Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 januari 2021, 15:59   #201
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

"We gaan vanalles verbieden en de zwakkeren eruit schiften." Mohammed.

"We gaan een morele hogere grond opzoeken en ons verrijken met aflaten." Christus.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2021, 16:28   #202
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
U predikt zoals een Mohammedaan. Dat is ook een heel politiek/religieus systeem dat de samenleving wilt beheersen. Alleen sleurt u er nog een soort van morele hogere grond bij. Apart...
Zoals ik reeds zei: ik wil niets beheersen. De aarde haar lot is reeds beschoren. Alles komt om met vuur behalve zij die door Christus gered worden. Het is in onze standpunten, doen, laten en geloof waar dat bepaald wordt.

Je gelooft het en gehoorzaamt, of je gelooft het niet en sterft een dood in zonde.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 12 januari 2021 om 16:29. Reden: D
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2021, 16:33   #203
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Zoals ik reeds zei: ik wil niets beheersen. De aarde haar lot is reeds beschoren. Alles komt om met vuur behalve zij die door Christus gered worden. Het is in onze standpunten, doen, laten en geloof waar dat bepaald wordt.

Je gelooft het en gehoorzaamt, of je gelooft het niet en sterft een dood in zonde.
De verlossing is nabij, vriend. Af en toe komt de elite waaronder de grote bonzen zich vermaken met wat lood te schieten op de paupers die aan Covid lijden.

-_-

Target practice noemen ze dat....
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2021, 16:36   #204
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Je queeste kan nobel zijn maar velen zijn te cynisch, sarcastisch, onderuithalend om er ooit eieren onder te leggen...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2021, 16:39   #205
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Zoals ik reeds zei: ik wil niets beheersen. De aarde haar lot is reeds beschoren. Alles komt om met vuur behalve zij die door Christus gered worden. Het is in onze standpunten, doen, laten en geloof waar dat bepaald wordt.

Je gelooft het en gehoorzaamt, of je gelooft het niet en sterft een dood in zonde.
Daar zal Surtur dan wel voor zorgen zeker ?

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2021, 16:43   #206
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Kijk dan toch eens een half uurtje. Een half uurtje tijd op een leven waarna de oneindigheid volgt. Die gaat maar 2 kanten op.

https://m.youtube.com/watch?v=fCnQQLUJHb8
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 10:40   #207
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Maar we kunnen wel maandelijks hele steden absorberen van migranten die zih als vluchteling voordoen en onderweg christenen doodden.
dezulken behoeven voor mij ook niet binnen gelaten worden.
Citaat:
Dan moeten we tolerant zijn, maar een ongeboren kind van eigen rasbloed mag gedood worden.
De vrouw is geen broedmachine en het kind heeft het recht gewild te zijn om bemind te worden, en niet het leven van moeder en van zichzelf daarmee te verpesten.
Dat is het hogere recht van de kwaliteit van het leven in liefde.
Citaat:
Ziet u dan niet hoe de duivel in onze samenleving is geslopen en hoe dat af zal lopen?
De duivel is die oude God van de oude Bijbel, die een dictator was van onverdraagzaamheid en alleen al nachtmerries kreeg als een man zich in vrouwenkleden hulde.
Hoewel de mannen toen jurken droegen (zoals de Moslims nog steeds) en het verschil met de vrouwenkleding toen niet zo groot was als nu.
Citaat:
Abortus is moord, ongeacht wanneer deze uitgevoerd wordt.
Abortus is geen moord, maar de vrijheid van de vrouw om een kind niet te willen als deze tegen haar wil zwanger is geworden.
De moord geldt pas als het kind geboren is.
De vrouw is gelukkig geen broedmachine meer, zoals vele gelovigen dat nog steeds willen.
En plezier bij het neuken ook al des duivels is.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 10:48   #208
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Zoals ik reeds zei: ik wil niets beheersen. De aarde haar lot is reeds beschoren. Alles komt om met vuur behalve zij die door Christus gered worden.
Christus redt niemand, zoals ook zijn kruis niemand heeft geholpen, en hij ook niet verrezen is, want zijn beenderen zijn in het Talpiot graf gevonden.
Evenmin is hij ooit terug gekomen.
Maar ik ben er om de waarheid te openbaren van Gods bestaan in de microkosmos als een oneindig aantal microwezentjes in een oneindige reeks hogere culturen.
Gods Rijk bestaat in de microkosmos en de hemel is je eigen geest en ziel.

En of de wereld al of niet onder gaat dat komt pas op de tweede plaats.
De waarheid komt eerst.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 10:52   #209
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
dezulken behoeven voor mij ook niet binnen gelaten worden.
De vrouw is geen broedmachine en het kind heeft het recht gewild te zijn om bemind te worden, en niet het leven van moeder en van zichzelf daarmee te verpesten.
Dat is het hogere recht van de kwaliteit van het leven in liefde.
De duivel is die oude God van de oude Bijbel, die een dictator was van onverdraagzaamheid en alleen al nachtmerries kreeg als een man zich in vrouwenkleden hulde.
Hoewel de mannen toen jurken droegen (zoals de Moslims nog steeds) en het verschil met de vrouwenkleding toen niet zo groot was als nu.Abortus is geen moord, maar de vrijheid van de vrouw om een kind niet te willen als deze tegen haar wil zwanger is geworden.
De moord geldt pas als het kind geboren is.
De vrouw is gelukkig geen broedmachine meer, zoals vele gelovigen dat nog steeds willen.
En plezier bij het neuken ook al des duivels is.
De vrouw is geen broedmachine neen, maar ook geen opperwezen. Als ze ongewenst zwanger wordt is ze dom geweest en dat gedrag moeten we niet stimuleren door abortus verder toe te laten maanden na datum.
Ik bepleit 8 weken als maximumtermijn, maar beter zijn de Poolse regels.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 11:21   #210
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De vrouw is geen broedmachine neen, maar ook geen opperwezen. Als ze ongewenst zwanger wordt is ze dom geweest en dat gedrag moeten we niet stimuleren door abortus verder toe te laten maanden na datum.
Ik bepleit 8 weken als maximumtermijn, maar beter zijn de Poolse regels.
De enige domoor ben jij hier ! En wat met verkrachting? En wat als het gebruikte voorbehoedsmiddel het laat afweten ? Systeem Polonaise ?
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 11:34   #211
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De vrouw is geen broedmachine neen, maar ook geen opperwezen. Als ze ongewenst zwanger wordt is ze dom geweest en dat gedrag moeten we niet stimuleren door abortus verder toe te laten maanden na datum.
Ik bepleit 8 weken als maximumtermijn, maar beter zijn de Poolse regels.
Zegt iemand, die zijn doen en laten laat bepalen door wat pakweg 1600 jaar geleden is opgeschreven, aan de hand van wat nog eens 400 jaar daarvoor zou zijn gebeurd; op basis van tig generaties 'van horen zeggen' ...
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 11:39   #212
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Zegt iemand, die zijn doen en laten laat bepalen door wat pakweg 1600 jaar geleden is opgeschreven, aan de hand van wat nog eens 400 jaar daarvoor zou zijn gebeurd; op basis van tig generaties 'van horen zeggen' ...
En wat maakt dat mensen die met alle moderne middelen ongewenst zwanger worden? En als je mij provoceert, zaag dan elders niet dat ik er religie bij betrek?
Verbrandt uw hersenen nog wat met alcohol
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 11:42   #213
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
En wat maakt dat mensen die met alle moderne middelen ongewenst zwanger worden? En als je mij provoceert, zaag dan elders niet dat ik er religie bij betrek?
Verbrandt uw hersenen nog wat met alcohol
Vertel me eens, wat 'moderne middelen' komen doen in een situatie, waarbij een meisje/vrouw wordt verkracht en daardoor zwanger wordt?
En wat provocatie betreft, herlees uw bijdrage eens waar ik op reageer. U noemde ook die vrouwen domoren. Waarom? Omdat het u aan elke vorm van nuance ontbreekt. Laat nu net zin voor nuance een niet onbelangrijke vaardigheid zijn in het maatschappelijke debat ...
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 11:43   #214
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Vertel me eens, wat 'moderne middelen' komen doen in een situatie, waarbij een meisje/vrouw wordt verkracht en daardoor zwanger wordt?
En wat provocatie betreft, herlees uw bijdrage eens waar ik op reageer. U noemde ook die vrouwen domoren. Waarom? Omdat het u aan elke vorm van nuance ontbreekt. Laat nu net zin voor nuance een niet onbelangrijke vaardigheid zijn in het maatschappelijke debat ...
Hier weet een 10 en 14 jarige dat ze gratis en anoniem de morning after pill kunnen halen in de apotheker.

Abortus kan gerust ingeperkt worden naar 8 weken. Lomp gedrag moet niet extra uit de hand lopen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 11:44   #215
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De vrouw is geen broedmachine neen, maar ook geen opperwezen.
Maar jouw God, die zijn vrouw heeft vermoord (Asjera is uit de joodse bijbel weggeschreven) wil haar het liefst vernederen.
Was hij getrouwd en had hij dus een Godin, dan zou deze het opnemen voor de vrijheid van de vrouw baas te zijn in eigen buik.
Citaat:
Als ze ongewenst zwanger wordt is ze dom geweest en dat gedrag moeten we niet stimuleren door abortus verder toe te laten maanden na datum.
En als ze verkracht wordt is het ook zeker haar eigen schuld.
En als ze dom is geweest dan is het ongewenste kind wel een heel erg zware straf.
Dat getuigt niet van een God van liefde, maar van haat.
De liefde is de Godin, die de vrouwen heel wat beter zal begrijpen dan die domme God van jou.
Citaat:
Ik bepleit 8 weken als maximumtermijn, maar beter zijn de Poolse regels.
Dat moeten we maar aan de deskundigen over laten.
Maar nu blijkt dat je toch weer niet tegen de abortus bent.
Staan die 8 weken soms ook in je bijbel geschreven?
Of ben je toch wel een beetje modern?
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 11:46   #216
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Maar jouw God, die zijn vrouw heeft vermoord (Asjera is uit de joodse bijbel weggeschreven) wil haar het liefst vernederen.
Was hij getrouwd en had hij dus een Godin, dan zou deze het opnemen voor de vrijheid van de vrouw baas te zijn in eigen buik.
En als ze verkracht wordt is het ook zeker haar eigen schuld.
En als ze dom is geweest dan is het ongewenste kind wel een heel erg zware straf.
Dat getuigt niet van een God van liefde, maar van haat.
De liefde is de Godin, die de vrouwen heel wat beter zal begrijpen dan die domme God van jou.
Dat moeten we maar aan de deskundigen over laten.
Maar nu blijkt dat je toch weer niet tegen de abortus bent.
Staan die 8 weken soms ook in je bijbel geschreven?
Of ben je toch wel een beetje modern?
Meeste vrouwen die abortus plegen zijn niet verkracht.
Zelfs in landen met strenge abortusregels mag een vrouw aborteren na verkrachting. Het is een non argument nageblaat uit de propaganda van social justice warriors.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 11:47   #217
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Hier weet een 10 en 14 jarige dat ze gratis en anoniem de morning after pill kunnen halen in de apotheker.

Abortus kan gerust ingeperkt worden naar 8 weken. Lomp gedrag moet niet extra uit de hand lopen.
U blijft volharden in de boosheid, maar durft wel anderen te wijzen op provocatie(s). Ik vind dat bijzonder straf. 'Lomp gedrag' zegt u ... Voor de duidelijkheid, we hebben het toch nog steeds over het voorbeeld waarbij een meisje/vrouw slachtoffer is van een verkrachting toch? 'Lomp gedrag'? ...
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 11:51   #218
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
U blijft volharden in de boosheid, maar durft wel anderen te wijzen op provocatie(s). Ik vind dat bijzonder straf. 'Lomp gedrag' zegt u ... Voor de duidelijkheid, we hebben het toch nog steeds over het voorbeeld waarbij een meisje/vrouw slachtoffer is van een verkrachting toch? 'Lomp gedrag'? ...
Ik ben niet boos hoor, louter fanatiek
Een vrouw die verkracht is of waar complicaties optreden mag aborteren. Dat is altijd zo geweest. Maar een termijn van 12 weken is het onnodig lang laten aanslepen.
Men bepleitte die termijn te verhogen maar deskundigen tekenden bezwaar aan, waardoor de termijn niet werd verhoogd.
Iemand dient de grenslijnen te bewaken, wat gebeurde.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 12:09   #219
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik ben niet boos hoor, louter fanatiek
Een vrouw die verkracht is of waar complicaties optreden mag aborteren. Dat is altijd zo geweest. Maar een termijn van 12 weken is het onnodig lang laten aanslepen.
Men bepleitte die termijn te verhogen maar deskundigen tekenden bezwaar aan, waardoor de termijn niet werd verhoogd.
Iemand dient de grenslijnen te bewaken, wat gebeurde.
Hoe die vrouw zicht voelt, of wat er na zo een ervaring in de hoofden kan omgaan, daar heeft u noch ik enig zicht op. Een beetje van hoogmoed en zelfoverschatting getuigend, dat u wat betreft wat aanvaardbaar is, daar een cijfer mag op plakken...
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 12:13   #220
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Meeste vrouwen die abortus plegen zijn niet verkracht.
Geen enkele vrouw zal zich moedwillig tegen haar zin zwanger laten maken.
Abortus is geen pretje.
Maar er kunnen meerdere redenen zijn dat het dan toch gebeurt.
Zoals dat ze de geilheid van de man niet altijd kan weerstaan.
Of de voorbehoedsmiddelen niet blijken te deugen.
Hier is dan liefde en begrip op zijn plaats en geen straf.
Citaat:
Zelfs in landen met strenge abortusregels mag een vrouw aborteren na verkrachting. Het is een non argument nageblaat uit de propaganda van social justice warriors.
Over dat verkrachten heb ik wel anders gehoord.

In Malta is abortus zonder uitzondering verboden. Hetzelfde geldt voor Vaticaanstad. In Andorra, Liechtenstein en San Marino is abortus in de meeste gevallen illegaal.

Vaticaanstad, het licht der gelovigen zoals ook jij meent te zijn.

Polen is jouw groot voorbeeld toch?

Polen heeft al een van de strengste abortuswetten in Europa. Tot nu toe was een abortus enkel toegestaan na verkrachting, incest of als het leven van een zwangere persoon in gevaar komt, of als er een ernstige geboorteafwijking is vastgesteld. Dat laatste was in 98 procent van de abortussen de opgegeven reden, en is vanaf nu dus niet meer toegestaan.

Elk jaar vinden in Polen (een land van 38 miljoen inwoners) minder dan 2000 legale abortussen plaatsen. Belangenorganisaties schatten dat zo’n 200.000 mensen illegaal of in het buitenland een abortus ondergaan.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be