Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 januari 2018, 13:11   #41
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
En Mambo. Jij weet even goed als mij dat 7,5 jaar in Belgie geen 7,5 jaar is. Zowieso gaat die kerel overdag zijn job mogen gaan doen en savonds moet em dan binnen. Binnen een paar maand heeft hij dan een enkelbandje. De gevolgen voor zijn bedrijf en familie zullen minimaal zijn. Ondertussen kan hij wel even gaan bezinnen en ne chauffeur zoeken, want zoveel keer met uw strontzatte kloten (het gaat niet over een "paar" pinten) achter het stuur kruipen en nog niet geleerd zijn, vraagt voor hardere straffen. Hardleersheid heeft zijn prijs.
Totaal mis.
Hij moet 90 maanden naar de gevangenis.
De strafuitvoeringsrechtbank kan hem ten vroegste pas na 30 maanden laten gaan.
Het valt nog te bezien of hij als recidivist of geweld valt want dan is pas na 45 of 60 maand ten vroegste..

En niet anders.
Ook niet gaan werken met een bandje.
Dat kan pas ten vroegste 6 maand voor datum invrijheidstelling.

7,5 jaar dus niet vergelijken met iemand van een paar maand.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2018, 13:36   #42
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Totaal mis.
Hij moet 90 maanden naar de gevangenis.
De strafuitvoeringsrechtbank kan hem ten vroegste pas na 30 maanden laten gaan.
Het valt nog te bezien of hij als recidivist of geweld valt want dan is pas na 45 of 60 maand ten vroegste..

En niet anders.
Ook niet gaan werken met een bandje.
Dat kan pas ten vroegste 6 maand voor datum invrijheidstelling.

7,5 jaar dus niet vergelijken met iemand van een paar maand.
Boontje komt om zijn loontje. Sommige mensen horen gewoon niet aan het stuur van een voertuig.
Ik kan mij niet inbeelden dat een weldenkend iemand die man tegen beter weten in blijft verdedigen. Ook die horen niet bij diegene die geestelijk bekwaam zijn een voertuig te besturen.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2018, 13:38   #43
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Zwaarste straf ooit? 7,5 jaar? haha, na 2 jaar loopt die terug rond om kleine kindjes op hun schattig roze fietsje in stukken uiteen te rijten met zijn wagen om daarna vluchtmisdrijf te plegen en dan nog niet eens op zijn proces te komen opdagen.

De brandstapel is nog te braaf voor dit uitschot.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2018, 13:46   #44
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Boontje komt om zijn loontje. Sommige mensen horen gewoon niet aan het stuur van een voertuig.
Ik kan mij niet inbeelden dat een weldenkend iemand die man tegen beter weten in blijft verdedigen. Ook die horen niet bij diegene die geestelijk bekwaam zijn een voertuig te besturen.
Boontje komt om zijn loontje?

Voor een paar pinten ..

Mensen zoals u en anderen hier zouden er enorm van genieten mochten ze hem met een steen de kop inslaan ook.
Feitelijk ben je niet veel anders dan die baardapen die mensen van gebouwen smijten.
Die genieten ook intens.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2018, 13:48   #45
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Boontje komt om zijn loontje?

Voor een paar pinten ..

Mensen zoals u en anderen hier zouden er enorm van genieten mochten ze hem met een steen de kop inslaan ook.
Feitelijk ben je niet veel anders dan die baardapen die mensen van gebouwen smijten.
Die genieten ook intens.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Ik kan mij niet inbeelden dat een weldenkend iemand die man tegen beter weten in blijft verdedigen. Ook die horen niet bij diegene die geestelijk bekwaam zijn een voertuig te besturen.
Kan je daar eens op ingaan zonder te schelden?
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2018, 13:57   #46
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Boontje komt om zijn loontje?

Voor een paar pinten ..

Mensen zoals u en anderen hier zouden er enorm van genieten mochten ze hem met een steen de kop inslaan ook.
Feitelijk ben je niet veel anders dan die baardapen die mensen van gebouwen smijten.
Die genieten ook intens.
Een paar pintjes ?

De man heeft al een strafblad zo lang dat je er een boek over kunt schrijven.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2018, 13:59   #47
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.716
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Boontje komt om zijn loontje?

Voor een paar pinten ..
stop met zwanzen mambo, om aan 2 promille te komen moet ge er minstens 10 binnenkappen na elkaar, binnen het uur
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2018, 14:02   #48
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Voor een paar pinten ..
Het gaat hier niet om iemand die eens één keertje gepakt is met een paar pintjes op.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2018, 16:05   #49
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Het gaat hier niet om iemand die eens één keertje gepakt is met een paar pintjes op.
Het gaat over vele dingen tegelijk.
Voornamelijk over iemand ten gronde richten en herhaaldelijk de straf te verzwaren door eerdere straffen opnieuw en opnieuw en opnieuw als verzwarende factor te laten gelden terwijl diezelfde wetgevende macht uitdrukkelijk verbied u meer dan 1 keer voor dezelfde feiten te veroordelen.

Maar ja kijk...het is niet de letter van de wet die telt maar de geest.

Ayatollahs redeneren ook zo spiritueel ingegeven.

Tussendoor wie slachtoffers zoekt....er is er maar 1 die ook de dader is natuurlijk.

Verder is gans die uitspraak van de pot gerukt.
60000€ boetes.
7,5 jaar cel.
Krijg dat nog maar goed.

Voor een paar pinten zeg.
Zelfs in de islam zijn ze zo streng niet.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 22 januari 2018 om 16:07.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2018, 19:22   #50
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Die gast kan niet beter doen dan emigreren. In buitenland geld dat rijverbod niet.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2018, 19:26   #51
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Gepaste straf, het is een kwestie van tijd dat deze man iemand dood rijdt.
Hij rijd misschien straal bezopen nog stukken beter dan veel van die klungelaars die hun rijbewijs gekregen hebben bij een pak koffie in de Aldi. Wat doet ge daar dan mee, die rijden even waarschijnlijk een van de dagen nog eens iemand dood. Maar daar hoor ik u niet over piepen hé?
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2018, 19:39   #52
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Hij rijd misschien straal bezopen nog stukken beter dan veel van die klungelaars die hun rijbewijs gekregen hebben bij een pak koffie in de Aldi. Wat doet ge daar dan mee, die rijden even waarschijnlijk een van de dagen nog eens iemand dood. Maar daar hoor ik u niet over piepen hé?
Stropop. Daar gaat het helemaal niet over.

Mss? ,
... lees de link eens.
Naja op 24 dagen twee keer met zijn zatte kloten serieuze blikschade oplopen is voor jou mss stukken beter rijden?

Citaat:
Tussen 15 juni en 9 juli 2017 pleegde hij weer drie zware feiten. Eerst reed hij met 1,7 promille in zijn bloed en met de wagen van een klant tegen enkele auto’s en een boom. Twee weken later vluchtte hij weg voor een controle, terwijl hij op pad was met een niet-gekeurde BMW met garageplaten. Tijdens die dolle rit, waarbij hij bijna elke verkeersregel overtrad, zat zijn minderjarige dochtertje op de achterbank en had hij 2,2 promille in zijn bloed. Anderhalve week later pleegde hij vluchtmisdrijf na een ongeval met blikschade, ook met 2 promille in zijn bloed.”

Laatst gewijzigd door Micele : 22 januari 2018 om 19:49.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2018, 19:48   #53
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
rofl, hij is er dus ingeluisd. Wat is het volgende mambo? De flikken hebben hem verplicht die alcool op te zuipen?
Mambo heeft gelijk jong. Inderdaad, hij had niet zat mogen achter het stuur kruipen maar de vraag is dan nog, "was hij zat?" Ik ken er meer dan genoeg die als ze een paar pinten op hebben, of zelfs borrels, nog stukken beter rijden dan heel wat klungelaars op de baan die, god mag het weten hoe, maar die weet het waarschijnlijk ook niet, ze aan een rijbewijs zijn geraakt. Een gevaar voor zich zelf en voor andere weggebruikers die wel weten om te springen met hun voertuig. En aan dat soort kloefkaffers wordt er niets gedaan, ha nee, natuurlijk niet, 't zou zo eens kunnen plaatsvinden dat de vader, of de moeder of echtgenote van een van de ministers, om onkunde hun rijbewijs zouden kwijtspelen.

En dan nog iets, en geloof me nu of niet hé. Ik ben ooit in Brugge op een galabal geweest waarop verschillende burgemeesters uit West-Vlaanderen aanwezig waren, waaronder ook Johan Vande Lanotte. De opbrengst van die avond, die mee gesponsord werd door Brouwers van de Marva Weekendparken te Middelkerke, was voor het goede doel, dus er mocht goed geconsumeerd worden met de melding dat er die avond nergens in West-Vlaanderen controle stond te gebeuren.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2018, 19:50   #54
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Mambo heeft gelijk jong. Inderdaad, hij had niet zat mogen achter het stuur kruipen maar de vraag is dan nog, "was hij zat?" Ik ken er meer dan genoeg die als ze een paar pinten op hebben, of zelfs borrels, nog stukken beter rijden dan heel wat klungelaars op de baan die, god mag het weten hoe, maar die weet het waarschijnlijk ook niet, ze aan een rijbewijs zijn geraakt. Een gevaar voor zich zelf en voor andere weggebruikers die wel weten om te springen met hun voertuig. En aan dat soort kloefkaffers wordt er niets gedaan, ha nee, natuurlijk niet, 't zou zo eens kunnen plaatsvinden dat de vader, of de moeder of echtgenote van een van de ministers, om onkunde hun rijbewijs zouden kwijtspelen.

En dan nog iets, en geloof me nu of niet hé. Ik ben ooit in Brugge op een galabal geweest waarop verschillende burgemeesters uit West-Vlaanderen aanwezig waren, waaronder ook Johan Vande Lanotte. De opbrengst van die avond, die mee gesponsord werd door Brouwers van de Marva Weekendparken te Middelkerke, was voor het goede doel, dus er mocht goed geconsumeerd worden met de melding dat er die avond nergens in West-Vlaanderen controle stond te gebeuren.
Off topic en stropop.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2018, 19:53   #55
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Stropop. Daar gaat het helemaal niet over.

Mss? ,
... lees de link eens.
Naja op 24 dagen twee keer met zijn zatte kloten serieuze blikschade oplopen is voor jou mss stukken beter rijden?
Dat is natuurlijk een ander verhaal. Als het zo zit mag de straf natuurlijk zwaar doorwegen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2018, 19:57   #56
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
stop met zwanzen mambo, om aan 2 promille te komen moet ge er minstens 10 binnenkappen na elkaar, binnen het uur
Die zal grote dorst gehad hebben hé, die mens
En hoe zat dat ook weeral , dat van die dorstige laven?

Laatst gewijzigd door Garry : 22 januari 2018 om 19:58.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2018, 20:03   #57
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik zou er niet in verschieten dat ze hem getrakteerd hebben.
Of toch iemand met die bedoeling.

Hoeveel controles heb jij al gehad?
Ikke nog geen enkele, in al die jaren, van mijn 18 tot mijn 70, allee geen alcohol controle hé. Maar mijn vrouw al drie of vier in enkele jaar tijd, en die dringt niet, alleen water. Maar in bier is ook voor meer dan 90 % water hé, en ge kunt daar toch flink troelala van worden hoor.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2018, 20:07   #58
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Off topic en stropop.
Off topic, off topic, dat interesseert mij niet, wat ik te zeggen heb zeg ik, weet 'g het?
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2018, 20:08   #59
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Die gast kan niet beter doen dan emigreren. In buitenland geld dat rijverbod niet.
Dat is het goede aan een Europa dat geen klote waard is.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2018, 20:12   #60
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Boontje komt om zijn loontje. Sommige mensen horen gewoon niet aan het stuur van een voertuig.
Ik kan mij niet inbeelden dat een weldenkend iemand die man tegen beter weten in blijft verdedigen. Ook die horen niet bij diegene die geestelijk bekwaam zijn een voertuig te besturen.
Maar hij zal toch wel iemand vinden hoor die voor wat geld hem gaan verdedigen. En 't is maar te hopen dat die nergens geen komma vinden die verkeerd staat want dan zullen ze het niet nalaten van die te gebruiken om die gast vrij te spreken.

Laatst gewijzigd door Garry : 22 januari 2018 om 20:16.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be