Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Wetenschap & Technologie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Wetenschap & Technologie Van grondstoffen tot afgewerkt product, oude en nieuwe ontdekkingen, ... + de relatie tot de mens, macht, ...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 februari 2018, 20:12   #381
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Kinderen bed in: check
Popcorn: check
Steam link actief om alles naar de tv te streamen: check

nu nog favorable winds, en ik bedoel niet het soort dat ge krijgt na het eten van ajuinen
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 01:16   #382
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

No comment.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  starman in space.png‎
Bekeken: 62
Grootte:  408,0 KB
ID: 108399  

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  tesla in space.png‎
Bekeken: 57
Grootte:  591,6 KB
ID: 108400  

Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 01:21   #383
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Nog een kleine 6 uur zweven en dan laatste booster richting Mars.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 01:29   #384
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Musk zijn persconferentie....

Man is een rasechte ingenieur. Hij vliegt meteen in de technische details.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 01:50   #385
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Die reclame voor Tesla zal niet meer zo rap overtroffen worden, onbetaalbaar.

Of ze mogen het altijd aan Musk vragen een ander automerk in de ruimte lanceren. Uiteraard tegen betaling.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 01:59   #386
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Knap !

https://www.hln.be/wetenschap-planee...ceerd~ae0e2a35
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 02:05   #387
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Ik hoop nu wel dat die autopapieren in orde zijn.
Alhoewel, de kans dat Starman daar ergens ne flik tegen het lijf zou lopen is wel klein denk ik.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 06:52   #388
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.833
Standaard

Op dit ogenblik (woensdagochtend) is het mij nog niet duidelijk of de middelste trap eigenlijk succesvol geland is op dat vlot in de Atlantsiche oceaan.Indicaties zijn van wel.In dat geval is het een "Tripple Whammy"......



Verder zullen we na een tijdje wel vernemen of "Starman" inderdaad in zijn juiste koers geraakt is. De technologie van Space-X is nog niet zoo ver gevorderd dat er DIRECT naar een ruimtedoel kan gevlogen worden,het is (vooralsnog) het spelletje van de elliptische banen.....hopelijk botste hij onderwijl niet op iemands geostationaire satelliet
(dat zou weeral een primeur zijn,"satelliet aangereden")


Voor deze jongens en meisjes luidt waarschijnlijk straks de eindklok:
http://www.boeing.com/space/space-launch-system/

Ze zullen mogen afwerken waaraan ze bezig zijn,maar hun raketje,(reeds langer te laat dan Space-X,met hun eigen 5 jaar vertraging,nodig heeft gehad de Heavy te ontwikkelen,bouwen én lanceren) is massief over kost,tijd.....en relevantie....

Het zal gewoonweg niet uit te leggen zijn,zelfs niet met massieve lobbying vanwege senatoren uit Alabama en zo,dat een zware lancering 1 miljard dollar moet gaan kosten terwijl Space-X voor een tiende van dat bedrag kan gaan.Zelfs het prototype van de FH dat we gisteren zagen lanceren presteerde al beter dan er van het SLS verwacht wordt in de eerste proefvlucht (mogelijk 2019...maar U mag zelf raden wanneer het echt zal zijn...)



Elon Musk ondertussen heeft nu steeds meer vertrouwen dat zijn "Big Falcon Rocket" mogelijk wordt...


https://arstechnica.com/science/2018...to-the-masses/

Later dit jaar volgt alweer een extreem belangrijke "artikeltest",de bemande versie van de Dragon-capsule zal moeten bewijzen dat ze mensen in leven kan houden...(vooralsnog zonder mensen )
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 7 februari 2018 om 07:08.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 09:21   #389
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

De middelste trap heeft een probleem gehad: niet alle motoren zijn kunnen ontbranden bij landing, waardoor de raket tegen 500 km/h de zee heeft geraakt.

Dit was ook een "unieke" trap, speciaal gemaakt voor de falcon heavy. Ik heb horen waaien dat er geen brandstof meer was.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 09:36   #390
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Anyway, voor de mensen die denken "whats the big deal ?"

Dit is een moment in de ruimtevaart dat voor mij op het niveau Juri Gagarin staat, en net onder de maanlanding. Waarom ?

Het goedkoop kunnen lanceren van zware payloads is de grootste bottleneck voor expansie van de mens in ons zonnestelstel.

Falcon Heavy kost 90 miljoen dollar om te lanceren. SLS 1 miljard dollar.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 10:36   #391
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De middelste trap heeft een probleem gehad: niet alle motoren zijn kunnen ontbranden bij landing, waardoor de raket tegen 500 km/h de zee heeft geraakt.

Dit was ook een "unieke" trap, speciaal gemaakt voor de falcon heavy. Ik heb horen waaien dat er geen brandstof meer was.
Ik ook, dat is nu eenmaal het risico bij fossiel, als onderweg geen tankstation open is. Heb ik ook al aan de hand gehad met een benzine, stotter stotter en dan niets meer... Enkel een land-engine kreeg genoeg, de rest stotter-stotter...

Met 300 mph in de zee geploft, schoonheidsfoutje, of watercrashtest 90 meter naast het landingsplatform. Voor het allerbelangrijkste deed die zijn job perfect.

Bron:
Citaat:
https://www.theverge.com/2018/2/6/16...failed-landing

The center core was only able to relight one of the three engines necessary to land, and so it hit the water at 300 miles per hour about 300 feet from the drone ship. As a result, two engines on the drone ship were taken out when it crashed, SpaceX CEO Elon Musk said in a press call after the rocket launch. “[It] was enough to take out two thrusters and shower the deck with shrapnel,” he said.

It’s a small hiccup in an otherwise successful first flight. The Falcon Heavy rocket took off from NASA’s Kennedy Space Center in Cape Canaveral, Florida, at 3:45PM ET on Wednesday and made a beautiful arc to space. About two and a half minutes after liftoff, the two outer boosters of the rocket broke away and returned to Earth. The pair then touched down just seconds apart on SpaceX’s two ground landing pads at the Cape called Landing Zone 1 and Landing Zone 2.

At about three minutes after liftoff, the center core broke away from the upper stage — the top portion of the rocket that is carrying the Falcon Heavy’s payload, Musk’s Tesla Roadster. It then attempted to land on SpaceX’s drone ship, but live video of the landing stalled just before the core was slated to make its touchdown. “We lost the center core,” someone said on a separate, unlisted live stream of the launch.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 10:40   #392
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Anyway, voor de mensen die denken "whats the big deal ?"

Dit is een moment in de ruimtevaart dat voor mij op het niveau Juri Gagarin staat, en net onder de maanlanding. Waarom ?

Het goedkoop kunnen lanceren van zware payloads is de grootste bottleneck voor expansie van de mens in ons zonnestelstel.

Falcon Heavy kost 90 miljoen dollar om te lanceren. SLS 1 miljard dollar.
Reclame Tesla inbegrepen.

En dat door een commercieel bedrijf. Van overheidgeblaat niets gehoord.

En al die tweedehands roadsters, zeker deze in rood, mogen 5-10k meer vragen voor hun wagen.
Want hun broertje met Starman is beroemd.

Nee, serieus nu, op Falcon Heavy wachten de volgende opdrachten, dit jaar nog 2 via D-wiki:
https://de.wikipedia.org/wiki/Falcon...eplante_Starts

Hopelijk komt nu niemand zeveren of SpaceX wel rendabel is zonder subsidies, of ze vervuilen teveel ofzo.

Laatst gewijzigd door Micele : 7 februari 2018 om 10:47.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 10:44   #393
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Die reclame voor Tesla zal niet meer zo rap overtroffen worden, onbetaalbaar.

Of ze mogen het altijd aan Musk vragen een ander automerk in de ruimte lanceren. Uiteraard tegen betaling.
Ik vind het prachtig wat spaceX doet maar waarom een wagen in de ruimte schieten? Een wagen dient om hier op de wegen te rijden en niet om ergens in de ruimte te laten zweven. Voor reclame en naambekendheid is het misschien nog OK. Maar eigenlijk kan hij dan beter een mens de ruimte in schieten. Nu is het weer zo dubbelzinnig. Is het om de reclame te doen, om investeerders aan te trekken of om zijn ego te sussen? Maar hij heeft de centen en hopelijk levert het ooit technologische vooruitgang op. Niet dat ik op een ruimtewandeling zit te wachten

Elon Musk zijn bedrijven en doorzicht zijn op het genie zijn af. Maar die man zijn ego? Waar zit zijn verborgen agenda? Ik zou er niet van verschieten moest die man een gespleten persoonlijkheid hebben. Dat hij de eenzaamste mens op deze wereld is zegt hij zelf in verschillende artikels. En ik denk dat dit waar is,niet mee samen te leven. Ik vergelijk hem soms met Steve Jobs. Die had ook zoiets mysterieus over zichzelf. Mensen met heel veel geld, een niet te stillen machtshonger en een eindeloos groot ego met serieuze narcistische neigingen. Rare hersenkronkels. Maar het levert soms mooie en hilarische TV beelden op. Niet dat ik veel TV kijk, integendeel.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 10:58   #394
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Ik vind het prachtig wat spaceX doet maar waarom een wagen in de ruimte schieten? Een wagen dient om hier op de wegen te rijden en niet om ergens in de ruimte te laten zweven. Voor reclame en naambekendheid is het misschien nog OK.
Hoe bescheiden.

Citaat:
Maar eigenlijk kan hij dan beter een mens de ruimte in schieten.
Hallo? Dit was de allereerste test hé, kon evenzo een groot vuurwerk zijn.
Musk was er alleszins niet zeker van dat het perfect ging lukken, van 50/50 heb ik horen waaien in bepaalde media.

Maar als de volgende lanceringen - 2 in 2018 nog - goed verlopen, zou het wel kunnen dat in 2019 eens een lancering rond de maan en terug erin zit voor een paar multi-miljonairs die zich thuis vervelen, of weekje maantoertjes in een luxe Dragon 2 capsule met wifi en TV en champagne :
Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/SpaceX...ourism_mission
Launch
A Falcon Heavy can be used to put the Dragon 2 in a weeklong cruise around the moon. SpaceX has planned the launch from Pad 39A at Kennedy Space Center. The Dragon 2 will go on an automated cruise around the moon, although the crew will be trained for emergencies.[4]

bron: http://money.cnn.com/2017/02/27/tech...-moon-tourism/
Citaat:
Nu is het weer zo dubbelzinnig. Is het om de reclame te doen, om investeerders aan te trekken of om zijn ego te sussen? Maar hij heeft de centen en hopelijk levert het ooit technologische vooruitgang op. Niet dat ik op een ruimtewandeling zit te wachten
Van een (onwetende) zuurpruim gesproken... Blijf best in je schulpje.

Citaat:
Elon Musk zijn bedrijven en doorzicht zijn op het genie zijn af. Maar die man zijn ego? Waar zit zijn verborgen agenda? Ik zou er niet van verschieten moest die man een gespleten persoonlijkheid hebben. Dat hij de eenzaamste mens op deze wereld is zegt hij zelf in verschillende artikels. En ik denk dat dit waar is,niet mee samen te leven. Ik vergelijk hem soms met Steve Jobs. Die had ook zoiets mysterieus over zichzelf. Mensen met heel veel geld, een niet te stillen machtshonger en een eindeloos groot ego met serieuze narcistische neigingen. Rare hersenkronkels. Maar het levert soms mooie en hilarische TV beelden op. Niet dat ik veel TV kijk, integendeel.
Pas op, er lopen spoken door uw huis.

Laatst gewijzigd door Micele : 7 februari 2018 om 11:07.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 11:01   #395
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Neen, alle bemande vluchten zullen met de BFR gebeuren, heeft hij gisteren gezegd op de persconferentie.

Falcon Heavy wordt een moneymaker. Of een overheid wenst payload te lanceren naar de maan of mars. Maar voor de echte missies gaat hij direct door naar de BFR. 2019 eerste "hopper" tests, en 2020-2022 eerste testvluchten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 11:05   #396
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Neen, alle bemande vluchten zullen met de BFR gebeuren, heeft hij gisteren gezegd op de persconferentie.
OK

Citaat:
Falcon Heavy wordt een moneymaker. Of een overheid wenst payload te lanceren naar de maan of mars. Maar voor de echte missies gaat hij direct door naar de BFR. 2019 eerste "hopper" tests, en 2020-2022 eerste testvluchten.
@ Profiteur heeft zich alvast op de wachtlijst gezet, met een beetje emergency training gaat dat zeker lukken.

Laatst gewijzigd door Micele : 7 februari 2018 om 11:07.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 11:58   #397
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard Starman gaat nog wat verder als gepland...

Roadster-Starman heeft nog overschot en zou ook verder richting Jupiter kunnen gaan, ttz tenminste tot Ceres (dwergplaneet) van de Astoroid Belt:

Zie 3rd-burn traject op tekening, geraakt tot Ceres orbit.

Citaat:
https://www.theverge.com/2018/2/6/16...elon-musk-mars

Elon Musk’s Tesla overshot Mars’ orbit and is headed to the asteroid belt

Elon Musk’s Tesla roadster, which launched on top of SpaceX’s Falcon Heavy earlier today, is going farther out into the Solar System than originally planned. The car was supposed to be put on a path around the Sun that would take the vehicle out to the distance of Mars’ orbit. But the rocket carrying the car seems to have overshot that trajectory and has put the Tesla in an orbit that extends out into the asteroid belt between Mars and Jupiter.

After launch, the Tesla cruised through space for a good six hours — a trip that was also live streamed by SpaceX. This “coast” phase was meant to show off a special orbital maneuver for the US Air Force, before the rocket completed one final engine burn in space and put the car on its final orbit. It looks like that burn might have happened somewhere over southern California, as some people in the area started reporting sightings of the rocket igniting in the night sky after 9:30PM ET.

Citaat:

Elon Musk
@elonmusk
Third burn successful. Exceeded Mars orbit and kept going to the Asteroid Belt.

4:46 AM - Feb 7, 2018
But now it seems that engine ignition worked a little too well. SpaceX CEO Musk tweeted out a map of the roadster’s final orbit after the burn, showing just how far out the car will travel. And it looks like it’s going so far into the asteroid belt that it will get relatively close to the orbit of the dwarf planet Ceres.

It’s unclear what exactly will happen to the car: Before the Tesla launched, Musk said that there was an extremely tiny chance that the vehicle would ever hit Mars. But there’s been no clarification about how this new path will affect the car’s chances of running into some other space object. And planetary scientists on Twitter want more answers about the exact orbit to calculate the Tesla’s odds of collision, and how long it will actually last in deep space.

The Tesla’s journey certainly demonstrates the Falcon Heavy’s capabilities of putting objects into deep space. Plus, some space companies, like Planetary Resources and Deep Space Industries, are working on technologies to mine water from asteroids someday. They might be happy to know that the Falcon Heavy is capable of sending their spacecraft into the asteroid belt.
Crashtest op Ceres.

Laatst gewijzigd door Micele : 7 februari 2018 om 12:13.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 13:11   #398
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Maar als de volgende lanceringen - 2 in 2018 nog - goed verlopen, zou het wel kunnen dat in 2019 eens een lancering rond de maan en terug erin zit voor een paar multi-miljonairs die zich thuis vervelen, of weekje maantoertjes in een luxe Dragon 2 capsule met wifi en TV en champagne
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
@ Profiteur heeft zich alvast op de wachtlijst gezet, met een beetje emergency training gaat dat zeker lukken.
Ik behoor niet tot het snobclubke zoals je dat in je vorige post zo mooi beschreef

Wat ik juist op VTM nieuws wel zalig vond : Bo'ke zegt dat Musk "out of the box" denkt. Weet Bo'ke meer over de verborgen agenda? Wordt Musk misschien "muskie"

Maar alle gekheid op een stokje. Wat ik op een ander forum las en waar velen zich vragen bij stellen : Musk wil met Tesla de wereld mooier en properder maken. Wat heeft zijn raket in de lucht geblazen? Natuurlijk op een forum waar niet veel voorstanders van Musk aanwezig zijn. De verborgen agenda is niet een propere wereld maar harde valuta. Dus een visionair? Neen eerder de zoveelste poenschepper.

Maar al bij al het is en blijft een megastunt en voor zijn PR kan dit wel tellen en is het onbetaalbaar. Dus we kunnen er over blijven zeveren en zagen maar die paar multi-miljonairs die zich thuis vervelen kunnen al dagdromen om hun champagne in en ecapsule van spaceX te gaan drinken
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 13:13   #399
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Van een (onwetende) zuurpruim gesproken... Blijf best in je schulpje.
Al duizend maal gezegd: je hebt dromers en je hebt realisten
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 13:28   #400
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Die twee raketten simulataan laten landen nadat ze een tweetal minuten eerder hun payload hebben achtergelaten is een technisch huzarenstuk.

Ik heb eindeloze bewondering voor iemand die dat geflikt krijgt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be