Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Peter Tom Jones (Groen!) - 5 tot 11 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Peter Tom Jones (Groen!) - 5 tot 11 maart (1973) Burgerlijk Ingenieur Milieukunde, Doctor in de Materiaalkunde en momenteel werkzaam als post-doctoraal onderzoeker aan de KULeuven. Tijdens de komende federale verkiezingen staat hij als onfhankelijk kandidaat op de 2e plaats op de Groen!-Senaatslijst. De hoofdbetrachting is om duidelijk te maken dat er een ecologische omslag nodig is.

 
 
Discussietools
Oud 8 maart 2007, 12:50   #1
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard anti-globalistisch en ecologisch rechts

We weten allemaal dat u als lid van Attac en Groen! een linkse rakker bent. Als rechtse anti-globalist en ecologist had ik graag gehad dat u een goed geargumenteerde mening gaf over de volgende bewegingen :Ook had ik graag geweten wat u vindt van samenwerking tussen anti-globalistische ecologisch rechts en anti-globalistisch ecologisch links. Mijns inziens is er meer dat ons bindt dan wat ons scheidt en wordt elke poging tot samenwerking vooral afgeblokt door de linkse intolerantie tav andersdenkenen.

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 8 maart 2007 om 12:59.
IlluSionS667 is offline  
Oud 8 maart 2007, 19:10   #2
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Nog geen antwoord...
IlluSionS667 is offline  
Oud 9 maart 2007, 10:39   #3
Peter Tom Jones
 
 
Peter Tom Jones's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2007
Berichten: 51
Standaard

Beste,

Om heel eerlijk te zijn. Ik heb weinig zin om samen te werken met rechtse stromingen. Ik ben voor een andere globalisatie, één die vertrekt vanuit respect voor andere culturen, mondiale rechtvaardigheid en ecologische duurzaamheid. IN die zin hou ik een pleidooi tegen vrijhandel, zeker op het vlak van essentiêle zaken zoals voedsel. Want dat leidt tot drama's... cf nieuwe film van Dirk Barrez, We Feed the World, het verhaal van Victoriabarsfilets etc.

mvg
petertomjones
www.petertomjones.be
Peter Tom Jones is offline  
Oud 9 maart 2007, 11:09   #4
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Tom Jones Bekijk bericht
Om heel eerlijk te zijn. Ik heb weinig zin om samen te werken met rechtse stromingen.
U bent tenminste eerlijk, al vind ik het spijtig dat u net als velen voor u de uitgereikte hand weigert en daardoor de linkse onverdraagzaamheid bevestigt.

Zoals ik al zei, is er meer dat ons bindt dan wat ons scheidt. Als u de moeite zou doen om de stromingen in kwestie wat beter te bestuderen, zou u dat ook beseffen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Tom Jones Bekijk bericht
Ik ben voor een andere globalisatie, één die vertrekt vanuit respect voor andere culturen, mondiale rechtvaardigheid en ecologische duurzaamheid.
Je kunt ook respect hebben voor andere culturen en mondiale rechtvaardigheid en ecologische duurzaamheid nastreven zonder het belang van de culturele en ethnische identiteit te ontkennen.

Ik heb alvast oprechte bewondering voor oa de Arabische, Perzische, Japanese, Chinese en Indische culturen. Ik heb respect voor mens en dier, voor volk en natie, voor cultuur en taal. Het is juist dat respect dat mij dwingt een traditionalist te zijn en jouw internationalisme en jouw postmodernisme af te wijzen in het voordeel van de volksgemeenschap en de traditie. Internationalisme en postmodernisme leiden tot culturele en morele achteruitgang en een sterk individualisme alsook een verwatering van eeuwenoude culturele pracht.

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 9 maart 2007 om 11:11.
IlluSionS667 is offline  
Oud 9 maart 2007, 21:57   #5
steven66
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 6 maart 2007
Berichten: 5
Standaard

u zegt respect voor andere culturen, dat is allemaal zeer mooi

Maar wat doet u eraan als die andere cultuur geen respect heeft voor u cultuur. Ik weet het want ik leef in een dorp vol met turken en marokkanen, en iedere avond spuiten ze met graffiti op de kerk WEG MET BELGEN LA MORT AUX SALE BELGE LA BELGIQUE EST A NOUS

Dus
steven66 is offline  
Oud 9 maart 2007, 23:07   #6
spokus
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 14
Standaard

Groen betekent toch niet automatisch internationalistisch en postmodern? Je hebt de twee perspectieven nodig: een globale oplossing voor de globale problemen die zich stellen, en een lokale invulling, lokale culturen, lokale teeltwijzen enzovoort.
spokus is offline  
Oud 10 maart 2007, 12:14   #7
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spokus Bekijk bericht
Groen betekent toch niet automatisch internationalistisch en postmodern? Je hebt de twee perspectieven nodig: een globale oplossing voor de globale problemen die zich stellen, en een lokale invulling, lokale culturen, lokale teeltwijzen enzovoort.
Volledig mee akkoord, al moet het globale mijns inziens beperkt worden tot die zaken die noodzakelijk zijn om de verschillende volkeren in onderlinge harmonie met elkaar en de omgeving te laten samenleven. Doorgedreven soevereiniteitsbeperkingen dient geen enkel volk.
IlluSionS667 is offline  
Oud 24 maart 2007, 02:19   #8
Winterhamer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 januari 2007
Locatie: Nederland, Rotterdam.
Berichten: 1.098
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Tom Jones Bekijk bericht
Beste,

Om heel eerlijk te zijn. Ik heb weinig zin om samen te werken met rechtse stromingen. Ik ben voor een andere globalisatie, één die vertrekt vanuit respect voor andere culturen, mondiale rechtvaardigheid en ecologische duurzaamheid. IN die zin hou ik een pleidooi tegen vrijhandel, zeker op het vlak van essentiêle zaken zoals voedsel. Want dat leidt tot drama's... cf nieuwe film van Dirk Barrez, We Feed the World, het verhaal van Victoriabarsfilets etc.

mvg
petertomjones
www.petertomjones.be
is de islam geen rechtse stroming dan
Winterhamer is offline  
Oud 24 maart 2007, 21:05   #9
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Winterhamer Bekijk bericht
is de islam geen rechtse stroming dan
Daarom gaan ze ook alleen om met de meer "verwesterde" islamieten. Andere zijn te "fundamentalistisch" voor hen.

Wat een hypocrieten, die "toleranten"
IlluSionS667 is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be