Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 november 2019, 10:01   #1221
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Marie, niet alles ernstig nemen! Af en toe lach ik ook eens graag.
Ik weet wel dat dit zelden mijn gewoonte is.
Maar ik wist op het moment niet beter wat zeggen.
En toen dacht ik :"Zut. Vele anderen kladden het hier vol. Ik zal ook maar eens de plezante spelen"
Feitelijk zou ik nog moeten informeren naar de bron van uw reactie.
Nu kan ik nog denken dat het leugens zijn want het stond niet in de dagbladen?
Dat is een zeer ernstig feit Marie. Zelf gedachten hebben en uiten wordt hier binnen kort toch verboden. Alles zal verboden worden.
Alleen mensen nog bestelen zal toegelaten blijven.
Anders hebben politici niet voldoende inkomsten meer.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 10:05   #1222
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Ik kan uiteraard enkel spreken vanuit mijn kennis in het HaFaBRa gebeuren, maar naar mijn weten worden die verenigingen nooit gesubsidieerd door de Vlaamse of Federale overheid, enkel via gemeente en (bij ons toch) tot kort de provincie.
Opnieuw, de profiteurs maken dat de echte behoeftigen of zij die het werkelijk verdienen, uit de boot vallen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 10:10   #1223
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Een oude bekende van het forum duikt ook op in het debat over de inkrimping van budgetten voor cultuur.



bron : https://www.knack.be/nieuws/belgie/a...l-1533771.html
Weet je Panda, dat er een programma op de franstaligen TV was waar ze zich afvroegen of de kulturele sector van de francofonie uit Wallobrux zich zorgen moesten maken en misschien zelfs mee moest gaan protesteren tegen de besparingspolitiek in de kulturele sector van Jambon... Vooral in bruxelles zou dat ook wel eens in hun eigen vel kunnen snijden...
Zou het hier gaan om bijkomende, maar verborgen, transfers noord-zuid???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 11:07   #1224
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
En dat is net het punt van heel deze discussie he. De verenigingen die genoeg impact hebben zullen blijven bestaan.

Verenigingen die dat niet hebben zullen verdwijnen. Ik vind niet dat wij hobby-clubjes moeten sponsoren vanuit de staat. Als er een degelijke culturele bijdarge is zal er vanuit de lokale gemeenschap wel de steun komen die nodig is.
Een bijdrage was er in het verleden via de provinciebesturen. Maar er kwam een centralistisch Vlaams partijke dat met alle geweld dat geld wilde beheren om eigen Vlaams nationalistische projecten (lees: indoctrinatie van de bevolking/canon enz.) te subsidiëren.

Vlaamse
schilders werden belangrijker dan Vlaamse (muziek)cultuur (muziek)maatschappijen die 'Vlaams' niet in hun naam meedragen.

Ge moet wel blind zijn om dat niet te doorzien.

Laatst gewijzigd door pajoske : 22 november 2019 om 11:10.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 11:18   #1225
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.774
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Een bijdrage was er in het verleden via de provinciebesturen. Maar er kwam een centralistisch Vlaams partijke dat met alle geweld dat geld wilde beheren om eigen Vlaams nationalistische projecten (lees: indoctrinatie van de bevolking/canon enz.) te subsidiëren.

Vlaamse
schilders werden belangrijker dan Vlaamse (muziek)cultuur (muziek)maatschappijen die 'Vlaams' niet in hun naam meedragen.

Ge moet wel blind zijn om dat niet te doorzien.
Natuurlijk is dat een bewuste strategie. Dat is het zich afzetten tegen een (uiterst) links geinspireerd wereldje vanuit een rechtse partij. Een soort wereldje waar niet links genoeg zijn als iets vies wordt afgedaan.

Natuurlijk gaat een rechtse partij die aan de macht komt de rekening presenteren.

Kunst zou geen politieke mogen hebben, maar in België heeft het dat wel. Zolang de cultuurwereld zich daaraan vasthoudt zal het in de klappen delen.

En ja, voor kleinere organisaties zal dat politiek gekleurd zijn minder spelen en het is bijzonder jammer dat die mee in de klappen delen die eerder voor de grote productiehuizen zijn bedoeld.

Maar ik blijf erbij dat de zinvolle projecten zelfbedruipend kunnen zijn. Dat zal dan inderdaad misschien via sponsoring en mosselfestijnen moeten. Maar de lokale bevolking zal dat steunen als er vraag is naar het product.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 13:34   #1226
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Maar ik blijf erbij dat de zinvolle projecten zelfbedruipend kunnen zijn. Dat zal dan inderdaad misschien via sponsoring en mosselfestijnen moeten. Maar de lokale bevolking zal dat steunen als er vraag is naar het product.
Daaruit mag ik besluiten dat 'Vlaamse identiteit' gen zinwol project is. Want zij hebben héél veel subsidie nodig.
Besluit: de lokale bevolking heeft geen interesse aan een Vlaamse identiteit.Zoals de Vlaamse bevolking al geen zin had aan een Vlaamse feestdag zonder subsidie of een bijkomende vrije dag.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 13:41   #1227
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.774
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Daaruit mag ik besluiten dat 'Vlaamse identiteit' gen zinwol project is. Want zij hebben héél veel subsidie nodig.
Besluit: de lokale bevolking heeft geen interesse aan een Vlaamse identiteit.Zoals de Vlaamse bevolking al geen zin had aan een Vlaamse feestdag zonder subsidie of een bijkomende vrije dag.
Ik denk dat uw conclusie er niet ver af zit. Dat is iets dat inderdaad niet breed genoeg gedragen wordt om zelfbedruipend te zijn. De regering wil dat nu promoten met dat fameuze canon.

Persoonlijk interesseert me dat niet en moet dat van mij niet gesubsidiëerd worden. Maar liever dat dan die linkse hoogdraverige bende geld geven.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 13:56   #1228
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Ik denk dat uw conclusie er niet ver af zit. Dat is iets dat inderdaad niet breed genoeg gedragen wordt om zelfbedruipend te zijn. De regering wil dat nu promoten met dat fameuze canon.

Persoonlijk interesseert me dat niet en moet dat van mij niet gesubsidiëerd worden. Maar liever dat dan die linkse hoogdraverige bende geld geven.
Er zijn nog andere analysten die tot deze conclusie zijn gekomen. Het feit dat de "Vlaamse identiteit" via een gesubsidieerde canon invulling moet krijgen is geen goed nieuws voor de Vlaams Natioanlist. De top down approach, die men hier probeert toe te passen, werkt zelden succesvol kwa natie-vorming. In Schotland voelen de mensen zich echt Schot, en daar hangt ook een rijke cultuur en geschiedenis aan vast. Men moet die niet meer definieren of bijeen rapen....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 13:57   #1229
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er zijn nog andere analysten die tot deze conclusie zijn gekomen. Het feit dat de "Vlaamse identiteit" via een gesubsidieerde canon invulling moet krijgen is geen goed nieuws voor de Vlaams Natioanlist. De top down approach, die men hier probeert toe te passen, werkt zelden succesvol kwa natie-vorming. In Schotland voelen de mensen zich echt Schot, en daar hangt ook een rijke cultuur en geschiedenis aan vast. Men moet die niet meer definieren of bijeen rapen....
Moest ik Dokter zijn dan schreef ik u Xanax voor of Valium zelfs, daar die een groter angstremmend effect hebben dan Xanax.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 14:01   #1230
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Moest ik Dokter zijn dan schreef ik u Xanax voor of Valium zelfs, daar die een groter angstremmend effect hebben dan Xanax.
Maar je bent geen dokter he, maar patient.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 14:05   #1231
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Maar je bent geen dokter he, maar patient.
Jij en ik samen hé.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 19:19   #1232
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Uiteraard heb ik héél véél sympathie voor het 'artistiek schorremorrie' & het 'morrende middenveld' dat met het 'kostbare weefsel' van de N-VA niet zo opgezet is.

Hopelijk worden de komende jaren een hel voor de neo-liberale usurpatoren.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 19:25   #1233
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Weet je Panda, dat er een programma op de franstaligen TV was waar ze zich afvroegen of de kulturele sector van de francofonie uit Wallobrux zich zorgen moesten maken en misschien zelfs mee moest gaan protesteren tegen de besparingspolitiek in de kulturele sector van Jambon... Vooral in bruxelles zou dat ook wel eens in hun eigen vel kunnen snijden...
Zou het hier gaan om bijkomende, maar verborgen, transfers noord-zuid???

Zolang Brussel de Vlaamse hoofdstad is, gaat het om interne transfers, hé.

En die zijn behoorlijk transparent.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 21:07   #1234
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Daaruit mag ik besluiten dat 'Vlaamse identiteit' gen zinwol project is. Want zij hebben héél veel subsidie nodig.
Besluit: de lokale bevolking heeft geen interesse aan een Vlaamse identiteit.Zoals de Vlaamse bevolking al geen zin had aan een Vlaamse feestdag zonder subsidie of een bijkomende vrije dag.
Waarom zijn de mensen blij dat dat budget zo ingekrompen wordt... Dacht je nu echt dat dat is omdat het de Vlaamse identiteit subsidieerde...
In tegendeel ze deden er alles aan om het af te breken...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 21:10   #1235
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Waarom zijn de mensen blij dat dat budget zo ingekrompen wordt... Dacht je nu echt dat dat is omdat het de Vlaamse identiteit subsidieerde...
In tegendeel ze deden er alles aan om het af te breken...
Pajos heeft de titel van de draad niet begrepen, net zoals vele andere zaken.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 21:11   #1236
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er zijn nog andere analysten die tot deze conclusie zijn gekomen. Het feit dat de "Vlaamse identiteit" via een gesubsidieerde canon invulling moet krijgen is geen goed nieuws voor de Vlaams Natioanlist. De top down approach, die men hier probeert toe te passen, werkt zelden succesvol kwa natie-vorming. In Schotland voelen de mensen zich echt Schot, en daar hangt ook een rijke cultuur en geschiedenis aan vast. Men moet die niet meer definieren of bijeen rapen....
Neen, maar daar is de grote francofonie dan ook niet gepasseerd om hun schotse taal en aanhankelijkheid zo veel mogelijk af te breken...

Hoe vindt je het dat de eigen "Vlaamse" elite rondstrooide dat Vlaming zijn iets vies is...

Bekijk het land Frankrijk en bekijk hoe ze daar alle niet Franstalige regio's cultureel hebben verwoest... zo gezegd ter ere van de francofonie...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 21:13   #1237
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Een bijdrage was er in het verleden via de provinciebesturen. Maar er kwam een centralistisch Vlaams partijke dat met alle geweld dat geld wilde beheren om eigen Vlaams nationalistische projecten (lees: indoctrinatie van de bevolking/canon enz.) te subsidiëren.

Vlaamse
schilders werden belangrijker dan Vlaamse (muziek)cultuur (muziek)maatschappijen die 'Vlaams' niet in hun naam meedragen.

Ge moet wel blind zijn om dat niet te doorzien.
Duidelijk dat jij wel degelijk blind bent en zelfs je eigen leugens gelooft...
Vanaf dat hij het woord Vlaams ziet begint zijn bloed te koken... Zo'n haat...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 21:15   #1238
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Uiteraard heb ik héél véél sympathie voor het 'artistiek schorremorrie' & het 'morrende middenveld' dat met het 'kostbare weefsel' van de N-VA niet zo opgezet is.

Hopelijk worden de komende jaren een hel voor de neo-liberale usurpatoren.
Oei, de linkerzijde begint bevreesd te geraken dat de mensen hun voorgekauwd anti-Vlaamse gevoelens niet meer lusten...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 21:16   #1239
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Zolang Brussel de Vlaamse hoofdstad is, gaat het om interne transfers, hé.

En die zijn behoorlijk transparent.
Zo transparant dat de francofonie bang is dat ze niet meer genoeg gesubsidieerd gaan worden???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 21:35   #1240
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Neen, maar daar is de grote francofonie dan ook niet gepasseerd om hun schotse taal en aanhankelijkheid zo veel mogelijk af te breken...

Hoe vindt je het dat de eigen "Vlaamse" elite rondstrooide dat Vlaming zijn iets vies is...

Bekijk het land Frankrijk en bekijk hoe ze daar alle niet Franstalige regio's cultureel hebben verwoest... zo gezegd ter ere van de francofonie...
Vlaanderen bestond niet tot de grote Francofonie was gepasseerd. Vlaanderen is een creatie van Belgie. Bestuurlijk en cultuureel hadden Vlaanderen, Brabant en zeker Luik (Loon) niks met elkaar te maken. Luik was zelfs geen deel van het Bourgondisch rijk.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be