Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 november 2019, 09:15   #21
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Volgende stap: euthanasie op 67
Nog een leuke: gedaan met autorijden op je 70'ste ?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 15 november 2019 om 09:16.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2019, 09:17   #22
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.774
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wat het probleem is? Dat dit dat dit het begin is van een evolutie naar een toestand die ooit werd uitgebeeld in de film Soilent Green waarin oudere mensen door de overheid dergelijk soort “voltooid”-verhaal werden ingefluisterd en psychisch zachtjes werden geduwd in de richting van het einde. Zeg maar zelfmoord. Dat kan in de gepaste omstandigheden nog gebeuren om de meest uiteenlopende redenen.
Ik zie het eerder als natuurlijke selectie. De mens zal er goed bij varen als er de natuurlijke selectie wat meer speelt.

Met doem-scenario's bewijs je niets hoor. Dat is als die Joden die meteen een nieuwe hitler zien na een praalwagen van carnaval. Totaal uit de lucht gegrepen.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2019, 11:10   #23
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Nog een leuke: gedaan met autorijden op je 70'ste ?
Als die euthanasie op 67 erdoor komt heeft dat niet veel zin meer, hé?
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2019, 13:50   #24
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Als die euthanasie op 67 erdoor komt heeft dat niet veel zin meer, hé?
Ik ben er 82 en ik zou mijn schattig autootje voor geen geld willen missen. Ik woon nogal afgelegen.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2019, 14:19   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Ik hoop alleszins dat die verruimde abortuswetgeving er gauw door komt.

Zelfs al weet ik dat nogal wat nva-ers tegen zijn. Onder andere Theo en Valerie Van Peel. Dat zijn zo nogal heilige katholieke dezekes. Niemand is zonder fouten.

Idem dito voor euthanasie bij een voltooid geacht leven.

(voor beide ethische kwesties mogen gerust ruime begeleidende maatregelen voorzien worden om daar geen ongewilde accidenten mee tegen te komen. Ik doel dan vooral op sociale opvang, informatie enz.)

Laat godverdomme de mensen zelf beslissen over eigen lijf en leden.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2019, 14:24   #26
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Laat godverdomme de mensen zelf beslissen over eigen lijf en leden.
Bij abortus gaat het per definitie NIET over eigen lijf.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2019, 14:31   #27
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.774
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Bij abortus gaat het per definitie NIET over eigen lijf.
De discussie gaat over staatsbegeleide zelfmoord, niet over abortus.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2019, 15:09   #28
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
De discussie gaat over staatsbegeleide zelfmoord, niet over abortus.
Uit de openigspost:
Citaat:
Blijkbaar is regeerpartij OVLD van plan om met wisselmeerderheid de abortuswet te versoepelen.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2019, 15:12   #29
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.774
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Uit de openigspost:
My bad, ik dacht dat we over versoepeling euthanasie bezig waren.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2019, 15:38   #30
MORPHEUS
Minister-President
 
MORPHEUS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2008
Locatie: ZION DE STAD DER VERLOSTEN
Berichten: 4.530
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
My bad, ik dacht dat we over versoepeling euthanasie bezig waren.
Eigenlijk gaat het erover dat ovld een mes in de rug van cdv aan steken is
__________________
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept.........
MORPHEUS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2019, 16:11   #31
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
Eigenlijk gaat het erover dat ovld een mes in de rug van cdv aan steken is
Zou me niks verbazen. Voor paars-groen is ofwel CD&V, ofwel OVLD overbodig. Dus Magnette kan die twee partijen tegen elkaar uitspelen - lees 'het laagste bod wint'.
Als OVLD er op deze manier CD&V uit kan wippen, staan ze zelf dus een pak sterker in de onderhandelingen.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2019, 08:17   #32
MORPHEUS
Minister-President
 
MORPHEUS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2008
Locatie: ZION DE STAD DER VERLOSTEN
Berichten: 4.530
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Zou me niks verbazen. Voor paars-groen is ofwel CD&V, ofwel OVLD overbodig. Dus Magnette kan die twee partijen tegen elkaar uitspelen - lees 'het laagste bod wint'.
Als OVLD er op deze manier CD&V uit kan wippen, staan ze zelf dus een pak sterker in de onderhandelingen.
Mocht ik ( wat niet is ) van de CDV zijn, ik zou behoorlijk van me afbijten om meerdere niveaus

Federale regering lopende zaken.
CDV zit in een regering van lopende zaken
Met OVLD als partner.
Als regeringspartner OVLD met wisselmeerderheid een thema laat stemmen tot zelfs twee thema’s ( abortus, euthanasie ).
En deze raken CDV hard in hun ideologie. Dan zou ik als CDV een NVA’ke doen zoals na de Marakeshmeerderheid. Of een koning Boudewijn’ke na de vroegere abortuswet. De regering van lopende zaken verlaten. De “ zwarte piet” doorschuiven na de messteken naar OVLD


Vlaamse regering
De optelsom van Vlaamse partijen ( NVA, VB, CDV ) toont dat er geen Vlaamse meerderheid is die deze nieuwe euthanasie en abortuswet steunt. Als regeerpartij in de Vlaamse regering doet OVLD eigenlijk iets , waar onvoldoende draagvlak voor is in Vlaanderen . OVLD negeert beide partners CDV en NVA in de Vlaamse regering. Mocht ik CDV zijn, dan doe ik een PS’ke zoals bij de wapenwet. En vraag om de federale bevoegdheden omtrent abortus en euthanasie naar de gewesten te laten komen

Toekomstige federale regering
Een regering vormen is steeds geven en nemen. Een spel van breekpunten en taboes.
OVLD gaat nu met vooral Waalse en linkse wisselmeerderheid een taboe laten stemmen. Deze taboe ligt erg zwaar bij CDV en CDV kan dit niet meer op tafel leggen bij Magnette.
Omdat het voor voldongen feiten zal staan door regeerpartner OVLD
Ik zou als CDV de mogelijke “abortusmeerderheid” duidelijk waarschuwen. Indien er gestemd wordt, verlaat CDV de tafel voor onderhandeling paarsgroen. Want de abortusmeerderheid is bijna gelijk aan paarsgroen

Enige kans om CDV terug aan tafel te krijgen voor nieuwe federale regering , een nieuwe staatshervorming waar o.a de bevoegdheden abortus en euthanasie naar Vlaanderen komen. Dus tegen de visie van Magnette. Magnette mag dan met zijn PS kiezen tussen
ofwel PS steun aan de nieuwe abortuswet
ofwel zijn taak als informateur

Respecteren cordon
Ook hier krijgt CDV een mes in de rug van OVLD. Er is een geschreven en ongeschreven cordon tegen extreme partijen. Lees VBL en PTB/PVDA
Dat OVLD voor hun wisselmeerderheid gaat PTB/PVDA gebruiken , is eigenlijk het cordon doorbreken.

Mocht ik CDV zijn. Een duidelijk schot voor de OVLD boeg lossen.
Dreigen met het verlaten van de federale regering lopende zaken,
Dreigen met Vlaamse wisselmeerderheid ( CVD, NVA, VBL ) vragen om de bevoegdheid naar Vlaanderen te laten komen
Dreigen met het afhaken voor een Paarsgroene regering en gaan voor staatshervorming

Dan zou de CVD eens ballen tonen. Het voorbeeld is reeds gegeven door NVA na Marakesh
__________________
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept.........

Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 16 november 2019 om 08:22.
MORPHEUS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2019, 10:20   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Bij abortus gaat het per definitie NIET over eigen lijf.
"Lijf en leden" houdt voor mij per definitie in dat de ongeborene tot het lichaam van de moeder behoort.

Zoals bij wettige zelfverdediging gij het recht hebt om de aanvaller te doden als dit echt nodig is, zo mag de zwangere de foetus vermoorden.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2019, 10:22   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
Eigenlijk gaat het erover dat ovld een mes in de rug van cdv aan steken is
Dat is niet in de rug steken.

Drie jaar terug is er omstandig over gedebatteerd in het parlement, met hoorzittingen en al.
Maar dan was er geen meerderheid.
Nu, na de verkiezingen, is er wel een meerderheid.

Pure democratie.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2019, 10:25   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
Mocht ik ( wat niet is ) van de CDV zijn, ik zou behoorlijk van me afbijten om meerdere niveaus

Federale regering lopende zaken.
CDV zit in een regering van lopende zaken
Met OVLD als partner.
Als regeringspartner OVLD met wisselmeerderheid een thema laat stemmen tot zelfs twee thema’s ( abortus, euthanasie ).
En deze raken CDV hard in hun ideologie. Dan zou ik als CDV een NVA’ke doen zoals na de Marakeshmeerderheid. Of een koning Boudewijn’ke na de vroegere abortuswet. De regering van lopende zaken verlaten. De “ zwarte piet” doorschuiven na de messteken naar OVLD


Vlaamse regering
De optelsom van Vlaamse partijen ( NVA, VB, CDV ) toont dat er geen Vlaamse meerderheid is die deze nieuwe euthanasie en abortuswet steunt. Als regeerpartij in de Vlaamse regering doet OVLD eigenlijk iets , waar onvoldoende draagvlak voor is in Vlaanderen . OVLD negeert beide partners CDV en NVA in de Vlaamse regering. Mocht ik CDV zijn, dan doe ik een PS’ke zoals bij de wapenwet. En vraag om de federale bevoegdheden omtrent abortus en euthanasie naar de gewesten te laten komen

Toekomstige federale regering
Een regering vormen is steeds geven en nemen. Een spel van breekpunten en taboes.
OVLD gaat nu met vooral Waalse en linkse wisselmeerderheid een taboe laten stemmen. Deze taboe ligt erg zwaar bij CDV en CDV kan dit niet meer op tafel leggen bij Magnette.
Omdat het voor voldongen feiten zal staan door regeerpartner OVLD
Ik zou als CDV de mogelijke “abortusmeerderheid” duidelijk waarschuwen. Indien er gestemd wordt, verlaat CDV de tafel voor onderhandeling paarsgroen. Want de abortusmeerderheid is bijna gelijk aan paarsgroen

Enige kans om CDV terug aan tafel te krijgen voor nieuwe federale regering , een nieuwe staatshervorming waar o.a de bevoegdheden abortus en euthanasie naar Vlaanderen komen. Dus tegen de visie van Magnette. Magnette mag dan met zijn PS kiezen tussen
ofwel PS steun aan de nieuwe abortuswet
ofwel zijn taak als informateur

Respecteren cordon
Ook hier krijgt CDV een mes in de rug van OVLD. Er is een geschreven en ongeschreven cordon tegen extreme partijen. Lees VBL en PTB/PVDA
Dat OVLD voor hun wisselmeerderheid gaat PTB/PVDA gebruiken , is eigenlijk het cordon doorbreken.

Mocht ik CDV zijn. Een duidelijk schot voor de OVLD boeg lossen.
Dreigen met het verlaten van de federale regering lopende zaken,
Dreigen met Vlaamse wisselmeerderheid ( CVD, NVA, VBL ) vragen om de bevoegdheid naar Vlaanderen te laten komen
Dreigen met het afhaken voor een Paarsgroene regering en gaan voor staatshervorming

Dan zou de CVD eens ballen tonen. Het voorbeeld is reeds gegeven door NVA na Marakesh
We moeten ook niet naïef zijn: zo belangrijk vinden de tsjeven dat nu ook weer niet.
Hooguit een paar kopstukken die nog naar de kerk gaan de zondag.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2019, 11:04   #36
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
We moeten ook niet naïef zijn: zo belangrijk vinden de tsjeven dat nu ook weer niet.
Hooguit een paar kopstukken die nog naar de kerk gaan de zondag.
Volgens De Standaard vandaag lijkt dat toch niet te kloppen:
Citaat:
92 procent van de CD&V-leden zich katholiek noemt.
Citaat:
Uit hun enquête bij de CD&V-leden kwam de vraag naar ‘meer C’ duidelijk naar voren
Citaat:
Bij alle kandidaten leeft de gedachte om zich niet in het midden, links of rechts te profileren, maar weer christendemocratisch met grote C.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2019, 11:29   #37
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
"Lijf en leden" houdt voor mij per definitie in dat de ongeborene tot het lichaam van de moeder behoort.

Zoals bij wettige zelfverdediging gij het recht hebt om de aanvaller te doden als dit echt nodig is, zo mag de zwangere de foetus vermoorden.
Jouw definitie is wetenschappelijk gezien fout, maar goed, je bent niet de enige met die definitie. Je tweede punt is totaal naast de kwestie
- als de foetus het leven van de moeder bedreigt was abortus sowieso ook vroeger al toegelaten. Terecht. Maar dat is een héél kleine minderheid.

Eén van de ergste punten in het nieuwe voorstel is dat abortus nu gezien wordt als een normale medische ingreep - wat betekent dat de arts niet meer het recht heeft om de ingreep te weigeren. Ook al gaat het tegen de eed van Hypocrates en tegen zijn/haar eigen overtuiging, hij is verplicht om die ingreep uit te voeren.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2019, 17:08   #38
MORPHEUS
Minister-President
 
MORPHEUS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2008
Locatie: ZION DE STAD DER VERLOSTEN
Berichten: 4.530
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is niet in de rug steken.

Drie jaar terug is er omstandig over gedebatteerd in het parlement, met hoorzittingen en al.
Maar dan was er geen meerderheid.
Nu, na de verkiezingen, is er wel een meerderheid.

Pure democratie.
Uw pure democratie is gebouwd op een verwrongen meerderheid

Bijvoorbeeld, mocht N-VA met zijn 1080000 stemmen een Waalse partij zijn. Dan hadden ze 7 zetels meer

De paars groene meerderheid rond abortus nu is zo een verwrongen democratie

In Vlaanderen is een meerderheid tegen, maar het Belgische systeem zorgt ervoor dat men met een verwrongen meerderheid Vlaanderen kan dicteren

Ovld is daar blijkbaar niet vies van , werkt blijkbaar graag met PTB en PVDA
__________________
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept.........
MORPHEUS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2019, 17:13   #39
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Ik ben zowel voor het totaal vrij laten van abortus en euthanasie. Hoe meer doden, hoe beter. Wie kan daar nu tegen zijn ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2019, 17:18   #40
MORPHEUS
Minister-President
 
MORPHEUS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2008
Locatie: ZION DE STAD DER VERLOSTEN
Berichten: 4.530
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ben zowel voor het totaal vrij laten van abortus en euthanasie. Hoe meer doden, hoe beter. Wie kan daar nu tegen zijn ?
Misschien eens zelfmoord overwegen
__________________
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept.........
MORPHEUS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be