Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 februari 2018, 19:18   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Maar niet uniek.

Oostenrijk heeft ook actief afgedwongen blasfemiewetten, net als Griekenland, Cyprus, Denemarken, Finland, Ierland en Italië.
Gij weet daar meer over?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2018, 20:44   #22
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
Het lijkt me heel goed om de eigen cultuur te beschermen. Als je op de islam een opmerking maakt loop je de kans onthoofd te worden, maar op het christendom kritiek geven is 'bon ton', vooral van mensen die niet weten hoeveel van onze cultuur op de christelijke cultuur is geent.
Je beschermt onze christelijke cultuur niet door een boete uit te schrijven als iemand een religieuze afbeelding aanstoten gebruikt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2018, 20:59   #23
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
Het lijkt me heel goed om de eigen cultuur te beschermen. Als je op de islam een opmerking maakt loop je de kans onthoofd te worden, maar op het christendom kritiek geven is 'bon ton', vooral van mensen die niet weten hoeveel van onze cultuur op de christelijke cultuur is geent.
Beledigen mag nooit. Zelfs als de kerk vroeger met genoegen de ‘frammasons’ beledigde. Dat doet ze nu minder, alhoewel men dat toch maar nooit weet in het katholieke Spanje of in het katholieke Polen.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2018, 21:11   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Beledigen mag nooit.
"Beledigen" is bijzonder subjectief. Misschien voelen moslims zich beledigd wanneer ik stel dat de koran slechts een menselijk geschrift is en niets goddelijk heeft.

Mag ik dat dan niet uiten?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2018, 21:15   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Beledigen mag nooit. Zelfs als de kerk vroeger met genoegen de ‘frammasons’ beledigde. Dat doet ze nu minder, alhoewel men dat toch maar nooit weet in het katholieke Spanje of in het katholieke Polen.
Om te beginnen, is er al een verschil tussen een mens beledigen of een fictief iets te beledigen.

Samengevat eigenlijk: je suis Charlie.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2018, 21:20   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Om te beginnen, is er al een verschil tussen een mens beledigen of een fictief iets te beledigen.
Als ik spot met Mohammed, wie wordt er dan beledigd? De nu levende moslim of Mohammed?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2018, 21:28   #27
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
"Beledigen" is bijzonder subjectief. Misschien voelen moslims zich beledigd wanneer ik stel dat de koran slechts een menselijk geschrift is en niets goddelijk heeft.

Mag ik dat dan niet uiten?
Dat is ook zo. Er zijn trouwens mensen die zich zelden beledigd voelen. De soms-wijzen. En anderen die zich gedragen als kruidjes-roer-me-nietje. Vooral partij-slaafjes bloeien in die weide. Maar men vindt ze zeker ook terug in de woestijnen van het Midden-Oosten. En bij zekere atheïsten treft men hen ook regelmatig aan. Dit maar om volledig te zijn.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 februari 2018 om 21:29.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2018, 22:05   #28
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
"Beledigen" is bijzonder subjectief. Misschien voelen moslims zich beledigd wanneer ik stel dat de koran slechts een menselijk geschrift is en niets goddelijk heeft.

Mag ik dat dan niet uiten?
Uiteraard mag je dat. Waarom zou dat niet mogen ? Ze zijn gewoon de laatste in een rij van mensen die reeds bestaande religieuze teksten recycleerden voor eigen gebruik toch ? Niks origineels aan, aangezien de joden hen dat al hadden voorgedaan toen ze hun mosterd waren gaan halen in het oude Perzië voor het geloofsaspect, en in het oude egypte voor het geschiedkundige aspect van hun geconstrueerde geloof en hun geconstrueerde geschiedenis.
Rome heeft dat gewoon over gedaan nadat ze de joden in het jaar 71 totaal in de pan hebben gehakt. Maar met een ietsiepietsie meer dwang en wat meer pacificerende boodschappen zodat het kon uitgroeien tot een wereldreligie na de nodige redactionele tussenkomsten om er een religie van te maken die functioneel was om de heersende klasse te helpen van hun macht te bestendigen.
De mohammed adepten hebben gewoon copy/paste gedaan van de succes factoren van de katholieken en dat op eigen kracht nog eens doorgezet.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2018, 22:20   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als ik spot met Mohammed, wie wordt er dan beledigd? De nu levende moslim of Mohammed?
Als ik spot met club Brugge, wie wordt dan beledigd?

Als gij niet spot met kaloten, word ik dan beledigd?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 10:13   #30
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Ik denk dat die man een goede kans heeft om gelijk te krijgen als hij zich beroept op zijn mensenrechten.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 10:22   #31
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

artistieke vrijheid, anyone?

hoe lang aanvaardt de EU nog zulke zaken die allemaal tegen de EU basisrechten ingaan van Spanje??
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2018, 10:24   #32
GandalftheGrey
Provinciaal Gedeputeerde
 
GandalftheGrey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2013
Berichten: 817
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Maar niet uniek.

Oostenrijk heeft ook actief afgedwongen blasfemiewetten, net als Griekenland, Cyprus, Denemarken, Finland, Ierland en Italië.
Blasfemiewetten ... nog zoiets bizar.

Om de fictie aanzien te geven gaan we haar - volkomen arbitrair - tastbaar maken.
Demonstratie van onzekerheid bij beleidsvoerders.
Over wereldlijke macht welteverstaan.
__________________
“If you tell the truth, you don't have to remember anything.”
GandalftheGrey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2018, 10:25   #33
GandalftheGrey
Provinciaal Gedeputeerde
 
GandalftheGrey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2013
Berichten: 817
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als ik spot met Mohammed, wie wordt er dan beledigd? De nu levende moslim of Mohammed?
Allah. Naar verluid.
__________________
“If you tell the truth, you don't have to remember anything.”
GandalftheGrey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2018, 11:22   #34
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kunt u mij eens een voorbeeld van zo'n veroordeling in België? U weet wel, een veroordeling omwille van "het beledigen van de islam"?
Sommigen komen hier echt van de planeet Pluto.

Als je in het MO zou gewerkt hebben zou je weten dat de islam niet op de rechtbank komt. Die staat er namelijk boven.

Beledig de islam en je wordt vermoord. Zo gaat dat.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2018, 15:02   #35
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is toch echt middeleeuws.
Of woestijnbakachtig.
Wat een idiote 'rechtspraak'.
Immers, wat is het gezicht van Jezus?
Hoe ziet dat er juist uit?
Hebben niet alle kunstenaars in de loop der tijden daar een eigen interpretatie aan gegeven?
En waarom zou dat dan niet op jezelf mogen gelijken?
In een documentaire op de BBC heb ik eens gezien dat één van de bekendste afbeeldingen van jezus, eigenlijk stiekem een afbeelding is van een rijke koopman.
Dus die betaalde de schilder, om jezus met zijn gezicht te schilderen.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be