Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 19 januari 2018, 20:43   #1
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard Eindstrijd Noord-Syrië

Turkije, Rusland en de VS bikkelen om de macht in Syrië. Betalen de Koerden het gelag?

Als ik zoiets lees, dan keert mijn maag.
Weer gaat het Westen vechten voor de macht.

De Koerden die nota bene een heel grote bijdrage hebben geleverd in de strijd tegen de IS dreigen nu het gelag te mogen betalen.

Stank voor dank ?

https://www.mo.be/analyse/turkije-ru...rden-het-gelag
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline  
Oud 20 januari 2018, 08:20   #2
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.213
Standaard

Turkije is gisteren ten oorlog getrokken las ik. In de Belgische pers durft men hierover niet berichten. Wat wil je met een vijfde kolonne van honderden duizenden Erdogan aanhangers die er niet voor terug deinzen geweld te gebruiken. Als het internet begint te gonzen over de fascist Erdogan dreigen die weer op straat alles kort en klein te slaan.

Het kruidvat is nu explosiever dan ten tijde van IS. Niet alleen dreigen de Koerden het gelag te betalen. De grootmachten dreigen er ook rechtstreeks met elkaar in contact te komen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 20 januari 2018 om 08:26.
Vlad is offline  
Oud 20 januari 2018, 18:01   #3
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.213
Standaard

Turkse gevechtsvliegtuigen bestoken Koerdische doelwitten in Noord-Syrië

Europa moet onmiddellijk alle Turken in concentratiekampen steken en de oorlog verklaren aan Turkije. In de concentratiekampen moeten jeansbroeken gemaakt worden zodat men de mensen er bezig houdt.



http://www.knack.be/nieuws/wereld/wi...on-953545.html
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 20 januari 2018 om 18:04.
Vlad is offline  
Oud 20 januari 2018, 19:46   #4
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
...Het kruidvat is nu explosiever dan ten tijde van IS. Niet alleen dreigen de Koerden het gelag te betalen. De grootmachten dreigen er ook rechtstreeks met elkaar in contact te komen.
Wel, dat is nu ook net wat ik er persoonlijk van denk.
Syrië, deel-II is aangebroken.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline  
Oud 20 januari 2018, 19:49   #5
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Turkije is gisteren ten oorlog getrokken las ik. In de Belgische pers durft men hierover niet berichten. ....
Bof... toch wel hoor.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180120_03310904
http://www.knack.be/nieuws/wereld/wi...on-953545.html
http://www.knack.be/nieuws/wereld/tu...al-953541.html

Verder ben ik (nog) niet gaan kijken.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline  
Oud 20 januari 2018, 19:50   #6
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Turkije is gisteren ten oorlog getrokken las ik. In de Belgische pers durft men hierover niet berichten. Wat wil je met een vijfde kolonne van honderden duizenden Erdogan aanhangers die er niet voor terug deinzen geweld te gebruiken. Als het internet begint te gonzen over de fascist Erdogan dreigen die weer op straat alles kort en klein te slaan.

Het kruidvat is nu explosiever dan ten tijde van IS. Niet alleen dreigen de Koerden het gelag te betalen. De grootmachten dreigen er ook rechtstreeks met elkaar in contact te komen.
Zat vanavond in het journaal en staat op de meeste nieuwssites.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline  
Oud 20 januari 2018, 19:51   #7
orfeus5412
Gouverneur
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 1.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Turkije is gisteren ten oorlog getrokken las ik. In de Belgische pers durft men hierover niet berichten. Wat wil je met een vijfde kolonne van honderden duizenden Erdogan aanhangers die er niet voor terug deinzen geweld te gebruiken. Als het internet begint te gonzen over de fascist Erdogan dreigen die weer op straat alles kort en klein te slaan...
Artikel al op 18/1 op https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/01...nde-aanval-op/
__________________
Citaat:
• William Faulkner: “Het verleden is nooit dood. Het is zelfs nog niet eens voorbij.”
orfeus5412 is offline  
Oud 20 januari 2018, 22:40   #8
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.406
Standaard

Wordt het misschien geen tijd om de Koerden eindelijk hun staat te gunnen?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline  
Oud 20 januari 2018, 22:59   #9
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Wat mij ook tegen de borst stoot, is dat door hun bemoeienissen we binnenkort wéér met een pak vluchtelingen gaan komen te zitten.

Hier moet ingegrepen worden en niet als de vluchtelingen aan onze grenzen zullen staan.

De geschiedenis herhaalt zich....

En dan zal het weer zijn van 'ze moeten maar in hun land blijven'...
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 20 januari 2018 om 23:00.
kojak is offline  
Oud 20 januari 2018, 23:01   #10
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Wordt het misschien geen tijd om de Koerden eindelijk hun staat te gunnen?
Wat mij betreft hebben zij daar ook recht op, maar dat zal nu wel niet dadelijk een oplossing voor het probleem zijn vrees ik...
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline  
Oud 20 januari 2018, 23:29   #11
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Wat mij betreft hebben zij daar ook recht op, maar dat zal nu wel niet dadelijk een oplossing voor het probleem zijn vrees ik...
Inderdaad. Iedereen met een greintje verstand had echter de onafhankelijkheidsverklaring van de Iraakse Koerden ondersteund en/of de Syrische Koerden/Peshmerga met een Koerdische staat beloond. Dat had er de situatie danig anders laten uitzien. Maar aangezien men liever met een regelmatig schuimbekkende sultan Erdogan flirt, staan we nu voor de volgende vluchtelingeninvasie: van Koerden die voor een door de Russen gedoogde of zelfs ondersteunde invasie van Turkse imperialisten vluchten. En het Westen kijkt toe en ziet dat het goed is. Begrijpe wie begrijpen kan...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline  
Oud 21 januari 2018, 06:55   #12
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.970
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Wat mij ook tegen de borst stoot, is dat door hun bemoeienissen we binnenkort wéér met een pak vluchtelingen gaan komen te zitten.

Hier moet ingegrepen worden en niet als de vluchtelingen aan onze grenzen zullen staan.

De geschiedenis herhaalt zich....

En dan zal het weer zijn van 'ze moeten maar in hun land blijven'...
Misschien moeten we / EU dan maar de Turken/ de aanhang van Erdogan hier, naar hun land van herkomst Turkije terug sturen en vervangen door de Koerden die op de vlucht zijn voor de moordende Erdogan!
__________________
Al heb ik dyslexie en probeer ik te beschrijven. Dat ik Toch droom van een kanton systeem hier, met functioneel referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 21 januari 2018 om 06:57.
epicurist_dirk is offline  
Oud 21 januari 2018, 11:29   #13
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Misschien moeten we / EU dan maar de Turken/ de aanhang van Erdogan hier, naar hun land van herkomst Turkije terug sturen en vervangen door de Koerden die op de vlucht zijn voor de moordende Erdogan!
Ik vrees dat je het probleem niet snapt.
Koerden horen hier ook niet thuis.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline  
Oud 21 januari 2018, 18:51   #14
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.461
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Turkije, Rusland en de VS bikkelen om de macht in Syrië. Betalen de Koerden het gelag?

Als ik zoiets lees, dan keert mijn maag.
Weer gaat het Westen vechten voor de macht.

De Koerden die nota bene een heel grote bijdrage hebben geleverd in de strijd tegen de IS dreigen nu het gelag te mogen betalen.

Stank voor dank ?

https://www.mo.be/analyse/turkije-ru...rden-het-gelag
Het kan geen kwaad om het gebied waar Turkije nu de Koerdische milities YPG aanvalt even op de kaart op te zoeken voordat men hier moord en brand gaat roepen om wat de koerden nu weer wordt aangedaan.

Afrin is een gebied grenzend aan de Turkse satelietstaat Hatay en het aanliggende zuiden van Turkije. Het ligt tussen Gazianteb en Aleppo en het is het noorden van de vlakte van Messopotanië, 'de streek waar Abraham doortrok' op weg naar het gebied dat later aan zijn zaad beloofd werd. Meer naar het oosten wordt het gebied beheerst door islamitische opstandelingen en verder naar het oosten, nabij Irak, is een veel groter gebied onder controle van de koerden. Dat is het hele Noord-Oosten van Syrië. Turkije kan daar niets beginnen, ook al zouden ze dat willen. Ik kan mij levendig voorstellen dat Erdogan de YPG niet duldt in dat gebied bij Hatay, een kale vlakte voor landbouw, vooral graan denk ik.

Naar verluidt hebben ook de VS in Afrin enkele basissen en die zullen mede bepalen hoe het probleem met YPG daar zal worden opgelost. Trump zal moeten overleggen met beide partijen. De YPG zal misschien weer nieuwe garanties en wapens krijgen van Washington als ze zich daar terugtrekt. Dit is een politiek spel. NOS

Laatst gewijzigd door Piero : 21 januari 2018 om 19:13.
Piero is offline  
Oud 21 januari 2018, 19:44   #15
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Het kan geen kwaad om het gebied waar Turkije nu de Koerdische milities YPG aanvalt even op de kaart op te zoeken voordat men hier moord en brand gaat roepen om wat de koerden nu weer wordt aangedaan.

Afrin is een gebied grenzend aan de Turkse satelietstaat Hatay en het aanliggende zuiden van Turkije. Het ligt tussen Gazianteb en Aleppo en het is het noorden van de vlakte van Messopotanië, 'de streek waar Abraham doortrok' op weg naar het gebied dat later aan zijn zaad beloofd werd. Meer naar het oosten wordt het gebied beheerst door islamitische opstandelingen en verder naar het oosten, nabij Irak, is een veel groter gebied onder controle van de koerden. Dat is het hele Noord-Oosten van Syrië. Turkije kan daar niets beginnen, ook al zouden ze dat willen. Ik kan mij levendig voorstellen dat Erdogan de YPG niet duldt in dat gebied bij Hatay, een kale vlakte voor landbouw, vooral graan denk ik.

Naar verluidt hebben ook de VS in Afrin enkele basissen en die zullen mede bepalen hoe het probleem met YPG daar zal worden opgelost. Trump zal moeten overleggen met beide partijen. De YPG zal misschien weer nieuwe garanties en wapens krijgen van Washington als ze zich daar terugtrekt. Dit is een politiek spel. NOS
Turkey has claimed the massive movement of military hardware into the country is simply to create a 30km-deep "safe zone" in the north of the country.

https://www.dailystar.co.uk/news/wor...-united-states
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 21 januari 2018, 19:58   #16
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Het kan geen kwaad om het gebied waar Turkije nu de Koerdische milities YPG aanvalt even op de kaart op te zoeken voordat men hier moord en brand gaat roepen om wat de koerden nu weer wordt aangedaan.

Afrin is een gebied grenzend aan de Turkse satellietstaat Hatay...

Hatay is helemaal geen Turkse 'satellietstaat', "Piero".

Hatay is een provincie van Turkije, maar de aanhechting bij Turkije blijft problematisch voor Syrië.


bron:

- https://en.wikipedia.org/wiki/Hatay_...ince_of_Turkey

- https://en.wikipedia.org/wiki/Hatay_...Syrian_dispute


Afrin daarentegen is Syrisch grondgebied, en Turkije is daar nu dus een 'buitenlandse agressor', op wie met 'proportioneel geweld' mag worden gereageerd.


bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Afrin,_Syria


Hopelijk wordt de inval in Syrië de rechtstreekse oorzaak van het einde van de AKP, haar would-be Sultan én het regime.

Hoeveel 'body bags' met dooie Turken erin dat zal vergen, zou ik niet kunnen zeggen.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 21 januari 2018, 21:35   #17
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.970
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ik vrees dat je het probleem niet snapt.
Koerden horen hier ook niet thuis.
Ach woon je in Gent kan er Viking DNA in het bloed zitten, Italiaans romeins, Spaans, Frans, Oostenrijks ...Al die DNA hebben ons land gemaakt tot wat het is!
Echter wat mij interesseer is wil men ons land en het humane en de levenssfeer behouden of verwoesten? Transformeren door toestanden van repressie uit bv Turkije!

Ooooh ja, ik begrijp heel goed wat je bedoeld. Ik Kijk naar mijn persoonlijke revaring met Koeren en Turken.

Dat is: dat de koeren wel degelijk dankbaar zijn hier en proberen zich aan te passen. Dit ook makkelijker doen omdat ze gans de geschiedenis onder repressie geleefd hebben in hun thuislanden.

Terwijl de Turken hier weigeren zich aan te passen, Ondanks de tientallen jaren en miljarden dat gepompt werd in de “vreemdelingen industrie” om hen op humane wijze de kans te geven zich te integreren.

En neen ze zijn nog steeds niet geïntegreerd! In tegendeel ze organiseren acties van uit hun moskee die onze maatschappij ontwrichten.

Steeds opnieuw vallen ze uitspraken van onze rechtbanken aan. Weigeren onze wetten en regels te aanvaarden want zij staan er boven … willen alleen met manipulatie trucks hun sharia wetten en regels hier en de onze buiten. krijgen ze hun zin niet dan is het oorlog, nooit dialoog!

Wij moeten ons in ons eigen land aan hen moeten aanpassen of het is boel en bazaar zoals ze eisen van de koerden enz….

Bewijst: ze hebben het over hun land Turkije , hun president ErdoganHun tradietie... hun eer....

Wat is het nut van ons om hen hier te proberen integreren van kinds af aan, als ze ginder hun legerdienst gaan doen en op enkele maanden zo gehersenspoeld worden dat Turkije heilig is en wij “tegen “hen!

Neen ik vind dat ze daarom hier niet thuis horen en als het dan toch moet heb ik liever dankbare koerden die gelukkigg zijn dat ze mogen integreren dan agressieve machtswellustige Turken. Die zelfs zouden willen dat Erdogan hier komt controleren of ......de baas spelen!

Onze en EU maatschappij en democratie misbruiken om hen zelf boven de andere te plaatsen kan niet!

Betreft aanval op koerden in Afrin: De bevolking is van oudsher Koerd in Afrin en gelegen in Syrië, dus Syrisch grondgebied!

Moslimbroeder Soenniet Erdogan die droomt van herstel Ottomaanse rijk, zijn rijk. En wil er voor moorden dat is duidelijk!

Als gans de Turkse grens van Irak tot… langs de Syrische kant bewoont word door Koeren en de Wereld zou erkennen dat het voor eens en altijd soeverein koerden land is, dan is Moslimbroeder Soenniet Erdogan ‘s droom om het Ottomaanse rijk te doen herrijzen onmogelijk!

Veel te lang is EU en VS veel te toeschietelijk geweest ten aanzien van agressor Turkije, ten aanzien van het Koerdische volk in Turkije en er buiten in Irak en Syrië! Want ook in Irak terroriseert Turkije de koerden, daagt hen gewapend met veel repressie uit. In de hoop dat de koeren reageren om de aanval te kunnen in zetten om de koerden te vernietigen en hun gronden en grondstoffen zoals olie in te palmen!

De Turken hebben de Koerden doorheen de geschiedenis steeds mishandeld en zijn dan verwonderd dat de koerden uit zelf bescherming tegen acties ondernamen. Acties die Turkije steeds theatraal grotesk publiceerde om AL de koerden aan te duiden als terroristen. En te eisen van de wereld dat alle koerden getatoeëerd werden als terrorist.

Zoals nu weer, worden de mensen, kinderen, Koerden families die al generaties wonen langs de Turkse grens beschuldigt van terrorisme. Worden hun huizen gebombardeerd gewoon omdat TIRAN Erdogan ze weg wil en hun goede landbouw gronden wil inpalmen.

Overdragen aan extremistische moslim, want een Koerdische maatschappij die de vrouwen gelijkstelt en respecteert als de mannen willen de turken en de extremisten niet!

Afrin is in Syrië, dus Syrisch grondgebied dus Turkije is een 'buitenlandse agressor'. Net zoals Moslimbroeder Soenniet Erdogan lang geniepig IS-Daesh gesteund heeft en nu gebruik maakt van extremistische moslims milities ( misschien wel EX IS-Daesh leden) om de koeren in hun eigen huizen uit te moorden!
Zeker te verjagen zoals ze Moslimbroeder Soenniet Erdogan ook al deed door zware repressie en het vernietigen van Koerdische dorpen in Turkije!

Feit is EU moet de grens met Turkije potdicht maken op en wijze dat ze het met Rusland doen. Handel maar niets meer, punt uit!

EU ivoren torens doen alsof Moslimbroeder Soenniet Erdogan nooit gezegd heeft “dat géén enkele Europeaan nog veilig zal zijn”

Soort gelijke uitspraken negeerde Frankrijk en Engeland ook tot Hitler beval overal binnen te vallen = WOII.
__________________
Al heb ik dyslexie en probeer ik te beschrijven. Dat ik Toch droom van een kanton systeem hier, met functioneel referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland
epicurist_dirk is offline  
Oud 21 januari 2018, 21:56   #18
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Het kan geen kwaad om het gebied waar Turkije nu de Koerdische milities YPG aanvalt even op de kaart op te zoeken voordat men hier moord en brand gaat roepen om wat de koerden nu weer wordt aangedaan.

Afrin is een gebied grenzend aan de Turkse satelietstaat Hatay en het aanliggende zuiden van Turkije. Het ligt tussen Gazianteb en Aleppo en het is het noorden van de vlakte van Messopotanië, 'de streek waar Abraham doortrok' op weg naar het gebied dat later aan zijn zaad beloofd werd. Meer naar het oosten wordt het gebied beheerst door islamitische opstandelingen en verder naar het oosten, nabij Irak, is een veel groter gebied onder controle van de koerden. Dat is het hele Noord-Oosten van Syrië. Turkije kan daar niets beginnen, ook al zouden ze dat willen. Ik kan mij levendig voorstellen dat Erdogan de YPG niet duldt in dat gebied bij Hatay, een kale vlakte voor landbouw, vooral graan denk ik.

Naar verluidt hebben ook de VS in Afrin enkele basissen en die zullen mede bepalen hoe het probleem met YPG daar zal worden opgelost. Trump zal moeten overleggen met beide partijen. De YPG zal misschien weer nieuwe garanties en wapens krijgen van Washington als ze zich daar terugtrekt. Dit is een politiek spel. NOS
Het probleem van de Koerden is een complex probleem, en ook iets dat al jaren aansleept. Ik denk dat iederen dit wel weet.
Ook in Turkije zelf.
Maar met wat men nu weer bezig is in Syrië zal weer als gevolg hebben dat we met nog meer vluchtelingen zullen te kampen krijgen.
Dank zij ?
Nu wat de Koerden zelf betreft, wordt het hoogtijd om dit nu eens voor goed te regelen. Ze hebben voor ons veel gedaan, dus kunnen wij er nu ook voor zorgen dat zij ook wat terug krijgen in de plaats.
Nu doen ze net het tegenovergestelde....
Snap je mijn verontwaardiging nu ?
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline  
Oud 21 januari 2018, 22:00   #19
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Ach woon je in Gent kan er Viking DNA in het bloed zitten, Italiaans romeins, Spaans, Frans, Oostenrijks ...Al die DNA hebben ons land gemaakt tot wat het is!
Echter wat mij interesseer is wil men ons land en het humane en de levenssfeer behouden of verwoesten? Transformeren door toestanden van repressie uit bv Turkije!

Ooooh ja, ik begrijp heel goed wat je bedoeld. Ik Kijk naar mijn persoonlijke revaring met Koeren en Turken....

Dat is: dat de koeren wel degelijk dankbaar zijn hier en proberen zich aan te passen. Dit ook makkelijker doen omdat ze gans de geschiedenis onder repressie geleefd hebben in hun thuislanden.....
Het kan best zijn dat we met Koerden minder probs gaan hebben dan met de Turken, maar daar gaat het hier niet om.

'Koerden horen hier ook niet thuis.'
Hiermee bedoelde ik alleen dat door hier een handvol Koerden op te vangen je het probleem ter plaatse niet oplost.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline  
Oud 21 januari 2018, 22:56   #20
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.461
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Het probleem van de Koerden is een complex probleem, en ook iets dat al jaren aansleept. Ik denk dat iederen dit wel weet.
Ook in Turkije zelf.
Maar met wat men nu weer bezig is in Syrië zal weer als gevolg hebben dat we met nog meer vluchtelingen zullen te kampen krijgen.
Dank zij ?
Nu wat de Koerden zelf betreft, wordt het hoogtijd om dit nu eens voor goed te regelen. Ze hebben voor ons veel gedaan, dus kunnen wij er nu ook voor zorgen dat zij ook wat terug krijgen in de plaats.
Nu doen ze net het tegenovergestelde....
Snap je mijn verontwaardiging nu ?
Nee, de ambities van de Koerden zijn opportunistisch. Het is helemaal niet het moment om hun aanspraken te regelen en daarbij de regering-Assad buiten spel te zetten. De VN zou op zijn minst betrokken moeten worden.
Piero is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be