Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 januari 2018, 01:25   #21
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Hij heeft gelijk, het zijn shitlanden als je kijkt naar BNP, levensstandaard, urbanisatie(mensen die denken dat België een ramp is zijn duidelijk nog nooit naar een derde wereld land geweest), etc.

En ja, je kunt ze niet allemaal naar hier halen.

Eens leuk dat Trump die irritante politieke correctheid van de elite in het Westen spectaculair doorbreekt.

MAAR natuurlijk de politiek van Trump, maar net zo goed Clinton en onze leiders, zorgt ervoor dat die landen arm blijven. De elite in het Westen moraliseert, maar terzelfdertijd helpt ze de handelsverdragen in stand houden die die landen zo arm houden. Of, nog erger, hebben er persoonlijk gewin bij.
In de jaren 90 werden handelsverdragen door die landen het strot geduwd die ervoor zorgden dat een Europese invrieskip goedkoper is dan een biologische inlandse kip. In Ghana en Côte d'Ivoire, de grootste cacao producenten ter wereld, kun je godiva pralines kopen in de supermarkt aan 15 euro voor een minipack. Iedereen blijft arm dus van ontwikkeling is geen sprake. Een regime die daar iets aan probeert te doen, zoals het Libië van Khadafi, wordt genadeloos neergemaaid.

Dan liever een land als China. "Jullie geven ons geld of grondstoffen, wij bouwen wegen, spoorwegen en fabrieken, zolang iedereen zich aan de deal houdt, bemoeien wij ons niet met jullie interne zaken". Je ziet dat de Afrikaanse landen die volop het Chinese model omarmen, zoals Ethiopië, erop vooruit gaan.
Je hebt gelijk; sommige ontwikkelingslanden hebben hun bambo gordijn nodig. Dit zoals China destijds. Ik zie het ook in mijn ontwikkelingswerk; zodra een (snel)weg een dorp bereikt, verdwijnt het lokale ondernemerschap en verdienen enkel ambetenaren als Bestuus Opzichters, leerkrachten en verplegers een inkomen. De rest kan verkrotten naar de stad. Immers de vrachtwagen met brood uit de stad, Brailiaanse diepvieskippen, Amerikaanse kippenbouten en houten meubels en deuren uit weetiknietstan, Chinese rommel uit de haven Paramaribo verkloot binnen 1 maand de lokale economie in de dorpen.


Een Amerikaanse Peace Corper (PC) met baard en en tatoes en zijn vrouw, die voor een habbecrats 2 jaar in de rimboe verbleven, vloeiende de lokale taal spraken hoorde ik de zegenigen van vrije markt prediken. En vonden mij maar een een vervelende bemoeial en hebben mij op de zwarte lijst gezet. Geen PC durfde nog met mij te praten, laat staan aan te kijken.

Ik spreek de lokale taal in dat gebied nog steeds niet maar begrijp wel dat het PC koppeltje voorgoed wegblijft. Echter door de 2 jaar PC af te ronden; wel een diamant op zijn CV heeft staan en ik slechts met een 5% slagings kans om mijn werk gedaan te krijgen. Tegengewekt door incompetente NGO's en overheid.

Elsavador heeft recht op een gesloten economie waar boeren hun kippen kunnen laten rondlopen en verkopen; heeft recht om getatoeeerde 2e en 3e generatie klootzakken met een 13 op hun voorhoofd uit Amerika te weigeren. Het recht om polititieke verraders; net als de huidige president van Suriname die in de jaren 80 Cubanen het land heeft uitgetrapt, die intellect in de cel liet mieteren, martelen of zelf vermoorden te berechten door hun eigen zonen en dochters van hun/haar land. Schofterig allemaal destijds (en nu) en miserable; geen woorden voor; enkel onwetenden met een grote mond of scherpe pen zien nog heil in zulke hufters en opzwepende figuren.


Ik heb veel met Haitianen gewerkt; door hun gooi ik geen kruimel brood meer weg.

Bittere armoede !

De Haitianen willen Duvalier terug. Degene die dit ontkennen zijn ernstig naief; leven in hun eign droomwereld of zijn door door de Westrse media verkeerd voorgelicht. Het is echt 1 van de 2; of zoals ik van mijn (voormalig) Haitiaanse kameraden weet een waar shithole country om vooral niet naar terug te keren; veel erger nog zelfs dan (huidig) Venezuela. Dit waar nu nu wekelijks mensen verdrinken om bij de Nederlandse ABC eilanden te komen. Haitiaanse willen rust en orde. Desnoods met houwer en geweer en controle over hun economie.

Zo kan ik nog wel doorgaan.

To the point: Trommp heeft gelijk !!

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 13 januari 2018 om 01:49.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 01:30   #22
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Als er in de moderne geschiedenis van Amerika al na een jaar zeer goed zichtbaar een absoluut klotepresident is, dan is het Trump wel.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 01:41   #23
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Als er in de moderne geschiedenis van Amerika al na een jaar zeer goed zichtbaar een absoluut klotepresident is, dan is het Trump wel.
Compleet maar dan ook compleet een Kut antwoord.

SVP Lezen bericht Tomm en mij.

Bill Clinton heeft door desastrease handels akkoorden zulks landen totaal vernietigd en bovendien Amerika met een Rust Belt opgezadeld.

Of ben gij misschien dat Belgje die niet verder dan kroeg en de decibel kerkklok kent.

Bewijs maar dat gij niet zo'n onnozelaar en Westers sofie bent; onlangs afkicken van nicotine en alcohol als eigen heldendaad beschrijven en vereeuwigen op dit forum spreekt er boekdelen van..

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 13 januari 2018 om 01:43.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 09:23   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Dat vroegen de native Americans zich ook al af.
En dat vragen de originele bewoners van Spaanse eilanden zich niet af ?
En dat vragen Catalanen zich niet af omtrent geïmmigreerde Andaluziërs ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 10:50   #25
Indomitable
Minister-President
 
Indomitable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2014
Berichten: 4.362
Standaard

__________________
Life is a game of Chess, changing with each move.
Indomitable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 12:16   #26
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.073
Standaard

Trump kan ook de vraag stellen :
Waarom moet de VS perse al die klotelanden in Afrika en Azië onder haar macht en invloed hebben?
Waarom moet de VS in achterlijke en middeleeuwse landen in het MO oorlog voeren en daar de Westerse democratie opdringen?
Waarom is Saoedie Arabië, de hofleverancier van het Salafisme ,een staat met middeleeuwse wetten en praktijken ,
de belangrijkste bondgenoot van de VS?
Dus alles wat Trump beweert over die landen ,slaat vooral op eigen politiek en praktijk.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 13:13   #27
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Trump kan ook de vraag stellen :
Waarom moet de VS perse al die klotelanden in Afrika en Azië onder haar macht en invloed hebben?
Waarom moet de VS in achterlijke en middeleeuwse landen in het MO oorlog voeren en daar de Westerse democratie opdringen?
Waarom is Saoedie Arabië, de hofleverancier van het Salafisme ,een staat met middeleeuwse wetten en praktijken ,
de belangrijkste bondgenoot van de VS?
Dus alles wat Trump beweert over die landen ,slaat vooral op eigen politiek en praktijk.
Zeer goed antwoord
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 14:44   #28
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En dat vragen de originele bewoners van Spaanse eilanden zich niet af ?
All dead.


Citaat:
En dat vragen Catalanen zich niet af omtrent geïmmigreerde Andaluziërs ?
Dat is geen immigratie, woordtordeerder.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 14:47   #29
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Compleet maar dan ook compleet een Kut antwoord.

SVP Lezen bericht Tomm en mij.

Bill Clinton heeft door desastrease handels akkoorden zulks landen totaal vernietigd en bovendien Amerika met een Rust Belt opgezadeld.

Of ben gij misschien dat Belgje die niet verder dan kroeg en de decibel kerkklok kent.

Bewijs maar dat gij niet zo'n onnozelaar en Westers sofie bent; onlangs afkicken van nicotine en alcohol als eigen heldendaad beschrijven en vereeuwigen op dit forum spreekt er boekdelen van..
Ik ben dan ook een very very stable genius.

Persoonlijk gaan, altijd leuk om doen, maar ik zou het niet teveel overdoen, als ik jou was.

Laatst gewijzigd door eno2 : 13 januari 2018 om 14:49.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 14:49   #30
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Chinese model omarmen, bedoel je het kapitalisme in combinatie met een communistische dictatuur? ?
Jij met je godverdomde adoratie voor de ergste dictaturen. Ik herinner me nog goed je knieval voor Ceausescu. Er zit een duidelijk waarneembare knik in je interpretatiemodel.
Zulke landen hebben dictaturen nodig. Ons westers model is zelfs hiet niet zaligmakend laat staan in zulke apelanden. De meeste van die landen zijn trouwens schijndemocratieen. Ethiopie, waar een maoostische partij al decennia de macht heeft en enkele decennia geleden het armste land ter wereld, is het enige Afrikaanse land waar zowel de evonomie als de levensstandaard vooruit gaan, en dat zonder noemenswaardige grondstoffen.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 14:52   #31
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Zulke landen hebben dictaturen nodig. Ons westers model is zelfs hiet niet zaligmakend laat staan in zulke apelanden. De meeste van die landen zijn trouwens schijndemocratieen. Ethiopie, waar een maoostische partij al decennia de macht heeft en enkele decennia geleden het armste land ter wereld, is het enige Afrikaanse land waar zowel de evonomie als de levensstandaard vooruit gaan, en dat zonder noemenswaardige grondstoffen.
Jaja

Dictators en hun sycofanten zijn vogelvrij voor wat mij betreft en gelukkig dikwijls genoeg on the ground ook. Ik zou jong gesneuveld zijn in zulke omgeving. En volkomen terecht.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 15:12   #32
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
BS qua esthetiek v ruimtelijke ordening, mentaliteit, klimaat en economische realiteit is in BE blijven ... vergelijkbaar met per se in Molenbeek, Hoboken of Borgerhout willen blijven wonen.
Is het nu wat beter, daar op linkeroever ? Minder last van mocro's ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 15:27   #33
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Compleet maar dan ook compleet een Kut antwoord.

SVP Lezen bericht Tomm en mij.

Bill Clinton heeft door desastrease handels akkoorden zulks landen totaal vernietigd en bovendien Amerika met een Rust Belt opgezadeld.

Of ben gij misschien dat Belgje die niet verder dan kroeg en de decibel kerkklok kent.

Bewijs maar dat gij niet zo'n onnozelaar en Westers sofie bent; onlangs afkicken van nicotine en alcohol als eigen heldendaad beschrijven en vereeuwigen op dit forum spreekt er boekdelen van..
Dat was niet onlangs, het was nadat zijn ex hem buiten had gestampt en hij dakloos was geworden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 15:29   #34
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik ben dan ook een very very stable genius.

Persoonlijk gaan, altijd leuk om doen, maar ik zou het niet teveel overdoen, als ik jou was.
Waarom niet ? Niks mis met herhalen wat jij hier zelf kwam zeveren/elucubreren.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 16:39   #35
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Of ben gij misschien dat Belgje die niet verder dan kroeg en de decibel kerkklok kent.

.
Werkte voor twee multinationals , woon 15 jaar in het buitenland en ben vijftalig.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 19:56   #36
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Jaja

Dictators en hun sycofanten zijn vogelvrij voor wat mij betreft en gelukkig dikwijls genoeg on the ground ook. Ik zou jong gesneuveld zijn in zulke omgeving. En volkomen terecht.
Wie zegt dat ons model superieur is? Overigens in het land waar u woont worden ook mensen opgesloten wegens politieke redenen.
In Afrika zijn de problemen van die aard dat een sterk leiderschap nodig is.
Bekijk deze vudeo s eens de eerste Kenya de tweede Nigeria. Ja shitlanden. En ik weet waarover ik spreek.
https://youtu.be/0B_vZCLDs-M
https://youtu.be/wyaX6f81eb8
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 23:54   #37
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Werkte voor twee multinationals , woon 15 jaar in het buitenland en ben vijftalig.
Welk buitenland; hoeft niet precies, maar een indicatie.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 06:52   #38
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.984
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Jaja

Dictators en hun sycofanten zijn vogelvrij voor wat mij betreft en gelukkig dikwijls genoeg on the ground ook. Ik zou jong gesneuveld zijn in zulke omgeving. En volkomen terecht.
Pragmatisch gezien zijn alle politieke modellen brol, politici zijn een noodzakelijk euvel. Een supertrol als Trump is wel grappig en hij heeft veel gelijk. Het is ook vooral grappig om al die gepikeerde idioten te zien ontploffen van Trump zijn onbehouwen gedrag.

Terwijl intelligente mensen weten dat alle politici eigenlijk nutteloos ademende subjecten zijn en meer en meer marionetten van het grootkapitaal. Zolang er veel putten worden gemaakt en veel mensen worden omgekocht ben.je.een goeie.

Al die zeikerds die tegen Trump zijn marionetten van het grootkapitaal en de VN. Ze willen gewoon zoveel mogelijk migratie zonder enig cijferwerk te doen zoals een regelrechte idioot het betaamt. Do the math. Bitches...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 07:57   #39
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Welk buitenland; hoeft niet precies, maar een indicatie.
PM gezonden
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 08:55   #40
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Is het nu wat beter, daar op linkeroever ? Minder last van mocro's ?
Ik kom al eens bij vrienden die aan de Linker-Oever te Antwerpen woonachtig zijn en ik heb dat met de jaren 'serieus' zien veranderen daar.

Vreemdelingen palmen er héél der rijhuizenstraten in.

Tal van nieuwe grote gebouwen zet men neer kanten Galgenweel, wie kruipen daar in, vreemdelingen.

Zo zie je maar, inpalmen, inpalmen ... en men laat het allemaal braafjes toe.

Meeste van onze eigen mensen die er wonen komen na 18 u nog maar amper buiten en cocoonen.

Het klinkt best dramatisch maar het is werkelijkheid.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 14 januari 2018 om 08:56.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be