand met een sociaal beroep die in de eerste plaats voor zijn medemens werkt en...een ambtenaar.

Nu ja, als jouw hulpbehoevende moeder een dag of twee (of een weekje of twee, waarom niet?) geen verzorging krijgt omdat verpleegkundige diensten overwerkt en onderbemand zijn, zul je waarschijnlijk anders reageren. Want het zijn de 'idioten' van deze wereld die onbetaalde overuren kloppen om jou en de rest van het egoïstische clubje hangmatters kwaliteitsvolle zorg te verlenen.

Val dus maar dood, Raf. En als er geen idioot te vinden is om de lijktooi te doen, kunnen ze je zo in de put laten zakken.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 8 oktober 2012 om 20:11.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2012, 20:46   #140
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Dat is dan het verschil tussen iemand met een sociaal beroep die in de eerste plaats voor zijn medemens werkt en...een ambtenaar.

Nu ja, als jouw hulpbehoevende moeder een dag of twee (of een weekje of twee, waarom niet?) geen verzorging krijgt omdat verpleegkundige diensten overwerkt en onderbemand zijn, zul je waarschijnlijk anders reageren. Want het zijn de 'idioten' van deze wereld die onbetaalde overuren kloppen om jou en de rest van het egoïstische clubje hangmatters kwaliteitsvolle zorg te verlenen.

Val dus maar dood, Raf. En als er geen idioot te vinden is om de lijktooi te doen, kunnen ze je zo in de put laten zakken.
Waarom richt je je pijlen op mij, Van Maerlant? Het is niet mijn fout dat verpleegkundige diensten overwerkt, onderbemand en onderbetaald zijn hoor... Wat ik wel weet, is dat je niemand ertoe beweegt iets aan die problematiek te doen door braafjes de knikken en te slikken. Waarom zou men iets ondernemen, zo lang er toch overwerkte, onderbetaalde idioten zijn die zonder morren het werk verzetten?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be